Anyák napja augusztusban
2006. augusztus 11. írta: Bangkok Charlie

Anyák napja augusztusban

Hosszú hétvége következik megint, ugyanis augusztus 12. a királynő királyné születésnapja és egynek ez az Anyák napja Thaiföldön. Igen ám, de mivel 12. idén szombatra esik, azért a hétfőből is munkaszüneti nap lesz. Barátságos rendszer, nem spórolják meg a dolgozókon a hétvégére eső ünnepnapokat. Megjelentek az utcákon a királynét köszöntő óriásplakátok és elözönlötték a várost az Anyák napja alkalmából a kék pólók. Minden ünnepnek megvan a színe, a kínai újévkor piros pólót illik viselni, a király színe a sárga, a királynéé a kék – a hercegeké és hercegnőké meg a bíbor, ha jól tudom. A jobb oldalt látható kép a HomePro áruház előtt készült, kicsit illetlen a thai szokások szerint, ugyanis felülről készítettem, a skytrain hídjáról. Márpedig azért kell minél nagyobb képeket kirakni és minél magasabbra, hogy senki se lehessen magasabban a királyi család tagjainál, mindig csak felfelé lehessen nézni rájuk.
 
Ma sikerült összefutnom a királyi família egyik tagjával is. Nem is tehettem mást, kénytelen voltam, ugyanis gyakorlatilag lezárták a belvárosi Central környékét, ahol a herceg jelenlegi felesége vett részt valamiféle protokollon. Amerikai elnöki látogatásra emlékeztet minden ilyen esemény, az utcába, meg ha az a délutáni csúcsforgalom alatt nyögő Sukhumvit út (!) nem hajthat be senki, hemzseg a környék a rendőröktől, akik aztán a felüljárókat is hermetikusan zárják, nehogy valaki átgyalogolhasson a királyi fenség feje felett. Ha már így ottragadtam, gondoltam készítek egy fotót, de azt nem gondoltam, hogy a sárga Rolls-Royce legalább 80-90-nel száguld el az orrom előtt, mindezt - nem túlzás! - legalább tucatnyi rendőrautó és motoros kíséretében.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roland_cs 2006.08.11. 20:28:59

Viszont ami erdekesseg. A kek polok ara nem szokott fel az egekig es a sarga poloke is mar normalis, elfogadhato szintre csokkent. Meg egy. Nekem a hercegnovel sikerult Ausztriaban osszefutnom, mert az egyik kedvenc enekesevel (egy osztrak srac) van egy tavoli barati kapcsolatom s ott kamerazgattam. De en a thai neveket elfelejtem, meg a kiralyet is majdhogynem elfelejtettem. Anno meg itt is jatszotta a radio a hercegnonek irt dalt eleg sokszor.
Ott peldaul en voltam az egyeduli farang rajta kivul a Chulalongkornon, amikor koncertezett. (Nem szamitva persze a kulkepviselet tagjait.)

Apropo hosszu hetvege. Azert azt is emlitsuk meg, hogy itt nem all le az elet. Attol meg majdnem minden uzlet nyitva lesz. A legfobb postak (mint te is tudod, Huamark is) nyitva lesz.

Füles 2006.08.11. 20:32:17

én okoskodni szeretnék egy kicsit, engem is jóóól kijavítottak, amikor elrontottam: nem királynő, hanem királyné.
nemtom, Bangkokban milyen az XL-es sárga és kék póló felhozatal, itt siralmas, nagyon ócskákkal kell beérnem, ezeket is nehezen lehet csak szerezni :-( de persze muszáj, mert kinyír a főnököm. meg különben is, jólesik nekem is...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.11. 21:05:22

Füles: Köszi, tényleg, ráadásul tudni szoktam és odafigyelni erre. Most legalább következetesen rontottam mindenhol :-) Itt vannak nagyobb méretek, persze a tuti szabócentivel menni, vagy próbálni, mert elég sokféleképpen értelmezik az XL-t és XXL-t is.

roland_cs: Az állami hivatalok megállnak azért, sőt a nagyobb gyárak is. Olyan legfőbb postából, mint a Huamark pedig összesen kettő van, a másik a reptér közelében :-)

zoltannyc 2006.08.12. 12:41:03

Mindig utaltam az utlezarasokat, amikor a MF-en dolgoztam, Nonthaburiban laktam, de az Erawantol jartunk haza es gyakran abban a szerencseben volt reszunk, hogy a tronorokos is Nonthaburiba igyekezett ahol egy palotaja van es lezartak az utakat. Ez nekunk kb 15-20 perc kesest okozott amit igen nehezteltem. En abszolut megertem hogy MF-i allampolgarok nagyon tisztelik a kiralyi csaladot, de azt tulzasnak tartom hogy neha egy harmadrangu hercegno miatt is lezarjak az utakat.

Charlie: tetszik a kitoro optimizmusod "a herceg jelenlegi felesége " szoval ugy gondolod mint Yogi Berra - "It's not over until it's over"

Füles 2006.08.16. 14:19:46

azért a következő királynét én nem nevezném harmadrangú hercegnőnek :-) (nekem egyébként nagyon szimpatikus minden, amit olvastam róla meg láttam belőle. a trónörökösnek viszont nagyon nem bírom a birka tekintetét. és nagyon nem vagyok ezzel a véleményemmel egyedül, attól tartok.)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.16. 16:32:02

zoltannyc: Fülesnél a megfejtés, ha minden igaz, ebből a hercegnőből lesz a következő királyné. A jelenlegi feleséget azért írtam, mert a hercegnek eddig ez éppen a harmadik felesége, a többi ügyet meg hagyjuk, mert a végén letiltja a blogomat a cenzúrahivatal :-)

De az útlezárást és a kíséret mértékét én is túlzásnak tartom.

zoltannyc 2006.08.16. 22:21:27

Fules: Igen en is tudom hogy a herceg jelenlegi felesege lesz(?) a kiralyne. Amikor azt irtam hogy "neha egy harmadrangu hercegno" en valoban a tisztelt csalad alacsonyabb rangu tagjaira gondoltam. Birka ugyileg teljesen egyetertek.

De valoban vigyazzunk mert a vegen meg szegeny Charlie-t kitiltjak a Mosolyok Foldjerol :-) es akkor mi lesz ezzel a jo kis bloggal?

Füles 2006.08.17. 17:05:54

a freeblog-belépőoldalt egyszer már letiltották valamiért néhány napra ;-)

etterke 2006.08.17. 17:24:42

Én pont a királyné szülinapjakor voltam kint Bangkokban a Kedvesemel, de inkább sárga pólóban futkosó emberkéket láttunk, mint kéket.
süti beállítások módosítása