Nem is fáj annyira ez a nagy világválság, ha vannak olyan felelősen gondolkozó és nagylelkű multicégek, mint például a Tesco! Thaiföldön a helyi leányvállalat nem kevesebb mint 2.5 millárd bahtos csomagot jelentett be. A gyenge forintnak köszönhetően több mint hattal kell sajnos szorozni, így több mint 15 milliárd forintról van szó. Ugye gazdaságélénkítő csomagot jobbára a kormányok szoktak összerakni, a thai Tesco azonban úgy döntött, hogy a cseppet sem szerény „Segítség Neked, Segítség Thaiföldnek” néven többhónapos programot indít.
„Rendkívüli idők járnak most a thai vevőinkre. Mindenkinek szorosabbra kell húzni a nadrágszíjat. Mi Thaiföld vezető áruházláncaként azonban határozott felelősséget érzünk, hogy segítsünk az állampolgároknak szembenézni a kihívásokkal. Éppen ezért jelentjük be minden idők legnagyobb árcsökkentési akcióját” – jelentette ki Steve Hammett, a Tesco itteni helytartója. A sajtóközleményből az érzelmi húrok mellett nem hiányoznak a rideg tények, a számok sem. Több mint 4000 termék árát csökkentették, így az átlagos vásárlásokat tekintve alkalmanként 57 bahtot takaríthatnak meg a vevők. „Mi mindent megteszünk a napi 1 millió vásárlónkért, hogy minél könnyebben tudják átvészelni a recessziót” – Steve valóban eltökéltnek látszik. „Átérezzük a köz fájdalmát, s nem akarjuk, hogy az állampolgárok pánikba essenek. Nagyon kemény kutatásokat végeztünk, hogy mely termékek pontosan azok, amelyekre a thai családoknak legnagyobb szüksége van. Hogy ezek árát csökkenthessük, s így vevőink a maximális megtakarítást érhessék el” – kontrázik főnöke szavaira Gwyn Sundhagul, a marketingigazgató. Mire az ember eljut ide a sajtóközeményben, önkéntelenül is elmorzsol egy könnycseppet a szeme sarkában a meghatottságtól. Hogy ugye, tényleg, milyen szociálisan érzékeny ez a multicég. S az is biztos, ilyen ügyesen nem csomagolták még marketing bullshitbe, hogy egy cég hajlandó némi profitról lemondani.
Valóban elszánt a helyi Tesco csapat és nem ijed meg holmi recessziótól, ez kiderül abból, hogy a terjeszkedési terveiket sem adták fel. De nem ám. Idén Thaiföldön legalább 5-6 nagyméretű hipermarketet és 50 Tesco Lotus Expressnek nevezett kis áruházat szeretnének nyitni. Elég durván behálózza jelenleg is a Tesco az országot, hipermarketből van 81 (!), Expressből 406, ezek mellett pedig még körülbelül 100 közepes méretű Tesco (Outlets, Talad Lotus). Nem véletlen, hogy néhány éve a vidéki kisboltosok kifakadtak, amikor a nagyáruházak után megjelentek a jóval kisebb Tesco Expressek. De hát az is biztos, hogy a sarki kínai szatócsbolt sosem fog ilyen nagyívű Thaiföldet segítő programot hirdetni.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Big-B 2009.03.14. 14:00:24
4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.14. 14:11:40
Én a szaros kisvállalkozó meg ki kell fizessen a reklámot + bukom még az akciós részt is.
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.14. 14:14:01
Itt (Írországban) is bejelentette a Tesco az árcsökkentés programját. Ez azt jelenti, hogy aminek az árát szeptemberben felemelte, most visszavitte, persze csak ez utóbbihoz fűzött reklámkampányt :-)
alternat 2009.03.14. 14:19:46
De ha esetleg csődbemenne, egy csepp könnyet nem ejtenék értük.
Mennék a multi utódjukhoz.
A sarki fűszeres akkor sem találkozna velem.
Kamatra cserélt szerelem 2009.03.14. 16:00:09
Fideszes 2009.03.14. 18:30:59
a tisztességes kiskereskedők meg mind csődbe mennek mindehol. ezek a szemétládák meg kaszálnak.
Uebermensch 2009.03.14. 18:57:49
babsz 2009.03.14. 19:02:14
nagyanyóka 2009.03.14. 19:54:45
2009.03.14. 20:36:01