Taxi vagy múzeum?
2010. március 26. írta: Bangkok Charlie

Taxi vagy múzeum?

Na jó, ha nem is múzeum, de kisebb kiállítóterem. Mindenesetre a dugóban jó darabig elnézelődtem a bangkoki taxiban, még akkor is ha ez elég nyaktörő gyakorlat volt. A taxi plafonja ugyanis szó szerint pénzzel volt kitapétázva, az első szélvédőtől a hátsóig. Láttam már éppen elég taxit Bangkokban, de ezzel eddig még nem sikerült összefutnom.

 
 
Elsőnek természetesen a forintokat szúrtam ki, régi jó darabok, Bartók és Kossuth, a papír százas és -ezres. Mindkettő többszörösét éri már a névértékének.
 
 
 
A taxis büszkén mutogatta, hogy igazi ritkaságok vannak még itt a plafonon. A 2 dolláros például teljesen legális és valódi fizetőeszköz, mégis annyira ritka, hogy az amerikaiak többsége sem ismeri. Nem véletlen, hogy több utas meg is akarta venni tőle, de a sofőr nem adta a kincseit. Hittem is, meg nem is elsőre a 2 dolláros legendáját, de aztán a neten meglepő sztorikat találtam.Az a legenyhébb, hogy gyakran nem fogadják el a pénztárosok, de az tényleg szép történet lehetett, amikor a vevőre rendőrt hívtak, majd a helyi börtönből a Secret Service emberei szabadították ki a szerencsétlent.
 
 
De vannak más érdekességek is a taxiban, méghozzá innen Thaiföldről. A négyzet alakú 60 bahtos is valódi fizetőeszköz, 1987-ben bocsátották ki, a thai király 60. születésnapja alkalmából.
 
Festményszerű a már nemlétező francia frank, no de a bahreini féldínáros se rossz, hátoldalán a forma 1-es pályával.
 
 
A végén már tényleg sajnáltam, hogy nem volt éppen nálam a bahton kívül semmi más, pedig milyen jó lett volna gazdagítani a gyűjteményt valami egzotikus bankjeggyel, mondjuk német márkával. Igyekeztem lefotózni a javát, világutazóknak jó kis rejtvény, hogy hányat ismernek fel közülük. De ha olvassa ezt a posztot, aki a forintokat adta a sofőrnek, akkor komenteljen bátran. Azt pedig el is felejtettem megkérdezni a sofőrtől, hogy éjszaka az utcán parkol-e ezzel a kocsival. Na majd legközelebb.
 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marciasuroma 2010.03.26. 18:20:53

1st.. am nemértem hogy nem lopták még el tőle..

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.26. 18:24:11

@marciasuroma: Mondjuk eurót nem is láttam, tolvajok meg gondolom ilyen használható dolgokra utaznak.

-Virgonc- · http://www.virgonc.com 2010.03.26. 18:25:35

mennyi érdekes ember ülhetett már abban a kocsiban :)) nem semmi gyűjtemény :) elképzelem milyen büszke volt magára a taxis hogy igy körbe fotóztad :)))

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.26. 18:32:52

@-Virgonc-: Nagyon rutinos volt, higgadtan tűrte. Pedig fetrengtem rendesen a hátsó ülésen az SLR-rel :))

Frankofil 2010.03.26. 18:58:32

Két dollárosom nekem is van.Nem eladó:)

Frankofil 2010.03.26. 19:01:05

Két dollárosom nekem is van.Nem eladó:)

Frankofil 2010.03.26. 19:02:23

@Frankofil: Bocs,egyszer akartam,ennyire azért nem vagyok büszke.

Mylady 2010.03.26. 19:48:33

Jó ez a gyűjtemény :)

Az MNB Látogatóközpontjában van hasonló. Érdemes megnézni.

Tawan 2010.03.27. 00:25:02

60 Bahtosom van 2005 óta és még a haveroknak is hoztam párat.

60 Bahtos lelőhelye a Famili Markt forgatható gondoláiban, olyan képeslapárús gondolára gondoltam, ugye nem gond :)

Itt más papír és fém pénzek is fellelhetők.

Más... Samuin 70 Bahtot fizettem egy nagy csomag Magyar bélyeggyüjteményért

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.27. 06:47:24

@Tawan: Két 60 bahtos létezik amúgy, az egyiket a király 60. születésnapjára adták ki 1987-ben, a másikat pedig uralkodásának 60. évfordulójára 2006-ban. Az első négyzet alakú, a második hagyományos méretű.

Ikkyu · http://www.ikkyugasztrokalandjai.blogspot.com/ 2010.03.27. 20:07:05

Ezeket én is elnézegettem volna egy darabig!
Imádom a papírpénzeket, hihetettlen szépen vanak megrajzolva.
Edepapa

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.03.29. 12:00:09

Én a 0,99, 1,99, 2,99...stb. névértékű pénzt hiányolom már nagyon... Kocsmákban amúgy ez a pénztapéta már régi játék.

A legjobb papírpénzek a régi gyarmati idők font sterlingjei voltak, akkorák mint egy lepedő. Ezekből egy elég lenne a taxis plafonjára...:)

schramjanko 2010.03.29. 15:57:32

Ezekböl a 60 Bahtosokbol van nekem is egy-egy darab.
Van meg egy erdekes darabom, egy 100 Bahtos amit függölegesen kell nezni. Ezt a kiralynö 72. születesnapja alkalmabol adtak ki.

Westfield · http://www.budapestbangkokbrisbane.blog.hu 2010.03.29. 20:31:26

Charlie, a motorshowra kinézel? esetleg fényképezel is? ;)
süti beállítások módosítása