Vörös Sas, a thai szuperhős
2010. szeptember 07. írta: Bangkok Charlie

Vörös Sas, a thai szuperhős

Nem, nem, ennek semmi köze a vörös ingesekhez. Ez most itt éppen az egyik igencsak várt és ígéretesnek tűnő thai mozifilm. Mellékelem az előzetest, amikor először láttam, meglepődtem, thai akciófilmek nem szokták hozni azért ezt a szintet – ha választani kell, akkor talán a thai horrorokra voksolnék, azt a műfajt számomra rejtélyes okokból itt valamiért nagyon szeretik és gyakran művelik.

 

No, de vissza a Vörös Sashoz, amely mint az előzetesből is látszik, egyfajta thai Superman/Batman/Zorro, vagyis álarcos, maszkos szuperhős vonulathoz tartozó film lesz. Bemutató október 7-én a thai mozikban, később kijön majd DVD-n, akkor érdemes lesz utána keresni a nagyvilágból is. A sztori akciófilm esetében nem annyira fontos, mindenesetre a Vörös Sas (Red Eagle, thaiul Insee Daeng, อินทรีแดง) természetesen a nép oldalán harcol a bűnözök és/vagy korrupt politikusok ellen, a modern sztori kedvéért pedig egy nukleáris erőmű is bekerült a történetbe.

Két érdekességet szeretnék azért a filmmel kapcsolatban kiemelni. Egyrészt ez az akciófilm egy 1970-es thai film újrafeldolgozása. Az eredeti film ajánlóját meg lehet nézni a Youtube-on. Ugye 40 év, azért már már történelmi távolság. A film főszereplője és producere a kor egyik legnépszerűbb színésze Mitr Chaibancha, aki az utolsó forgatási napon tragikus balesetet szenvedett. A forgatókönyv szerint egy helikopter kötéllétrájába kapaszkodva elrepül a naplementébe. Ám a forgatás közben dublőrt nem használó főszereplő a magasba emelkedve nem bírta tartani magát és lezuhant. Az eredeti moziverzióban benne maradt ez a jelenet, a filmet 2005-ben kiadták DVD-n is, itt már csak annyi látszik, hogy a helikopter felemelkedik, s csak egy szöveges emlékeztetőt hagytak a végére. A helikopteres jelenetet itt lehet megnézni (2:19-nél), ez egy a híres színészre emlékeztető dokumentumfilm.

A mostani Vörös Sas másik érdekessége a főszereplő, Ananda Everingham, aki miatt főleg a thai lányok várják nagyon ezt a filmet - a hivatalos honlapjából szerintem kiderül, miért is. Thai szupersztárokhoz híven félig farang, félig ázsiai, de hogy teljesen precízek legyünk: Thaiföldön született, apja ausztrál, anyja pedig laoszi.  Márpedig a szülők sem kevésbé híresek, John Everingham fotóriporterként dolgozott Thaiföldön, amikor beleszeretett a laoszi Keo Sirisomphone-ba. Ebből a szerelemből később amerikai film is készült „Love is Forever” címmel, ugyanis a fotóriporter a Mekong folyó alatt búvárfelszerelésben átúszva menekítette ki a kommunista Laoszból későbbi feleségét.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzocsO 2010.09.07. 19:36:36

Thai barátnőm mondta, mikor először látott, hogy hasonlítok egy thai sztárra. Derültem rajta (kurvára nem vagyok ilyen sármos :) aztán haver látott egy filmet, a Queen of Langasuka-t, és azt mondta, a főhős úgy néz ki mint én. Szintén röhögtem, de úgy látszik, hasonló karakter az arcom. Húúúú : )
A filmet azért csekkoljuk, bár amit legutóbb akartam megnézni thai actiont (The Vanquisher) képtelen voltam végignézni, a 17. percnél töröltem. A Raging Phoenix viszont bejött, bár az is inkább a bunyók miatt, de volt hangulata.

murunga 2010.09.08. 10:42:25

a poszter ránézésre olyan nyugati akcióparódia jellegű (ha/ver).
johnny depp meets little red riding hood ;-]

murunga 2010.09.08. 10:52:40

@SzocsO: ez jó, egy bkk-i szállodában 4-5 éve engem is benéztek amerikai szinésznek (kingdom of heaven-eztek izgatottan, aztán kedvesen lehűtöttem a lelkesedést)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.08. 11:03:22

@SzocsO: @murunga: Ismerős a jelenség, nekem is megvan a thai szupersztár altegeróm. Két oka lehet ennek, az egyik, amint írtam, hogy a thai szupersztárok nagy része thai-farang keverék. A másik, hogy a thaiok kb. annyira tudják megkülönböztetni a farangokat egymástól, mint mi az ázsiaiakat.

murunga 2010.09.08. 11:06:20

@Bangkok Charlie: jaja, én is tudom magamról, hogy nyomomba sem érhet orlando bloom :]]]

Hozzá Szóló 2010.09.08. 16:03:02

Nagyon 50-es éveket idézi ez a piros szemmaszk :D
süti beállítások módosítása