Mai ázsiai menü tériszonyosoknak
2010. szeptember 16. írta: Bangkok Charlie

Mai ázsiai menü tériszonyosoknak

 Alig néhány nap alatt körbeszáguldotta a webet az alábbi videó, sőt, hivatalosan már el is tűnt onnan. Én az alábbi címet találtam, beágyazom ide, hogy aki még nem látta, végig tudja nézni. Már ha végigbírja. Egyszerű karbantartási rutinfeladatról van szó, meghibásodott valami az adótorony tetején, két szakember pedig szépen felcaplat – a bökkenő, hogy ez a világ legmagasabb tornyai közé tartozik, 544 méter magas! Amíg felérnek és létrákat váltanak, mit létrákat, már csak csavarokon lépdelnek, a mezei nézőt kiveri a víz az íróasztalnál és kapaszkodik a karfába, úgy szédül.

A videót vágó srác itt elmagyarázta amúgy, hogy azért kellett levenni, mert a szerelő barátjától kapta a felvételt, aki ugyan jóváhagyta a publikálást, ám miután tízezrek látták, beszóltak neki néhányan a szakmából. Márpedig a szakma kicsi, ő pedig nem szeretné elveszíteni az állását azért, mert esetleg néhány torony tulajdonos úgy gondolja, hogy nem elég biztonságosan dolgozik. Hát mit mondja, a videón a magasság mellett ez a másik szemet szúró dolog, a srácok elég lazán pakolgatják azt az acélkampót.

No, de hogy jön mindehhez Bangkok Charlie? Hát kérem szépen úgy, hogy két remek fogást is tudok itt a környékben ajánlani a tériszonyos turistáknak. Az első itt van a szomszédban, a Pattaya Tower. Sokan látták már biztosan és szerintem még kevesebben mentek közel hozzá, mert egy kissé rafináltan van elrejtve, félúton Pattaya és Jomtien között. Nem is túl új, viseltes már, de azért a magasság megvan. Az óvatósabbak libegővel mehetnek fel a toronyba, a bátrabbak pedig egy drótkötélen ereszkedhetnek le – nem zuhannak, mert ahhoz meredek a pálya, de az élmény azért megvan, ahogy a következő két videón látszik. A magasság szerény az antennákhoz képest, 170 méter. De élménynek és amatőröknek elég.

 

 

Amit viszont én is igazán bevállalós dolognak tartok, azért két órát kell repülni Bangkokból, méghozzá Macau-ba. Itt van ugyanis a Macau Tower (11. legmagasabb torony a világon), ahol a legmerészebbek egészen 338 méterig kapaszkodnak – természetesen nyitott térben, mondanám a friss levegőn, de inkább a szélben. A toronyban természetesen van egyszerű, mezei kilátó is, viszont ezen túl nagyon durva komplexumot hoztak itt össze: a az üveges kiállítóteraszról ki lehet menni a nyitott részre és körbesétálnia Skywalkon, csücsülni egy kicsit a penge peremen, vagy lehet rögtön ugrani a mélybe gumikötéllel – a világ legmagasabb bungy jumping helye. S akinek mindez még nem elég, az tényleg megcsinálhatja kb. azt mint az első videón a szerelők: felmászhat egészen az antennák közelébe és 338 méteren mindössze a fémlétréhoz acélkampóval csatolt testhámon függeszkedhet. Gyönyörködhet a tájképben, ha bír.

A következő fotók és videók mindent elárulnak. Magyar bloggerek is jártak arra, itt olvasható szép kerek fotós beszámoló tőlük.

 

 

 

 

 

Ha valaki most ezeket a sorokat olvassa és kipróbálta már ezeket a tériszonyűző eszközöket, kommenteljen bátran. 

(Az antennaszerelős videót először a plastik.hu-n láttam.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.09.16. 15:55:59

Végignézni minden gond nélkül végignéztem a videot, de ha fel kéne mennem, lehet, hogy már 40-50 m környékén sírva rimánkodnék az anyukámért.... 8D

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2010.09.16. 16:04:03

@Lecso (F*ck the Shit): És vajon a kedves anyukád szeretne ott lenni, ő bírja a magasat? És jobb lesz a helyzet, ha már ketten szívtok?:P

@Bangkok Charlie:
Oké, nem vagyok alpinista szakértő, és a helikopter valszeg drágább, de biztonságosabb. Lehet tényleg marhaság, de még mindig jobb lehet egy 10 méteres kötélen odaereszkedni, Helikopter el, hogy lehessen dolgozni, mejd félóra múlva a hátizsákos siklóernyővel le. Így is félelmetes, de kevésbé veszélyes. Talán. Persze tényleg, az beszél, akit 66 méterről is lökni kellett, kötéllel a lábán. Mondjuk én kértem a srácot, hogy lökjön már meg, mert magamtól soha nem fogok ugrani.

infrablu 2010.09.16. 16:07:24

Tatabánya, hőerőmű tornya. Csak a téglából/betonból kiálló és lötyögő vaskampók, a zuhanásgátló kosárban elférne egy zongora. utazási költség bp-ről 1-2 khuf. Csak 100 méterig kell menni, de 20 fölött már olyan mindegy.....

Jabozeo 2010.09.16. 16:17:09

@Öltönyösrabszolga: Ez teljesen biztonsagos oda van kotve egy kotellel.

terran 2010.09.16. 16:20:49

nekem az esztergomi székesegyház 70 méter magas kupolája is elég sok volt

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2010.09.16. 16:31:49

@Jabozeo: Igen, miután fölért, ödakötötte magát. Node addig...

Dobri 2010.09.16. 16:33:18

Ez az ideális hely dolgozni!Sajna én még nem dolgoztam ilyen magasan.Eddig a legmagasabb 95m-volt,mikor szélerőművet szereltünk össze.

ziza133 2010.09.16. 16:35:02

Azt kuldenem fel a ku** anyj*t ide dolgozni aki ezeket igy tervezte meg...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.09.16. 16:39:50

Á, mondom, kibírom...
Aztán, amikor a faszi kiállt a cucc tetejére, na, akkor egyszerre tört rám minden, legfőképp a cifrafosás.

repecs 2010.09.16. 16:49:26

A szél is erősebben fúj és libeg az egész.

Jabozeo 2010.09.16. 16:52:21

@Öltönyösrabszolga: Van egy sin amibe beakasztja magat az elejen es csuszik felfele a biztosito kotel. Ahol nincsen sin ott ketto kotel/karabiner van nala es felvaltva akasztgatja be.

repecs 2010.09.16. 16:57:09

kilehet próbálni egy 11 szintes panel 30méter olyan 15-20 szor gyalogoljunk fel a lépcsön. Létrán nehezebb.

-Virgonc- · http://www.virgonc.com 2010.09.16. 17:08:30

az én ultradurva tériszonyommal lehet hogy nem borsófözelék evés után kellett volna megnéznem ...

belagezabela 2010.09.16. 17:09:56

Ebben mi a kunszt be vannak kötve.
Többszintes társasház építésénél magyarországon az ácsok mindenféle biztosíték nélkül rakják a cserepeket a házra.

dezso 2010.09.16. 17:18:51

@Jabozeo: Már 1:10-től egyértelműen látható, hogy semmilyen sín nincs. És a tempóból az is, hogy nagyobbrészt egyáltalán nem akasztja be magát, csak néha pár másodpercre pihenni...
Simán bevállalnám, de ahol ki kell mászni kívülre, onnan csak rendesen biztosítva... Mármint hagyományos hegymászós módszerrel, egyik biztosítja a másikat :)

standup 2010.09.16. 17:19:45

Egy erdei kilátótorony vaslétráján (valahol a Börzsönyben) olyan 10 méternél fonódtam rá és semelyik irányba nem tudtak elmozdítani vagy fél órán át. Pedig tudták, hogy tériszonyos vagyok és direkt egy nagy darab ember mászott mögöttem, mondván nyugodtan essek rá, puhán akadnék fent.

Illetve Csehországban túrázás közben át kellett ugrani egy kb 1 méteres szakadékot. Utána esett le, hogy egy torony alakú, 50 méter magas sziklán vagyok és az egy méter széles hasadék is ilyen mély. Már helikoptert akartak hívni, amikor egy erősebb ember a vállára dobott és visszaugrott velem....

Egy szó, mint száz: ha az éhhalál és e között a munka között kellene választanom, gondolkodás nélkül elkezdeném megenni a bal lábamat.

standup 2010.09.16. 17:21:16

Ja, és ugyanilyen okból ragadtam már ott az Árkád külső vaslépcsőjén, mert én hülye lenéztem. Onnan se volt egyszerű rábírni, hogy elmozduljak.

2010.09.16. 17:36:19

standup !
nekem a szerpentin is necces már kocsival ha én vezetek....

l.x. 2010.09.16. 17:37:44

@standup: "Egy erdei kilátótorony vaslétráján (valahol a Börzsönyben) "

Csóványos. Szép darab, és fentről oltári a kilátás, de abból, hogy nincs lezárva kitűnik, hogy a turizmusra vagy nem vonatkozik a munkavédelem, vagy minden munkavédelmi felügyelő tériszonyos, és még nem járt fenn.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.09.16. 17:39:37

Altalaban akkor van a legnagyobb baj ha rutinbol vegzunk dolgokat.

roxxtar 2010.09.16. 17:41:35

Én már a pécsi tévétorony liftjében kivertem a hisztit szóval nemhiszem, hogy annál a 75 méternél kéne több nekem :)

--tionion-- 2010.09.16. 17:54:12

@standup: "gondolkodás nélkül elkezdeném megenni a bal lábamat"
ezen sírva röhögtem.
egyébként még most is izzad a tenyerem...baszki, én végignézni sem bírtam

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.16. 17:59:27

@Jabozeo: Hallgasd a szöveget, éppen azt mondja, hogy szabadon megy a középső szakaszon (is), mert így gyorsabb, mint állandóan akasztgatni a biztosító kötelet.

Úgy látszik a Macau toronyról majd legközelebb beszélünk :)

msadmin 2010.09.16. 18:01:21

évekkel ezelött az Etna felvonoba szorultunk be -20ban nagy szélben ott dobált a szél nemtom milyen magasan fél órát. azóta a libegőre se

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.09.16. 18:02:26

en regebben a hokedlin allva is szedultem mostmar azert fejlodtem :)

viszont baratnom majdnem ott ragadt egy helyen BKK-ban. vmi folyopart templomnal voltunk es fel lehetett maszni a legnagyobb sztupa kozepeig lepcson (nagyon meredek lepcso) nagy nehezen lekecmeregtem erre az asszony fent ragadt es nem akart lejonni :D szal vissza kellett mennem es majdhogynem a hatamon lehozni :D azota inkabb ha olyan helyen jarunk megkerem maradjon lent inkabb :P

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.09.16. 18:03:54

Én ejtőernyőztem, de erre a toronyra nem nem másznék fel.

Hóember 2010.09.16. 18:10:17

Milyen már, hogy mindenki pacskerben nyomja a tower jumpot? Nem fosnak, hogy lecsusszan, és pofán veri a jegyszedő nénit a torony tövében?

Különben én is ejtőernyőztem, de ezt nem nem soha, lásd Rambo.

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2010.09.16. 18:12:41

Heteken belül átadják a kantoni tv tornyot, többek között a Macau Tower a világ legmagasabb bungee jumping helye címe is a múlté lesz ezzel, mivel itt 450 m magasból lehet majd ugrani:

gztvtower.info/02b%20Gravity.htm

Charlie, szólj, ha legközelebb Kantonban jársz, én itt lakom a toronytól pár km-re.

odamondó 2010.09.16. 18:18:05

@dezso: szerintem 2 külön videóról beszéltek de tökmind1.

Teker 2010.09.16. 18:18:06

áááááá, én is akarok onnan ugrani!! :D

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.16. 18:21:14

@kbalazs: Köszi. Én fotózlak szívesen :)

Néztem az oldalt, 450 méter magasba nyitott teraszt terveznek? Az is kemény lesz.

Teker 2010.09.16. 18:22:01

a kantoni toronyból nem bungee jump lesz!

"No parachute or bungeecord attached."

ez ún. skyjump, egy drótkötélen eresztik le az embert (két további drótkötél biztosít az oldalirányú kilegés ellen), ilyen van az Aucklandi Skytowerből is, bár ott csak 200 méterről.

Gabe2 2010.09.16. 18:33:13

Javaslom kipróbálásra a Lakihegyi adótornyot, 314 m magas, az M0-tól két perc, bár biztosan őrzik, de ha gyorsan másztok úgysem érnek utol...
Néhány éve újrafestették hetekig lógtak rajta az alpinista gyerekek, őket kéne megkeresni. Ja, hogy nem Ázsiában van, bocs.

Jabozeo 2010.09.16. 18:56:57

@Bangkok Charlie: Tenyleg nem egy videot neztunk :-)
Ott nem nagyon akasztgatja be magat ez igaz.

De csak ha jol szamoltam akkor csak 65 metert maszik. A tobbit lifttel. Magyarorszagon sok 65mnel magasabb torony van lift nelkul ott is igy csinaljak.

:osbourne. (törölt) 2010.09.16. 19:12:08

Jovő héten megyek ilyen tanfolyamra.

A Kárpátok Ostora 2010.09.16. 19:14:23

Én már a párizsi óriáskeréken is lefostam a bokámat. Erről ennyit.

iszkiri 2010.09.16. 19:22:25

tériszonyom van, így a videót is nehéz volt végignézni.
számomra egy ilyen mászás a lehetetlennel egyenlő.
ami különösen elrettent, az egyre vékonyabb és vékonyabb kapaszkodók. ha valamilyen csoda folytán eljutnék a csúcsra, összeszarnám magam azon a vékony kis antennán attól rettegve, hogy mikor törik el, vagy mittudomén.
ja és hogy a fickó a kötélen lógva pihen...
jesszusom, hogy képes erre?

rekszem 2010.09.16. 19:28:23

Én is fosok a magasban, de az ejtőernyőt nagyon élveztem, ott közvetlenül a kiugrás után már nincs para :)

Ellenben a bungi jumpingra jószántamból nem vállalkoznék, az csak a nettó rettegés :)

:osbourne. (törölt) 2010.09.16. 19:29:35

@Jabozeo:

Azt ugy hivják hogy lezuhanásgátló. Az egyik videon be is mutatja a srác amikor kidől benne.

cambridge.on 2010.09.16. 19:31:44

CN Tower Torontóban 553 méter.
Van benne forgó étterem,és ki lehet menni a teraszra.
Kb 360méter,üveg az aljzat.Olyan mintha a levegőben állnál.
Nyíregyházi állatkert majomketrece fölött hasonló átkelő van kb 8-10 méter lehet.Néhányan mereven előre nézve kelnek át,de van akit traktorral sem lehet átvontatni.
Érdekes érzés, hogy nem látni szilárd talajt a láb alatt.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.09.16. 19:37:31

@Jabozeo: Nem csak az a lényeg, mennyit mászik, hanem hogy milyen kurva magasan van!

Én már attól szédültem az íróasztalnál, hogy néztem, a csávónak drótkötélből vannak az idegei.

keyser soze 2010.09.16. 19:47:02

Nem vagyok tériszonyos, de egyszer az Alpokban egy cca 40 méter magas létra paráztatott be egy kicsit. Igaz, a létra vége kifelé dőlt és a hátizsák is húzott, ettől meg a kezem is izzadni kezdett egy kicsit, de így is piskóta volt a szerelőkhöz képest. 500méter eléggé megviselne lelkileg. Riszpekt.
Helikopteres részhez: sztem simán olcsóbb olyan embert találni, aki bevállalja a kilométeres villanypóznát, mint kifizetni a helikoptert. Ha olyan génekkel születtem volna, nekem is könnyű pénz lenne ez a napi 50ezer.
Saját kérdés: miért nem övtáskában viszi a nyamvadt csavarhúzót? Fenének lenne kedve egy állandóan beakadó piros zsákra figyelni...

Nem tudom, nem is érdekel! 2010.09.16. 19:51:58

Én már a bazilika 65 méter magasan lévő kilátójából is szédültem! És ehhez ott hozzájön, hogy van vagy egy 90 centis korlát!

Aszi 2010.09.16. 19:52:20

Ha már tériszony, ez ugyan nem Ázsia, hanem Spanyolország, de magasan veri a fentieket:
www.youtube.com/watch?v=ZmDhRvvs5Xw

Jonas-R 2010.09.16. 19:58:26

@Aszi: sajnos mar nem lehet bemenni, meg a betonvedek is annyira letortek, hogy jarhatatlan.

Pedig volt aki bicajjal nyomta vegig!

M13 2010.09.16. 19:59:43

Egy ideig jártam ácsokkal melózni. Még az elején tisztáztuk, hogy csak sofőr meg tedd ide-vidd oda ember leszek, mert nem bírom a magasságot. Egyszer fel kellett menni egy 3 méteres falra ami 25-30 centi széles volt. Felmásztam de felállni már nem mertem. Nyerítve röhögtek... Érdekes hogy nem szédülök, nem húz a mélység, csak félek hogy leesek. Ha huzamosabban magasan vagyok akkor valamennyire hozzá tudok szokni.

nabeul 2010.09.16. 20:17:25

2000-ben, amikor először jártam Thaiföldön, akkor meglátogattam a Pattaya Tower-t és le is jöttem a drótkötélen.
Helyi fotós a linken látható rendkívül igényes fényképkeretben szállította le a fotót az eseményről, amit másnap a szálloda portáján hagyott. :)

kepfeltoltes.hu/100916/K_p037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

M13 2010.09.16. 20:20:55

@Aszi: Amit belinkeltél az nagyon kemény. Még ha az életem múlna rajt valószínű akkor sem tudnék rajta végigmenni. Méteres darabok hiányoznak és csak a szélén lévő vascsövön lépeget át. A hideg futkosott a hátamon...

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.09.16. 20:24:09

Az antennaszerelős videót még megnézni is durva. nem gondoltam volna, semmiféle tériszonyom nincs, de mégis, a gyomrom összeszorult.

Hóember 2010.09.16. 20:27:28

Egyébként én úgy vettem észre hogy egy bizonyos szint felett már csökken a magassági para. Emlékszem mikor először ugrottam, és kisasoltam a gép ablakán felszálláskor, rögtön tele lett a gatya, hogy hűazanyád demagas, aztán nézem a magasságmérőt, 100 méter... Pff.
Aztán a 800, ahonnan ugrottunk, már nem volt annyira félelmetes.
Talán az ember a fejlődése folyamán ritkábban találkozott 500 feletti magasságokkal, mint a 20-40 méter körüliekkel, így a zsigeri rettegés is kevésbé huzalozott ilyen szinteken.

nabeul 2010.09.16. 20:33:32

A Pattaya Tower előtt tv-tornyokban dolgoztam, így nem okozott gondot. Mondjuk kiállni a torony szélére érdekes érzés volt.
Tavaly a Grand Canyon-i Skywalk meg sem kottyant. Nagyon sokan a korlátban kapaszkodva sétáltak körbe. Ennek is üveg az alja és alattad elég mély.

calvin&hobbes 2010.09.16. 20:35:54

Jovo marciusban megyunk hatizsakozni Uj-Zelandra... Hmmm ez csak terv meg, de ha a deli szigeten Queenstownban tulelem eletem elso bungeejumpingjat (anelkul hogy osszefosnam a gatyamat) valoszinuleg kiprobalom majd az aucklandi Skytowert is....
www.youtube.com/watch?v=-cGeGSp5_Jc
www.skycityauckland.co.nz/Attractions/Skytower/Adventure.html

UI: most meg rohadt bator vagyok, de azert van olyan erzesem hogy az a marha sok levego a labam alatt eleg eroteljes hasmenest fog okozni :D :D :D
Mellekesen mekkora maximum meret liberoban?

:osbourne. (törölt) 2010.09.16. 20:36:24

@M13: De a tudat hogy nem tudsz leesni mert ki vagy kötve akkor már nem annyira gáz a magasság.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.09.16. 21:04:25

röhej. na nehogy már megpróbálja valaki megmagyarázni, hogy miért jó és célszerű mindenféle biztosítás nélkül felmászni egy ilyen antenna tetejére! ahh!

[megmondoember] 2010.09.16. 21:23:42

Én arra lennék kíváncsi, hogy mindezt milyen fizetésért csinálják azok a toronymászó emberek...

tof 2010.09.16. 21:26:37

lassan három éve egy olyan építkezésen dolgozom, ahol gyakran kell 60-100 méter magasban állványzatokon mászkálni.
már megszoktam, persze mindig nagyon figyelek minden mozdulatra.
a videokban az a legdurvább, hogy nagyon nyitott helyen vannak, nincs mellettük egy fal, vagy bármilyen nagyobb felület, ami "oldja" a tériszonyt...
másrészt a fejkamera mozgása is rátesz a "sokkhatásra"
mindenesetre nekem is okozott egy kis adrenalinfröccsöt végignézni : )

Oenophile 2010.09.16. 21:27:00

Az a fasza, hogy onnan vissza is kellett valahogy másznia.

Iron 2010.09.16. 21:27:34

Jól láttam, hogy a bungee-nak van egy lassító biztosítókötele, hogy ne lépjen túl egy sebességet? Végig feszült és a hangja is ezt sugallja. Így azért elég kiábrándító... :P

Amúgy ebben a műfajban Dan Osman volt mindig is a király. Hegymászókötéllel:
www.youtube.com/watch?v=Uf61D9pLgdg

dezso 2010.09.16. 22:05:57

@Bukowszky: sokkal gyorsabb, mint biztosítva, és vannak emberek, akik számára biztonságos. (Mint pl. a sziklamászók, akik biztosítás nélkül másznak, vagy triálosok tudnak ehhez fogható marhaságokat kitalálni :) Egyszerűen ilyen a pszichéjük.

gabest1 2010.09.16. 22:33:28

Miért másztak fel? Kicserélni a körtét?

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.09.16. 22:35:00

@Dobri: Te vagy az én emberem! Ha erre jársz véletlenül, pár mondatban írd már le nekem, hogy hogyan szerelik össze a szélerőműveket. Megvárják, hogy totál szélcsend legyen? De ha közben mégis jön a cúg, akkor mi van? Mindig is érdekelt, nem sikerült magamtól rájönnöm a titkára.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.09.16. 22:43:37

@Aszi: Hát még vasakat hegeszteni meg betonozni mekkora élmény lehetett ott...

pappito · http://pappito.com 2010.09.16. 22:48:47

tériszonyom van, de megnéztem kétszer a felvételt és rájöttem, hogy nem is a magasság a gáz, hanem a fejkamera billegése. AZért rossz belegondolni, hogy ott nincs mire kipakolni a szerszámokat, gondolom mindent a csuklójukra szíjaznak, mert ha leesik a tizes crova, akkor oda egy fél nap mászkálás.

Az itteni toronyban (Auckland) lassított a skyjump, nem szabadesés és így is fura az arca azoknak, akik leérnek. A skywalkot egyszer megcsinálom, az érdekel, de majd nyáron inkább, amikor gyorsabban szárad a lábamon lecsurgó vizelet :)

Unter Bahn (törölt) 2010.09.16. 23:03:19

Hát, nem'tom...

Alapból szédülök a hokedlin is, saját házam széldeszkáit is úgy festettem, hogy vizet facsartam a kapaszkodóból 3-4 méteren... ellenben a kiugró tetőrészeken gyors voltam mint a villám és jéghidegen biztos - miután bennem volt kb. másfél liter bor:-(((

Aztán egyszer az életemben mondták hogy felvisznek helikopterrel... már előző este pánikrohamom volt... aztán beszálltunk a gépbe, én röhögtem a többi öklendezőn, végül amikor kérdezték hogy akar-e valaki vezetni, ki is próbáltam:-)))

A tériszonyom azóta is megvan, nem veszett el, de a repülés óta tudom, hogy ha foghatom a dákóm (vagy valami hasonlót, mint a botkormány:-D), akkor val'szeg nem lesz baj:-)

Ja, hogy a videó??? Hát b.szom azt a biztosító karabinert, ami kb. 40-szer akkora mint a csavarrúd és az öntudata tartja a helyén (tudja, hogy ott a helye), még akkor is, ha kettő van belőle és egy lelső (alul lévő) kolléga akasztgatja kifelé a lentit, én meg izomból akasztom a fentit... de mibe is??? Még ha egyszer körbetekerné a rúdon, hogy csak úgy ne eshessen le...

Nem csodálom hogy levetette a videót: ha beazonosítják, nincs az a biztosító, aki szerződést köt vele:-)))

Gera 2010.09.16. 23:23:00

Az antennás videó nem volt olyan durva szerintem, de Aszi videója üt :)

prolee 2010.09.16. 23:25:18

Mi a pék f@száért kell ilyen tornyokat építeni?!
Még a hányinger is rám jött...

prolee 2010.09.16. 23:33:43

El Camino del Rey video nekem is tetszett. Vajon hogy hordták fel oda azt a sok vasat és betont?

bobbafet 2010.09.16. 23:36:49

standup, i.x: szánalmas életemből nekem is a csóványos jutott eszembe. na, az 20 méter, de valahogy k...va veszélyesnek tűnik (tűnt nekem). baromi tériszonyos vagyok, de fel akartam menni, hat vegig azon gondolkodtam felfele menet, hogy fogok lejonni. Nem tévedtem, lefelé sokkal szarabb volt. Szóval 530 métert én nem tudom elképzelni. Azmiaz? Egy tízemeletes panel kb. 33 méter, ha jól tudom. Akkor ez olyan 160 emelet magas? A videó meg totál para volt... Hasonlót Hitchcock Vertigo-jánál éreztem, szerintem az ma is üt (a tériszonyosoknak): www.youtube.com/watch?v=trDqSL_RAsY&translated=1

Stiel 2010.09.17. 00:01:29

Az megvan, hogy az ilyen tornyok tetejére az utolsó jópár métert csak azért húzzák fel, hogy magasabb legyen, mint a szomszédé? Mászó szemszögből milyen lehet már ebbe belegondolni...

Gabor73 2010.09.17. 01:14:27

Pattaya Towerben voltam, sajnos nem lehetett a csúszdához hozzáférni (cca. másfél órát kellett volna érte sorba állni). Pedig kipróbáltam volna...

Powerslave 2010.09.17. 02:00:51

1. Ez qrvajóóóó! :D
2. Azért a mászós részeket még nézni is fárasztó.
3. "felmászhat egészen az antennák közelébe és 338 méteren mindössze a fémlétréhoz acélkampóval csatolt testhámon függeszkedhet. Gyönyörködhet a tájképben, ha bír." - Ezzel mindössze egyetlen problémám, egyben kérdésem volna: hány használt autó árába kerül egy ilyen túra mindennel együtt?

4. Ha már a fárasztó mászásnál tartunk: A mászás még hagyján, de a tornyot építő munkásoknak ezekután még dolgozniuk is kellett...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.17. 05:23:11

@Powerslave: Itt vannak árak, pontosan: goo.gl/PsIT
A pénznem Makaóban a patacas, de ez egyenértékű kb. a Hong Kong Dollárral (HKD), ami benne van a legtöbb netes valutaváltóban. A HKD most kb. 28 forint. A csúcsmászás és a bungy jumping 888 HKD, azaz kb. 24. ezer forint. Azért ez nem több használt autó ára :)

A skywalk, vagyis séta a torony külső peremén 248 HKD, azaz 6900 forint.

@Stiel: Turista kilátóknál ezt elhiszem, de ilyen adótornyoknál nem vagyok benne biztos.

@pappito: Macau Toweren van mindkettő, skyjump és bungy jumping is.

@gabest1: Én is erre tippelek.

Dobri 2010.09.17. 06:23:16

@dark future: Ezen látsz mindent.
www.youtube.com/watch?v=nXBmPIrK-a4
A szárában van egy létra és az elem végén pedig egy körfolyosó.Alpinista azon áll,mellmagasságig ér az álló elem.Daru teszi a következő elemet.Videón is látszik,hogy vannak kötelek amivel oldal irányba biztosítják,hogy ne mozduljon ki.Ennek köszönhetően egy bizonyos szélsebességig lehet dolgozni.Csavarok meghúzva lehet felmászni a következő körfolyosóig.1 hét alatt áll is a szélerőmű.Egy idő után már unalmas.:)Itt franciában tudtommal nincs alpinista cég ami ennek az állításával foglalkozna.Szabadúszó alpinistákat toboroznak akik szerződést írnak alá egy bizonyos időre.Napi 250 euró körül van a bér.Ismerek olyan srácokat akik egy sürgős munka miatt 14 órát voltak egyfolytában kötélen egy üzemben.100 euró/óra volt a bérük.

Jabozeo 2010.09.17. 08:18:24

@Parmezanidész: Szokni kell, en mostansag nagyon ritkan de szoktam maszni amikor valami nagy gond van. Amikor hosszu ido utan eloszor megyek akkor akkor tenyleg majdnem ossze... magam. Aztan egyszercsak elmulik es akkor mar lehet nezelodni stb... Elmulik az hogy milyen magasan is vagyok 20 meter utan mar ugyis mindegy :-)

En csak olyanra vagyok hajlando felmenni ahol ki tudom kotni magam es hasznalom is...

Stiel 2010.09.17. 08:37:14

@Bangkok Charlie: a videóban 1:53-tól: 'This is the pole that the antenna's mounted on top of. It's just there for extra height.' Nekem az jött le ebből, hogy praktikus szerepe nincs.

kasu 2010.09.17. 08:41:17

Két kategória van. amely nálam tuti és csak örökre csodálom: az egyik a gyorsasági motorozás. A lelógó fenekek, a hihetetlen sebesség és bátorság mindezt megcsinálni, két tenyéren fékezni, főleg az elsővel és verseny közben.
Ez a torony-magasság-megmászás pedig a másik, ideértve az ejtőernyőzést is, bázisugrást stb.
Felmászni...és le is kell jönni, fantasztikus bátorság, erő, kitartás és jó idegek:-))) Le a kalappal!

Töpörtyű 2010.09.17. 08:41:44

Mi lenne, ha egyszer egy ilyen torony tetején ébrednék fel részegen... Nem tudom mit csinálnék :)
Lemászni nem mernék, leugrani meg pláne nem...

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2010.09.17. 09:24:55

Egyszer (újoncként) eltévedtem egy bányában. Elkéstem a déli kiszállást, és gondoltam nagy bölcsen (2 hét bányatapasztalattal), hogy majd gyalog felmegyek pár szintet (kb. 500 m mélyen voltam) a lanovkáig (az egy sok szintet átívelő ferde drótkötélpálya). Csak az volt a baj, hogy az utam már nem művelt, rég elhagyott bányaszakaszokon át vezetett (a bányaművelés fentről lefele történik), és egy elágazásnál rossz felé fordultam. Rájöttem hogy gond lesz, de a bohó ifjúság hevében gondoltam, hogy akkor megoldom máshogy. Ugyanis tudtam egy 180 m magas légaknáról, ami nem vakakna volt, vagyis a felszínre vezetett ki. Azon elvileg ki lehetett volna mászni. Elvileg... Tehát különböző gurítókon (ferde vágatok) elmentem az akna aljáig. Egy kb 2.5-3-m átmérőjű "turmag" akna volt, 3m-es sima vaslétrákkal. Ezek a létrák eredetileg az akna falába ágyazott T alakú vasgerendákra applikált fapadozaton álltak, csak a probléma az volt, hogy a meleg és a nedvesség hatására az évek során ez a fapadló sok helyen egyszerűen semmivé vált. Vagyis ott a vaslétrák "kilengtek" a mélység fölé. Na de én tökös gyerek vagyok elkezdtem mászni felfelé. Természetesen az összes felszerelésemmel együtt (kompasz nagy dobozban, mérőszalag, co készülék, lámpa, pufajkában). Azon kívül, hogy "kissé" fárasztó volt a folyamatos felfelé menet (ez volt a dolog könnyebb része), néhol olyan veszélyessé váltak a létrák (annyira rozsdásak voltak, kilenktek a mélység fölé), hogy már azon gondolkodtam, hogy egyes szakaszokat az akna falán található dróthálós biztosításon (sima kerítésdrót itt ott betonnal befújva (torkrét)). Szerencsére nem tettem... Nem kis viszontagságok után felértem az akna tetejére (180m), és ott láttam, hogy egy 3m átmérőjű kurvanagy ventillátor teljesen "elállja az utat". Merthogy az ott szívta ki a bányából a levegőt. Én meg persze hiába hallottam a hangját már lent is, azt hittem hogy majd valahogyan oldalvást lesz, és el tudok slisszolni mellette. Nem oldalvást volt...
"Hazafelé" nem volt kevésbé kalandos az út. Persze lent csak rájöttem a végén hol fordultam rossz irányba, hiszen ha nem így lett volna, akkor most nem is mesélhetném el ezt a kis történetet. ;-)
Ja! Kifejezett tériszony az nem volt, hiszen "nem láttam a teret" (még az baszott volna be ilyen körülmények között), de azért annak a tudata, hogy 180 m magasan lengedezek egy bármikor leszakadható rozsdás vaslétrán... Voltak már kellemesebb perceim is.

shimizu 2010.09.17. 09:27:15

hát, én nem vagyok tériszonyos, de a vége nekem is sok volt, de csak azért, mert a semmi tartotta szegényeket. Jön egy erősebb széllökés és viszlát? Legalább lesz egy eszméletlen jó és emlékezetes ugrása....

butyko 2010.09.17. 09:51:09

Kezdőknek egy kis bemelegítésre.
Ausztria ,Hohe Wand , Skywalk

A soproni határtól kb.50 km

www.360cities.net/image/austria-hohe-wand-viewpoint-skywalk#86.65,-1.02,72.5

pifpaf 2010.09.17. 09:54:22

Nekem nincs tériszonyom, és a munkám során dolgozom bizonyos magasságokban, na nem ilyenekben, mondjuk 20 méter fölött már nem jellemző, de sokszor állványon, tetőn. A legmagasabb hely, ahova egyszer felmásztam (csak úgy kíváncsiságból, nem volt rá szükség) az a rákospalotai hulladékégető kéménye volt. A magasságát nem tudom, egyszer hallottam valakitől egy 130 méteres adatot. Ott van a létra körül leesésgátló, de kissé bizarr érzetet ad a mászásnak, hogy a létra nem fixen van rögzítve a kéményhez, hanem a kémény falából kiálló acélkarikákba vannak beakasztva a kb. 2-3 méter hosszú létraelemek, amelyeknek így van egy kis játékuk, lötyögnek. :-)

rubberbandman 2010.09.17. 10:02:47

eddig egy 110 méteres kémény volt a legnagyobb amire felmásztam, meg Kabhegyen másztam magasabb tornyon, de ott egy ideig lift volt. na meg sziklafalon voltam magasabban, de ott nem annyira kitett. a leggázabb mégis egy 30 méteres pilicka volt hasonló stílusban, mint az itteni torony vége. a srácok nyilván magabiztosak és sietnek, azért nem bizosítják magukat kötéllel.

min 2010.09.17. 10:21:42

GSM tornyokon dolgoztam sokat. Rendszeresek az ilyen mászások bár nálunk a 60-80 m az elterjedtebb. Azt a kurva nagy karabinert utáltam és nem is nagyon használtuk. Szerintem mindegy, hogy 80 vagy 180 m a magasság szempontjából. Ezen a videón ha végig másztak és nem volt egy darabig lift akkor respect a srácoknak mert igen jó kondi kell ekkora magasságba felhúzódzkodni.
Olyan rögzítő kábelen lecsúszásban is volt részem amikor át kellett zsírozni a köteget.

20v 2010.09.17. 10:22:09

Valamelyik ism.terjesztő csatornán volt egy 800 méteres átjátszótorony(ha jól emlékszem)aminek a tetején javítottak valamit,na az nem volt gyenge.

min 2010.09.17. 10:23:04

de a legjobb tériszonyképző a szélmérőtornyok. Hiába van kikötve úgy himbálódzol a tetején mint egy ingaóra:-)

min 2010.09.17. 10:31:08

@Dobri: Napi bérnek szabadúszóként nagyon karcsúnak tűnik. Nekem volt szabadúszóként ennyi a napibérem műhelyben dolgozva. Igaz nekem ez bruttó volt és az alpinoknál nem említetted, hogy nettó e vagy bruttó.

Shopping 2010.09.17. 10:32:11

Én maradok OTTHON!!

Egy pohár ital + meccsnézés!!!!

Tudom puhány vagyok.

Dobri 2010.09.17. 10:33:46

@min: Kollega,azért az a nagy karcsi praktikus dolog.:)

min 2010.09.17. 10:49:54

@Dobri: Néha igen ezt aláírom....de én nem szimpatizálok vele:-)

Dobri 2010.09.17. 10:50:04

@min: Franciában ilyen bérek vannak.Nettót írtam le.Alpinista cégnél bejelentve havi 1600-1700 körül van az alap.Ehhez jön hozzá ha nem otthon alszol.Itt törvény írja elő,hogy a cég köteles minden távol töltött éjszakádért min. 45 eurót fizetni.Vannak cégek ahol ez 70 körül van.Szabadúszók napi 140-150 eurót keresnek,ha sima alpin meló.Tornyosok többet.

min 2010.09.17. 10:56:09

Nettóban korrekt...

dr nmate 2010.09.17. 12:56:51

Hol a videó? meg akarom nézni újra...

blacklord 2010.09.17. 13:54:53

Nagyon király poszt, Charlie. Mondjuk nem igazán thai-specifikus, de sebaj. :-)) Én Via Ferrata-kat nyomtam/nyomok az Alpokban. Annyit takar, hogy van egy sziklafal, amibe szerelnek egy jó hosszú huzalpályát, ezen csúsztat az ember folyamatosan két kötelet karabinerrel biztosításnak (ha gyűrű van, akkor először egyik átkapcs, aztán a másik). Az emberen amúgy sziklamászó-beülő van. A falon meg mindenféle elem van, amivel kapaszkodni lehet (lábtartó, létra, rúd, stb). Az is nagy poén, sokszor többszáz méter is van alattad. Ugyanakkor ennél szerintem könnyebb, mert a fal azért ad biztonságérzetet (amikor mászol, nem látod a mélységet). De itt amikor előre néz, akkor is látja, hogy kurva magasan van... Én alapból félek ilyen helyzetben, de meg lehet szokni, és a biztosítás tudata sokat segít ebben. A Pattaya elég nyominak tűnik (kb. mint egy lift), a Macau Tower viszont nagyon király. Voltam Hong Kongban egyszer két és fél napot, kár, hogy nem illesztettem be ezt a programba... :-)

blacklord 2010.09.17. 13:57:25

Azt amúgy nem értem, hogy miért nem csinálnak hasonló biztosítást itt is, mint a Via Ferrata-knál (eleve úgy építik meg a tornyot, hogy egy huzal fusson mellette, öt méterenkénti karabiner-megállítóval. Az annyira nem lassítja a mászást, viszont az életveszélyes zuhanásokat gyakorlatilag kizárná. Dehát az ő dolguk, én vastagon... :-)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.09.17. 14:02:01

@nmate: Melyik videó? LiveLeak nálam megy rendesen, a Youtube linket cseréltem, mert időközben levették onnan a másikat.

blacklord 2010.09.17. 14:09:32

Itt van egy videó egy könnyebbről, amit már megcsináltam párszor (Svájc):
www.youtube.com/watch?v=zB4ahOVtJHc

A Camino amúgy ugyanúgy Ferratanak tűnik (és a Wiki-leírás alapján az is), de mivel csak pár hely van, ahol szükséges (ahol csak a rudak vannak már meg), ezért ha jól néztem, beülő és karabinerek nélkül nyomják, a húzósabb helyeken a kötélbe kapaszkodva.

tlantos 2010.09.17. 18:59:05

@roxxtar: Kinaban egy eleg uj szallodaban a 48. emeleten volt a szobam. Az ablak a foldig ert :)
A kajalda meg az 50. emeleten volt. Volt egy hangulata. Mondjuk nem zavart.
Felosebbeknek tudok mutatni a zugspitzei antennakrol fotot :)

Sajna Hong Kong kimaradt, pedig nem voltunk messze. De kozvetlen jarattal mentunk, igy nem kellett atszallni ott.
süti beállítások módosítása