Jó hírek thaiföldi repjegyvadászoknak
2011. szeptember 19. írta: Bangkok Charlie

Jó hírek thaiföldi repjegyvadászoknak

Sajnos olyan jó hírrel még Bangkok Charlie sem tud szolgálni, hogy leestek a repjegyárak, bár kitartó keresgéléssel ahogy hallom el lehet csípni időnként jó akciókat, manapság pedig egy 150 ezres Budapest-Bangkok jegynek is örülni lehet. De mindenképpen van azért két jó hír. Az első mindjárt az, hogy a Qatar Air szeptember 14-óta naponta és direktben repüli a Budapest-Doha útvonalat. Korábban heti 4 járatot indított a Qatar Budapestről, ráadásul ezek mindig tettek egy kis kitérőt, megálltak Bukarestben is. Így az új menetrenddel 2 órával csökken a tiszta menetidő, Budapest-Doha valóban „csak” 5 óra lesz. Dohából pedig lehet menni Ázsia vagy akár Ausztrália felé is. Bangkok fontos a Qatar Air számára, naponta 3 (!) járatot is indítanak ide. De lehet választani Dohából Phuketet is úticélnak, ezt egy technikai megállóval oldja meg a Qatar, érdekes módon nem Bangkokban, hanem Kuala Lumpurban, Malajzia fővárosában (közelebb van, meg az a járat valószínűleg nem annyira telített mint a bangkoki). A Qatar Air budapesti feltűnése mindenképpen örvendetes lépés volt, mert a világ egyik legjobb légitársasága a fedélzeti szolgáltatásokat tekintve. Ragozni nem akarom, egy éve megtettem, aki kíváncsi itt elolvashatja.

A másik jó hír pedig azoknak szól, akik az Egypt Airrel készülnek Thaiföldre. A kedvező repjegyárak miatt sokan szokták őket is választani, ráadásul ha szerencsés az ember, akkor beesik még egy potya piramis nézés is Kairóban. Az Egypt Air idén nyáron változtatott a poggyász súlyokon, így jelenleg a turista osztályon 2 db 23 kg-os bőrönddel lehet utazni! Ez öröm azoknak, akik eddig a túlsúllyal küzdöttek. Az utóbbi időben sok légitársaság keményen megszigorította és levitte a súlyhatárokat, amíg néhány éve a legtöbb helyen 25 kg lehetett a feladott poggyász, ma legtöbbször csak 20 kg – közben a kézipoggyászt is 10 kg alá gyűrték -, extra örömként pedig a takarékosság miatt szigorúan is nézik sok reptéren a túlsúlyt és ha van, akkor lehet fizetni, mint a katonatiszt. Aranyárban a kilogrammokat. Na most akkor ehhez képest az Egypt Air gesztusa a két 23 kg-os bőrönddel elegánsnak nevezhető.

Az Egypt Air régóta ismert sajátossága amúgy, hogy nem adnak alkoholt a fedélzeten. Nem mintha idült alkoholista lennék, csak az infó kedvéért jegyzem meg. Viszont meglepődtem, amikor meghallottam nemrég, hogy egy másik társaság is átment szinte antialkoholistába, nevezetesen az orosz Aeroflot. Bár nem fapados a cég, de hosszútávú járaton nem adnak automatikusan alkoholt, kivétel a vörösbor, az van ingyen. Sör 2 euró, vodka 5 euró. Józanságra nevelnek az oroszok ilyen árakkal.

*

Egy újdonság: Facebook.com/BangkokCharlie. Ha valaki friss híreket, többet és jobbat szeretne, nem elég a blog, akkor erősen javasolt a like-olás. Lehet ott is kommentelni, reagálni, sőt, képeket, beszámolókat is küldeni akár. Figyelem: a Facebook új rendszere miatt érdemes vagy a legfrissebb hírek fület nézni, vagy aktívan kommentelni/like-olni a bejegyzéseket, különben nem fognak látszani a legfrissebb hírek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.09.19. 10:57:21

Tahiföld vagy Magyarországon is, azért nem kell ilyen messzire menni... (Gyk: Tahitótfalu...) :-P

sprenczl 2011.09.19. 11:00:38

Juhééé! Pia azért kell a gépre, főleg 5-10 órás utakra. A Qatar amúgy szimpatikus, az egyipteket tényleg a potya városnézés húzta, a leghülyébb a malév volt, hogy megszűntette a bangkoki járatát. Az éroshit egyeduralkodó szinte K- és Kö-Eu-ban azon irányba.

2011.09.19. 11:10:21

Készülünk is idén télen Thaiföldre. Remélem még decemberben is lesz jó árú repjegy februárra. Qatarral már voltunk, az tényleg nagyon jó, helyenként üti az Emirates-et is. A MALÉV járat megszűnése tényleg nagy hülyeség volt.
Bár azt nem tudom, hogy ilyenkor ki repül Dohába a napi járattal? Nincs igazán turistaszezon még Ázsiában.

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2011.09.19. 11:20:48

miota hazaköltöztem :) baratnőm látogatott meg Quatar-al jött Doha-Bukarest kitérővel. Hát ő nem volt elájulva tőlök es szerinte az ülések is kissebbek mint Emirates pl. (Én csak Emirates / Aeroflot-al utaztam) Amikor en jöttem Aeroflottal akkor még vörösbor se volt, ami az oroszok viselkedeset es ivási szokásaikat tekintve érthető :)

2011.09.19. 12:23:02

mai áron 196.100,- Ft a Qatarral, emberi csatlakozási időkkel, oda 1.50h-nel, vissza 3.20h-szal - ehhez képest ukrán barátainknál 146.000,- Ft-ért vettem meg a jegyet, viszont benne van a pakliban akár 5-6 óra extra várakozás a festői borispyli reptéren, mindenfajta tájékoztatás és kaja-pia nélkül

fingerbangs 2011.09.19. 12:56:54

Inkabb legyen draga de ne rontsa el az egesz nyaralast az utazas

szkepi 2011.09.19. 12:57:44

én csak jót halllottam. majd kiderül, mert már a jegyem megvan. állitólag 38dollárért lehet vip ágyat, netet kapni!

chaophraya 2011.09.20. 04:01:31

Egyetertek azokkal akik a Qatart dicserik.Tobbszor utazom evenkent,mert reszben Bangkokban elek.Eddig az Egypt-tel jottem altalaban, ahol a szinvonal a beka segge alatt van, pedig silver kartyam van naluk.A mult heten jottem vissza megint, de most a Qatarral es 141.000 volt a jegy, igaz 8 orat kellett varni Dohaban.Kulon elony a Qatar-nal, hogy HUF-ban huzza le a honlap a kartyadat,mig az Egypt USD-ben,ezert soha nem tudod mennyiert szamol el veled a bank az arfolyam miatt.Szoval penzugyileg es mas szempontok alapjan is a Qatar a winner.Mivel veluk is tobbszor jottem,fel vagyok keszulve a Dohaban talalhato kemeny ulesekre es egy osszetekerheto konnyu takarot mindig hozok magammal, aztan durmolas a foldon ejfeltol reggel nyolcig.Ha az azonnali csatlakozast valasztjatok,az egy par tizezer forinttal tobb.Van egy kisebb levalasztott resz a varoban,ahol van par felig fekvesre tervezett szek,de mindig tele van es rohadt kenyelmetlen.Szoval jobb a sajat polifon a foldre teritve.A kaja a gepen jo es inni is adnak mindent.A csomagnal 24 kg-ig elnezik az 1 kg tobbletet, de utana kb.50 USD kilonkent.Mindenkinek jo utazast es kellemes tartozkodast Thaifoldon.

wen 2011.09.20. 10:34:08

egyiptairrel nekem van 1 kedves történetem.idén voltunk thaiföldön februárba,és az emlitett légitársasággal utaztunk.visszaúton bangkok-kairo-münchen-budapest volt az útvonal.a bangkoktól kairoig közlekedő több mint8 órás út alatt én levettem a cipőmet,ugyebár kényelmesebb,csak azt nem vettem számításba hogy az ülésem mellett,nyitva maradt 1 szerviz járat,vagy micsoda,amibe szépen beleesett ,rázkodott a jobb cipőm.már a leszálláshoz készülődtünk,mikor feltűnt h nincs meg.leszáltunk,kértem a légikisasszonyok segítségét,de ők csak vigyorogtak h ilyet még nem láttak mióta repülnek.hát gondoltam én se ,h a gép oldalán az ablak alatt van 1 tátongó lyuk,amin keresztül látszik a gép szigetelése,csövek ,minden,és az én jobbos tornacsukám,pont oda essen bele.
végül addig nyaggattam a személyzetet,míg jöttek a szerelők,és mondták,ha várok még egy két órát,meg tudják bontani a gép oldalát kivülről!,ha olyan fontos:)
hát ugy döntöttem fontosabb a csatlakozás elérése,ugyhogy a maradék ball cipőmmel a kezembe,zokniba kinnlódtam végig az út többi részét.ami kairoba még vicces is volt,meg nem is tünt fel senkinek,de a müncheni téli hidegbe,a betonon várni a buszt már nem volt tréfás.ja meg persze rövidnadrágba,mert h kell hazajönni nyaralásból ugye.szóval erre még most is jól eső érzés visszagondolni,gondolom a germánok is megjegyeztek,azóta se értik,honnan lehetett pénze annak a hajléktalannak repjegyre:)

monguzking 2011.09.22. 01:23:24

@chaophraya: Sziasztok.Régota mennek plegykák arrol hogy airasia indit járatot bbudapeströl de semmi konkrét eddig-tik tudtok valamit erröl illetve kérdezném hogyha január14-én indulok bangkokba akkor medig várhatok hogy hátha kifogok valamiféle akciot vagy nem sok esély van rá hogy valamelyik légitársaság akciozni fog?

chaophraya 2011.09.22. 14:07:31

@monguzking: Szia...En nem halottam rola, hogy ilyen tervek lennenek(Airasia).A jegyre visszaterve, ha tudsz foglalni 140-160.000 kozott, akkor vedd meg, mert ki tudja mi lesz addigra a forinttal a mostani dilettans kormany miatt.Nekem a legjobb vetelem 125.000 ft volt, a legrosszabb 191.000 az utobbi 4 evben.Hozza kell tennem, en nem vagyok idohoz kotve, ezert neha raerek kivarni.Az is igaz, neha napokig figyelem a kulonbozo legitarsasagok honlapjat, mert van amikor csak 30-40 percig van fent egy-egy jo ajanlat es az is ejszaka....Attol se ijedj meg, ha sok a varakozasi ido az atszallasnal az olcso jegyhez.Ilyenkor ki lehet sirni mindig valami plusszot.Az Emirates-nel igy sirtam ki ingyen egy vizumot, szallodat, kajat es neztem meg Dubait. Szoval sikeres jegybeszerzest kivanok neked.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2011.09.22. 15:21:06

@chaophraya: @monguzking: No, tiszta vizet a pohárba: Volt budapesti AirAsia járat-terv, maga Tony Fernandes, a cég főnöke jelentette tavaly decemberben:

thai.blog.hu/2010/12/01/budapesti_jaratot_tervez_az_airasia

Azóta nagy a csend, viszont ez annyira nem meglepő, mert nem szokták utána folytonosan emlegetni az új járat indításokat, hanem egyszerűen csak bejelentik, hogy van, valami jó bevezető áron és indulhat az online foglalási roham.

Személyes véleményem amúgy, hogy nem érdemes az AirAsia járatra várni - lehet, hogy csak jövőre lesz, vagy még akkor sem -, ha van bárhol egy jó akció, jegyár, akkor le kell csapni rá.

@wen: Remek sztori. Bár szöget ütött a fejembe, hogy miért nem vették komolyabban az esetet a szerelők, hiszen ki tudja, hova eshet még be a cipő, milyen galibát okozhat a vezetékek, szelepek, miegyebek között.
süti beállítások módosítása