Újévi diszkótűz, 60 halottal
2009. január 01. írta: Bangkok Charlie

Újévi diszkótűz, 60 halottal

Bangkok Charlie jámboran tervez, hogy elmegy egy szilveszter éjszaki körjáratra és majd vidáman petárdázó és ittasan mosolygó embereket fotóz Bangkok belvárosában, a hangulatos fotók alá pedig odakanyarítja, kb. ahogy tavaly: Boldog Új Esztendőt Minden blogolvasónak! A terv első felével nem is akadt gond, mert ha ugyan a szokásosnál kicsit csendesebb is volt a belváros, azért az éjféli koccintás és petárdázás rendben lezajlott, thaiok és farangok az utcákon boldog boldogtalannak kívángatták hol azt hogy Happy New Year, hol meg Sawasdi Pee Mai!

Éjjel három és négy között pedig már igyekeztem hazafele, amikor a taxiban hallom a rádiót, neveket olvasnak fel, majd életkorok és nemzetiségek következnek. Hopp, kicsit furcsa ez a névsor így újév hajnalán. A taxisofőr megadja gyorsan a magyarázatot: Ekkamaion kigyulladt egy diszkó éjfélkor, rengeteg a sebesült, s legalább 50 halott van. Bök a Sukhumvit út másik felére, ahol valóban, konvojban vágtáznak a mentőautók. Az Ekkamai nincs messze az úticélomtól, gyorsan kitérőt teszek. A sofőr szabódik, nehogy le legyen zárva az út, de a tüzet eddigre már eloltották, a Nation fotóján látható halottakat és a sebesülteket elszállítottak. A helyszín az Ekkamaion a Santika Pub névre hallgató diszkó, amely főleg a thai high-society fiatalok kedvelt helye volt, de megfordultak itt külföldiek is rendszeresen. Én még sosem jártam ott. Nagy, három szintes épületről van szó, a híradások szerint tele volt Szilveszterkor, több mint ezren lehettek bent.
 

A helyszínen az utcán döbbent és síró emberek az Ekkamai külső felén. Maga a pub kicsit beljebb van, két ház között, olyan 2-300 méternyire lehet az úttól. Előtte volt a parkoló, illetve a terasz. Sárga kordonok az épület előtt, a teljesen kiégett hodály homlokzatát hatalmas reflektorok világítják meg. A parkoló tele tűzoltóautókkal, éppen szedik össze a felszerelést. Elszórva személyautók a kordonok és a tűzoltó autók mellett, ezek azok a kocsik, melyeket már a tulajdonosuk már soha nem tud hazavinni. Sokkoló a látvány és a hangulat, így közvetlenül a tűz után is. Az utcán zömében thaiokat látok, farangot egyet sem. Van egy kupac rendőr, no meg dolgoznak a tévéstábok. A tűz éjfélkor tört ki a földszinti nagyteremben, a szemtanúk szerint a színpadon elhelyezett tüzijáték okozhatta. A lángok a mennyezeti műanyag hangszigetelésnek és papír dekorációnak köszönhetően villámgyorsan elterjedtek. Sokan azt hitték, valami speciális effektet látnak, ezért nem is kezdtek menekülni. Aztán jött a sűrű füst, belobbant a rengeteg alkoholol, kitört a pánik, s bár a hírek szerint volt vészkijárat is, a többség mindenképpen a földszinti főbejáraton próbált menekülni. A holttestek többségét is a földszinten találták meg, sokakkal nem is a füst és a tűz végzett, hanem agyontaposták őket. A lángokat legalább két órába került a tűzoltóknak megfékezni. A rendőrségi jelentések szerint a halottak száma meghaladja 60-at, s több mint 200 a sebesült. Az elhunytak több mint felét nem tudták azonosítani, azért segélytelefonszámokat adtak meg és speciális központot állítottak fel. Bár az első névsorokban én jobbára thai neveket láttam, egyes hírek szerint az áldozatok között sok volt a külföldi is.


Készítettem néhány fotót a homlokzatról, ezek mellett pedig kerestem a neten némi illusztrációt. A Santika Pub hivatalos honlapján látható, hogy Goodbye Partynak hívták az eseményt, ugyanis új helyre költözött volna a diszkó. Micsoda morbid design, hogy az aktuális esemény linkjét egy kis lángnyelvecske emeli ki! Ezen az oldalon szintén látható néhány fotó a beltérről.

Két videót is betettem a Youtube-ról, az elsőben egy buli alapján lehet fogalmat alkotni a hely méreteiről, a másodikon pedig maga a tűz és fejetlenül menekülő emberek láthatók. A belinkelt Youtube video hosszabb változata erősebb gyomrúaknak itt érhető el.
 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2009.01.01. 20:19:37

Ez nagyon durva, megnéztem a hosszú változatot is.

Jó esetben pár nap múlva kiderül, hogy másfélszer-kétszer annyian voltak benn, mint amennyien lehettek volna, vagy az, hogy már MEGINT le volt zárva a vészkijárat, de ez már nem segít a rengeteg halotton és a rokonokon.

Jól indult az év.

Elanor_42 2009.01.01. 20:34:50

goodbye party. szerencsétlenek. ilyen nevű bulira se fogok eztán menni.

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.01.01. 22:21:30

lehet eltaposták egymást és ezért lett ennyi halott

martonfox 2009.01.01. 22:32:29

Ez kínosabb ,mintha karácsonykor történt volna. Egy biztos: én soha nem megyek diszkóba ünnep idején. Tanulság: egy nagy ünnep túlzott ünneplésével is sokan fizethetnek a pénzük mellett az életükkel!

Goyo 2009.01.02. 00:13:49

Az lesz az igazán kínos, ha kiderül, hogy biztosítási csalást próbáltak épp elkövetni. Költöző diszkó utolsó bulija. Ez nagyon bűzlik...

boldiii 2009.01.02. 00:33:24

A corvin moziban annó rendszeres volt, hogy este 11-kor a vészkijáratokat lelakatolták, noha még tartott az esti előadás. Egyszer felhívtam még a tűzoltókat is, de az volt a válasz: Most akkor van tűz vagy sincs. Nevetséges.

Mindig kell egy ilyen mértékű tűzeset, hogy történjen is valami...

privateer 2009.01.02. 00:52:02

Az a durva még, hogy ott vonyít a sziréna. Utasításokat nem érteni, és mi van azokkal akiknek alig van erejük hogy beszéljenek. Plusz a stresz stb, és akkor egy idegtépő fel le hullámzó hang.

szbszig 2009.01.02. 06:46:21

Wikipedián azt írják (hivatkozással, bár azt nem néztem meg), hogy a főbejáraton kívül még egy kijárat volt, de azt csak az ott dolgozók ismerték, a látogatók nem.

Mellesleg privateernek igaza van, már engem is nagyon zavart a sziréna a végén, pedig én csak egy tízperces videót néztem meg, nem voltam ott, nem voltak sérüléseim, és nem voltam sokkos állapotban. Mondjuk az is tény, hogy nem ismerem egy ilyen mentési procedúra megtervezését és kivitelezését, de nekem is az jött le, hogy egy adott szirénaszám felett inkább már csak zavarja a tájékozódást és a kommunikációt a hangzavar, és nem segíti, hogy az adott mentő/tűzoltó eljusson a céljához.

zuup 2009.01.02. 08:19:45

hát ez szörnyü, én tűzoltó vagyok sajnos már láttam ilyet élőben nem kívánom senkinek , sajnos az ilyen intézmények vészkijáratai le vannak zárva ,hogy egyes elemek ne tudjanak belogni ,és nem érdekli őket hogy a tűzoltók szolnak nem tudjuk őket megbüntetni sem nem engedi a törvény . Ha pedig bekövetkezik a baj keresik a felelőst ,utána minden megy tovább ugyan ugy ,sajnos.
süti beállítások módosítása