Magyar filmmel nyitott a bangkoki filmfesztivál!
2007. július 20. írta: Bangkok Charlie

Magyar filmmel nyitott a bangkoki filmfesztivál!


Megérkezett az évi rendes bangkoki filmfesztivál, idén július 19-29 között a Centralword 7. emeletén lévő vadonatúj, csillogó-villogó SF World Cinema termeiben vetítik a világ minden részéből érkező filmeket. Itt a hivatalos honlap, itt pedig egy áttekinthetőbb lista a vetített filmekről, időpontokról. Dagadt a keblem a büszkeségtől, amikor péntek délután elcsattogtam a Centralwordbe, hogy a már kinézett magyar filmekre megvegyem a jegyemet, ott ugyanis az itt jobbra látható kép fogadott. Bizony, bizony, ez a rendezvény hivatalos – ingyenes! – lapjának a címoldala, büszkén hirdeti, hogy a magyar Children of Glory (eredetileg: Szabadság, szerelem) film nyitotta meg az idei filmfesztivált. Őszintén szólva nem tudom, hogyan, miként alakult, hogy pont erre a filmre esett a választás, de őrültem neki. Az 1956-os eseményeket az orosz-magyar vízilabda olimpiai elődöntővel párhuzamba állító filmet még nem láttam, de kíváncsi vagyok. Magyarország iránt nyitott thai barátaimnak is ajánlottam gyorsan a filmet, hiszen ebből egy kicsit többet & könnyebben tudhatnak meg a magyar történelem egy fontos momentumáról. Jót tesz azoknak is a film, akiktől egyszer-kétszer már megkaptam ezen a dél-kelet-ázsiai vidéken, hogy „Magyarország, ja ott kommunizmus van?”

Tudom, a film nem hibátlan, olvastam a kritikákat, de biztosan jobb lesz, mint az Európa Expressz, amit néhány hónapja döbbenten néztem végig az egyik thai kábeltévés mozicsatornán! A fesztiválra érkezett még egy magyar film is, Hajdú Szabolcs „Fehér tenyér” (White Palms) című tornászos, önéletrajzi elemeket tartalmazó drámája. Erre is vettem jegyet a biztonság kedvéért.

Ha nekem beleszólásom lenne, azért biztosan hoztam volna az utóbbi 10 évből egy magyar vígjátékot is, egyrészt mert a thaiok nagyon szeretnek nevetni a moziban (is), másrészt pedig ez a két film azért nem a mai, hanem a 20-50 évvel ezelőtti Magyarországot tudja csak bemutatni. Mindenesetre ha valaki a napokban Bangkokban jár és rendhagyó programra vágyik, jöjjön bátran filmfesztiválra! A filmek általában eredeti hanggal, thai és angol feliratozással mennek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása