Halottak a gránát ostromban
2010. április 22. írta: Bangkok Charlie

Halottak a gránát ostromban

Nem tudom, létezik-e annál félelmetesebb perspektíva a bangkoki turisták számára, mint a Silom úton rohamfelszereléses katonák mögött guggolni a fal mellett, s riadtan lesni kifele a plexi felett. Közben hallgatni ahogyan a többi katona fémes csattanással élesre tölti a fegyverét és a turistához hasonló bizonytalansággal kémlel minden egyenruhás felfelé, nézik a skytrain hídját, meg az épületeket, azt találgatva honnan hullott alá az előző gránát és vajon követik-e újabb robbanások az előző négyet-ötöt. Vagy nézni a rengeteg mentőautót, ahogy az üzleti negyed közepén egymás után elszáguldanak nyitott hátsó ajtóval, miközben jól látható, hogy bent valakinek az életéért küzdenek éppen. Vagy a katonák, ahogy elindul az első sor, rohamfelszerelésben, plexikkel, mögöttük pedig a második sor, kézben a gépfegyverrel. Éles bevetés Bangkok belvárosában. Ha a szavak nem elegendőek, beszélnek a fényképek.

Szerda éjjel este 8 órától a hírek szerint összesen 5 gránát támadás érte a Silom úton a Sala Daeng skytrain állomás környékét, ahol napok óta tart a kormányt támogatók tüntetése. A jelenlegi állapotok szerint összesen három egy halottja és 70 sérültje van a támadásnak – több külföldi is -, továbbá 10 sérült állapota kritikus. A televízióban késő este rendkívüli beszédet tartó Suthep Thaugsuban miniszterelnök-helyettes szerint az M-79-es gránátokat a kereszteződés másik oldaláról, a piros inges tüntetők barikádja mögül lőtték ki. Továbbá arra hívta fel a figyelmet, hogy a kormányt támogató tüntetők ne közelítsék meg 400 méternél jobban a piros inges tüntetők állomásait, ugyanis ennyi a hatótávolsága egy gránátvetőnek.

Bangkok dangerous – idézi a Nation főcímében az ismert filmet. Kérdések természetesen akadnak, tucatjával, napról-napra sokasodnak. Hogy ha tudja a kormányzat ezt a 400 méteres hatótávolságot és nem ez az első gránátos támadás idén, akkor miért engedték a rendőrök a tüntetőket közvetlen a piros barikádok közelébe? Hogy ha tudják, terroristák rejtőznek a piros ingesek között, miért nem öltözik be piros tüntetőnek több ezer rendőr, vegyül el a tömegben és akadályoz meg ilyen gránátos merényletet? Hogy ha megtörténik a merénylet, akkor miért nem űríti ki a rendőrség és a katonaság azonnal a teljes környéket? Mert a tévé és fényképfelvételek szerint ez egyáltalán nem történt meg, a gránátos támadás után valódi káosz uralkodott a Silom roadon., tanácstalan katonák és ijedt civilek nézték egymást a főúton.

Megtekinthető itt, a Bangkok Post fotóin is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laz81 2010.04.22. 20:43:14

Hi,

Kis informaciora lenne szuksegem. Jovo penteken repulnek Bangkokba, arra lennek kivancsi mi varhato a kozeljovoben?
Legszivesebben visszamondanam az egeszet, nem csak a sajat biztonsagom miatt,hanem mert nem tudom mennyire tudnek igy felszabadultan nyaralni, tudva mi folyik ott. Sajnos azonban komoly osszeget vesztenek vele, ezert probalok informalodni.
Bangkokrol mar reg lemondtam. Chiang Mai, Kancharaburi ill. Krabi reszre keszultem, ezeken a reszeken lehet ebbol az allapotbol tapasztalni valamit?
Elore is koszi

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.22. 20:52:42

@laz81: Tudtommal semmit. Bangkok egyéb részei is békések amúgy. A tüntetések környékét kell kerülni.

-Virgonc- · http://www.virgonc.com 2010.04.22. 21:06:59

bocs kcsit hosszu lett a link pedig probáltam leröviditeni :(

Kelly és a szexi dög 2010.04.22. 22:49:18

Remélem a Nana pláza környéke érintetlen marad...

@ndtomas 2010.04.23. 00:41:34

A thaiföldi közellenség

Katasztrófa! Hetek óta be nem teszem Silomra, pedig ott lenne dolgom. Éreztem, hogy ez lesz, a levegőben volt. De egyesek szerint eltúloztam a dolgot. Azt hiszem, most már senkinek sem kétséges, hogy nem a vészharangot kongattuk, amikor azt fejtetegettük önmérséklettel, de sürgetőn, hogy itt békés tüntetésről szó nincs.

És még ezek akarnak ENSZ katonákat?! Igen, talán tényleg az kellene. De nem azzal a forgatókönyvvel, ahogy a vörösök képzelik. Eddig csak újabb haragot szült volna a thai katonaság bármilyen beavatkozása. Még a Khao San Road turistaparadicsomának szétlövése, a Demokrácia Emlékművének meggyalázása sem józanította ki a vérszomjas tüntetőket. Hiába próbálták a katonák a legendás thai türelemmel, toleranciával kezelni a helyzetet. De nem kitüntetést, hanem gúnyt kaptak jutalmul érte.

Aki viszont, mától kritizálni meri a hatóság fegyveres erőit, az vérbűnös az ártatlan halottak és sebesültek vérontásában! Ezek a katonák és vezetőik példát mutattak abból a világon ritkán tapasztalt mértékletességből, hogy a maximális mértékig el lehet menni a toleranciában, és még kezelni lehet a helyzetet. Hiszen emberek vannak a tüntetők közt, sokan nők, gyerekek is. Ezért senki egy rossz szót ne merjen szólni a thai fegyveres erőkre, és a kormány döntésért felelős személyeire, amiért haboztak erőt alkalmazni velük szemben!

De a türelem itt már nem használ. Ez a barikádemelő csürhe terroristákat rejteget. Ilyen viszonyok a Gázai övezetben vannak, ahol a lakosok bújtatják azokat, akik válogatás nélkül lövöldöznek rakétákat a túloldalon élő lakosokra. Tudjuk milyenek a válaszok ilyenkor az izraeli hadsereg részéről, ha ez ott történik meg. Itt se merjen senki a terrorizmus ellen habozásra buzdítani!

Eddig is több, mint gyanús volt az egybeesés a kormányzati, katonai, bírósági (!), civil épületek elleni robbantások és a vörös tüntetés között, de a mai bangkoki terrorakció illegitimmé tette az egészet. Ez már nem egyszerű polgári elégedetlenség. Ez már merénylet Bangkok békés lakossága, sőt a thaiföldi állam ellen. Aki mától piros színt visel, az a terroristákkal egy tálból cseresznyézik: bűnrészes a gyilkosságokban, államellenes lázadó. Ilyen arcátlan viselkedést sehol a világon, egyetlen állam sem nézhet tétlenül, ellenben az anarchiára ad felhatalmazást.

Vége a türelemnek. Itt már semmilyen hatósági erő alkalmazása nem nevezhető eltúlzottnak. Az ország szívében, tömegbe gránátot dobni, a legaljasabb terrorakció! Mivel rendőrök, és katonák is jelen vannak a védelmükre, ezért ez a legnagyobb arcátlanság az állam intézménye ellen. Szemtelen arcul köpése nemhogy a demokráciának, de a társadalmi rendnek, a jognak, az élet tiszteletének. Gyáva és pofátlan egyszerre! Manhattan-ben 9/11-kor valószínűleg más vallásúak, eltérő nemzetbeliek ellen követtek el merényletet. Itt saját népét támadta meg a csőcselék. Ez már testvérgyilkosság.

És miért tette? Mert igaza van a békét kérő tiltakozóknak, és az ő igazukat nem bírták elviselni a túloldalon acsarkodó hazugok. Ez valóban "az igazság napja", ahogy a vörös jelszavak mondják a homlokra kötött fejkendőn. Kiderült az igazság, köszönjük szépen: gonosz gyilkos szándéka van a vörös színtől már vérszomjassá vált felforgatóknak.

Vége a kesztyűs kéznek velük szemben. Itt már jogos bármekkora tűzerejű hatósági fellépés az ártatlanok védelme érdekében, a törvényes állami erőszakkal. Politikusnak nevezett szörnyetegek, vallásvezetőknek öltözött erőszak-szentesítők, újságíróknak csúfolt gyűlöletszítók, a "demokrácia védelmezői"-nek titulált fizetett orgyilkosok: vége a hazugságnak, lelepleződtetek! Hazamegy mindenki magától, és önként feladja a tetteseket, vagy jogosan törvényen kívüliek holnaptól, akikre bárki jutalom ellenében vadászhat! Kártérítést a rend helyreállítása során keletkező anyagi károkért, amiket a szervezők, és a helyszínen elfogottak vagyona, vagy kényszermunkája ellenértékéből megtéríteni kötelesek.

Akit most a maga biztonsága érdekli a legjobban, hogy kellemetlen zavar nélkül tölthesse el itt a megérdemelt pihenését, az most jobb ha hallgat, ha jobbat nem tud mondani az önző vágyainál. Aki pedig szánja az elkerülhetetlen tömegoszlatásban megsérülő vagy netán földön maradó vörös ördögöket, vagy kritizálni meri a katonai vezetők elkövetkezendő kemény fellépéseit, az szintén kimeríti az igazságtalan viselkedés fogalmát.

Az eseményekért leginkább felelős személy ellen nemzetközi elfogatóparancs van érvényben. A világon több száz olyan tapasztalt és mindenre elszánt fejvadász él, akik hasonló esetekben ugrásra készen várják, hogy az érintett hatóság megfelelő mértékű vérdíjat tűzzön ki a fejére, amiért megéri hajtóvadászatot finanszírozni, hogy bíróság elé állíthassák. Még Carlos, a rettegett terrorista is rács mögött ül már. Egy ilyen célpont sem lehet túl nagy, sok-sok felkészült személynek.

"Káin ezután ezt mondta Ábelnek, a testvérének: „Menjünk ki a mezőre!” Amikor pedig a mezőn voltak, Káin rátámadt Ábelre, a testvérére, és megölte." (1Mózes 4:8)

"Ebből a tényből ismerhetők fel az Isten gyermekei és az Ördög gyermekei: mindaz, aki nem gyakorol igazságosságot, nem az Istentől származik, és az sem, aki nem szereti a testvérét. Mert azt az üzenetet hallottátok kezdettől fogva, hogy szeressük egymást; nem úgy, mint Káin, aki a gonosztól származott, és meggyilkolta a testvérét. És miért gyilkolta meg? Mert az ő cselekedetei gonoszak voltak, a testvérének a cselekedetei viszont igazságosak."(1János 3:10-12)

"Minden lélek rendelje alá magát a felsőbb hatalmaknak, mert nincs hatalom, csak Istentől; a létező hatalmak Isten által állnak fenn a maguk viszonylagos állásában. Aki tehát ellenszegül a hatalomnak, az Isten elrendezésével száll szembe; akik szembeszálltak azzal, ítéletet fognak magukra vonni. Mert az uralkodóktól nem a jó, hanem a rossz tett miatt kell félni. Szeretnéd, ha nem kellene félned a hatalomtól? Mindig tegyél jót, és dicséreted lesz tőle; mert Isten szolgája az neked, a javadra. Ha pedig a rosszat teszed, félj, mert nem hiába viseli a kardot; mert Isten szolgája az, bosszúálló, hogy haragot fejezzen ki azzal szemben, aki a rosszat gyakorolja."(Róma 13:1-4)

mokas_gizi 2010.04.23. 00:57:36

@@ndtomas:

9/11 höz több köze volt USA-nak vagy Izraelnek mint bármely arab embernek...
A másik probléma, hogy CIA tudott is a merényletről csak NEM avatkozott közbe...
Irak megtámadása is igen érdekes, mert nem igazán találták meg a tömegpuszitó fegyvereket...
Irán meg a másik érdekes dolog, mivel atomfegyvert még nem igazán tudnak előállítani...Izraelnek viszont nem kevés illegális atomfegyvere és egyéb érdekes dolga van...
Csak a kiválasztott népnek ugye mindent lehet...!!!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.04.23. 01:06:34

@mokas_gizi: Komolyan, ennyire hülye ember nincs is mint te.

@ndtomas 2010.04.23. 01:32:42

@mokas_gizi: És, képzeld: a World Trade Center tornyok nem omlottak volna össze a gépek becsapódásától, még tízszer annyi kerozintól sem. Ellenben tárgyi bizonyítékai vannak az épületek telepített aláaknázásának. Tudtad, hogy a világ legnagyobb arany-letétét őrző páncélterem volt a pincében? Ilyen robbanás hőfokától sem olvadt volna hamuvá ekkora készlet, mégsem találtak egy garmmot sem a helyén. Ellenben felvételek vannak gyanús, katonai jellegű, de megkülönböztető jelzés nélküli - mint a titkos-szolgálati akcióknál általában - teherautók mozgásáról a merényletet megelőzően. Amik a biztonsági szolgálat szolgálati szabályzata ellenére behajthattak, állítólag kormány-engedély ellenében. És azt tudtad, hogy a Bin Laden család több tagja is évtizedek óta közös olaj-cégben van a Bush családdal? És azt, hogy szaúdi cégekre visszavezethető apa és fia elnök-kampánya is, aminek az ára az amerikai zsoldos-sereg bevetése az ősi szaúdi törzsi vita iraki területének rendezésére? Vagy azt, hogy a merényletek előtt titokzatos személyek milliárdokat kerestek olyan pénzügyi műveletekkel, amik a WTC-nél megsemmisült szerverek híján behajthatatlan követelésekből fakadnak? (Pl, kérj kölcsön egy olyan cégtől, akinek az irodája leég, a kölcsönszerződéssel együtt) Vagy azt, hogy az igen népes Bin Laden család soron kívül szállhatott fel a merényletet megelőzően Amerikát elhagyó utolsó gépekre?

De most, hogy jön ez ide???? Kiszúrtad a lényeget, látom!

Korábban a 9/11 elkövetőinek jellemzőit feltételes módban írtam, de csak példának. Hiszen csak az nincs tisztában az ellentmondásokkal, aki átaludta az elmúlt 8 és fél évet. De azért dobd csak a lerágott csontot bennfentesnek tűnő félmondatokkal, mintha te lepleznéd le a "Nagy Öszzeesküvést" olyan infokkal, amit már az oviban is mesélnek, mintha te közölnéd szenzációként a nagy világgal. Miközben egész más zajlik most, totál máshol.

Nem érzed visszataszító hullagyalázásnak zsidózni egy ázsiai polgárháború-gyanús terroristatámadás felett is? Egyáltalán nem kiválasztottak, amióta megölték Jézust, Isten Fiát. És ezt ők is tudják, mert ez nem vallás már, hanem politika. Ég és föld. Jó reggelt kívánok!

@ndtomas 2010.04.23. 01:36:19

@mokas_gizi: Bangkokban most kelt fel a nap, de látom, nálad még sötét éjszaka van. Próbáld meg kialudni magad, és szépet álmodni, hátha ébredés után eszedbe jut valami idevaló dolog is. Vagy ha nem, legalább hasznos vagy azzal, hogy alszol.

Cifu78 2010.04.23. 03:41:27

Hát elég szomorú, hogy eddig fajultak a dolgok.

@mokas_gizi: Ha nem értesz valamihez, az még nem bűn, de az ostobaságot terjeszteni már az, legalábbis szerintem.

Olyan, hogy illegális atomfegyver (ez esetben inkább termonukleáris fegyver, de mindegy, valószínűleg fogalmad sincs a kettő közötti különbségekről), hát, elég érdekes megfogalmazás, de especiel Izrael esetében nem igaz. Illegális ugye az, ami törvénytelen. Na most ha Izraelnek illegális nukleáris fegyverei vannak, akkor az azt jelentené, hogy az Izraeli törvények ezt tiltanák. De nem tiltják. Vagy olyan nemzetközi egyezményeket írtak volna alá, amelyekben vállalja, hogy nem tesz szert ilyen fegyverekre. De ilyen egyezményeknek sem tagja. Az más kérdés, hogy ezen fegyverek létezését nem ismerik hivatalosan el, noha közismert, hogy birtokolnak ilyeneket.

Ha Japán birtokolna mondjuk nukleáris fegyvereket, arra már talán lehetne mondani, hogy illegális, mivel van egy parlamenti határozatuk, amely megtiltja a nukleáris fegyverek gyártását, birtoklását, illetve a Japán területen való tárolását.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.23. 06:32:25

Na, innentől kezdve, minden offtopic törölve. Megáll az ész, komolyan.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.23. 06:46:45

@@ndtomas: Túl egyszerű dolog mindent ilyen simán a vörös ingesekre kenni. Nem egy oldalon áll a vásár. Egy biztos, többször jártam a Silom roadon. Egészen elképesztő és veszélyes ötlet volt a két tüntető csoportot ennyire közel ereszteni egymáshoz. Hogy most a további kérdéseket, felvetéseket ne soroljam. Az biztos, hogy el nem tudom képzelni, miféle ember/erő képes tömegbe gránátokat lőni.

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 06:58:23

@laz81: en Chiang Mai-ban vagyok teljesen nyugodt minden a szokasos.. a BKK-i esemenyekrol csak a tvbol tajekozodunk. aszem csak 1 helyen a helyi provinicial officenal tuntetnek a pirosok de mondom en semmit nem latok beloluk pedig naponta 2x keresztul autozzuk a varost..

Zooyork 2010.04.23. 07:22:54

@Bangkok Charlie: Szerintem valamilyen harmadik fél lehet pl muszlimok , vagy esetleg Khemerek.Ö nekik érdekuk lehet hogy még nagyobb legyen a káosz Bangkokban.

Idet 2010.04.23. 07:54:38

Kérlek, Charlie, mi a helyzet a légiközlekedéssel? El lehet jutni a repülőterekre és onnan Európába? Tudod,a barátom! Már tudom, hogy jól van, de nagyon haza akarna jutni. Ő dolgozott ott, nyista turista... német, egyébként.

Pontos 2010.04.23. 08:47:01

@@ndtomas: Szóval a vörösök a hazugok, no comment. És az is biztos, hogy köztük vannak a terroristák, a másik oldallal minden rendben. Ritka szubjektív látásmód.

Pontos 2010.04.23. 08:49:17

@Cifu78: Szép is a szavakon lovagolni. A többi általad is elmondottak pedig ne is zavarjanak az atomfegyvereket illetően.

murunga 2010.04.23. 08:57:15

ndtomas 2010.04.23. 00:41:34

van még abból a cuccból, aminek a hatása alatt ezt irtad???

@ndtomas 2010.04.23. 09:43:33

@Zooyork: "Szerintem valamilyen harmadik fél lehet pl muszlimok , vagy esetleg Khemerek.Ö nekik érdekuk lehet hogy még nagyobb legyen a káosz Bangkokban."

A khmerekkel csak egy templom miatt van határvita. Pár napja volt ott incidens. Egy khmer járőrt néztek a thaiok ellenséges hadmozdulatnak, mire elsült a puska a folyton a ravaszon tartott thai ujjak miatt. Komolyabb baj nem volt. Kambodzsai és thai vezetők ezt nem sokkal megelőzően mosolyogva bratyiztak egy nemzetközi találkozón. Van némi ellentét, vallási okokból és büszkeségből, de ilyen diverzáns akció-sorozat megszervezése a khmerektől elképzelhetetlen.

Muszlimoktól inkább. A vörösök által most visszasírt vezérük 2001-es hatalomra jutása óta folyamatosan romlanak a közállapotok a legdélebbi, Pattani, Yala, Narathiwat tartományokban. Rendszeresek a terrortámadások, eredménye: több ezer halott, életveszélyes közbiztonság, akadozó közellátás. Növeli a veszélyérzetet, hogy egyetlen szervezet se vállalja a felelősséget az akciókért, így a thaiok árnyék ellen való harca a idegeket is felőrli. De példa nélküli, hogy ezeket a területeket elhagyva követtek el volna bármi hasonlót. A vörös tömeg is azonnal meglincselné, ha ott idegeneket talál. A fegyverek is inkább thai katonai eredetűek, mint muszlim lázadókra lennének jellemzők.

Ez most már egyértelműen a vörösök számlájára írható. Ha nem így lenne, egy jószándékú, jóízlésű ember azonnal hazamenne ilyenek után, ha kizárólag békés tüntetésre készült. A kormány melletti tüntetők megmozdulásai, a vörösök provokációira adott önvédelmi reakciók - bár sokszor szélsőségesek köztük is némelyek.

De - a kormány-ellenes tüntetőket testközelből ismerve -, ezek a megtévesztett, most már mindenre elszánt, halálosan gyűlölködő emberek, magukból kikelve még több vérontáson, és pusztításon törik a fejüket. Szó nincs a terroristáktól való elhatárolódástól! Ez még csak a jéghegy csúcsának füstölgése. Egy vulkán készül kitörni. Éjjel-nappal kapják az agymosást a médiáikból, tv-ből, rádióból, színpadról. Az meg minden, csak nem békés. Tömegmanipuláció folyik nagyüzemi módon. Folyamatosan ennek kitett emberek, még a legbékésebb thaiokból is vadállatot csinálnak.

És ami a legszörnyűbb, hogy vallásvezetőik szentesítése alatt. Vagy az van, hogy egyesek közülük Buddha tanait lábbal tiporják, azért vannak jelen a tüntetők közt, vagy csak kirakat az egész toleranciát, türelmet, önuralmat hirdető vallásfilozófia. Mert kezdettől fogva aktív részesei a szervezett félrevezetésnek, politikai erőszaknak - amivel szintén vérbűnösök a politikai vezetők elsőszámú felelőssége mellett.

„Főemberei csak megvesztegetésre szánt ajándékért ítélnek, papjai csak fizetségért oktatnak . . .” (Mikeás 3:11)

„Papjai megszentségtelenítették azt, ami szent, erőszakot tettek a törvényen.” (Sofóniás 3:4)

„Jaj annak, aki inni ad társainak; dühöddel és haragoddal vegyíted azt, . . . az emberek vérének ontásáért és a földdel, a várossal és minden benne lakóval való erőszakoskodásért.„ (Habakuk 2:15, 17)

„Fejedelmei olyanok benne, mint a zsákmányukat széttépő farkasok: vért ontanak, lelkeket pusztítanak el, hogy nyerészkedjenek. Prófétái mésszel vakoltak nekik, hiszen valótlanságot láttak látomásban, és hazugságot jósoltak nekik . . .” (Ezékiel 22:27,28)

„Döbbenetessé vált a helyzet, borzalom, hogy mi van az országban: A próféták hazugságot prófétálnak, a papok meg elnyomják hatalmukkal a népet. És az én népem így szereti. De mit tesztek majd a végén?” (Jeremiás 5:30,31)

„Mert a legkisebbtől a legnagyobbig mindnyájan nyerészkednek, és a prófétától kezdve a papig mindenki hamisságot művel. . . Egyrészt egyáltalán nem szégyenkeznek, másrészt még a megalázottság érzését sem ismerik. Ezért elesnek majd az elesőkkel, és elbuknak, amikor számadásra vonom őket . . .” (Jeremiás 6:13,15)

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 10:11:14

@@ndtomas: hahahaha Buddhizmussal kapcsolatban Bibliabol idezni hat...

mint gyakorlo buddhista (nem Theravada) szemmel mondva a Buddhizmus itt olyan mint Mo-n a keresztenyseg, neha elmesz a templomba ha bajban vagy imadkozol, kint van a kep vagy a szobor a kiraly es kinai hazioltar kozott amugy meg le se sz...

@ndtomas 2010.04.23. 10:47:44

@r0dg3cc: Ez mutatja a Biblia egyetemes értékét ;) , hogy leleplezi más vallások képmutatását az álkereszténységgel együtt.

"Mi haszna a faragott képmásnak, hogy készítője kifaragta azt, az öntött szobrot, a hazugság tanítóját, hogy megformálója bízott benne, olyannyira, hogy hiábavaló isteneket készített, melyek némák? Jaj annak, aki ezt mondja a fadarabnak: ,Ó, ébredj fel!’, és a néma kőnek: ,Ó, kelj fel! Ez fog tanítani!’ Íme, arannyal és ezüsttel van borítva, és semmi lehelet nincs benne."(Habakuk 2:18,19)

@ndtomas 2010.04.23. 10:48:53

@Idet: Tudtommal az európai légtérzárlat feloldva. A bangkoki közlekedéssel sincs semmi gond. Csak egy néhány km-es útszakasz van elbarikádozva, és ezek környéke kerülendő. A reptér a tüntetésnek kényszerű otthont adó belvárostól több mint 20 km-re van, és a várost behálózó autópálya-felüljáró rendszeren át gond nélkül elérhető bárhonnan.

A BTS (magasvasút) Sukhumvit-vonala a szokásos Mo Chit és On Nut állomások közt menetrendszerűen közlekedik. De a Silom-vonallal nincs most összeköttetése, mert Wong Wian Yaitól nem megy el a National Stadium végállomásig, csak Chong Nonsiig, kihagyva a támadások helyszíneit. Ezért Siamnál nincs most átszállási lehetőség. Mindkét vonalon az első szerelvény reggel 6-kor indul, mint rendesen, de éjfél helyett este 6-kor megáll! Az MRT (földalatti) szokásosan közlekedik. Ha nincs sok csomag, akkor a Suvarnaphumi-reptér a rendszeres minibuszjárattal On Nuttól 20 bahtért kb. 1 óra.

A szokásos méretű bőrönddel legolcsóbban légkondis gyorsbusszal számtalan helyről, pl. Victory Monumenttől 35 bahtért - 1-2 óra az indulás helyétől függően. A www.bmta.co.th oldalon kiválasztható a legalkalmasabb. Újabban gyorsvonattal is kijuthatsz 150 baht egységáron az érintett vasútállomásoktól, pl. Bangkok legmagasabb épülete, a Bayoke-torony tövéből, Makkasan-állomásról.

A szokásosnál több csomaggal, vagy egynél több személy esetén taxival kb. 3-500 baht, helyszíntől függően. Útidő az indulás helyétől és az aktuális forgalomtól függ: 1, max. 3 óra. Ha sürgős, akkor a felüljáró használatát erősen ajánlott kérni a sofőrtől, amit az utas fizet szakaszonként a kapuknál, ami max. egy százas pluszban.

Egyéb lehetőségek: menőbb szállodáktól tranzit buszok, limuzinok. A legigényesebbeknek léteznek telefonon rendelhető limuzin szolgálatok is, különböző tarifákkal, járművekkel, akár helikopterrel is. Nem fog a barátod itt ragadni, ha kibírja, hogy nem kíváncsiskodik rosszkor, rossz helyen ;)

@ndtomas 2010.04.23. 10:55:31

@murunga: "van még abból a cuccból, aminek a hatása alatt ezt irtad???"

van, kérsz? :) bár attól tartok, te EZT a könyvet nemigen olvasnád

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 11:36:17

@@ndtomas: hm.. aszem nem fogok vallasi vitaba kezdeni :) tiszteletben tartom azt amiben hiszel meg ha en nem is. de en arra ertettem hogy ugyan Azsia a buddhizmus szulofoldje (najo India) de keves az olyan aki igazan erti is mit csinal nem csak koveti az osok vallasat. ezert hoztam parhuzamba a keresztenyseggel nyugaton. lasd: merev, burokratikus betokosodott rendszer.. ugynez itt etc. najo OFF lezarva. tovabbra is varjuk a beszamolokat charlietol

repterrel kapcs. en a limo szolgaltatast elkerulnem iszonyat tul van arazva 1-2-4ezer baht taxi siman kivisz 300-500 bahtert kenyelmesen (en Ratchadatol , Huai Kwang MRT megallo) siman kijutok 300 korul.)

henky111 2010.04.23. 12:16:50

Amúgy hol a nagyobb a káosz, Bangkokban vagy itt a kommenteknél?

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 13:19:58

@henky111: sztem meg mindig BKK a nagyobb gaz...

@ndtomas 2010.04.23. 13:31:32

@Pontos: "Szóval a vörösök a hazugok, no comment. És az is biztos, hogy köztük vannak a terroristák, a másik oldallal minden rendben. Ritka szubjektív látásmód."

Nem állítottam, hogy minden rendben. Nem pártolom a másik oldalt se, mert az is ugyanaz, csak pepita. Itt már csak Isten tesz rendet. De valami rendnek addig is lennie kell, amíg Isten közbe nem avatkozik egyszer az emberiség ügyeibe, az egész világon.

Ha nem ért egyet valaki az éppen hatalmon levő kormánnyal, szíve joga. Akkor a legközelebbi szavazáskor elmondhatja a véleményét egy szavazat erejéig. Erre találták ki a demokráciát, amit elmondásuk szerint védelmeznek.

De ez nem az a viselkedés, ami elfogadható. Elmondták, hogy nem értenek egyet a kormánnyal, tüntettek egyszer, kétszer, tudomásul van véve: senki nem süket, meg vak. De nem az a módja, hogy addig be nem fejezi, meg utakat zár le, meg vaktában lövöldözik, amíg az nem lesz, amit ő akar. Ez már zsarolás, egy kisebbség erőszakja a többséggel szemben. Visszaélés a szabadsággal, és a kormány türelmével. A durcás kisgyerek is addig ordít, amíg meg nem kapja amit akar, ha túl engedékenyek vele a szülei, mert látja, hogy ez működő módszer. De mi lenne, ha mindenki így viselkedne?

Elhiszem, azt is, hogy odahaza sokan szimpatizálnak a tüntetőkkel a magyar eseményekkel párhuzamot vonva, de ez nem az a történet.

"Egy kis idő még, és nincs többé gonosz,
Nézed a helyét, és nincsen sehol.
A szelídek pedig öröklik a földet,
És gyönyörködnek majd a béke bőségében.
(Zsoltárok 37:10,11)

Greenternet 2010.04.23. 13:33:30

Tiszta Hollywood.Nem hiszem el hogy meg mindig tart. Jo lenne mar ha vege lenne mindenesetre.Na nem akarok offtopicolni mert meg azt mondja a Charliie hogy veszmadarkodok..
Csak egy mondat.
Vigyazz magadra Charlie es mindenki aki az esemenyek kozeleben van.

@ndtomas 2010.04.23. 13:50:55

@r0dg3cc: Abszolút egyetértek, a gyakorlat élesen elüt az elvektől, mindkét vallásnál általában, de máshol is. A keresztény egyházaknál is vannak tábori lelkészek, ami eleve egy önellentmondás. Itt is látni a monkokat, amint a tüntetőket aktívan támogatják, az erőszak ellenére - vagy épp azért.

Számomra mindkettő visszataszító. Jézus soha nem vett volna részt ilyenben, igazi keresztény szintén nem. De ha ez a buddhizmussal nem ellentétes viselkedés, akkor az elgondolkodtató. Ugyanis tele vannak a hírügynökségek a barikádon tartózkodó monkok képeivel, ezért ez a legkevésbé sem off-topic, hanem nagyon is a gyökere a dolgoknak: vagy a hirdetett békés filozófiát tagadták meg egyes kóbor szerzetesek, vagy mit várjunk olyan vallástól, akinek a vezetői nem határolódnak el ettől a politikától?

"Tekintve hát, hogy nagy főpapunk van, aki átment az egeken, Jézus, az Isten Fia, ragaszkodjunk ahhoz, hogy megvalljuk őt. Hiszen nem olyan főpapunk van, aki nem tud együtt érezni gyengeségeinkkel, hanem olyan, aki minden tekintetben próbára lett téve, mint mi magunk, de bűn nélkül." (Héberek 4:14,15)

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 17:39:44

@@ndtomas: az van hogy hogy nyugaton a papok nem szentek ugyanugy a szerzetesek sem keleten csak azert mert sarga/voros/barna ruhaba vannak tekerve. ugyanugy ahogy sorra buknak be a pedofil papok nyugaton ugy pl itt hir volt (na nem a thai sajtoban hanem az expat newsokban) mikor egy magas rangu szerzetes itt CM-ben benne volt egy pedofil bandaban es civilben gyerekeket szervezett be,.. no comment,

ON
azt mondjak a szerzetesek hogy azert vannak a barrikadokon hogy igy elkeruljek az eroszakot (rendorok ne verjek a vorosoket) csak sajna ez mar nem fog mukodni... attol meg hogy szerzetes vki nem jelenti azt hogy agya is van es meg tud mindent itelni, sok szerzetest gyerekkoraban adnak be mert nem tudjak etetni.. = nem biztos hogy akarta is...
OFF
ergo ne az alapjan itelj meg egy vallast amit par videki szerzetes muvel.. gondolom te se akarnad hogy a folyamatoan kirobbano pedofil botranyok alapjan iteljek meg az egyhazad..

szereny velemenyem szerint a biblia idezeteket se szuksegszeru ide bemasolni, biztos mindenki tiszteletben tartja a hited de nem biztos hogy erdekli is oket..

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.23. 18:33:40

Moderálnom kellett sajnos. Felhívnám mindenki figyelmét, Thaiföldön királyt és királyi családot kritizálni nem csupán udvariatlanság, de törvénybe ütköző cselekedet.

A tüntetésekkel kapcsolatos hír, nem csupán mai, hogy a Király és a Királyné nem csak részvétét fejezte ki az áldozatok felé, de pénzügyi támogatást adtak, alapot létesítettek a számukra. Amúgy a királyi család a thai alkotmány értelmében a politika felett áll, politikai eseményekbe nem avatkoznak bele, s a pártoknak sem szabad belevonni őket.

Elnézést kérek, de a téma érzékenysége miatt inkább kerüljük ezt. Köszönöm a megértést.

@@ndtomas: A reptéri gyorsvasút még nem jár, nem tudom, honnan vetted ezt. A minibusz On-Nutra 25 thb, de ez apróság. Mindenesetre érdemes a forrásokat azért ellenőrizni.

@Greenternet: Köszi, köszi. :)

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.23. 19:17:59

@Bangkok Charlie: Oke megertve tovabbi kiralyi csaladdal kapcsolatos temak kerulese.

de egyebkent komolyan gondolod hogy vmi thai titkosugynok leforditja a magyar kommeneteket majd es kikeri az IP-d az indextol? :D

Az jo hir ha tudnak a tortenesekrol.. (vagy a PR emberuk hehe)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.23. 19:27:21

@r0dg3cc: Ne adogassunk tippeket senkinek. De nyugodj meg, tényleg vannak thai olvasóim. :)

roland_cs 2010.04.23. 19:50:29

csatlakozok. én is szeretnék @ndtomas cuccából kapni vagy a cucc hasonmását létrehozni.

@ndtomas 2010.04.23. 21:09:00

@Bangkok Charlie: A minivan 25 tényleg, bocs, pedig használom is :)

A vonatot valóban nem próbáltam. A weblapjuk szerint tavaly óta üzemel Siemens szerelvényekkel, a reptéren még a vasútállomáshoz vezető felüljárót is megmutatták. De még nem jár menetrend szerint, jelenleg tesztelés alatt van. 150 baht az a 4 db Airport Express buszvonal (AE1-AE4) valamelyike, az árat ezzel kevertem. Sajnálom a tévedést!

Ami még kimaradt: az Airport Express közvetlenül a reptéri épülethez visz, és ott lehet rá felszállni is. Az olcsóbb (felszállóhelytől függő, max. 35 b), de hasonló, légkondis nyilvános buszok (public bus) a reptéri buszállomásra (bus-terminal) érkeznek. Onnan rendszeres, ingyenes "shuttle bus" visz magához a reptér épületéhez. Bangkokba érkezéskor ennek a "shuttle bus"-nak a megállóját kell a reptéren keresni (ingyenes térképek a reptérről a helyszínen elérhetőek) és szintén az visz el a reptéri buszállomásra, ahonnan az utasinformáció megmondja milyen számú busz visz a célhoz. Innen van összeköttetés vidéki területekre is a legolcsóbb nyilvános buszokkal (hátizsákos utazóknak). További infok a lehetséges transferekről: www.bangkokairportonline.com/node/14

A király kritikájával kapcsolatos figyelmeztetést csak megerősíteni tudom, hogy tényleg komoly. Volt aki 18 évet kapott felségsértésért, és külföldiek ellen is indult már eljárás. Egyébként a vörösök ma kihallgatást kértek őfelségétől.

Emellett 40 ország diplomáciai képviselői látogatták meg a színpadjukat, amit a tüntetés békés jellege elismerésének értelmeztek. Pedig ugyanazon a színpadon Arisman - az a vezetőjük, akit a letartóztatás elől az ablakon át egy kötélen szöktettek - közvetlenül a gránát-támadás előtt buzdította híveit, hogy mindjárt jön a "men in black" segíteni (a tüntetők feketeruhás biztonsági szolgálata). Ezután történtek a robbanások, amit válasznak szánták a kormány melletti tüntetőktől származó folyamatos kővel hajigálására, csúzlizására. Ami szintén törvénytelen erőszak, de gránáttal viszonozni nem túl arányos. Az győz majd, akinek nagyobb bombája van? Vannak felvételek a dobálókról, meg lehet tenni ellenük a feljelentést, és a rendőrség majd elrendeli a nyomozást. Közben sikerült letartóztatniuk egy vörös kulcsfigurát, aki elismerte, hogy ők loptak a katonáktól fegyvereket, majd a fekete ruhás különítménynek szétosztották, és a vörös vezetők parancsára ők kezdték meg a múlt szombati lövöldözést a Phan Fa hídnál. Ennyit a békés jellegről és a "gazdátlan" terrorista-meséről.

Remélhetőleg a tegnapi Silom-akciótól mindenki kijózanodott, hogy ez csak polgárháborúba vezet. A katonaság vezetője mindenesetre nem tartja megoldásnak a szigorúbb fellépést, és a politikai megegyezést várja.

@r0dg3cc: Szóval elvileg ez nem hivatalos vallási irányzat - mármint a tüntetés szerzetesek általi erkölcsi támogatása -, csak néhány monk egyéni akciója. Viszont az egyház őket sem zárja ki, ahogy egyes keresztény egyháznál is eltűrik a pedofil vezetőket. Ezzel kollektíve bűnössé válik az egész vallás, nem gondolod? Egyes jóérzésű tagok szerint bizony azzá, ezért hagyják el tömegesen az egyházaikat, mivel nem akarnak ennek részévé válni. Ahogy itt sem vesz részt a tüntetésben egyetlen oldalon sem az én egyházamból senki, nemhogy vallásvezető, mert biztos nem tűrik el nálunk egyik cselekményt sem. Dokumentumok vannak róla, hogy inkább vállalták akár a koncentrációs tábort is, ahogy az első keresztényeket is gladiátorok martalékának vetettek, amiért nem voltak hajlandók még az állami erőszakban sem részt venni, nemhogy erre másokat buzdítsanak. Az erkölcsi színvonal szintén a Biblia magas irányadómértékeit jelenti nálunk; nemhogy pedofil, de a hetero-házasságon kívül bármilyen szexuális cselekedet azonnali kizárást eredményez.

Sem vallást, sem eszmét nemcsak az elvek miatt választunk, hanem a tettek beszélnek a legjobban. A Bibliát pedig a hitelesség és a elgondolkodtatás kedvéért idézem. Mert nem a kiábrándulás az egyetlen út, de csak ebben van megoldás erre a zűrzavarra is. Most még van idő mindenkinek átértékelni a dolgokat. Ha nincs is itt olyan, akit érdekel, ennek elutasítása vádirat lesz később, amikor elkerülhetetlenül Isten veszi a kezébe a rendteremtést. Az emberi kezdeményezés a most látható módon csődöt mondott. Ahogy sem a kereszt, sem az amulettek, sem a babona, de a modern világ sportoló-, színész-, pénz-bálványai, stb. egy Buddha-szobor se fog ebben aktívan részt venni.

"Ne bízzatok az előkelőkben,
Se földi ember fiában, akinél nincsen megmentés. Kimegy a szelleme, és ő visszatér földjébe,
Azon a napon elvesznek gondolatai."
(Zsoltárok 146:3,4)

"A bálványalakok készítői mind megalázottan fognak járni." (Ézsaiás 45:16)

"Istenem az én kősziklám. Nála keresek menedéket,
Pajzsom és megmentő szarvam, fellegváram ő,
Menedékhelyem és Megmentőm; megmentesz az erőszaktól."
(2Sámuel 22:3)

@ndtomas 2010.04.23. 21:23:38

@roland_cs: "csatlakozok. én is szeretnék @ndtomas cuccából kapni vagy a cucc hasonmását létrehozni."

A helyszínen kaphatsz tőlem egy angol nyelvű példányt, ingyenes tanfolyammal magyarul a használatához. Szorgalomtól függő időtartamig, de kb. 2x20 hét elég szokott lenni. Magyar példányt az otthoni címedre elintézhetem. Az eredeti kb. 2600 évig készült, ennek függvényében a hasonmásra nem érdemes vállalkozni. Egyéb cucc súlyosan káros a fizikai és mentális egészségre :)

Idet 2010.04.24. 07:36:21

@@ndtomas: Köszönöm! Mondom, hogy dolgozni volt, nem hülye turista. Már bocs. És már nem először, de azért az ember aggódik, ugye. Mégegyszer köszi!

henky111 2010.04.24. 13:22:52

@Idet: Hülye turista?? Érdekes.. XD

@@ndtomas: "Akit most a maga biztonsága érdekli a legjobban, hogy kellemetlen zavar nélkül tölthesse el itt a megérdemelt pihenését, az most jobb ha hallgat, ha jobbat nem tud mondani az önző vágyainál."

Úgy gondolom, hogy a legtöbb esetben nem az önző vágyakról szól az ha valaki turistaként érdeklődik, hogy a célország biztonságos-e.
Sokaknak már jó előre megvan a jegyük és erre nem számítottak. Egyszerűen csak a testi épségükért aggódnak mint ahogy gondolom a helyiek is.

@ndtomas 2010.04.24. 16:46:27

@henky111: A kocsmáros temetésén sem érdeklődünk az özvegytől, hogy "azért este lesz csapolt sör, ugye, kezitcsókolom, fogadja részvétem".

henky111 2010.04.24. 17:12:05

Nagyon rossz példa..
Ahogy a cikkekből kiveszem, meg a fotókon látom, a turisták biztonsága ugyanúgy veszélyben lehet, mint a lakosságé, ezért nem meglepő ha féltik életüket vagy testi épségüket ezért érdeklődnek.
A példa amit felhoztál, teljesen más szitu.

@ndtomas 2010.04.24. 17:50:58

@henky111: Ne tévedjünk! Hetek óta tudjuk, hogy az veszélyes környék. Akinek ott baja esik, az tudja, hogy vállalta a kockázatot. Aki netán odatévedt, az a katonák láttán egyből sejtheti, hogy itt meleg a helyzet, jobb lesz távozni. Azt hiszem nem kell bemutatni, hogy mekkora város ez, el lehet férni benne.

Ha valaki mégis aggódik az utazása miatt, az teljesen érthető. Arra van a repjegy-ügynök, az utazási iroda alkalmazott, a hotel-tulaj, a külügy, stb. A jó ízlés mégis azt diktálja, hogy ehhez a posthoz legalább arról beszéljünk, hogy milyen rosszul járt az, aki megjárta, meg a családja, és milyen galád, aki elkövette. Elvégre talán éppen ezek az emberek tettek valamit azért a turistának, hogy le tudjon szállni a repülője, menjen a taxija, legyen hol aludnia, legyen mit ennie. Ennyi figyelmesség és együttérzés kimutatása irántuk, még nem fogja meghiúsítani az útját senkinek. Nem vagyunk állatok!

Ja, bocs, majd elfelejtettem, te még azt tanultad, hogy a majmoktól származol...

henky111 2010.04.24. 19:26:19

@@ndtomas:
Felesleges sértegetni "majmokkal".. én csak a véleményemet közöltem.
Amúgy nem majmoktól, hanem közös őstől..

Más:
Először is leszögezném, hogy mivel egyenlőre Thaiföldre nem sikerült eljutnom, én itt inkább kérdezni szoktam. Úgyhogy semmiképpen sem akarok akadékoskodni, de elmondanám a véleményem.

Álljon itt egy idézet először is.
"Ajtóról - ajtóra evangelizálni nem egy választható dolog Jehova Tanúi számára. Ez kötelesség."
Vagyis most, hogy ndtomas elkezdte erőszakos hittérítő tevékenységét ezen a blogon, nem fog leállni.
Közelmúltban tett kijelentései sok esetben indulatosak és bírálnak másokat. Egyesek bibliai idézeteket is kaptak.. Ezek a megnyilvánulások már enyhén szólva túlmennek egy bizonyos határon.
Ez a közeljövőben azt eredményezheti, hogy sokan a jó cikkek ellenére is elkerülhetik a blogot, illetve nem lesz kedvük majd már hozzászólni.
Itt nem arról van szó, hogy különösebb bajom lenne a Jehova Tanúival. Például a vegetáriánusok közül is vannak olyanok akik addig mondják a magukét amíg már az emberek elfordulnak tőlük, pedig számukra ha jól tudom ez nem kötelesség.

@ndtomas 2010.04.24. 21:22:06

@henky111: Nem sikerült a témában érvelni, és akkor most jössz hátulról, ráadásul offolsz?

"...közös ős" És az kivel közös? Nem a majommal? Nem kell ezt szégyellni, ha ezt választottad!

A másik téma:
Az első keresztényekről majd' 2000 éve ezt írták: ". . .és házról házra mindennap szakadatlanul folytatták a tanítást és a jó hír hirdetését a Krisztusról, vagyis Jézusról" (Cselekedetek 5:42). Jehova Tanúi ekkor még nem voltak sehol. Tudom, nincs neked bajod velük, csak Biblia-fóbiád van, ennyi.

Van, aki ebből idéz, van aki másból, linket másol be, hivatkozik valakire, trackback-el, visszapingel, stb. Ez ilyen, mindennel nem kell egyetérteni. De ha a nem offol - nem úgy mint most én, kivételesen miattad -, nem sért törvényt vele, nem buzdít nemi-, faji-, vallási-, stb megkülönböztetésre - ahogy most te - akkor mi a problémád vele? Tudom, 41 év kötelező ateizmus, és vallásszabadság-korlátozás után nehéz lehet hozzászokni, hogy valakinek olyan véleménye van a post témájával kapcsolatban, ami a Bibliához is kapcsolódik, és ezt szóvá is teszi. De 21 év szabadság után, nem volna már itt az ideje hozzászokni?

Mivel te nem kérted, neked nem is írtam többet erről. Másról sem írtam volna neked, ha TE nem kötsz belém. Nem találtál rajtam fogást, erre most jössz ezzel a hazugsággal, hogy "erőszakos hittérítő tevékenység". Erőszakos te vagy, amiért ok nélkül velem kötekedsz, és zsarolod a blogírót is. Légy szí', szállj le rólam és foglalkozz a saját dolgaiddal, hátha sikerül ott rendet tenni, és nem másnál próbálkozni helyette! Én se mondom, hogy ne írjál ezt vagy azt, szabad országban élsz. Ha meg hiányolod a Biblia-cenzúrát, akkor Kína, É-Korea, Kuba, Irán stb. jobban fog tetszeni, mint Thaiföld.

henky111 2010.04.25. 01:20:09

@@ndtomas:

"Nem sikerült a témában érvelni, és akkor most jössz hátulról, ráadásul offolsz?"
Érvelni? Nekem nem kell téged meggyőznőm. Egyszerűen csak elmondtam, hogy mit gondolok arról amit írtál, te pedig jöttél a majmaiddal.

""...közös ős" És az kivel közös? Nem a majommal? Nem kell ezt szégyellni, ha ezt választottad!"
Nem én választottam, hanem többek között ezt oktatták az iskolában.. de ezt a témát is te hoztad fel eredetileg.

"Tudom, nincs neked bajod velük, csak Biblia-fóbiád van, ennyi."
Nincs Biblia fóbiám sem, a legtöbb embernél jobban ismerem. Viszont mint arra már utaltam, taszító ha valaki rá akarja tukmálni másokra a nézeteit, legyen szó vallásról, életstílusról, vagy bármilyen nézetről.

"Mivel te nem kérted, neked nem is írtam többet erről. Másról sem írtam volna neked, ha TE nem kötsz belém."
Nem kötöttem beléd,de iszonyatosan zavaró, hogy egyszerűen képtelen vagy elfogadni ha valaki más véleményen van mint te és kényszert érzel arra, hogy mindenáron "meggyőzd".

"Erőszakos te vagy, amiért ok nélkül velem kötekedsz, és zsarolod a blogírót is."
Erre inkább nem is válaszolnék hanem a saját magad által írtakat másolnám ide az "Ez a harc lesz a végső" c. cikk h ozzászólásaiból:
"..ha nem lehet nálad nyíltan beszélni olyan dolgokról, ami nemcsak a te véleményedre bólogatás, akkor attól tartok, hogy a szólásszabadság ilyen önkényes korlátozásából nem kérek, és ezen a blogon számomra tényleg "ez a harc lesz a végső"."

@ndtomas 2010.04.25. 02:02:09

@henky111: Engem úgy tanítottak, hogy ha megszólít valaki, akkor vegyem komolyan a válaszadást. Ezt veszed te "tukmálásnak", "minden áron való meggyőzésnek". Akkor ezentúl az általad nekem címzett kommenteket úgy tekintem, ahogy te is megteheted az enyémekkel: mint ha ott se lenne.

Idet 2010.04.25. 07:36:22

@henky111: Bocsánatot kértem, ott van. Azokra az egyénekre gondolok, akik szexturizmusban és vásárlásban utaznak, nulla felelősségérzet, nulla empátia a fogadó országgal szemben és nulla valódi érdeklődés, hogy milyen is az a hely, milyenek az emberek stb. Akik csak azért mennek, hogy elmondhassák otthon, "voltam Thaiban, nem egy nagy szám." Ezek sz@roznak aztán mindent, hangoskodnak, mutogatnak, hőbörögnek, az ember leszégyelli magát miattuk a Földről.És már a repülőn berúgnak, mint az állat.

henky111 2010.04.25. 12:15:22

@Idet:
Így már tökéletesen értem.
Abban reménykedem, hogyha sikerül eljutnom Thaiföldre akkor nem sok ilyennel fogok találkozni. Ha sor kerül az utazásra, eddigi ismereteim alapján Chiang Mai-ba mennék. Gondolom ott azért nagyobb arányban vannak az olyanok akiket az ország kultúrája és a természet érdekel, mint ahogy engem is.

Idet 2010.04.25. 13:53:04

@henky111: Remélem, eljutsz! Én Japánba mennék, de nagyon, Kyótóban kőkerteket nézni, meg minden. Úgyse halok meg addig, ezt megfogadtam magamnak, míg a Ryóandzsi templom kertjét nem láttam önszeműleg!

kbellfan · http://rkbc.blog.hu 2010.04.26. 10:42:54

@henky111: en is Chiang Mai-ban vagyok. ha itt vagy dobj egy mailt es meghivlak egy kv-ra :D

henky111 2010.04.26. 13:16:43

@r0dg3cc: Köszi! :D
Sajna még gyűjtögetni kell rá egy darabig, nem olcsó mulatság. :)
süti beállítások módosítása