A manilai túszdráma
2010. augusztus 24. írta: Bangkok Charlie

A manilai túszdráma

Bár nem Thaiföld, de azért a térségben történt és azért a thaiokat is megrázta az eset, ez volt a főhír mindenhol. Hétfőn este több csatornán is élőben közvetítették a manilai túszdráma végkifejletét. A NewsAsia teljesen élesben adta, míg a BBC azért beletett egy 10 másodperces késleltetést, a várható véresebb jelenetek miatt gondolom. A hírt gondolom a legtöbben ismerik, bár ahogy láttam a magyar sajtóban, a Fülöp-szigetek túl messzire fekszik, elég röviden elintézték a dolgot – ezért is bátorkodom most elővenni itt én. Na meg azért, mert a túszszabadító akciót a manilai kommandósok a szó szoros értelmében elbaltázták, s talán ezért is lett a végeredmény 8 halálos áldozat – de menjünk sorban.

A túszdráma hétfőn délelőtt kezdődött, amikor Manilában Rolando Mendoza, egy ex-rendőr eltérített, vagy pontosabban elfoglalt egy Hong Kong-i turistákat szállító buszt, akik épp az utolsó napjukat töltötték itt. A katonai egyenruhába öltözött, M-16-os géppisztollyal felfegyverzett rendőr 22 Hong Kong-i turistát és 3 filippínó túszt ejtett. A rendőrt 2008-ban fegyelmivel bocsátották el, alig egy hónapja volt a nyugdíjig, amit így elvesztett. A buszeltérítő a hatóságoktól azt követelte, hogy helyezzék vissza az állásába. Az alkudozás egész nap folyt, volt túsztárgyaló, a túszejtő kért és kapott élelmet, valamint üzemanyagot, hogy a tűző napon álló busz motorja és légkondicionálója működni tudjon. A túszejtő a követeléseiről és a helyzetről úgy próbált mindenkit tájékoztatni, hogy az elfüggönyzött busz több ablakára is papírlapokat ragasztott, ezeken sorolta fel, hogy mit akar és hogy mi a határidő. Estére mire besötétedett 9 túszt el is engedett, valamint az utazási iroda két filippin alkalmazottját. A manilai rendőrség kommandósai már napközben is felsorakoztak, a busztól távolabb, a túszejtő folyamatosan fenyegetőzött, hogy ne jöjjenek közelebb, mert fegyvert fog használni.

A rémült utasok több mint 11 órája ültek a buszon, amikor az esti sötétben a rendőrök megkezdték az akciójukat. A tévékben ezeket a perceket közvetítték élőben. A kommandósok közelebb húzódtak a buszhoz, hosszúnyelű kalapácsokkal törtek be néhány ablakot és az első ajtót, valamint a hátsó ajtót kinyitva, pajzsokat használva próbálták lerohanni a buszt. Azonban még a tévében is jól hallható volt a sortűz, amit a busz belsejéből adott le a túszejtő. A géppisztolysorozat hosszú vonalat rajzolt a turistabusz ablakára, körülbelül az utasok fejmagasságában! A rendőrök azonnal visszavonultak. Lassan teltek a percek ezután, a rendőrök látszatra elég tétován lapultak a busz elejénél és hátuljánál. A buszból körülbelül negyedóra múlva füst kezdett gomolyogni. Jó jel (?), könnygáz. Majd a tévében is jól láthatóan egy emberi test zuhant ki félig a bejárati ajtón – ekkor még nem lehetett tudni, hogy kicsoda, az egyik utas, vagy a túszejtő. De igen, valóban a túszejtő volt, akit a könnygáz kényszerített az első ajtóhoz, itt pedig egy rendőrségi mesterlövész kilőtte. A drámának ezzel még nem lett vége, ugyanis nem lehetett tudni, mi van valójában a buszban. A túszok élnek, halnak-e. A mentést megkezdték a rendőrök, a hátsó ajtóban megjelent az első túlélő turista, ám a buszt mindössze négyen hagyták el saját lábon. A többieket hozni kellett.

A túszok közül azonban többen meghaltak, volt aki már a buszon, volt aki később a kórházban, kedd délután 8 halottról beszéltek, de az egyik sérült még mindig kritikus állapotban van. Hong Kongban nemzeti gyászt rendeltek el augusztus 25-re, a helyi kormányzat hivatalos lobogója fél árbocon, s a Fülöp-szigeteken is gyásznap lesz a holnapi.

Azonban nemcsak a túszejtés keltett döbbenetet. Ma már egyre többen beszélnek arról, hogy a manilai rendőrök nem megfelelő felkészültsége volt a tragédia oka. S többek között ez az ok, amiért én is ezt a posztot írom. De itt van néhány fénykép, melyek tényleg beszélnek helyettem. Már a tévét nézve is azt lehetett érezni, hogy a „kommandósok” határozatlanok, nincs kiforrott tervük. Ez a kalapácsos próbálkozás valami hajmeresztő, ráadásul olyan szedett-vedett a csapat, hogy a több rendőrről még a golyóálló mellény is hiányzik.

A következő képen a délutáni események láthatók, amikor a túsztárgyaló alkudozott a túszejtővel. Számomra azért is volt a megdöbbentő a tévében ezt nézni, mert tökéletesen látszott, hogy a túszejtő keze üres, nyakában lóg a gépfegyver, miközben ott áll előtte a két ember, a rendőrségtől. Miért nem rántották le azonnal a buszról és teperték le a földre? Megmagyarázhatatlan. A második fotót mostanában azért mutogatják, hogy ekkor kellett volna lelőni a túszejtőt, amikor ilyen tisztán integetett, s akkor nem lett volna ennyi áldozat.

Na de a következő kép sem igényel különösebb kommentárt. Vezetékes telefont húz a túsztárgyaló a buszhoz, hogy a kommunikációs lehetőségeket biztosítsa!

Az ember Ázsiában toleránssá válik sok dolog iránt, hajlamos elnézni sokféle egzotikusan fejletlen dolgot, néha esetleg elmormolja a fogai között, hogy ugyan, harmadik világ. De ez a manilai túszdráma és az elbaltázott kommandós akció azért sok határon túl megy. Nem vagyok biztos, hogy az egyszeri turistának miért érdemes imádkoznia, hogy ne legyen túszejtés, vagy ne jöjjenek inkább a rendőrök.

(Fotók: NewsAsia, teljes galéria itt tekinthető meg, de vannak igen véres képek!)

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nezumi 2010.08.24. 18:05:19

értem én hogy nincs nagy hagyománya filippínában a túszmentésnek, meg a hasonló drámáknak (mint pl az usa-ban), de az isten szerelmére hogy lehetnek ennyire dilettánsak, nekimenni a lefügönyözött busznak KALAPÁCCSAL???? Lajikus vagyok de nem az lett volna az egyetlen értelmes döntés, hogy megadnak neki mindent, megígérik hogy visszahelyezik az állásába, megnyugtatják stb aztán az adandó alkalommal leszedi egy mesterlövész? komolyan kiráz a hideg ettől.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.08.24. 18:10:49

Tényleg nem nagyon lehetett hallani az eseményről. Szomorú. Másképp is lehetett "volna".

Nezumi 2010.08.24. 18:26:13

mondom hogy laikus, meg lusta javítani :)

így sokadszorra visszanézve a videót komolyan mondom ezt tanítani kéne a rendvédelmi erőknek elrettentő példaként, hogy hogyan NE!
ezek nem kommandósok, inkább egy csapat huligán...

venszivar 2010.08.24. 18:26:39

@Nezumi: Ugyan ezt mondtam tegnap én is.Az elejétől fogva az ügye újbóli kivizsgálását ígérni s akkor valószínű,hogy nem így végződik...Az ottani "rendőrök"is mint az itteniek,vagy fordítva....

nullnick 2010.08.24. 19:41:32

a Fülöp-szigeteken jelenleg is folynak fegyveres harcok helyi lázadó iszlamistákkal

a fülöp szigetek kicst olyan mint izrael, nem kell meglepődni, ha az ország némely tartományában felfegyverzett katonákkal találkozik az ember az utcán

néhány helyre meg nem is ajánlatos túristaként betévedni

Pierr Kardán 2010.08.24. 20:14:08

Hát igen, ez pont olyan, mint az orosz/szovjet rendőrség túszmentő akciói. Ott is nagyobb a túszejtők túlélési valószínűsége, mint a túszoké :-((

tlvajferi 2010.08.24. 20:31:26

a fülöp-szigetek több mint 100 év óta amerikai befolyás alatt van, kis kivétel néhány év szörnyű japán uralom

mindkettő szörnyű tulajdonképpen, az amcsik hozzák formájukat: kibérelnek egy-két támaszpontot, meg"választatják" az államvezetést, csinálnak egy kis cirkuszt különböző lázadókkal, hogy legyen a népnek ellenségképe és ne rájuk figyeljen :-)

úgy mellékesen pedig a korrupció valami rettenetes arrafelé, ezt biztosan tudom, vannak ott barátaim

Pitör 2010.08.24. 20:38:48

Itt lakok a fulop-szigeteken- igaz egy masik szigeten, es mar eddig is csak mosolyogtam a rendorokon, a biztonsagi orok jobban felszereltek mindenhol, tegnap eloben neztem vegig en is, es felelmetes volt, amatorok kuzdottek az ajtoval, a kalapacsos volt a legdurvabb, tobbszor beesett az ajton vagy beragadt es ki kellett piszkalni, gondolom nem volt mas.

Káposztakukac 2010.08.24. 21:03:46

@tlvajferi: subic bayt már rég bezárták.

ommm 2010.08.24. 21:35:27

@Pierr Kardán: Hülyeség. Éppen az orosz Specnaz és a hasonló, gyorsreagálású erők hírhedtek arról, hogy túszejtő lábon nem marad.
Igaz, sokszor túszok sem...

Punxsutawney Mormota 2010.08.24. 22:01:17

Ez elképesztő! A volt gimimben az alkoholista portás is különb tervet eszelt volna ki, mint ezek! Nem is értem, mi volt a tervük azzal, hogy beverik az ablakot??? Nem látok náluk se egy kis létrát, vagy zsámolyt vagy Goofey-fél rugótalpat, amin beugorhattak volna a buszba.

Egy dolog jutott eszembe, hogy (talán) miért nem rángatták le a tagot a buszról. Lehet, hogy akkor még nem voltak benne biztosak, hogy tényleg egyedül van? Ez csak találgatás, de más logikus magyarázat nincs rá.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2010.08.24. 22:57:55

en.wikipedia.org/wiki/2010_Manila_hostage_crisis

ez egészen elképesztő...

"In heavy rain, the MPD assaulted the bus. At 8:18 p.m., rapid fire was heard. The policemen broke some windows of the bus with sledgehammers and tried to enter the bus, but were repelled by gunfire. The attempt to board the coach lasted for about an hour. Thereafter, four tear gas canisters were thrown into the bus as police struggled to open the door. None of the policemen knew about the emergency door opener, which would had saved them time and effort. An attempt to break open the door using a tied rope attached to a police vehicle resulted in the rope being snapped.[23] According to a female hostage by the surname of Leung who spoke to the media reporters after the crisis was over, Mendoza started shooting randomly at the hostages at around 8:00 p.m."

DNA 2010.08.24. 23:07:33

Itthon ugyan ez lenne... vagy rosszabb.

sperla ervin 2010.08.24. 23:27:25

OK, bizonyára elbaltázták a dolgot a rendőrök, de azért mégiscsak ácsi: a "tragédia oka" nem a béna rendőrség volt, hanem a túszejtő.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.08.24. 23:59:19

@sperla ervin: persze hüjék mindenhol vannak, de azért ez az ácsi nem helyes, pl ha a kedvesed elpatkolna egy félrekezelt betegség miatt, akkor asszem te sem a bacikat/vírusokat okolnád, hanem a dokit aki félrekezelte

SBSB 2010.08.25. 00:09:41

Csak egy megjegyzés. Az M16, az nem géppisztoly, hanem gépkarabély. Nem mindegy. Nem akarok linkelgetni, kiválóan leírja akár a wiki is.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.25. 01:20:00

"egy emberi zuhant ki félig a bejárati ajtón"

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.08.25. 01:22:58

@stonedraider: Ez az idézet azért sokat tompít a helyzeten, mert egyébként úgy néz ki, mintha azért kezdett volna lövöldözni, mert basztatták a buszt. De ezek szerint már 8-tól nekiállt magától csak úgy lelövöldözni embereket... (ekkor viszont az a fura, hogy miért csak 8:18-kor mozdult meg a kommandó. Ilyen helyzetben ha nincs előre kész terv, és rájuk üvöltenek, hogy MOST csináljatok valamit, mert lövi le a túszokat, és veszi a tv is, akkor lehet, hogy én is kalapáccsal esem neki az ablakoknak.
Mondjuk azon ez nem változtat, hogy ők a kommandó, legyen tervük. De azért messze nem olyan durva így a sztori, mint elsőre.
Tényleg azt kellett volna, amit mindenki mond: első szóra megígérni neki mindent (pláne h csupa olyat kért, amit elég megígérni, nem magángépet mexikóba, amit akkor hisz el, ha lát), aztán lelőni, és hazamenni.

Greenternet 2010.08.25. 03:52:49

Nevetsegesen amator modon csinaltak a rendorok.Amikor kinyitotta az ajtot meg integetett akkor kellett volna vagy leteriteni vagy leloni,(megloni).Mindenki eletben maradt volna meg a tuszejto is.Szanalmas volt latni ahogy kalapacsokkal "eszrevetlenul" probalnak behatolni.Mit gondoltak addig az emberunk mit csinal bent mig a rendorok kopogtatnak? Seggfej banda.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.08.25. 05:07:00

@SBSB: Bocs, igaz. Elismerem, az a szakkifejezés, de a köznyelvben így hívják, ismerik.

@Mainframe: Ez nem biztos, hogy magától lövöldözött. Akkor már ott voltak a kommandósok

@sperla ervin: Szerintem érdemes ránézni Hong Kongban a friss hírekre. Ott éppen nő a harag a manilai rendőrök ellen. A tegnapi hírekben is az egyik kínai nő sírt, akinek a mellette ülő férjét lelőtte a túszejtő - a feleségét védte így a golyóktól.

Érdemes végignézni a teljes galériát a linken. Az a félelmetes még a kalapácsos próbálkozásban, hogy az ablak mögött ott ülnek rendesen az utasok. S akkor a rendőrök hatalmas kalapáccsal kezdik verni a fejük mellett az üveget?

A videókon is érdekes, amikor a hátsó ajtón próbálnak a pajzzsal benyomulni a rendőrök. Az is elég szánalmas.

Volt még egy dolog, amit nem írtam le. A Fülöp-szigetek elnöke tartott sajtótájékoztatót tegnap, ahol teljesen nyugodt volt és nyájasan mosolygott. Nem kicsit bizarr.

Muster Mark 2010.08.25. 05:09:35

1. Valszeg tényleg igazságtalanul csapták ki a rendőrségtől. 1 hónappal a nyugdíj előtt... nos... nem csodálom, hogy így berágott.

2. Rosszul csinálta - tudhatta volna, hogy ilyet nem lehet élve megúszni. Én az ő helyében bementem volna az őrsre, és azokat lőttem volna agyon, akik felelősek voltak ezért a "kibaszásért". Az utolsó golyót meg a saját fejembe. Persze én a puha karosszékből könnyen pofázok. Tárgyalni teljesen fölösleges, egy ilyen ügyet csak egészen elenyésző eséllyel lehet sikeresen megúszni.

3. Ha megígérik neki, hogy újravizsgálják az ügyét, a következő kérése az lett volna, hogy szeretné ugyanezt a tévéből is viszonthallani. És onnantól tényleg be kellett volna váltani az ígéretet, vagy csak nagyon nagy arcvesztéssel jön ki a kormányzat az ügyből.

4. Ha megígérik neki, hogy újravizsgálják az ügyét, 1345623452 más fülöp-szigeteki emberke kezd hasonló őrült akcióba, akivel hasonlóképp kibasztak, hasonlóképp ártatlanul. Ezt meg senki nem akarta.

5. A kormányzatnak az állt érdekében, hogy minél több halott legyen. Ilyenkor a kormányzatnak mindig ez áll érdekében. Ez pedig azért van, mert minél több a hulla, annál inkább körbe lehet hordani a véres kardot, hogy jajj itt a terrorizmus. És erre hivatkozva lehet szigorítani a biztonsági szabályokat, azaz fokozni az elnyomást. Mert annál inkább mindenki erről beszél, és nem arról, hogy korrupt rendőrfőnökök (mert ugye nem kell mondanom, hogy egy ilyen országban a rendőrség az egyik legkorruptabb) nyugdíj előtt 1 hónappal csapnak ki ártatlan közrendőröket valami zavaros, részleteiben soha ki nem derülő korrupciós balhéval összefüggésben.

6. Mivel a kormányzatnak ez állt érdekében, nyilván először fárasztotta a dolgokat, utána pedig direkt a lehető legalkalmatlanabb embereket küldte oda. Az egyik fotón látszik is, hogy fosik a szegény rendőrgyerek, miközben törik be az ajtót. Valszeg sima közrendőröket küldött oda.

7. Ugyanez történt a beszláni túszejtésnél is (amikor a csecsenek kaptak el egy komplett iskolát). Na oda például "valamiért" nem a szpecnazt küldték. Na vajon miért? Azért, hogy minél több gyerek meghaljon -> gonosz terroristákra hivatkozva jót lehessen tovább csecsent irtogatni.

8. A bolsoj színháznál meg az volt, hogy "véletlenül" túladagolták az altatót a ventillátorban, konkrétan biztosra akartak menni, hogy az összes "terrorista" ki legyen ütve, és pont leszarták, hogy ezt meg a túszok egy része nem éli túl.

9. "Természetesen" minden helyen minden terroristát a helyszínen agyonlőnek, úgynevezett "demokráciákban" is. Csak. Ítélet meg bíróság nélkül. Általában még akkor is, ha megadja magát. Onnantól, hogy ostrom van, a terroristának semmi esélye nincsen, biztosan vége van, a kérdés csak az, hogy hány túszt/kommandóst visz magával.

10. Fentiek miatt civilek irtásának alapvetően nincs értelme. Aminek van értelme, az az ellenség kulcsfiguráinak alapos tanulmányozása, és az esetleges védtelen/rosszul védett játékosok felbukkanása esetén elrettentő kegyetlenségű öngyilkos akció.

NagyGa1_ 2010.08.25. 05:13:22

Kicsit árnyalja a helyzetet, hogy hongkongi kollégám szíves közlése szerint a narancssárga pólós az öccse a túszejtőnek, de ettől még ténlyeg döbbenten áll az ember a többi balfaszság előtt.

Hacsak nem valami egyéb belpolitikai játszma volt a háttérben, vagy ismeretség okán nem akarták lelőni, stb.

Az életben maradt turisták szerint a buszsofőr is benne volt.

Muster Mark 2010.08.25. 05:13:32

@Bangkok Charlie: "A Fülöp-szigetek elnöke tartott sajtótájékoztatót tegnap, ahol teljesen nyugodt volt és nyájasan mosolygott."

Most mindenki erről beszél, nem a szájbakúrt alvezérei szokásos korrupciós balhéiról, ráadásul antiterrorizmusra hivatkozva egy csomó elnyomó rendelkezést is bevezettethet. Már hogy a picsába ne örült volna?!

Muster Mark 2010.08.25. 05:18:04

@Punxsutawney Mormota: A volt gimidben az alkesz portás összeszarta volna magát a felelősségtől és nyálzva könyörgött volna, hogy jó messze húzhasson onnan. És te is.

Ha éles helyzet van, máshogy mennek a dolgok. Mi itt a meleg karosszékből könnyen pofázunk...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.08.25. 05:18:18

@NagyGa1_: Köszi, ez érdekes. Sajnos a galériában a fotók alatt csak annyi szerepelt a narancssárga ingesnél, hogy a "tárgyalók".

murunga 2010.08.25. 08:36:10

azoknak a fanyalgóknak, akik hőbörögnek, hogy itthon sokkal bénábban menne, ajánlom nézzenek utána pl. a moszkva téri bankrabló/túszejtő kilövésének...
fikaharcosok!

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.25. 08:40:17

Szörnyű eset, de azért így tényleg nem annyira egyértelmű.

Vegyük figyelembe, hogy ez nem egy akciófilm, ahol a Schwarzi gondol egyet és cselekszik. Amikor lehetőség lett volna tisztán lelőni, nekiugrani, akkor még nem volt tűzparancs nyilván, anélkül nem lőhették le. Valószínű, hogy _nagyon_ magasról kapták az utasítást, hogy ne lőjék le.
Úgyhogy én nem a kommandósokat szidnám elsőre.
Hogy miért nem volt tűzparancs? Több oka is lehet. Lehet nem gondolták volna, hogy egy volt rendőr kivégez ennyi embert. Ez tényleg nem szokványos dolog azért.
És sajnos az is lehet lehetőség valóban, bár szeretném, ha nem ez lenne, hogy a kormányt nem zavarja, ha ilyenkor meghal egy-két ember, mert év végén majd be lehet számolni arról, hogy mocskos terroristák mennyi embert ölnek meg. Addigra már senkit nem fog érdekelni, hogy ez nem egy amerika ellenes akárki volt, hanem egy becsavarodott ürge.

Azt lehet tudni, hogy mikor ölte meg a túszokat? És, hogy mit tett amiért a nyugdíj előtt egy hónappal kirúgták?

sturmo (törölt) 2010.08.25. 08:42:25

ilyen helyzetet úgy lehet megoldani hogy egész egyszerűen engedsz a kérésének és visszahelyezed az állásába legalábbis ezt kell eljátszani azt ha lecsaltad a buszról akkor tarkónlövöd..végülis egy megbolondult rendőrről van szó, mennyire lehetett volna nehéz leoltani vmivel :)

venszivar 2010.08.25. 08:44:47

@murunga: Nem nézek utána,majd te kiokosítasz minket,de éppen ott a helyszínelés közben pénzt lopott a nyomozó,mert KEVÉS az ő fizujuk.Az itthoni rend csináláshoz is jól jön a rend őreinek,hogyha balhék vannak s így újra s újra lehet SÍRNI,hogy kevés a fizúúúúú,igaz mindenféle más juttatás is bőven akad.......45 évesen nyugdíj, MIRE FŐL !!??

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.08.25. 09:07:05

@venszivar: 45 évesen nem sűrűn mennek nyugdíjba a rendőrök sem azért, ráadásul az nem is jár sok pénzzel. 45 az nagyon kevés lenne, 50-re azt mondom, hogy egy járőr mehessen nyugdíjba.
A baj nem itt van, hanem ott, hogy a kedvezményes nyugdíjra az irodai rendőrök is mehetnek, ráadásul ők vannak többen. A magyar rendőrség javarészt aktatologatókból állnak, na tőlük kell sajnálni tényleg minden kedvezményt.

venszivar 2010.08.25. 09:07:34

@Kun András: Így van ! Mikor a busz lépcsőjén állt ,okkor miért nem lőtték meg ?Vagy le !Az a tetű is rendőr volt,oly sokáig,hogy éppen nyugdíjas lehetett volna,de mivel korrupt volt,mint MINDENHOL a ZSARUK !,így járt.Hogy hihette különben,hogy visszaveszik, ennyi esze van egy rendőrnek.Nyilván,hogy kinyírják,na de ennyire töketlenül !?

venszivar 2010.08.25. 09:16:27

@sanche: Jogos !!! Én részletekről nem beszéltem,de ez így mindenképpen totál IGAZSÁGTALAN !A nyugdíjba mentek 90-95 % igen is újra dolgoznak.A rengeteg őrző-védő cégnél.Így már 45-évesen 160-170 %-át keresik,mint a nyugdíj előtti hónap 100% (fizuhoz) képest.Másnak meg még van 20 éve,hogy talán kihúzza a nyögdíjig.MIRE FEL??

Greenternet 2010.08.25. 09:18:42

@Kun András: Valoban szep munka.De latni ott meg nehany videot van kozottuk kinai buszos eset is.
Ebben az esetben sok lehetoseguk volt a rendoroknek megsem eltek vele.Szomoru ez.Az igazsag az hogy a tuszdramas esetek az egyik legnehezebbek a kriminalisztikaban.Nehez ugy megoldni eseteket hogy ne legyenek aldozatok.Ennek a rendornek se ismerjuk az elettortenetet.Lehet ,hogy teljesen atlagos rendor volt csak elkuldtek nyugdij elott hogy ne kelljen kifizetni a nyugdijat.Siman lehetseges.

Greenternet 2010.08.25. 09:21:46

@venszivar: Azert az kicsit eros hogy mindenhol es minden rendor korrupt.Ezzel az erovel minden emberi leny korrupt.

lyken 2010.08.25. 09:23:37

@Káposztakukac: "subic bayt már rég bezárták."
Vannak emberek akik mindig másokat hibáztatnak. Náluk két dolog rendkívül jellemző:
- Ami a külvilágban történik és rossz azért az USA a hibás.
- Ami belföldön történik és rossz azért a zsidók a hibásak.

Greenternet 2010.08.25. 09:25:28

Errol az esetrol is sokat fognak meg beszelni es biztosan sok uj dolog fog napvilagot latni.A szomoru az ebben az esetben is ,hogy megint artatlanok az aldozatok akik csak nyaraltak es fogalmuk semmi kozuk nem volt a rendor dolgaihoz. A felelosok megint megusztak.A rendori vezetoknek igy a jo mert lelottek a kirugott rendort tahat mar nem tud beszelni es megvedeni az igazat.A turistak meg nem erdekelnek felul senkit.

lyken 2010.08.25. 09:26:18

@venszivar: "Másnak meg még van 20 éve,hogy talán kihúzza a nyögdíjig.MIRE FEL??"
Bármikor meghalhat szolgálatteljesítés közben. Rengeteg a 2x, 3x 8 órás műszak. Rengeteg a stressz.
Na ezeket honorálják a korai nyugdíjjal.

venszivar 2010.08.25. 09:40:00

@Greenternet: Nagyon erősnek is szántam ! No de akkor vajon mennyi ? 50-60-70 %-a !? Minden embert nem lehet számítani,mivel a jó nagy részük,még helyzetbe sem tud kerülni.Az meg bizonyított tény,hogy ha ALKALOM van,akkor az emberek 95% -a benne lenne.

venszivar 2010.08.25. 09:57:35

@lyken: A mostani másfél hónap ,két halálesetén kívül,amiben a második,már nagyon NECCES !!No az ilyen esetek jönnek nektek jól,hogy sírhassatok!!Eddig is mindig ezt tettétek,így most ,hogy a vagy üzleti vagy testi " biznisz" miatt ölik a rend őrét.......újra bele húzhattok,mint a példa is igazolja.MENNYIVEL több rendőr huny el,mint teherautó sofőr,építő munkás s ők aztán DOLGOZNAK !! NEM a kocsiba furikáznak vagy tízezrével az irodába pötyögnek.A rendőr MIÉRT halhat meg BÁRMIKOR !? Ja összetörik egymást s még a fél utcát,de a piás bűnös egy karcolás nélkül tovább megy....Szóval miért is halandóbbak a rendőrök ? Mert ti azt HÍRESZTELITEK s SÍRTOK!SÍRTOK! csak SÍRTOK! Több pénzt nektek...ez megy....

vandor55 2010.08.25. 10:23:41

En nem kozvetlenul a tuszdramahoz szeretnek hozzaszolni de mivel itt lakom Manilaba sajat boromon erzem, hogy mennyire korruptak az itteni hatosagok. Elotem irta valaki, hogy nem hiszi el, hogy minden rendor korrupt. Pedig igy igaz, hogy nagyitoval kell itt keresni olyan rendort vagy kozhivatalnokot aki nem az. Pelda ra a korabbi elnok korrupcioja. De valojaba itt azt mondjak, hogy a legkorruptabb a VAM tisztviselok. Errol regenyt tudnek irni a kalvariamrol ami 3 honap es minden napi utanajaras es rengeteg penzembe kerult, hogy nem elkoboztak a szemelyes cuccomat henem elertem, hogy Bangkokba vissza hajoztassa, ugy hogy minden papirom rendbe volt es kulon Penzugyminiszteriumi engedelyem volt, hogy behozhassam. Ugy, hogy a VAM Hivatal vezetoje engedelyezte a sajat szemelyes cuccom behozatalat es a vegen egy ugyintezo ugy dontot, hogy hozzajarul a reexporthoz es nem koboza el, persze sajat reszre. Amugy azt is kell tudni, hogy itt a varosba ha be akarsz menni egy uzletbe, bevasarlokozpontab, fel akarsz szallni egy magasvasutra akkor szemelyi motozason kell keresztul esned. Szinte minden uzlet -gyorsettermek, fodraszat stb, stb- elott fegyveres biztonsagi enberek allnak. Ha haza akkarok jonni 3 biztonsagi kapun kell atjonom mire a lakashoz erek. Nap mint nap erzekelheto, hogy a rendorok az alkalmat keresik, hogy valami indokert megbuntesenek ha jarmuvet vezetsz, foleg ha eszreveszik, hogy kulfoldi vagy. Videket jarva kozel nem erzekelheto ez a jelenseg a korrupcioval kapcsolatba.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.25. 10:31:00

@tlvajferi: még mindig jobb az a fajta ázsiai nyílt korrupció, mert ugyan jó sok boríték árán, de legalább el lehet intézni a dolgokat.

itthon is velejéig korrupt a rendszer, minden szinten, csak itthon még mocskosul álszent is. évek telnek el, és nem érti az ember, hogy miért nem jut ötről a hatra, miközben egyeseknek minden sikerül. szóval akkor már inkább ázsia.

vandor55 2010.08.25. 10:33:43

@Bangkok Charlie: Korabban Thailandon eltem es nem vagyok abba teljesen biztos, hogy ott sokkal kulonben rendeztek volna le ezt a dramat. Azert ott is tudnak szep megoldasokat csinalni, lasd a tavaszi vorosingesek tunteteset, annak lezarasat es az utoeletet ami most tortenik az akkori tuntetokkel kapcsolatba.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.25. 10:36:55

@lyken: jah, persze. baromi stresszes abból élni, hogy folyamatosan zaklatják a tisztességes embereket. baromi stresszes utolsó tahó, bunkó állat módjára beszélni a becsületes állampolgárokkal.

jah, egy orvos, tanár munkája nem stresszes és sok, mi? van fogalmad arról hány órát dolgozik egy átlag kórházi orvos egy héten? nem egy esetről tudok, hogy a saját kisfia nem ismerte meg az orvos apját, amikor hazament! és te beszélsz itt arról, hogy a szegény, szakmunkás végzettségű rendőröknek stresszes és sok a munkájuk? szállj már magadba.

vandor55 2010.08.25. 10:37:20

@Bukowszky: nem mindig sikerul elintezni boritekkal a dolgokat.
A vilagon 3 orszag kerult fel arra a bizonyos feketelistara amit az USA es az EU keszitett a korrupcioval kapcsolatba. Ebbol az egyik Fulop Szigetek. Itt egesz mas dimenzioja van a korrupcionak. Itt valojaban nem a kormany iranyit hanem 10 csalad es valojaban az O kezukbe van a hatalom.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.25. 10:38:35

@vandor55: úgy látom annyi ideig éltél külföldön, hogy közben sikerült elfelejtened a magyar ragozást..

bocs :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.25. 10:40:16

@vandor55: maradjunk annyiban, hogy a korrupció semmilyen formája nem jó dolog.. csak fura, hogy mi vekengünk azon, hogy ázsiában micsoda korrupció van, amikor semmivel sem vagyunk különbek, csak álszentebbek.

amúgy meg a -baN/-beN dologra gondoltam :)

vandor55 2010.08.25. 10:49:45

@Bukowszky: elnezest a helyesirasi hibakert.

vernarancs 2010.08.25. 11:05:40

minek emberkedtek. vissza kellett volna venni a yardra aztan elvinni a sittre.

vandor55 2010.08.25. 11:22:33

szerintem ahozz, hogy ot 1 honnappal a nyugdij elott itt kirakjak valami nagy dolgot kelett, hogy csinaljon mert itt a kozhivatalnoki allas nyugdijas allas. nem hiszem, hogy veletlen volt, hogy menesztetek.

deflorator 2010.08.25. 11:32:14

@vandor55: Pacquiao is a 10 család közé tartozik most már? :)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.08.25. 13:03:29

@vandor55: Ez érdekes, ott Manilában nem téma, hogy miért rúgták ki a túszszedő rendőrt? Tényleg kíváncsi vagyok rá. Valamelyik tudósításban hallottam fél füllel, hogy korrupció miatt, de már nem tudom melyik hírforrásban szerepelt valami komolyabb is, valami rablásban való részvétel, ha nem tévedek.

Amúgy megfordult az én fejemben is, hogy Thaiföldön miként végződött volna egy ilyen eset. Őszintén szólva tényleg nem tudom. A piros inges tüntetés, valamint annak a leverése, kicsit más kategória az én véleményem szerint (vö. sárga ingesek reptérfoglalása).

A fenti információkat amúgy annyival egészíteném ki a mai hírekből, hogy a fülöp-szigeteki elnök azzal védte a rendőröket, az akció azért sült így el, mert a túszszedő a buszban egy tévét nézve követte az összes mozgásukat. A rendőröknek pedig azért kellett rohamot indítani, mert a túszszedő elkezdte lövöldözni a túszokat. Igen ám, de ha tényleg ez volt a helyzet, akkor miért kukkantottak be a buszba a rendőrök, majd hátráltak meg és vártak még vagy negyedórát... ha már ugye minden áron rohamozni kell, akkor nem adunk több lehetőséget a gyilkolásra.

vandor55 2010.08.25. 13:37:09

@Bangkok Charlie: egyertelmuen mas tema
eleve nem terror cselekmeny, hanem nepi felkeles volt ott ez viszont terror volt.
Semmit nem hallotam, hogy miert is rugtak ki valojaban. De a vegen vagy megzavarodott es azert volt a busz utasaira veszelyes vagy tenyleg ennyire eszben leepult ha azt hitte, hogy ezen cselekmeny utan visszavenek ot a rendorsegre. Velemenyem szerint mar az elso alkalommal az ilyet le kelett volna barmi modon rendezni.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2010.08.25. 15:57:23

@Bangkok Charlie:
az wiki bejegyzében fenn van a teljes sztori

Sarah33 2010.08.25. 18:52:20

@sanche: Két ismerősöm 39 évesen mehetett nyugdijba, helyszínelő fotósok voltak. A nyugdijuk a minimál nyugdij 3x-a. Ma 40 évesek és havi 150e mellé dolgozgatnak valamit, ha van kedvük. Másik ismerős 46 év nehéz munka után kap 66 évesen 87e nyugdijat. Ne sajnáljuk már szegény rendőröket.

venszivar 2010.08.25. 19:35:16

@Sarah33: Így van !Többet ismerek én is.Viszont úgy 3 éve a TV-be látható volt,hogy a Bon Bon együttes egyik tagja ,MÁR NYUGDÍJAS !!Hogyan....Nos beszámították a zenei szakközép iskolát,majd valamelyik hivatásos zenekarba DOLGOZOTT ??!! 1995 !!-óta van MELLETTE a legalább 12-13 évig igen jól prosperáló zenekar.Úgy emlékszem,hogy 43 éves volt akkor.Mekkorát melózhatott a közért !!!úgy 22 évvel előbb nyugdíjas ,mint egy "átlagos ember".Ők megérdemlik,DE MIÉRT ?!

tükörfúró 2010.09.01. 21:48:03

mázlija a csávónak, hogy nem voltak belevalóbb európai népek a buszon. Ugy elkapják, amig nyakában a fegyverével grasszálgat, egyszer tudja elsütni, haugyan, aztán ennyi volt...

tükörfúró 2010.09.01. 21:49:54

@Muster Mark: aztakurva...te most vagy nem civil vagy és megfeledkeztél magadrol vagy nemtom, de én letettem a hajam a kommentedtől..
süti beállítások módosítása