Feladja Bangkokot (is) a Malév
2008. július 20. írta: Bangkok Charlie

Feladja Bangkokot (is) a Malév

A Malév légitársaságnak vicc, viccnek rossz. Hogy egyik kedvenc, mostanában figyelemmel kísért blogom címét plagizáljam. Évek óta szambáznak, hogy akkor lesz hosszútávú járata a Malévnek, vagy mégsem. Most valaki rávághatja, dejszen van, ott a New York, Torontó. Igen, ebből a New York-i valóban folyamatosan üzemelt, ugyanis az amerikai szabályok szerint nem szüneteltethetik a járatokat, míg a kanadai esetében többször felfüggesztették már egy-egy szezonra. Bár ugye engem speciel bangkoki járat sorsa jobban érdekel. Jó hírek azonban nincsenek, a magyarok nem sokáig örülhettek annak, hogy Budapest és Bangkok között közvetlen járattal, „rendes”, hosszútávú repülésekre tervezett szélestörzsű gépekkel járhattak. Az utolsó menetrendszerinti Malév gép 2008 áprilisának végén elrepült Bangkokból, a nyári szezonra eltűnt a magyar menetrendből ez a desztináció, s úgy tűnik sosem tér vissza. A héten a Malév vezetősége az angliai Farnborough Air Show alkalmával bejelentette, hogy a regionális flottáját átalakítja, kivonja a Fokker 70-es és CRJ200-as gépeket, a jetek helyett pedig Bombardier Q400-as légcsavaros gépeket vesznek. A büszke bejelentések és fotózkodások közben kitértek a hosszútávú járatok sorsát érintő kérdések elől. Pedig letagadni nem lehet azt, amit az utazási irodák révén már tudhat mindenki, megjelent ugyanis a Turizmus Online-ban az alábbi cikkecske:

Se charter, se Bangkok a Malévnél

A Malév nemrég arról tájékoztatta a magyar utazásszervezőket, hogy flottaátszervezés miatt nem tud charterkapacitást ajánlani a következő téli szezonra egyik géptípusra sem, a Napi Turizmus pedig most arról értesült, hogy a társaság a téli szezonban közlekedő heti 4 Budapest-Bangkok menetrendszerinti járatát is megszünteti.

Értesülésünk szerint az előbbit azzal indokolja a légitársaság, hogy nincsenek kapacitásai, illetve üzletpolitikája jelenleg nem indokolja a gépek bérbe adását chartereztetésre, a bangkoki járatokat pedig azért szünteti meg, mert azok nem voltak kifizetődők. Az utaztatók tájékoztatása szerint azonban a járatok 90 százalékos átlagos kihasználtsággal üzemeltek. Megkerestük a Malévet is, akik holnapra ígértek választ kérdésünkre. Zám Tibor, a Best Reisen irodavezetője szerint a Malév kivonulása a charterpiacról a Travel Service térnyerésével jár, amely az egyetlen hazai chartercég marad a piacon, illetve előtérbe kerülnek a menetrend szerinti járatok is, főként a kubai, a mexikói és a maldív-szigeteki programok esetében. Zám szerint szélestörzsű gépek híján visszatér a dobbantós járatok kora: a Bangkok-Phuket járat 11 órás menetideje 15 órásra nyúlik, az odaút dubai és a visszaút mumbai technikai stopjai miatt. A Best Reisen irodavezetője elmondta, hogy az egzotikus desztinációkba az idén várhatóan két thaiföldi járat indul, amelyeken a korábban önálló charterláncokat indító Aeroviva közös gépgazda lesz a Neckermannal és a Best Reisennel. A gépeket a két járathoz a Travel Service-től bérlik, akárcsak a tervezett mauritiusi és a zanzibár-kenyai járatokhoz, amelyekre a már évek óta megszokott gépgazdák mellé szintén csatlakozik bérlőként az eddig a Malévval szerződő Aeroviva. A szakember az idei gyenge nyár után az előttünk álló télre sem jósol nagy sikereket, tekintve, hogy a reptéri illetékek 80-100 ezer forintos magaslatokban mozognak majd, és a másfél év alatt megduplázódott kerozinárak miatt elszabadultak a repülőjegyárak is.

 

Bangkok Charlie személyes kommentárja az ügyhöz, hogy egyáltalán nincs meglepve. Talán nem véletlen, hogy amikor sok-sok külföldi fórumban tanakodnak a Bangkokba készülő turisták és látogatók, hogy milyen céggel is kellene repülni, valamilyen titokzatos okból sosem bukkan fel a Malév neve. Amíg járt ide a magyar légitársaság, addig a személyzet az Indra Hotelben lakott. Első alkalommal, mikor észrevettem az ismerős egyenruhát, büszkén mutattam a thai barátaimnak, íme, a magyar légitársaság. Barátaim furcsán néztek, aztán gyorsan leesett nekem is a tantusz. A derék magyar pilóták és stewardessek ugyanis a bejárat melletti kukát fogták közre és kétségbeesett láncbagósokként szívták egyik dekket a másik után. A túlsúlyos és túlkoros – valljuk be őszintén: kövér és öreg – személyzet a legkevésbé sem emlékeztetett az ázsiai repülős reklámokban mosolygó fiatal, kedves és szolgálatkész sztyuvikra, vagy dinamikus, jóképű pilótákra. Na most azért lecsapom a magas labdámat, természetesen nem a reklám teszi a pilótát, s kell a tapasztalat, de azért mégis. S azt is megértem, hogy jön a nikotin éhség a hosszú repülőút után, az első néhány cigit azért el lehet szívni a reptéren a kijelölt dohányzóban (biztos van ilyen a dolgozók részére), a többit mondjuk becsekkolás után, rövidnadrágban és papucsban.

Magam részéről amúgy igazi rejtély volt, hogy amíg egy volt keleti blokkhoz tartozó légitársaság, nevezetesen az ukrán Aerosvit dagadtra kereste magát a bangkoki desztináción, addig a Malévnak ez hogy hogy nem tűnt fel. Az ukránok árban sokáig verhetetlenek voltak, s nemcsak magyarok tucatjait szállították, de ügyesen ráhordták Kijevre a svéd és izraeli utasokat is, így nem véletlen, hogy tömött gépekkel közlekedtek. Nem hiszem, hogy nagyon megijedtek volna az Aerosvitnél, amikor a Malév felbukkant Bangkokban. Egyrészt nevetségesen magas árral próbált betörni a piacra, másrészt hozta a régi jó formáját, nem tudta eldönteni, hogy akkor komolyan veszi a desztinációt vagy sem. Nem vette komolyan. Ha bizonyos hónapokban van járat, másokban meg nincs, akkor az utasok sem tudnak tervezni a Malévvel, mert nemcsak turisták, de üzletemberek is járnak erre, akiknek aztán mindegy, hogy esős évszak, vagy sem. Sőt, éppen az esős évszak az üzleti szezon sokaknak.

Futottam egy kört a fórumokban a hír kapcsán, s látom, hogy az oroszoknak eladott magyar légitársaságot találóan csak Maszovletnek nevezik. Magyar-Szovjet Légitársaság, igazán öregek emlékezhetnek még arra, hogy a második világháború után így hívták a kommunisták által újraindított céget. Tényleg deja-vu-je van az olvasónak, ha rátekint a Malév hivatalos bejelentéseire, ahol ilyen híreken akad meg az ember szeme:

  • Moszkva felé bővít a Malév
  • Malév "foci-járat" Moszkvába
  • Domogyedovó a Malév új moszkvai bázisa
  • A Malév üdvözli a jekatyerinburgi magyar főkonzulátus megnyitását

A Birodalom visszavág, kérem szépen.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.07.20. 18:44:50

Nagy kár, hogy nem lesz Bangkok járat, pedig ezen a télen is terveztem oda utat. Voltam mindenféle lehetőséggel már, ami a cikkben említve van. Aerosvittel, Malévval, Travel Service-el. A Malév járatnak egyébként is az a nagy baja volt, nem tudom a pontos okát, hogy éjfél előtt indult Bp-ről -ez volt az első nap-, és másnap késő délután ért Bangkokba, amikor ott csak a szállás elfoglalására jutott idő -ez volt a második nap-. De ezek ellenére is egy a leggyorsabban így lehetett eljutni oda.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.20. 18:45:11

hát igen mint az utazáson is kibeszéltük egy dolog miatt sajnálom a leszállás nélküli utazás tényleg nagyon jó dolog de árban jelenleg az egyiptomiak a nyerők aztán persze az ukránok na és jönnek a törökök is ugylátszik nekik megéri...

cayman 2008.07.20. 18:54:08

Malév sucks. Ismét összehoztak egy jól sikerült privatizációt, köszönjük.

Sandor 2008.07.20. 19:00:54

Teljesen egyetértek! Az vicc, hogy egy magára valamit adó légitársaságnak nincs Bangkok-i járata!

Ha valaki eleget utazik Ázsiába, az tudja, hogy Bangkok az egyik legnagyobb "hub", onnan mindent el lehet érni Ázsiában. Úgy látszik a Malév-nak ez nem számít...

chris25 2008.07.20. 19:22:12

Azt azért ne feledjük, hogy melyik kormány volt az aki megakadályozta anno a Malév privatizációját 2000 körül. A vevő akkor még a British Airways lett volna. Akkor a Malév megmaradt "nekünk", és tőke, akarat, valamint szakértelem híján az évek során egyre gyorsabban csúszott lefelé. Végül már csak nevetséges jelentkezők közül lehetett választani...

Fürkész 2008.07.20. 19:33:52

Apró kiegészítés: A pilóták bizony dohányoznak repülés közben is a gépen. Van egy láncdohányos Malév pilóta ismerősöm, ő mesélte, hogy közvetlenül a raktérbe megy ki a füst a pilótafülkéből, és végig füstölnek az utakon.

Tehát a hosszú út nem magyarázza a hotel előtti csoportosulást. :)

Laca 2008.07.20. 19:44:28

És miért is kellett volna 2000-ben eladni a céget? És most miért is kellett eladni? Minden valamire való országnak van nemzeti légitársasága. Nem megszabadulni kell tőle, hanem működtetni. Csak itt a vörös kormány minden áron el akarja velünk hitetni, hogy nem vagyunk rá alkalmasak. Meg a MÁV, meg az Ikarusz, stb... működtetésére is alkalmatlanok vagyunk. Pedig itt csupán maga a vörös kormány az, aki alkalmatlan a feladatára.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2008.07.20. 19:48:22

Lényeg, hogy a ruszkiknak legyen kiruccanási lehetőségük Jekatyerinburgból, ahol olyan régóta nyomorgatja őket az NKVD a gulágon, Anasztázia hamvai felett.

János 2008.07.20. 19:48:36

Malévnek kb. az 1990-es évek első felében ki kellett volna találnia, hogy mit akar. Többen mondták akkor, hogy koncentráljon a rövid- és középtávú utakra, ne vegyen interkontinentális gépet - helyette kössön megállapodást távol-keleti légitársaságokkal. De akkoriban a presztízsszempontok döntöttek: kellett "naaaagy" gép. Kettőre futotta. Aztán jött egy harmadik kicsit később. Ez azt jelenti, hogy komoly interkontinentális kapacitással nem rendelkezik a Malév. Ráadásul ezek a gépek öregek, leharcoltak.
Most úgy néz ki, újragondolják a dolgot. De szerintem már későn.

Em-patikus 2008.07.20. 19:50:52

Ami jó az utasoknak, nem biztos, hogy jó egy adott légitársaságnak is. Sajnos a jelenlegi kerozin árakra egyetlen repülőgépet sem terveztek, így nehéz őket gazdaságosan üzemeltetni. Főleg, ha olyan típusváltozatról és székezési elrendezésről van szó, amit a Malév választott.
Más légitársaság, esetleg más típusváltozattal, más hajtómű típussal, más székelrendezéssel, más fedélzeti ellátással gazdaságosabban üzemelteti az adott desztinációt. És ezek a társaságok az utasnak is alternatívát kínálnak. Ezt hívják piaci versenynek. És ez a fogyasztónak, azaz az utasnak is jó.
Ami a tény privatizáció eredményeként történő elkönyvelését illeti (lásd: cayman), valóban van kapcsolat. De az abban áll, hogy a privatizáció után már állam bácsi nem fizeti az adófizetők zsebéből a megtermelt veszteségeket. Így azok keletkezését (értsd: veszteséges járatokat) a tulajdonos próbálja elkerülni.
A blogban szereplő Q400 típussal kapcsolatban nehéz úgy állást foglalni, hogy nem ismerjük a vásárlás vagy bérlés feltételeit, az egyes desztinációk telítettségi, kínálat/kereslet adatait, fajlagos üzemeltetési és karbantartási költségeket. Így csak remélni lehet, hogy nem lesz akkora ballépés ez a választás, mint a CRJ200 típusok beszerzése.
Charterezni sem kötelező, ha valaki a menetrend szerinti járataira is el tudja adni a jegyeket és abból hasznot tud termelni. (A Malévra nem nagyon volt ez eddig jellemző.) Ha tényleg akkora a magyar charter biznisz, majd úgyis mozdul rá a Travel Service vagy akár valamelyik másik európai charter cég. Az utazási irodák meg majd közülük választanak, ha akarnak.
Az utasok meg ha akarnak és van rá pénzük is, úgyis eljutnak bárhová a Földön. Nothing can stop us! :)

futile 2008.07.20. 19:51:29

éljen chris25, naná, hogy erről is a gonosz zorbánviktor tehet :D naná, hogy az ő hibájuk, hogy lelkes kormányunk az oroszoknak privatizálta a Malévet. ez a gondolkodásmód és beszűkültség nem fájdalmas, mondd csak? :) eleve kérdéses, hogy el kellett-e adni egyáltalán a Malévet.

engem inkább az érdekelne, hogy európa vagy világszinten mi a helyzet ezekkel a bombardier légcsavarosokkal. annak idején a futóműösszecsuklások után pár helyen ha jól tudom nem repülhettek... most mi van velük? vagy sikerült kijavítani a futóművek hibáit?

Em-patikus 2008.07.20. 20:03:21

Laca:

Biztosan te is ismered a közhelyet, miszerint az állam a legrosszabb tulajdonos. Ez így is volt a Malév esetében is. Nem vitte ki a céget a piaci körülmények közé, aztán amikor kényszerből odakerült, képtelen volt kompetens embert ültetni az élére, aki jó döntéseket hozott volna.
Szerintem egyébként a "nemzeti légitársaság", mint olyan, egy felesleges úri mulatság. Egy olyan légiközlekedési ipar, ahol olyan légitársaságok működnek, amire a nemzet büszke lehet, az a fontos! és ugyanez áll más iparágakra is.

futile:

chris25-nek ebben a kérdésben sajnos igaza van. A British Airways szerződés már csak az álírásra várt, amikor valakik nagyon magas helyen leállították a játékot.

Em-patikus 2008.07.20. 20:06:36

János:

Igen, a stratégia alapja az üzleti tevékenységnek. Ha az nincs, akkor csak sodor az ár és ad-hoc döntések születnek.

gramercy (törölt) 2008.07.20. 20:09:44

ja, tartsunk mindent állami kézben

a MÁV is olyan szuper minőséget nyújt, zorbán és lopcsány alatt egyaránt

winstonmsith 2008.07.20. 20:36:06

Pár hónapja volt egy kampány, hazánkat népszerűsítették nemzetközi magazinokban. A hirdetés lényege az volt, hogy százakárhány év török, osztrák, szovjet megszállása után ön az első akinek örülönk Magyaroszágon. A Malév fedélzeti lapjában megjelent hirdetésből viszont már hiányzott az 50 éves szovjet "uralom".
Hmmm... :)

Dr Milton 2008.07.20. 20:42:17

Nem azért nyújt rossz minőséget mert állami kézben van hanem mert rosszul működtetik, Embörök.
Em-patikus: Ez, h az állam rossz gazda nem közhely, csak ezt próbálják beléd plántálni./Kóka mondogatta ezt/

Nézzetek el egy-két nyugati v scandináv városba, hogyan működnek ott az állami vállalatok...

WWWW 2008.07.20. 21:00:52

gramercy-nek:
nem kell ez a bolsevik suttogó
propaganda!
zorbánozni, egybemosni...brrrrr!!!
voksolj a lopcsányira -kész.
romokban van minden...brrrrr.
___________________________________

gramercy 2008.07.20. 20:09:44
ja, tartsunk mindent állami kézben
a MÁV is olyan szuper minőséget nyújt, zorbán és lopcsány alatt egyaránt

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.20. 21:06:59

na nehogy már 90% os kihasználtsággal ne érje meg!?

csavargó 2008.07.20. 21:27:39

A MALÉV New Yorki nonstop járata nem üzemelt folyamatosan : május 2.-án indult újra heti 5 járattal, és bejelentették hogy minden nap lesz május 12.-től, de heti 6 járat lett (nincs szombaton).

Ted Striker 2008.07.20. 21:39:34

Dr Milton ajánlanám: Sabena, Swissair, Alitalia - pedig ezek nem semmi zászlósok voltak

Maszovletezőknek meg már feltettem párszor a kérdést: hogyhogy a privatizáción ilyen harmad-negyedrangú cégek jelentkeztem a Malévért (ráadásul micsoda feltételekkel: adósság át nem vállalása) ha minden olyan überkirály?

lifelike 2008.07.20. 21:43:28

a repules az egesz vilagon oriasi uzlet, oriasi bevetelekkel
olyan kis orszagok nottek nagyra mint dubai, meg singapore
20 eve egy legballonjuk se volt
ma a legnagyobbak kozott
tucatszam veszik a legujabb gepeket minden evben, repulnek mindenhova az egesz vilagon
mert jo uzlet
a malevnek nem

szerintem nem az utasokon mulik
egyszeruen benak

Dr Milton 2008.07.20. 21:49:22

Striker, striker....Ted Striker? :D Nem mondtam, h minden vállalatot jól üzemeltetnek Nyugaton és nem is csak a repülőtársaságokra gondoltam, hanem pl. a tömegközlekedésre is.
Nem rajtad nevetek csak szeretem ezt a nevet repülőgépekkel kapcsolatban olvasni.

Ted Striker 2008.07.20. 21:50:57

lifelike az előzőhöz hozzáveheti magának a Deltát és a KLM-et.
B@asszus ne hasonlítgassunk már kifejezetten luxusutasokra vadászó, olajpénzen felpumpált légitársaságokat a Malévhez.
Inkább: CSA, LOT, TAROM a kategória

Packard 2008.07.20. 21:51:52

A mi tavalyi kirándulásunknak az egyik legfontosabb repülős tapasztalata: Aerosvit-el nem utazunk.

Egyszer sem bírtak pontosak lenni. Ennek eredményeképp hazafelé lecsúsztuk a csatlakozást. Nem nagyon volt mosoly az arcokon, amikor rövidnadrágban vacogtunk a kijevi mínuszban, miközben hajnali négykor vártuk a buszt (ami másfél órát késett) a belvárosban, és emiatt majdnem lekéstük a prágai transzfert...

sleepy 2008.07.20. 22:03:49

az lehet, hogy papiron tele volt a bangkok-budapest, de pl sydneybol atlag 10-15-en utaznak bangkokon keresztul haza, budapestre. a sydney-bangkok codeshares a malevval, az atszallas eleg szuk, kicsit tobb mint 1 ora. ha a sydney-i gep kesik, akkor szopo van, mert budapest egy akkora europai hub, hogy a malev gep pilotaja rendszeresen otthagyja az aktualis 10-15 embert. ha ezt nem csak a sydney-bol jovokkel jatszottak el, akkor talan jobban ertem, miert nem volt kifizetodo a jarat...

krtek24 2008.07.20. 22:06:30

Az összes légitársaság felad egy csomó interkontinentális járatot. Már ne haragudjon senki, de az kit érdekel, hogy mi jó az utasnak? A lényeg az, ami a társaságnak jó, és ezen belül lehet gondolkodni azon, hogy mi lehet jó az utasnak.

Egyébként meg ha annyi utas van oda, és olyan nagy a fizetőképes kereslet (reális áron), akkor majd más légitársaság széles törzsű, nons-stop járaton (akár charter akár menetrendszerinti járaton) repülni fogja a Budapest-Bangkok útvonalat. De persze ilyen nem lesz, mivel ilyen kereslet nem létezik. Szóval tényleg sajnálatos, ha valakinek ez az évek óta bevált úticélját érinti, de őszintén: miért kellene, hogy ez bárkit is érdekeljen, pláne a híresen jó anyagi helyzetben lévő Malévet?

Shinjuku 2008.07.20. 22:14:46

Ted.. a luxusutasokra utazas enyhe tulzas... Az Emirates es a Singapore Airlines a legolcsobb szallitok egyike mondjuk Ausztralia iranyaba. Es a Singapore egesz Indoneziaban is uzemeltet belso jaratokat... ott pedig nem nagyon gazdagok az emberek... Egyszeruen bazi sok penzt nyomtak bele a tarsasagokba "elore menekultek" aztan majd csak egyszer jo lesz nekik is. Az viszont igaz hogy a helyiekhez kellene hasonlitani. Az Austrian is csak ugy uszta meg hogy megvette a Luftwaffe. A LOT meg a CSA meg mindig nincsenek kint a vizbol. Egyedul talan a torokok fejlodtek valamelyest jo iranyba... de nekik is lenyegesen tobb penz van benne mint nalunk...

blöff 2008.07.20. 22:23:31

Nem értem, ni is utaztam rajta, akkor tele volt, egy üres hely nem maradt, sok külföldi utazott rajta, rokonaim és imserőseim is mentek a járattal. Forgalom biztos van a kélt város között, valahogy alapvetőnek tartom, márcsak szimbólumként is, hogy egy ekkora országból legalább egy Európán kívüli járat legyen, főleg, ha ki is használt... vagy majd szálljunk át Prágában, Bécsben, Varsóban, netán Bukarestben?

blöff 2008.07.20. 22:25:02

Bp - JFK-ra írtam, mert hallottam/olvastam, hogy azt is tervezeik végleg megszüntetni

krtek24 2008.07.20. 22:41:48

Még így is marad Budapestről hat Európán kívüli járat.

Istvan 2008.07.20. 23:37:32

Elég nagy az összevisszaság a fejekben. Először is, nem tudom miből gondoljátok hogy valamire való országoknak van állami légitársasága. Másrészt pedig kiváncsi vagyok, hogy azok akik azt gondolják hogy állami tulajdonban kellett volna hagyni a Malévet mit gondoltak volna ha minden évben komoly milliárdokat kellett volna a Malévba betolni hogy valahogy versenyképes maradjon a sokkal nagyobb és sokkal hatékonyabb versenytársakkal. Észre kellene venni hogy politikai szólamokkal nem lehet stratégiát csinálni. A legnagyobb hiba az orosz piac politikai okokból való elvesztése volt. Amikor mindenki ott akart eladni akkor mi otthagytuk az egészet. Azóta is hiányzik az export lehetőség és próbálunk visszakapaszkodni.

amc 2008.07.20. 23:38:26

ekhósszekér!!!!

Istvan 2008.07.20. 23:43:53

lifelike miből gondolod hogy a jelenlegi árakkal a hosszútávú repülés óriási üzlet nemzetközileg, másrészt lsz hasonlítsd már össze Dubai és Szingapúr gazdasági lehetőségeit. Harmadrészt nézd már meg hogy ők mennyiért jutnak energiahordozókhoz, és mi mennyiért.

Istvan 2008.07.20. 23:46:58

Dr Milton
Nem csak Kóka mondogatta. Mondj nekem akár a Fidesz akár az MDF kormány alatt hatékonyan, saját forrásból jól működő állami vállalatot.

vukkarak · http://wikipart.hu 2008.07.20. 23:48:26

Nem ertem a bolgot. Most azon keseregni, hogy miért nem repül a Malév Bangkokba? Biztos van akinek ez fontos, de szerintem nem ez határozza meg egy társaság jövőjét, nem beszélve arról, hogy hány embert érint.

A Malév egy magáncég, azt csinál amit akar. Én még régebben repültem velük, de nem szerettem, mindig volt valami baj. Másfél órát utaztam egy villogó neon mellett. El sem tudom képzelni az milyen lehet Bangkokig.

Nagyon jó volt, hogy eladták, Tőlem akár a maffiának is eladhatták volna. Azóta nem repültem velük. Németoba 40eFt volt a jegy én meg 100 Euronál drágábbat nem vettem. Akinek kell első osztály, meg kaja, az meg egy másik kaszt, annak csináljanak másik légitársaságot, az nem fog engem érdekelni, de ne az én pénzemből tegyék.
Még akkor sem, ha munka miatt majd sokat kell utaznom Bangkokba, akkor sem viselném el, hogy ti fizessétek azt nekem az adótokbol. Na ennyit

Pilot 2008.07.20. 23:52:56

Kedves István, azok a milliárdok most is elfolynak, csak most már legalább repterünk meg légitársaságunk sincs.
Nem lehet mindig mindent csupán gazdasági alapon megközelíteni.

Pilot 2008.07.20. 23:55:16

Mondok neked állami vállalatot, ami jól működött valaha: pl. a Hungarocontrol
Csak hát azóta azt is privatizálták :-(

Istvan 2008.07.20. 23:58:37

Pilot
Ha azt mondod hogy a Malév működését nem gazdasági alapon kell megközelíteni, akkor a reálgazdaságon kívülről kell pénzt szerezni rá.
Lehet hogy most is elfolynak milliárdok, (sőt biztos) de nyilván KEVESEBB milliárd folyik el, mintha ide is évente kellene államháztartásból pénzt bepumpálni-.

zolee 2008.07.20. 23:59:37

vukkarak: a te fejed is jól teletömték hülyeségekkel. Ki a francnak kell a te pénzed? Ha meg nem érdekel a dolog, akkor maradjál csendben!

Istvan 2008.07.21. 00:00:19

Pilot ugye nem gondolod komolyan hogy a Hungarokontrol piaci vállalkozás, (mint pl. a Malév)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.07.21. 00:06:29

Köszönöm a hozzászólásokat, csak annyit kérnék, hogy felesleges offtopic politizálást kerüljük (se orbánozás, se gyurcsányozás).

Egy szóval sem állítottam a bejegyzésben, hogy állami kézben kellett volna tartani a Malévot. Szerintem senki sem örül feneketlen kútba lapátolt állami milliárdoknak.

Pilot 2008.07.21. 00:06:59

István, pedig bármennyire furcsa is, de az. Néhány évvel ezelőtt még súlyos milliárdokat pumpált a költségvetésbe adó formájában. És amíg a Malévvel és a BA Rt.-vel együtt állami kézben voltak, bőven eltartották egymást.

zorro 2008.07.21. 02:06:57

Pilot: És szerinted mi tette lehetővé, hogy a Malév súlyos adóforintokat fizessen be? Súlyos adóforintok, amivel a céget támogattuk. Tehát konkrétan nem lehet azt mondani, hogy a Malév hasznára volt az államháztartásnak, maximum az állam egyik zsebéből a másikba rakta ugyanazt a pénzt. Persze ez nem így volt sajnos, mert az a zseb ami a Malévet jelképezi bizony lyukas volt, így több folyt ki rajta mint amennyi benne maradt, végeredményben tehát az állam vesztett. Nem egy és nem két millárdot, hanem sokkal, sokkal többet.
A BA ugyan hozta a pénzt, de kérdés, hogy ez meddig maradt volna így? Amíg a BA állami kézben volt, gyakorlatilag alig fejlődött valamit, olyan stratégiai kérdések mint pl az új cargo bázis, kisstílű politikai csatározások közepette buktak meg, miközben a környező repterek ezerrel fejlődtek. Új terminál meg hasonlók szóba se kerültek. Az eladás óta, ha lassan is, de haladgatnak a dolgok, plusz az állam egy egyszeri jelentősebb bevételhez jutott és persze továbbra is megkapja az adóforintokat, amik a cég fejlődése esetén (ami nyilván az új tulajdonos érdeke is) a befizetett adó is csak nőni fog.
"És amíg a Malévvel és a BA Rt.-vel együtt állami kézben voltak, bőven eltartották egymást."
Ennek konkrétan semmi értelme nincs, poénból fenntartani egy veszteséges vállalkozást, csak azért mert a másik nyeresége eltartja, ez értelmetlen. A Malév létezése nem közérdek, nem nemzeti érdek, maximum büszkeségi kérdés. Ha azt mondanánk, a Malév nélkül visszaesik a turizmus és az egész ország veszít, vagy, hogy a Malév nélkül nincs mivel repüljön a magyar, akkor állna csak meg ez a megállapítás, de a Malév kiesése esetén ma már tucatnyi cég ugrana egyből felszabaduló piacra, hogy hatékonyan elszállítsák ugyanazokat az utasokat akiket a Malév csak veszteséggel tudott elszállítani.
Szép dolog a nemzeti légitársaság, lélekben nyilván mindenki szeretné hogy legyen Malév (én is), csak nem mindegy milyen áron. Ott volt a Swissair, ott volt a Sebena, nyilván ezeket is életben tarthatta volna az állam a végtelenségig, pusztán nemzeti büszkeségből, mégsem tették.
Szerintem a kérdés nem az, hogy a Malévet el kellett-e adni, sokkal inkább az, hogy már réges-régen el kellett volna adni, még akkor amikor ért is valamennyit ill. amikor még olyan cégek éreklődtek utána mint a British Airways.
Ma már késő a bánat, a Malév jelenleg a túlélésért küzd és szerintem nem meglepő, hogy ebben a helyzetben nem a hosszútávú járatokra koncentrálnak.

Ottokár 2008.07.21. 06:02:41

Azok a régi szép idők. Mikor a Maszovlet feliratú IL2-géppel sétarepültünk apámmal, én 5éves gyerekként, a városunk felett. Naponta 2 járat volt Pestre és vissza, azthiszem 50 forint volt a jegy, a kb. ezerforintos fizetések mellett.

sprenczl 2008.07.21. 08:11:29

Az állam rossz tulajdonos. Ám ott az államot alkotó polgárok se jobbak! Ergo: adjunk el mindent, hurrá..:-)

A legfontosabb járatokat megszűntetni, ahelyett hogy bővítenék a végcélok listáját.... helyette egy provinciális, birodalmi függőségű légitársaságot kiépíteni....ez igen.

roland_cs 2008.07.21. 08:12:10

Malév vs. AUA (és mások)

Remélem az eszmefuttatásom nem túlzottan off-topic.

Ha ennyi a hozzászólás, akkor monst nem maradok ki én se, persze lehet labancozni ill. károgni, hogy mennyire szar az AUA, de:

Rövid research után ennyi elmondható:

1. az AUA nagy gondokkal küzködik. Régi gépeik vannak, viszont az Istenért se mondana le olyan helyszínröl, mint Bangkok (legalábbis, amíg meg lehet rakni a gépeket).

2. Az AUA tavaly októberi számait láthattam, október véletlen se high season, mégis a hónapos load factor 79-81% körül mozgott (BKK-i repülöjén).

3. Az AUA nevetségesen drága a többi dinamikusan fejlödö légitársasághoz képest. National flag carriers így vagy úgy átszervezéssel kinlódnak. Egyetlen egy NFC van, amiröl tudok, hogy nagyon jól megszervezett NFC Európában...hát igen, a német precizitás.

4. VIE Airport a világ legdrágább légi kikötöjeinek egyike, mégis sok LCC ide költöztette egy-egy hubját. Hogy ez mennyire jelenti azt, hogy jó ötlet volt. Nem tudom, egyelöre a nagyok közül egy már szenved: AirBerlin. De ennek föként más okai vannak.
Régen voltak olyan tervek is, hogy Burgenlandban lenne egy nagy közös reptér (Ausztria, Magyarország, Szlovákia), de aztán nem hallottam többet a tervekröl, pedig abszolut nem lenne rossz.
Ugyanis vasúton Pozsonyból Ausztriába érni - ha jól megtervezik - kb. 30 perc s odahazulról is egy gyors járat akár ledöngetné a távot kb. 1.5-2 órán belül.

5. Nem ismerem a ferihegyi reptereinket, de talán némi oka van annak, hogy nagyon sokan már VIE airporton át mennek Magyarországra. Airline szemszögböl nézve pedig érdekesség: China Airlines, Qatar, Emirates szálltak be újabban VIE-távba. Ezen légitársaságok viszont picit nagyobb tökével is rendelkeznek.

6. Malév se tudja még mindig, hogy mit akar. Viszont míg az AUA felvásárlásra vár (érdekességként China Air-t is érdekli AUA), addig a Malév gyakorlatilag az LCCk által uralt piacot akarja rendezgetni short- and medium-haul repülöjeivel. Csak kérdezem, ha Wizzair egy eleve slim managementtel dolgozik s ugyanazon irányba próbál(na) nyitni, mint Malev, akkor melyik van elönyben.
7. Vicces, hogy AUA és MALÉV egy irányba próbált elöször mozogni (keleti irányba). Majd az AUA rájött, hogy mégsem tud kitermelni több utast onnan (kiv. winter season, amikor a sok orosz meglepöen Ausztriába vágyik sielni).

Nagyon érdekelne, hogy Magyarország miért lenne vonzó oly nagyon az orosz túristának.

Zorro: Egy NFC eltartása ld. Alitalia vagy AUA, mindig adópénzt köt meg, egészen addig, amíg el nem adják. Ugyanis a managementnek nem érdeke átszervezni önmagát. Viszont az államnak büszkesége, hogy rendelkezik NFC-vel. Mellesleg az NFC más célokat is betölt, nemcsak commercial.
Swissairröl nem szabad megfeletkezni, mert miután fel lett vásárolva csökkentette leányvállalatként veszteségeit és az átszervezések tökéletesen sikerültek.

akárki 2008.07.21. 08:27:53

krtek24
"Egyébként meg ha annyi utas van oda, és olyan nagy a fizetőképes kereslet (reális áron), akkor majd más légitársaság széles törzsű, nons-stop járaton (akár charter akár menetrendszerinti járaton) repülni fogja a Budapest-Bangkok útvonalat. De persze ilyen nem lesz, mivel ilyen kereslet nem létezik."

Ja, ezért éri meg az Aerosvitnek, meg a TS-nek, mert nem létezik kereslet.
Biztos veszteségesek ők is, ezért is rendelt a Travel Service egy Boeing 787 Dreamlinert, mert olyan xarul megy nekik.

A Malévet szimplán lezüllesztették a hozzá nem értő vezetők, akiket csak úgy odaraktak felsőbb utasításra, ennyi.

Amanitin 2008.07.21. 09:15:52

Nekem nincs légitársaságom, de mindenhol azt olvasom, hogy a nagy lé a hosszú járatokban van, nem az ezer kilométeres bohóckodásban, amit háztól házig számolva autóval le lehet nyomni.
A Malév long haul járatainak a leépítése már a pekingi megszűntetésénél gyanús volt. Egyszerűen lehetetlen, hogy a sok tízezres hazai kínai közösség (amiből uszkve 100% Budapesten él) önmagában ne tudjon eltartani heti 2-3 menetet Pekingbe.

üff 2008.07.21. 09:25:17

krtek24 sorold azt a 6-ot, 6 európán kívüli, persze: Tel aviv, Kairó, stb... ez azért elég európaközeli, akkor, hogy jól értsd tengerentúlira gondoltam. Nem muszáj "nemzeti" légitársaságot tartani, sőt, de azért az elég sorvadt közlekedésre vall, ha nincs egy tengerentúli járat sem Bp-ről. Mondjuk Delta egyelőre van

roland_cs 2008.07.21. 09:25:36

Amanitin, érdekes a hozzászólás. Ha így lenne, akkor az LCCk miért nem gondolkoznak P2P long-haulban s adják fel a P2P kontinentális repülöútjaikat. Mindkettönek megvan a hátulutöje. Mellesleg az OasisAir nem véletlen ment tönkre P2P long-haulban.

roland_cs 2008.07.21. 09:28:54

Még egy. A kínait ismerve két adandó alkalommal repül:
1) ha családról van szó (ld. kínai újév);
2) ha üzleti oka van rá.

A kínai turizmus gyenge, tehát abbol ne indulj ki, hogy a kínai repülni akar haza. Neki a 'Chinatow' éppúgy haza, ezért rendezi be úgy. Akiröl hallasz mint kínai turista, az többnyire hong kongi vagy taiwani ill. esetlegesen ugye a metropoliszaikból jönnek.

János 2008.07.21. 09:32:24

OFF:
1. Hungarocontrol állami kézben van most is.

2. Hungarocontrol a nemzetközi szabályoknak megfelelően non-profit vállalkozás (adott évi nyereséget következő évben működésébe kell visszaforgatni). Így onnan milliárdok nem mentek a költségvetésbe.

3. Malév nagyon régóta veszteséges, állami korában is az volt. Egy-két rendkívüli tranzakció (pl. heathrow-i leszállási jogok eladása BA-nek több milliárd Ft-ért) sem tudott ezen változtatni.

4. Szabály, hogy a repteret és légitársaságot el kell választani (pont a keresztfinanszírozások elkerülése miatt). Ez Magyarországon 1970-es évek elején megtörtént, ne sírjuk vissza az ez előtti időket (nagyon nagy kupi volt: sok repülőbaleset, stb.).

ON:
Csak magyar turistára építve nem lehet BKK-i járatot eltartani.

yula 2008.07.21. 09:35:55

Húú. Milyen jó kis csapatot lehetne itt összeállítani a Malév vezetésére.
Csak néhány gondolat: a Malévnak jelenlegi flottájában nincsenek olyan gépek, amelyek alkalmasak lennének arra, hogy a hosszútávú járatok nyereségesek legyenek. Az erre alkalmas két gép sajnos iszonyú régi, lerobbant, ratyi, ami csak viszi a pénzt.
A Malév egyetlen komoly "vagyona" a desztinációi és a slotok voltak. Annak idején a BA is ezért ugrott rá a Malévra, mert a balkán felé akarta bővíteni desztinációit.
Hogy az oroszoknak miért kellettünk? A Malév EU fuvarozó, és oneworld tag. Nem véletlenül vizsgálták aggódva a privatizáció kapcsán, hogy orosz tulajdonlás mellett egyáltalán megmaradhat e az EU fuvarozói státusz. szerintem...bár ez senkit nem érdekel... :)

Totya 2008.07.21. 09:50:14

Roland CS (es a tobbiek) - hamar "nemzeti" legitarsasagok profitja, bar nem tudom a BA mennyire tekintheto annak, mivel 100%ig magantulajdonban van. news.bbc.co.uk/1/hi/business/7404085.stm

ami magyar szemmel durva az egeszbol, hogy volt egy nagy balhe, a fonok meg csont nelkul vallalja a felelosseget es lemond a premiumarol, onkent... Talan tenyleg jobb lett volna ha alairhato az a szerzodes 8 evvel ezelott. En qrvasokat repulok a terkepen Budapesttol balra, es elnezest a nemzeti erzelmuektol, de Malevval kb 10 eve utoljara, es soha, de soha tobbet.

Jehuda 2008.07.21. 10:09:16

Sajnos ezzel az ausztráliai utakat is megdrágították, a lányom Ausztráliában él, Malév/Quantas helyett Emirates-sel kellett hazajönnie, ami legalább 20% pluszköltséget jelentett.

A másik, hogy Budapest-Sydney ezzel 23 óra helyett ismét 30 óra távolságra került (20%-kal hosszabb utazási idő).

roland_cs 2008.07.21. 10:21:31

Totya: régi hír, nézz újabbat. Be updated please!

Harald Tribune július 15-ei híret olvasd légyszi BA-vel kapcsolatban.

"British Airways fell as much as 5.7 percent in London trading after Chairman Martin Broughton said breaking even in the 12 months through March will be a "considerable achievement" and that the London-based airline must "make changes" to report a profit."

Mellesleg épp erröl írtam, hogy az NFC-knek magánkézben jobb a helyük, ugyanis akkor a management kényszerítve van a céget profitorientálttá változtatni.

Alitalianak megvolt a lehetösége, de a munkásai eléggé rövidlátóak s így Lufthansa és Air France-KLM is elállt az acquisition-töl.

amfiteatrum 2008.07.21. 10:30:39

Tavasszal voltunk Pekingben turistaként. Oda-vissza tele volt a Hainan légitársaság épe, az utasok 90%-a persze kínai. Úgy hogy sztem szégyen, hogy a a Malév a világ legnépesebb és legyorsabban növekvő országába nem indít járatot. Aműgy a Hainan OK volt.

Egyetértek azokkal akik kerülik a Malévot. Szar a fedélzeti ellátás, drága a jegy. Európán belül csakis fapadossal érdemes repülni.Pl. szeptemberben megyünk Belgiumba, oda-vissza adóval 19000 Ft/ fő. (Wizzair) Autóval többe kerülne... Igaz áprilisban megvettem a jegyet,
de ugyanez most a Malév legkedvezőbb tarifájával 57600 Ft. A különbség kér főre 77200 Ft...

Dugovics Titusz 2008.07.21. 10:35:51

Nagyon vicces érv, hogy nemzeti légitársaság nélkül nem élet az élet. Mert miért is? pl. az Egyesült Államokban melyik a nemzeti légitársaság?

A Malévval két nagy baj van: hogy túl későn privatizálták, és akármilyen kormány emberei vezették, mindig mindenki vitte, amit magának akart, meg amit muszáj volt visszaadni a megbízóknak. (egyébként ez az állami vállalatok működtetésének modellje ma is, és tulajdonképpen ez a létezésük oka is. lásd MÁV.)Részben ennek "köszönhető", hogy nem volt épkézláb üzleti stratégia. Ennél minden jobb lett volna, csak lett volna.

Yulának nagyon igaza van. Milyen büszkék voltak, amikor megjött a harmadik 767. Aha, lerohadt, sivatagban parkoltatott darab volt, 200-as szárnnyal. Alig tudott elmenni New Yorkig, szinte imádkozni kellett, hogy ne legyen végig szembeszél. Kiváló szakmai döntés.

Aztán ott van pl. a beszállítói biznisz. Kérdem én, miért a Gundel étterem szállította 2000 környékén a zsemlét a Malévnak, 40 forint/darab áron? Az alap zsemle ma se annyi, pedig eltelt 8 év. Ma nem tudom, honnan veszik a zsemlét.

És hát a politika is rendesen herélte a Malévot. Nem csak a BA-privatizáció. Emlékeztek még a CRJ-üzletre? Nem indult az olyan buta dolognak, de az évszázad buktája lett, mert az állam visszavonta az ígéretét a pénzről, és csak egy-két CRJ-re futotta végül, aminek így az ég adta világon semmi értelme nem volt.

Én örülök, hogy nem én fizetem a feláras zsemléket, a menedzsment tagjainak saját bizniszeit, meg a pártok embereinek luxusnyaralásait az adómból. Fizesse ezt Abramovics, ha akarja. Szerintem inkább szüntesse meg a tulajdonos a Bp-Bangkok járatot, és legyen az ő baja, ha ez egy ostoba üzleti ötlet volt, mint az, hogy az állam továbbra is önti a mi pénzünket a feneketlen kútba.

OFF. roland, gigalaza csávó vagy ezzel a style-lal. cool gyerek. és tetszik, hogy up to the minute-ben nyomod.

Totya 2008.07.21. 10:38:06

a tavalyi az utso lezart ev. az idei spekulacio, majd aprilisban lesz ertelme be updated please. a vezetoseg pedig publikus tarsasagnal kotelezoen ovatos. a kerozin/creditcrunch/recession meg mindenkire vonatkozik nyilvan.

mindegy ez felesleges vagany, ahogy te is mondod nem ellentmondunk itt, csak arrol van szo, hogy ezt is elbasztak az okosok.

roland_cs 2008.07.21. 11:10:27

Dugovics:

1. Ne hasonlítsd Europát az Egyesült Államokhoz. (De tény, ott is van olyan légitársaság, mely az állam érdekeiben is tevékenykedik ld. Prof. Rigas Doganis könyve, melyben részletesen leírta, hogy miért NFC az NFC és miben egyezik s különbözik EU és USA).

2. Nem gigalazaságról van szó, hanem fogalmam sincs a magyar szakmabeli megfelelö szavakról. Bocsánatot kérek ezért.

Megfigyelő 2008.07.21. 22:16:57

Talán ilyesmi is hozzájárul a MALÉV bajaihoz : New Yorkban SOHA nem veszik fel a telefont, csak csöng, még üzenetrögzítőre sem kapcsol. A SOHA szó szerint van : több személy sok különböző napon, sok különböző időben próbálta.
Ugyancsak, a MALÉV webhelyén ezt mondja a New York-i irodájukról :
"Due to security reasons, the Malev Sales Office is only accessible to the public by preliminary call center appointment".
Ilyet még egyetlen másik légitársaság irodájáról sem hallottam. Először is ha nem veszik fel a telefont akkor hogy jegyeztessen az ember magának elő időpontot ? Másodszor, miért lenne pont a MALÉV irodája annyira veszélyeztetett biztonsági okokból ?
Talán nem kell a kuncsaft az irodásoknak?

Jarvis 2008.07.23. 22:00:17

mai on hír:

Csak európai járata lesz a Malévnak

* Index - ugyelet@mail.index..hu

| 2008. 07. 23., 15:04 | Frissítve: 20 perce

Az emelkedő olajár nyomása és az általános gazdasági recesszió miatt a Malév a jövőben kapacitásait és erőforrásait európai hálózatára koncentrálja, ezzel erősítve regionális piaci pozícióit. Ennek megfelelően az idei téli menetrendtől kezdődően megszünteti veszteséges hosszú távú járatait, jelentette be a társaság, nem lesz New York-i és torontói járat.

Cukahara 2008.07.24. 17:37:02

Kedves Bangkok Charlie, Kedves Olvasók/hozzászólók!

Sajnos nagyon úgy fest az ábra, hogy nem csak a Malév Bangkoki járata és hosszútávú járatai fognak megszűnni, hanem nagyon hamarosan maga a cég is überbrutál csonkoláson, majd elnyújtott haláltusa után hirtelen nyaktörésen fog átmenni.

A "csonkolás" áldozatai nem a cikkben említett (idézem!:) "kövér és öreg" légikísérők lesznek, hanem azok a fiatalok, akiket anno "fiatalítási" illetve "esztétikai színvonalemelési" célzattal vettek fel az elmúlt években.

Moszkvába és Jekatyerinburgba - a Maszovlet halálhörgései dallamára - a megmaradt, tapasztalt és szívós, nyugdíjkorhatárt súroló légikísérő hölgyek és urak kísérhetik majd mind a nyolc kedvesnek nem mondható, de legalább tökéletesen részeg orosz utast légcsavaros repülőútjukon.

Végül azért sikerült ezt is végképp tönkretenni.
Szpassziba Vszjo... Dasztvidanyja...Kedves

halihó 2008.07.25. 08:08:00

Kedves Cukahara!
A Malév jelenlegi 550 fő körüli légiutaskísérő állományából kb 30-35 fő az, aki elmehetne nyudíjba ha igénybe venné a korengedményét, de ők is többnyire 50-55 évesek. Egyébként a vállalat vezetése velük is tárgyalt a létszámcsökkentés lehetőségéről. A légiutaskísérők között az utóbbi évek tanfolyamai eredményeként (lásd 2004-es tanfolyam, amikor 100-150 fiatalt vettek fel mindenféle alkalmassági vizsgálat, pl. pszichológiaia alkalmassági nélkül néhányukat szakközépiskolai érettségivel egy nyelvvizsgával, gondolom ez volt az általad említett nagy "színvonalemelés") rengeteg fiatal van. Megjegyzem a fiatalság önmagában nem jelent tökéletességet is. Az utóbbi években kiderült, hogy az idősebb kollégákat sokszor a pokolba kívánó fiatalok mint például te is hajlamosak úgy beállítani a dolgokat, mintha itt mindenki "öreg és kövér" lenne, ami elég nagy túlzás azért és ezzel te is tökéletesen tisztában vagy.
A létszámleépítéssel kapcsolatos problémák tavaly is borzolták a kedélyeket, de sikerült megoldást találni. Remélhetően idén is sikerül. Addig is jobb lenne, ha légiutaskísérőhöz méltó hangnemben és stílusban nyilatkoznának a kollégák nyilvános fórumokon. De lehet hogy ez egy "fiatal és esztétikailag magas színvonalon lévő" emberkének nem magától értetődő.

Mamutka 2008.07.25. 08:41:47

Kedves Cukahara

Nagyon meglepett a hangnem amit megütöttél, de sajnos tisztában vagyok vele, hogy erre számíthatunk néhány "kolléga" részéről akinek a munkahelye elvesztésének lehetőségétől való félelme felülírja az inteligenciáját. Hosszú sorokban részletezhetném, hogy vannak fiatal, kövér, ronda, lusta és modortalan, de akár fotomodell külsejű, lusta és modortalan kollégák, mint ahogy bár "öreg" ugyanakkor csinos, kedves, úgy az utasokkal mint a kollégákkal figyelmes és empatikus kollégák is és mindennek az ellenkezője is igaz, de ... A munkája és megélhetése elvesztése kortól függetlenül mindenkinek tragédia, de talán nagyobb vesztesség annak, akinek 20-30 éve az élete része és akinek nem csak a jövedelmét jelenti, de talán még szereti és kötődik is a MALÉV-hez.
A szívem vérzik mindenkiért akit elküldenek és a többiekért is, akik rettegnek, hogy rájuk mikor kerül sor és még azt sem tudhatjuk, hogy aki most marad, arra mi vár a továbbiakban.
Talán ezekben az időkben inkább lehetőség szerint támogatnunk és segítenünk kéne egymást és nem egymásra mutogatni, hogy kit rúgjanak ki inkább.
Csak egyet tudok érteni a kedves Hozzászólóval aki arra kért, hogy viselkedj légiutskísérőhöz méltóan, még ha ez nehezedre esik is.
Sok sikert!

Értetlenke 2008.07.25. 11:15:13

Meglehet, Cukaharát elragadták az indulatai, de be kellene végre látni, hogy méltatlanság örökké a Malév szárnyai alatt ellebzselt sok-sok szépséges évre hivatkozniuk a régi dolgozóknak. A cég szeretete és az ahhoz való lojalitás?? Ezekhez valószínűleg már túlságosan modernek a fiatalok...vagy inkább racionálisak?? Mindenesetre felháborítónak tartom az új munkaerő olyan jellegű ledegradálását, mint az "halihó" írásában olvashható, talán nem alaptalan a felháborodásom, miután civil, "csak utasok" is megdöbbennek egy -egy "csókos járat" személyzete láttán. És még egy gondolat; a 20-30 Malévnál eltöltött év során láthatóan sikerült sok régi bútordarabnak kellően megszednie magát. Igenis menejetek nyugdíjba, hagyjátok meg a fiataloknak a jogot, hogy - bár minimálbérért - színvonalasan végezhessék a munkájukat!

Pilot 2008.07.25. 17:12:40


Az egesz malev egy vicc!!!!!!!!!!!!!!!

teljesen egyetertek cukaharaval.

A regi szep idokben, feeling volt a repules, fiatal, es csinos utaskiserokkel. Most.....utazas eletunt, mosolytalan mumiakkal....kinek kell ez?


ujabb ceg amit sikerul teljesen tonkretenni hala a sok "kituno vezetonek".

bar aki csokos es nyalis, mint ebben az orszagban altalaban, itt is nagyon szepen ervenyesul...

mumiak haza

ennyi

Cukahara 2008.07.25. 17:47:14

Kedves Bangkok Charlie cikkét
el nem olvasó, sz.személyemet stewardessnek gondoló Hozzászólók!

(Ezeket abból szűröm le, hogy Halihó nickű kedves hozzászóló le-"fiatal kollégázott", majd Mamut felszólított, hogy viselkedjek sztyuárdeszhez méltóan, ami elég érdekes lenne helyzetemben, de majd egyszer kipróbálom otthon... :-) )

Én fenti cikkre reflektáltam. Az "idézem!:" - gyengébbek kedvéért IDÉZETET jelent, de itt olyan primitiv indulatok szabadultak el néminemű félreértett irónia hallatán, - amely ráadásul teljesen másról szólt - melyekre valóban nem számítottam. :-)
(Apropó: legjobb tudomásom szerint a vélemény nyilvánításának szabad jogával egyelőre rendelkezünk.) Intelligencia-hiányomra hivatkozó - mellesleg szintén lekollégázó - hozzászólótól csak annyit kérnék, hogy mielőtt fél oldalt ír a semmiről, előbb kerüljön képbe, és olvassa el a fórum tárgyát képező cikket - amire írtam a hozzászólást.
Köszönet a többiek nevében is... :-)

Ja, és teljesen egyetértek azzal, hogy nem az a jó stewardess, aki "csak csinos". Ha jó nőkre lennék kíváncsi, sztriptizbárba járnék, nem üzleti utakra különböző légitársaságokkal. Ilyenkor ugyanis nem ez a szempontom.

Magyar érzelmeim viszont nem hagytak nyugton, mikor értesültem a Malévnél folyó eseményekről, ahol az igért felfuttatás helyett leépítés/leépülés van folyamatban külföldi közreműködéssel. Ha valaki még harminc évig szeretne dolgozni egy tizenhárom fős orosz légicégnél, az tegye bátran. Szuverén joga, senki nem tartja vissza, sőt!

De számomra a Malév, mint fogalom, mint évszázados nagy magyar cég, mint szimbólum és mint NEMZETI légitársaság - mást jelent. Mea Culpa...

Vitatkozni egyébként senkivel nem kívánok - nem is kenyerem sértett érzelmű stewardeseknek magyarázkodni - szeretném, ha hozzászólásaim nem képeznék állásfoglalás tárgyát.
Köszönöm.

Cukahara 2008.07.25. 17:56:48

Sleepy/ Blöff re:

Az a helyzet, hogy nem "csak" az utasokból élnek a légitársaságok. Kínából, Bangkokból pl. akár megfelelő utaslétszám nélkül, csak cargoval is lehetne könnyen nyereséges egy járat - főleg Olimpia idején. De mint tudjuk, ezzel a lehetőséggel sem éltek sajnos.

Mamutka 2008.07.26. 07:42:41

Kedves Cukahara

Örülök, hogy nem vagy stuwi, bocs a tévedésért és kösz.

pappito · http://pappito.com 2008.07.29. 13:45:45

malév, mint évszázados magyar cég? :) ez édes...

szimbólum a fenét. egy cég aki abból éll, hogy repked ide-oda. eddig abból élt, hogy az adónkból eltartottuk (és a nem kicsiny, a cég körül keringő lenyúlós szatellitákat)

Amúgy meg kérdem én, ha az abramovics megvette a malévet, akkor miért vagyunk meglepve, hogy oroszo. felé nyit? hova niysson? ővé, ő tudja mit akar vele csinálni. kinek mi köze? végre nem én fizetem.

Az meg, már pardon a szóért, hogy egy világ életében rosszul, ostobán máködtetett cég dobogtassa meg valakiben a magyarságát... hagyjuk a maszatolást.

Veteran 2008.08.03. 09:28:12

Egyetértek majdnem mindenkivel, főleg Cukaharával.

De jó lenne továbbra is Budapestről leszállás nélkül Bangkokba utazni nekem meg a többezer többi honfitársunknak akik eddig megtöltötték a járatot.
Amugy Bangkok a legjobb átszállóhely az egész délkeletázsiai régio felé.
süti beállítások módosítása