A részeg motoros
2009. augusztus 17. írta: Bangkok Charlie

A részeg motoros

Mert amikor az ember már annyira részeg az olcsó thai viszkitől, hogy már járni sem tud, akkor természetesen motorra ül. Nem is autóba. S invitálja is a barátját, hogy elviszlek én. Egyenesen a halálba. Egyszerű, de ütős filmecske a thai alkoholellenes kampány részeként. De legalább kiderül, hogy miért is van többszáz haláleset a legjelentősebb thai nemzeti ünnep, a Songkran hete alatt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szbszig 2009.08.18. 00:29:34

Szerintem ötletes! :)

ethan blow 2009.08.18. 18:31:00

na, ma láttam épp egy angol filmet ugyanebben a témakörben, annak azért sírtam a végén, ennek is, de a röhögéstől, ezért elnézést kérek :)
kicsit furán értelmezik a reklámokat különben, a legtöbb filmbe nagyon sok pénzt raknak bele, de van valamiféle naív gondolatiság az egész reklámszakma mögött, amit Európából nézve nehéz megérteni.

mindenesetre az valós probléma, hogy a közlekedésiek nincsenek a toppon, például a motoron ma már kötelező sisakot viselni, de én még olyat nem láttam, hogy farang viselte volna egy robogón, viszont meg sem állítottak emiatt soha. ugyanakkor néha bekattannak, felállítanak egy police checkpointot, és mindenkit megvágnak párszáz bahtra, de főleg a helyieket.

viszont a szabályozás értelmében - amennyire tudom, illetve úgy tűnt - csakis a vezetőnek kötelező a sisak, így nem ritka, hogy megy anyu a motorral, rajta egy 50 bahtos műanyag sisak, kikapcsolva az álla alatt, s mögötte-előtte 3-4 gyerek sityak nélkül, a rendőr viszont nem állítja meg, mert ez így ok.

én is mentem már nagyon ittasan motorral, ez elég megtévesztő, mert a nagy melegben jól esik az esti húsítő huzat, és az ember hajlamos úgy érezni, hogy mennyire biztosan megy a kis pöcsköszörűvel. pedig nem. rajtam kívül már minden ismerősöm esett motorral, én valahogy megúsztam TG! ami egyrészt elég veszélyes, másrészt ha balesetet okozol (vagy elszenveded) akkor egyből előkerül a szonda, és nagyon nehéz helyzetben vagy a helyiekkel szemben, akár igazad van, akár nincs.

az egyik, hogy hamar lincshangulat alakul ki, kirohan mindenki, aki él és mozog, hatalmas hangzavar, s ha nincs komoly sérült, ami nagy szerencse, akkor egyből jöhet a pénzprobléma, amit szintén nem egyszerű megoldani. mert a kölcsönzőben elkérik az útlevelet - ami nem legális, de bevett gyakorlat - és nem is fogják visszaadni, amíg nem fiezeted ki az okozott kárt, mert biztosításuk nincs, de ha van, akkor is letagadják. az okozott kárt meg egy elég fura lista alapján mondják be, ami az új alkatrészek árlistája, tehát két műanyag idom felszínes karcolás simán kerülhet 40-51 ezer froncsiba.

én most tavasszal segítettem az egyik havernak, aki a 3. napon elcsúszott egy robival, és azt gondolta, a helyi arc majd nem veszi észre, úgyhogy utolsó estére halasztotta visszavitelt. ennek okán az utolsó esténk egy jó kis buli helyett a tengerparton egy motorkölcsönző lépcsőjén telt, ahol 3 órát alkudoztam a manusszal, hogy az oldalán meghorzsolt 100-as robogóért ne 15 ezer, hanem "csak" 5 ezer bahtot kérjen (kb 6-tal szorozni).
mire az alku kezdetéig eljutottam, már beszéltem a bangkoki nagykövetségen egy magyar emberrel, a neve nem ugrik be, aki adott egy thai nőt, aki telefonon osztotta az útlévál miatt a manuszt, de az nagyjából lesz..ta. végül úgy sikerült megoldanom, hogy nagyon barátságosan - mert már a két haver eléggé felhúzta, az meg ritkén működik arrafelé - elmeséltem neki, hogy ha a srác nem kapja meg az útlevelét, akkor reggel nem tudunk elmenni, de semmi gond, ez a magyar állam útlevele, úgyhogy majd a nagykövetség kifizeti a repjegyünket, amit nem tudunk felhasználni, és bepereli őt, az meg sok lesz, és tuti ki kell majd fizetnie. a hivataloktól eléggé tartanak, úgyhogy szerencsém volt, és ezután 3 órával máris megállt a mutató az 5 ezer bahtnál, ami egyébként egész jó végösszeg volt, én többre számítottam.

mellesleg 3 héten át cipeltem a havert a kórházba naponta kötözésre, ami egy erdő közepén volt, és kicsit aggódtam, mit fogunk még elkapni, de aztán végül meggyógyult, s volt még pár jó hetünk a vízben.

és még valami: bárki kínál drogot, vagy bármit, nehogy vegyetek tőle, ez a túlélés egyik legfontosabb szabálya! lehet, hogy tényleg cuccot kaptok, és még jót is, de nagyobb a valószínűsége, hogy átvernek, és ebből a jobbik eset, ha csak valami hatástalan semmit kaptok a pénzért. a rosszabb, ha utána jön a kórház vagy a kirámolás, amiről Charile egy előző posztjában is olvashattok, de talábón még annál is szarabb, ha a díler a rendőr haverja, vagy maga is egy rendőr. nagyon sok dílert kapnak el, és sokat beszerveznek, ők árulják tovább a cuccot a rendőrség tudtával, és egyből jelentenek is nekik, hogy kit érdemes átnézni. partikon soha nem tudhatod, ki jön oda, régebben volt egy szabály, hogy rendőröknek civilben is zárt cipőt kellett hordaniuk, így lehetett következtetni egy picit, már aki érintett a dologban, de már rájöttek ők is erre, úgyhogy senki nincs biztonságban, aki így szeretne szórakozni.

aztán ha bukta van, akkor eltűnik a mosoly egyből sőt, sokkal durvábbak, mint egy európai liberálisabb rendőr, és vagy visznek, meghurcolnak, vagy ha korruptabb a közszolga, akkor rettenetesen lehúznak. de én mondom, inkább igyatok egy durva vodka-redbull-bucketet, az nagyon üt (erős a red bull ott nagyon, teljesen más), aztán taxival haza a platón hajnalban, csak óvatosan a mellettetek ülő ladyboy-jal, na majd jövök még, csak megyek a csajomért a kórházba...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.08.19. 13:44:50

@Mu Deng: Köszi a sztorikat! Csak egy kis kiegészítés: utas számára is kötelező a bukósisak. Egy ideje a bangkoki rendőrök szigorúbban is ellenőriznek, rendszeresen büntetik azokat a thaiokat, ahol nincs az utason bukó. Én mondjuk nem a szabályok miatt ajánlom mindenkinek a bukósisak viselését.

Motorkölcsönzős sztorit érdemes mindenkinek megszívlelni. A mellékelt esetnél egy kellemetlenebb van, ha nem sikerül megegyezni és a kölcsönzős rendőrségi feljelentést tesz. Mert akkor hiába szerzel új útlevelet, vagy valamiféle papírt a követségről, a határon nagy valószínűséggel nem engednek ki, mert benne leszel a számítógépben. Történt olyan eset, hogy a motort ellopták, a kölcsönzős egy vadonatúj motor árát követelte - 45.000 baht! -, a követség pedig széttárta a kezét, mert tényleg nem tudnak tenni semmit se.

Drog ügyben is írtam korábban, csak a biztonság kedvéért ismétlem: jobb soha és sehol se. De minek is,amikor van olcsó thai viszki? Tökéletesen ki tudja ütni az embert :-)

ethan blow 2009.08.25. 18:36:44

Charlie,


azon a jófajta viszkik, öregem :)), Mae Khong, Saeng Som, Istenem! esküszöm, van bennük valami megfoghatalanul egyszerűen jó, és nagyon hatásosak! És a red bull kifejezetten rendben van kint (úgy tudom, tőlük nyúlta le az osztrák srác az összetételt?), nagyon üt, és alkohollal minden drognál bulisabb keverék!

Még két poszt, és veszem a következő repülőjegyet!
süti beállítások módosítása