Először csak az óriásplakátokat láttam meg Bangkokban, ez például lehetett olyan 10 méter magas az egyik népszerű plaza központjában, nem csoda, hogy kiszúrta a szemem a felirat:
Nokia Socialista. Na fene. Jó szlogen. Érdekes volna megnézni, hogy milyen sikert érne er vele a Nokia Európában, vagy éppen mit szólnának ehhez az óriásplakáthoz Magyarországon?
Kicsit turkálva kiderül, hogy ez a Nokia Thailand és a helyi vezető mobilszolgáltató, az AIS/1-2-Call legújabb kampánya, méghozzá a Nokia C3 kapcsán. Ezen található a Socialista névre keresztelt alkalmazás, amely közvetlen hozzáférést nyújt a twitter, facebook és egyéb közösségi fiókokhoz, így a telefonról közvetlenül lehet chatelni, kommentelni, fotót publikálni és/vagy megosztani, ahogy tetszik. Ilyenről már hallottunk azért a mobilok történetében. Ami talán új, hogy ehhez létrehoztak egy külön weboldalt, egy thaiföldi Nokia közösséget – Socialista Society -, ahol a közösségi aktivitást Social Meterrel mérik. A legjobbak pedig bekerülnek a toplistába, ahol a következp kitüntető címeket viselik: Socialista Prince, Princess. Vagyis Socialista hercegek és hercegnők lehetnek, akik a legtöbbet csiripelnek.
Hihetetlenül hangzik? Bangkok Charlie nem lódít, itt a képernyőfotó, na meg mindenki maga is ellenőrizheti a weboldalon, a címet könnyű megjegyezni: www.nokia.co.th/socialista
DISCLAIMER-szerűség: Az új vendégek kedvéért fűzném hozzá, hogy ez a blog Thaiföldről szól és abszolút politikamentes, vagyis semleges (még a thai politikai események esetében is). Mielőtt még valakit a téma zsigeri politikai kommentelésre csábítana, jegyzem meg azt, hogy a szalonképtelen kommenteket úgyis ki fogom törölni. Ez a poszt mindössze arról a vicces véletlenről szól, hogy egy marketing kampány mennyire mást tud jelenti a világ átellenes felén.
tafinaf · http://nagyonjo.com 2010.10.15. 10:49:35
A magyar "szocialista" szot az emberek a szocialista partokkal asszocialjak, es nagyon helyesen, hiszen arra talaltak ki. Egyebkent az igazi szocializmus (socio: tarsadalom, tehat tarsadalom-kozpontusagot propagal) ma mar a legtobb fejlett orszagban mindennapos valosag, csak nem mindehol ugy hivjak. Pl Hollandia sokkal "szocialisabb" orszag, mint mondjuk Kuba, pedig pusztan a partok neveirol masra asszocialna az ember.
A jelen esetben hasznalat "socialista" szonak sz.v.sz. SEMMI koze az altalunk megszokott jelentesben vett "szocializmus"-hoz. Ez a mostanaban divatos (de mar lassan lecsengo) un. "social media" oruletre probal rezonalni. Azaz, arra probalja osztokelni a juzereket, hogy minel tobb privat infot osszanak meg publikusan, hogy abbol par szerencses ceg meggazdagodhasson (linkedin, facebook, myspace, stb). Na, ebbe szall be (reluctantly, I must add, and rightly so) a Nokia. "Ha mar mindenki meghulyult, jol van, osszatok nekunk is lapot, egy par kort jatszunk mi is" felkialtassal.
Egyebkent nagyon becsulendo a Nokia hidegfejusege, hogy nem ugranak ra minden eszement divatra, ez nagyon becsulendo. Igazi skandinav/nemet ("no-nonsense") hozzaallas, ettol van az, hogy a GPD/capita (Eszak)Europaban toretlenul no, mig mas orszagokban (akik allandoan hype-okat talalnak ki, aztan belebuknak) maximum a GPD no, a /capita mar kevesbe.
Tehat megertem, ha valaki a "socialista" szo kimondasaval a magyar "szocalista" szot veli kihallani mogule, de az nincs ott. Egyszeruen veletlen egybeeses, es az egyetlen kozos nevezo a latin "soci(o)-" gyok, ami a kozossegre valo utalas. Es ebben Magyarorszag pontosan ott tart, mint Thailand: kis hazankban is most kezdenek "rakattani" az emberek a blogozasra, webshopokra, a vacak fotoikkal teleszemetelni a netet, meg egyeb marhasagokra, amikrol a vilag fejlettebb orszagai mar epp leszokoban vannak (hullamvasut).