Suvarnabhumi, az új reptér
2006. szeptember 28. írta: Bangkok Charlie

Szenzáció Thaiföldön: magyar turisták avatták fel Bangkok új nemzetközi repterét! Bangkok Charlie a Blikk stílusában lelkesedik, pedig tényleg van benne némi igazság, ugyanis az első, hivatalos landoló gép az Aerosvit Kijevből VV171-es járata volt. Olcsósága miatt igen közkedvelt a magyar utazók körében az ukrán légitársaság, így biztos vagyok benne, hogy ezúttal is akadt magyar utas a fedélzeten. Ha netán olvassa ezt a blogot, tegye meg, hogy kommentel egyet ez első élményeiről a Suvarnabhumi repülőtérről. Sokan kételkedtek amúgy, hogy sikerül-e időben beüzemelni az új repteret, mert bár egy évet csúsztak a hivatalos megnyitóval, az elmúlt napok próba üzeme sem ment teljesen zökkenőmentesen. A nap végén az illetékesek úgy fogalmaztak, 75 %-ban elégedettek. Márpedig az esti tévéhíradókban az amúgy büszke thai riporterek gyűjtögették a hibalistát: beázó tető, szűkös WC-k, kevés taxi, néhány checkin pultnál lefagyott a komputer miatt sorban állás. A legnagyobb blama azonban az érkezési oldalon volt, a csomagoknál. Az előbb említett Aerosvit járat utasainak is egy órát kellett várni, mire megkapták a bőröndjeiket. A nap során ez többször megismétlődött, a rekordot az a kamerák előtt már lázadásra készülő dél-koreai csoport tartotta, akik négy órai várakozás után tudták meg, valamilyen csoda folytán a belföldi terminálon várják őket a poggyászok. Az illetékes úr magyarázata szerint a problémát az okozta, hogy nem ért át időben minden a csomagkezeléshez szükséges berendezés a régi Don Muang reptérről.

Az indulási gondokat leszámítva büszkélkednek a thaiok, bár azért megjegyzem, egy német mérnök, Helmut Jahn tervezte a repteret. A méretek azonban rekordokat döntögetnek: itt van a világ legnagyobb fedett terminálja (560 ezer négyzetméter), a legmagasabb irányítótorony (32 méter). Két párhuzamos felszállópályát használnak, amelyek 4000 és 3700 méter hosszúak és 60 méter szélesek. Összesen 120 kapu várja a repülőgépeket, ezek közül 5 egyébként már a világ legnagyobb gépének, az Airbus 380-nak a kiszolgálására is képes. Maga a reptér 132 négyzetkilométer! A Bangkok Post jelentése szerint az első napon 800 járat és 120.000 fordult meg.

A mellékelt térképen látható amúgy, hogy merre található az új reptér – viszonyítási alapnak fent az zöld négyszög a régi Don Muang reptér -, röviden Bangkok keleti csücskében, a Chonburi-Pattayára menő autópálya mellett. Bár nem teszteltem még taxival, de a Khao San Roadra eljutni jóval drágább lesz. A hivatalos weboldalt továbbra sem nagyon ajánlom, bár itt található egy a leggyakoribb útvonalakat mutató interaktív térképecske. A legördülő menü ugyan thaiul van, de fentről a második a Victory Monument, harmadik a Don Muang, negyedik a Silom, az utolsó pedig a BTS állomásokhoz vezető út kódja. Több infót lehet megtudni a www.bangkokairportonline.com/ címen lévő nemhivatalos honlapról, de ajánlom a bangkokairport.info/ oldalt is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.09.29. 09:26:38

Hello,
BKC olvasóként javaslatodra tényleg jó árat sikerült szereznünk az Atlanticnál, úgyhogy hamarosan zsebünkben a jegy. Mi is az ukránokkal megyünk, ezek szerint már oda fogunk leszálnni dec. 2-án?
Egy pár megerősítést kérnék:
- tényleg 700 BAHT lett az illeték?
- busszal be lehet jutni vagy drágább a taxi?

Tudom mindkettőről írtál, de hátha változott/változik (odakint naponta változnak a dolgok).

Köszi.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.10.01. 10:51:13

Szia,

Igen, az új reptérre jöttök, a régire tudtommal csak charterjáratok érkeznek már.

A 700 baht jövő február 1-től érvényes (ha a repülés tagra kattintasz, megtalálod az összes korábbi cikket a témában.

Léteznek hagyományos buszok, ha nincs nagy csomagod (35 baht) és megvannak a hagyományos gyorsjáratok is (150 baht). A taxi általában drágább, ismerős, aki eddig a Don Muangról 200 bahtért jött be, az most 300 bahtot fizetett, órával természetesen.

Ezért ezek a dolgok szerencsére nem változnak naponta.

dpeti 2006.10.01. 23:53:31

hál istennek az a 300 bhat nem olyan sokkal drágább mint volt.
ezuton is köszi az atlantic-os tippet tényleg ügyesen rendezik a jegyeket már kezemben a jegy januárra

Gabesz 2006.10.02. 13:44:05

Mi október 17-én hajnalban érkezünk és az EVA Air-rel repülünk Bécsből. Kai (a feleségem) nem nagyon van elragadtatva, mondván, hogy messzebb van a központtól, mint a Don Muang, meg a csomagkiadás is még akadozik (legalább is a hírek szerint). Én viszont kiváncsian várom, hogy milyen csúcstechnikával fogadnak ott minket :), és természetesen majd közlöm a tapasztalatainkat.

A taxi 300 bahtért egyáltalán nem vészes, sőt baráti főleg ha mondjuk már ketten megyünk. Meghát a légkondi, stb... elég fontos ott...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.10.14. 07:57:58

Gabesz: Szia, köszi! Kíváncsian várom a beszámolót, hogy miket tapasztaltatok. A csomagkiadással kapcsolatos gondok szerintem csak az első héten jelentkeztek, de majd ez is kiderül.

Gabesz 2006.10.26. 15:47:34

Szia Charlie!

Kicsit megkésve, de ahogy ígértem, beszámolok röviden. Majd ha visszaérkeztem Magyarországra, szívesen küldök egy pár fényképet is a reptérről,csak itt most nagyon lassú nettel dolgozom, ezért azt inkánn otthon intézném el.

Szóval a reptér szerintem nagyon csili-vili. Nagyon szép, hatalmas, ultra modern. Mi kb. hajnali 5 óra körül érkeztünk, ezért elég kevés ember volt. A csomagkiadással egyáltalán nem volt probléma, a Don Muangon annak idején többet kellett várni, még a domestic terminál használata esetén is. Ahová érkeztünk, az a csomagkiadási részlegtől elég messze volt, sokat kellet ingáznunk odáig, de gyakorlatilag végig tudtuk használni a mozgó járdát, sétálnunk kb. 10 métert kellett. Mire odaérkeztünk a Baggage reclaimhez, néhány perc rövid várakozást leszámítva már fel is kaphattuk a poggyászainkat a futószalagról.

Az egészben az volt szerintem a legjobb a hatalmas szinte csarnok szerű méret. Nekem ettől tök kellemes volt a közérzetem. Minden fénypompában úszott, a reptéri személyzet nagyon barátságos volt, mosolygós, segítőkész. Rengeteg bolt a hajnali órákban is nyitva volt, így rögtön kezdhettem egy singha-val.

A transzfer miatt aggódtunk egy kicsit, de taxit megúsztuk 300 bahtból (de ebben benne volt a borravaló is). Régebben ez drágább és hosszabb út volt a Florida Hotelig (Phaya Thai). Egyébként ezt tudom ajánlani mindenkinek, mert viszonylag olcsó, van ott légkondi, minden, és a Sky Train megálló -közvetlen közelében van.

Nem feltétlenül idetartozó téma de úgy néz ki, hogy a magyar vízumfeltételek vátoztak. A budapesti követségen 2 hónapra kaptam meg a vízumot, de a reptéren csak 30 napra kaptam pecsétet (nekem kicentizve elég, mert a hazaindulás előtti napon már be kell csekkolnomm mert kb. hajnali fél kettőkor indul a gépem vissza). Sajnos a pecsétet csak másnap figyeltem alaposabban, azt hittük a feleségemmel, hogy hiba történt. El is mentünk gyorsan a bevándorlási hivatalhoz, de ott azt mondták nekünk, hogy megváltoztak a jogszabályok, és Magyarországról érkező először csak 30 napra kaphat belépést. Ha hosszabítani akar, akkor náluk plussz pénzért lehet intézkedni. A korábbi utazásaimkor mindig megkaptam a 60 napos pecsétet, de ez már változott ezek szerint...

Hát ennyi.

Bubu 2006.11.29. 18:48:26

Hi! ami biztos hogy nincs 120 kapu ahogyan olvastam Suvarnabhumi reptérről ami biztos hogy pillanatnyilag 50 csáp vagy kapu van ami közvetelen a gépre megy és + a busz ami lehetetlen hogy még plusz 70 kapu van ami nem csáp hanem sima kapu. + majd lesz 1-2 kapu a királyi reptérnek Suvarnabhumi reptéren ami most még donmuangon üzemel ja és nem csak charter járatok vannak ott hanem kisseb nem nagy gépű járatok vannak belföldi és maga magán járatok.

Bubu 2007.01.19. 17:29:07

Suvarnabhumi reptér rosszabb mint Don Muanghoz!!!
Az új reptér nem ismeri a festéket. Semmit se festettek le láccot hogy beton oszlop színe van.

Bubu 2007.01.19. 17:33:25

És ráadásul a chekkoló rész zsúfolt nagyon és sötétebb van ott mint Don MUang ban nem csinálták meg a világítást jól. Vámmal az érkezési túl kevés vám pult van. Indulásnál a réptéri illeték max 2 helyen lehet befizetni ott helyben ami nem jó mert nagy sorok álltak. Szóval most a thasiföldiek nagyon hözöngenek azon hogy mért csinálták igy köszönhetik Thakszin Chinavatnak a volt Thai elnöknek valószinű ha így folytatják a hőzöngést ez ellen akkor vissza költözik a régi reptérre

roland_cs 2007.01.24. 18:05:03

Ajánlom akkor Düsseldorfot...az is kökemény beton, mégis stílusosabb, mint a thai airport. Egyébiránt nem néz ki jobban a hong kongi légikikötö se.

roland_cs 2007.01.24. 18:10:16

Ne felejtsük el, ma már az europai légitársaságok belevágják az áraikba a taxest. Múltkor csodálkoztam, hogy mindezt a lehetetlennek tünö 400 euros (taxokkal!!!) jegyárba is belefoglalták.

Gabesz 2007.01.30. 14:58:32

Nekem, ahogy korábban is írtam csak kellemes tapasztalatom volt az új reptérnél.
Mondjuk azt én sem mondanám, hogy gyönyörű, viszont azt igen, hogy lenyűgözően nagy és modern. Mivel a reptér nem szépségverseny illetve díjazás miatt épült, innentől kezdve akkor tök mindegy, hogy betonból vagy acélból, vagy akármiből is van. A lényeg, hogy a feladatát teljesítse és biztonságos legyen, ami szerintem Bangkok esetében igaz is. Ott legalább nem tudok csekkolni anélkül, hogy már valaki korábban át nem világította a poggyászomat.

Bezzeg Ferihegyen:..., tegnap láttam a Híradóban hogy a reptéri alkalmazottakat most már átvilágítják, mielőtt belépnek pl. a csomagkezelőbe. Én őszintén szólva azt hittem, hogy ez kb. 30 éve nem is kérdés, dehát majd csak mi is haladunk a korral :) 2007-ben. Még örülhetek, hogy eddig senki nem pakolt be semmit :)....

Bubu 2007.03.05. 18:24:06

Hát igen. De azért furcsa eleve kissebb repérrre vitték és vámosok ott lassuak. de uugy kell neki a Domesticet vagyis a belföldit átvitték régi reptérre

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.03.07. 06:33:38

Bubu: Csak hogy pontosítsak. Legjobb tudomásom szerint még nem vitték át, csak tervezik. Egy biztos, az AirAsia gépei tegnap még az új reptéren landoltak, valamint ott láttam a betonon a Nok Air és a One-Two-Go gépeit is.

Bubu 2007.07.15. 11:55:13

nem rég jöttem az új reptérről kb. most a 20 szor és kpzeld a plafon nem volt megcdinálva azaz lógott le a vezetékek plafonon azaz életveszély lesik ott a turistákra például egyik turista mutatta rá hoy ez igy nem jó ez az uj beszámolom suvarnabhumiról

Helus 2007.07.15. 17:00:18

Az új repülőtér még szerintem sincs kész teljesen.
Amit én nagyon hiányoltam, hogy olyan üres . Ott van egy hatalmas építmény se füle se farka.Nincsenek növények mint ha nem is embereknek hanem valami robotoknak készítették volna. Akkora hogy sose fogják tudni ,,belakni".Arról nem is beszélve,hogy az emberek elvesznek benne.Akkor már a régi reptér!!

Anett 2007.09.27. 12:25:13

sziasztok, mi idén júliusban jártunk az új repülőtéren - 2x léptünk be az országba, de kilépési illetéket nem kellett fizetnünk. az új reptéren a fém székeket szidtuk leginkább, nagyon-nagyon hidegek. szerintem is kell még néhány hónap, mire befejezettnek tekinthető, de gondolom fontos volt a thai-oknak, hogy minél előbb hozza a bevételt, így amint lehetett, megnyitották. nézzétek meg ha arra jártok az épületet körülvevő parkot, elég szép, lehet benne sétálni.