Ázsiai nyelvészkedés
2006. április 23. írta: Bangkok Charlie

Ázsiai nyelvészkedés

Mondja, maga tudta, hogy egy négy mérföld hosszú csőrendszer van a hasában? Újabb érdekes adatok következnek. A nyelvek közül a hawaii használja a legkevesebb betűt, mindössze 12 betűből áll az abc-jük. Szerencsére ők legalább román betűket használnak. A világon több mint 50 abc létezik, thaiföldi kalandjaim előtt azt hittem jóval kevesebb, de most már kézséggel elhiszem. Amíg Európában megszoktuk, hogy egyedül a görögök és a szlávok különcködnek (oroszok, ukránok, szerbek), addig itt azért sikerült önálló kígyóbetűs abc-t alkotni a thaioknak, a laóknak, a khmereknek és a burmaiaknak is, hogy csak ezt a négy szomszédos országot említsem.
A kínai nyelvben a „válság” és a „lehetőség” azonos szó. Thaiföldön is megédesíti a farang életét, hogy nem elég bemagolni a szavakat, meg kell tanulnia énekelni. Nem elég, hogy vannak hangok, amiket európai füllel meg se lehet különbözni, de vannak azonos szavak, melyek ötféle tónusban mást és mást jelentenek. Persze, de amíg azért kontextustól függően ki lehet találni, hogy kaao éppen a fehéret, a híreket, vagy a rizst jelenti, addig egy glai jelentheti a messzit és a közelit – attól függ milyen hangmagasságban ejtjük (glai vs. glâi). Vigyázni kell a bókolással, mert a suay jelenti a gyönyörűt, de egy közeli tónusban ez a szerencsétlen. Persze ez egyrészt köszönhető az angolos átírásnak is, mert nem lehet egy-egy az egyben megfeleltetni az angol betűket a thai hangoknak.  Nem vagyok nyelvész, a látszatát is el akarom kerülni a nyelvtanításnak,arra ezt az oldalt ajánlanám, ha viszont valakinek vannak újabb érdekes adatai, kommenteljen bátran.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabesz 2006.07.19. 09:45:39

Sziasztok!

Akit komolyabban érdekel a thai nyelvtanulás, annak tudok ajánlani egy 2003-ban (30 éves diplomáciai kapcsolat júbileumi évfordulójának alkalmából) megjelent Thai-magyar és magyar-thai szótárt. Lila színű kiadvány, ha jól emlékszem Kékesi Z. szerkesztette. A thai feleségem igen nagy hasznát vette a magyar nyelvtanfolyam ideje alatt. Bár szerinte tartalmaz néhány hibát, de mindenképpen nagy segítség. Van benne némi nyelvtani és írásjeli magyarázat, de a hangsúly a "szótár jellegen" van. Sajnos más magyar nyelvű kiadványt nem ismerek, angol nyelvű persze rengeteg van. Sajnos én még nem vettem rá magam, hogy megtanuljam a nyelvet, főleg időhiány miatt, de hosszabbtávon feltétlenül tervezem. Van néhány ismerősünk Mo-n, akiknek szintén thai feleségük van, de ott a helyzet fordított. A férfiak tanultak meg beszélni thaiul, de írni nem tudnak. Szerintük beszélni könnyű megtanulni. Ebben (sem) tudok nyilatkozni :)

Gábor

Nico 2007.01.08. 16:36:29

Sziasztok!
Ha valaki tudna még esetleg hasonló információkkal szolgálni mint Gabesz, azt nagyon megköszönném. Érdekel a nyelvtanulás bővebben, illetve a Thaiföldre való utazással kapcsolatban is érdekelne minden hasznos infó, de a legjobban annak örülnék ha valaki meg tudná mondani hogy hova érdemes utaznom Thaiföldön ha a thai box-szal komolyabban akarok foglalkozni.
Köszi Nico

Kriszti 2007.05.03. 11:41:09

Sziasztok! Én már megrendeltem a thai-magyar szótárt Kékesi László szerkesztésével. Többször adtam fel hirdetést, hogy thai nyelvoktatót keresek, de úgy tudom, az egész országban nem lehet találni. Aztán kaptam egy nagyon jó ötletet, hogy próbálkozzak a thai massage szalonban. Az ötlet nem volt rossz, csak a lányok nem tudnak angolul, nemhogy magyarul. Viszont a netről e-skola.hu - ha jól emlékszem - lehet rendelni thai nyelvleckéket. Igaz az első lecke ára nem túl olcsó, de utána az összes többire már van kedvezmény. Aki Pesten él, annak egy kicsit könnyebb, mert vannak thai ételbárak, eredeti thai felszolgálókkal, akik még ráadásul tudnak magyarul is. Ha ott élnék, azonnal itt próbálkoznék legelőször. A thai box engem is nagyon érdekel, de Thaiföldön nőkkel nem foglalkoznak, úgyhogy marad a helyi debreceni edzőterem. Thaiföldön szeretnék letelepedni, de ez tudtommal nagyon nehéz, arról nem beszélve, hogy legalább az angolt kéne perfektül beszélni, melóhely, lakás és stb. Induló tőke nélkül csak álom marad. Úgyhogy nem marad más, mint Angliába kimenni dolgozni és az alapokat megteremteni. Szivesen leveleznék olyan emberekkel, akik szintén komolyan gondolják a thai nyelvtanulást és esetleg hasonló tervei vannak az enyémhez. Az e-mail címem barna.krisztina@citromail.hu

Székely Tamás 2007.07.31. 22:05:26

Sziasztok!

Nekem is letelepedési szándékaim vannak thaiföldön. Föleg a lányok miatt (férfiként),de szerintem csodálatos hely.Én fázós vagyok ott meleg van,nem tudok semilyen nyelven,mert úgyérzem hogy a betű és a hangok közti magyar összefüggéseket nem tudom leküzdeni az angolban.Úgyérzem egy teljesen más,mint a thai az menne.Majd elválik.Szerintem nem kell nagy tőke,hisz rizs meg banán van.200eu körül lehet "luxusházat" bérelni,ennyiért itthon nem kapok.Autószerelő ezermester vagyok,csak találok valami tricikli szerelő melót,száloda karbantartó,vagy jetsky szerelő,mit tudom én,nem félek!A nyelv lenne a fontos...Köszönöm a hasznos infótokat és minden további segítséget megköszönök!Írjatok nyugodtan,szálás,munkahely infó érdekelne... E-mail:tommboy78@freemail.hu

roland_cs 2007.08.01. 08:35:21

Tamásnak: Nem tudom, hogy oldod meg a nyelvtanulást, de gondolom ha kijössz és találsz egy luxusházat Bangkokban 200 euro körül, akkor már majd a thai barátnöd segíteni fog. Autószerelöként biztos találsz munkát, mert Bangkokban rengeteg autó van. Kevésbé hiszem viszont, hogy 200 euronál többet kapsz havonta, szóval 2-3 helyen kellene dolgoznod. Na meg ugye nem biztos, hogy könnyü lesz munkavállalásit kapni, mert azért elég sok Thai van, aki biztos megszerelget ezt-azt ill. autószerelöi végzettsége van. Mindenesetre ha tudsz Thaiul, akkor nincs szükség az angolra.

janos 2007.08.06. 14:51:25

az hiszem tamás a thai éhező autószerelők már alig várnak, ja és a thai lányoknak is minden álmuk egy havi 4-5 000 bahtot kereső farang autószerelő :) egy éjszakás kalandból akár havi 4-5 is kijön a fizudból, ha nem eszel nem alszol nem laksz, és legfőképpen nem fizetsz a vízumért.
ahaha most látom hogy megelőztek, úgyhogy be is fejezem.
Komolyra fordítva a szót: Tamás én ezzel még várnék a helyedben, büszke angol menedzsereknek 3-4 táska pénzel és perfekt angol nyelvtudással is össze szokott jönni a néhány év mulva üres zsebbel hazatérés, esetleg végleges területfoglalás valamelyik csatorna mélyén.

Greenternet 2007.08.06. 19:48:28

Kedves Tamas!
Hat ha a lanyok miatt akarsz thaifoldon elni es raadasul dolgozni akkor ki kell hogy abranditsalak.eloszor is munkavallalasi engedely kell letelepedni meg igy se ugy se tudsz.Melozni lehet de azert a fizetesert inkabb otthon maradnek.Nehany jotanacsert nezd meg a blogomat. pattayasmile.blog.hu

Greenternet 2007.08.06. 19:53:13

Ja es megvalami .Addig jo mig nem erted a thaiokat.Inkabb az angolt nyomjad ezerszer tobbet ersz vele meg itt is.Kiabrandulnal a thaiokbol igengyorsan ha ertened mit beszelnek.Azert csak hajra!

Greenternet 2007.08.06. 20:03:50

Kriszti!
Voltal mar thaifoldon?Ha igen akkor mennyi idot toltottel el itt?

Eszter 2007.08.07. 14:10:56

Eloszor Tamasnak:

Autoszerelokent tuti nem kapsz itt munkat. Ha ki akarsz jonni itt elni es dolgozni, eloszor tanulj meg angolul. Az itt elo kulfoldiek elsosorban angol nyelvtudasuk miatt kapnak munkat (+szakmai tapasztalat). Itt elni teljesen mas, mint vakaciozni tobb hetig.
Greenternetnek: En meg nem abrandultam ki a thaiokbol annak ellenere, h ertem mit beszelnek.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.08.07. 15:05:38

Tamás: Elmondtak itt már több lényeges dolgot. Annyit megjegyeznék, hogy autószerelőként nem is kapnál szerintem munkavállalási engedélyt. Létezik ugyanis egy lista, melyen azok a foglalkozások szerepelnek, amit a külföldiek nem végezhetnek itt. Most nem kerestem elő, de szerintem ez is rajta van. Nyelvtudás nélkül szintén nagy naivitás lenne, hogy tudnál bármiféle munkát elvégezni. Persze, tudom, vannak kivételek, lengyelnek lenni és gyümölcsöt szedni Angliában - ahogy a hírekben olvastam :-)

Eszter: Kicsit a tények és a többiek kedvéért. Greenternet általában nem Thaiföldről szokott beszélni, hanem Pattayáról. S azért Pattaya pontosan annyira Thaiföld, mint amennyire a Khao San Road egyenlő volna Bangkokkal. Nem igazán.

roland_cs 2007.08.07. 17:36:05

Azért attól meg valahol Greenternetnek is igaza van. Charlie, engem is leckéztetnek a Thaiok keményen s bár nem sok mindent értek, noha idestova már x. alkalommal vagyok itt, de azért néha kiábrándító dolgok történnek. Szép Thaiföld, de ha az ember nem turista, akkor csak óvatosan élvezze az örszágot...

Tamás 2007.08.12. 02:31:53

Sziasztok!
Köszönöm a sok hozzászólásotokat,mérlegelem őket.
Lehet hogy cinikusnak hangzik a kérdésem,de a tapasztalat szerzésem miatt teszem fel,nem szeretnék vele senkit megbántani!
Valahogy úgyérzem mindannyian akik kint vagytok/voltatok,csak rosszat írtok nekem és nem gazán érzitek ott jól magatokat!Akkor miért mentetek,miért éltek ott?Szeretném tudni milyen munkát végeztek?Milyen ételeket esztek?Mit mondanak a thaiok a hátatok mögött ami kiábránditó?
Írok az itthoni életemről,hogy ősszehasonlíthasuk a ti ottanni életetekkel:
Magyar vagyok,Budapesten születtem,de anyukám szülei tóthok voltak a háborúba úszták át az ipolyt,hogy jobb életük legyen./nem lett/Ugygondolom ma szlovákia előbre jár mint mi!
Apukám Székely a nagyapám a háboruban menekült haza de minek?Lassan románia is beelőzz,nuzzük csak az ásványi kincseit,vagy az autógyárát.Nem ez a lényeg!Ők is itt születtek,tehát magyarok.Én viszont a genetika csodája folytán,barna bőrű lettem,ezáltal bírom és szeretem a meleget.Alacsony vagyok 165cm,és sovány 47kg,de szívós egy hegyet elbírok vinni.Csakhogy ez senkit nem érdekel!Román cigány vagyok és nem csak a hátam mögött mondják,a szemembe is!Engem nagyon zavar hogy nem engednek be a szórakozóhelyekre,nem találok barátnőt és ha közterületen kicsit jobban megnézek egy lányt méla undorral megy tovább,ha egy autót azt meg biztossan el akarom lopni.Budapesten ahol a cigányok az utcán árulják szabadon büntetlen a kábítoszert (8.ker.), ahol a zsebesek gyülekeznek (Blaha),ahol kurvák dolgoznak (Nyugati),ahol arab csencselők valutázásból Mercivel járnak (Keleti),ahol csövesek gyűjtenek (az összes lámpás kereszteződés)és ha adsz nekik a pénzedért még a hajléktalan újságot sem kapod meg !Ez undorító!De nem érdekelne ha nem engem állítana meg a rendőr minden alkalommal ha átmegyek egy aluljárón és a semmittevő rendőrök képesek ezt egy aluljáróban többször is megtenni velem...a becsületes magyarral,akinek van bejelentett lakása,munkahelye,autója na nem Merci igaz azokat meg sem merik állítani.
A 155cm-es,45kg-os lányok a társkeresőkben 175cm feletti,80-90kg-os,kopasz,bulizós(kábszeres,
alkoholista),Merci tulajdonosokat keresnek azokat persze beengedik verekedni,törni-zúzni a szórakozóhelyekre!Ja és meg tudja védeni a barátnőjét is!Na ebből van elegem!Talán a Thai átlagmagasság és börszín közé be tudok keveredni thai nyelvtudással (remélem)...
Irtátok az angol nyelvet,meg az európai munkát...
Ha itthon ennyire szeretnek Ott még utálnának is... Ugye? Vagy csak én gondolom?
Szóval köszönök minden infót thaiföldi boldog életem reményében!
Sziasztok,Tomi

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.08.12. 08:16:01

Mielőtt nagyon mélyre merülnénk a bőrszín és a cigány kérdésekben, azt javaslom, hogy itt és most vágjuk el ezt a fonalat. Nem idevaló.

Tamás, én sose mondtam senkinek, hogy ne jöjjön. Ha valaki elhatározza, csak annyit mondok, mint a cserkészek: légy résen! Mivel többen idekint élők nagyon hasonló dolgokat írunk & mondunk - s akkor még nem is beszéltem a számtalan angol nyelvű expat fórumról -, lehet, hogy van benne némi igazság, nem?

Greenternet · http://pattayasmile.blog.hu 2007.08.12. 20:12:31

Nem arrol van szo ,hogy nem erezzuk itt jol magunkat hanem arrol ,hogy a dolgokat maskepp latjuk mint azok akik meg nem voltak itt vagy csak turistaskodnak.Annak idejen mi is ugylattuk a helyzetet de ez idovel megvaltozott es tulajdonkeppen azert vannak ezek a blogok hogy lehessen latni azt hogy nem minden olyan szep rozsaszinu thaifoldon mint ahogyan azt otthon elkepzeljuk.Thaifoldnek van egy hihetetlen varazsa amit en meg nem tapasztaltam mas orszagokkal kapcsolatban.Ha megkerdezel valakit aki meg soha nem jart itt biztosan azt fogja mondani hogy mindig mosolyognak meg nagyon kedvesek es imadnak a lanyok stb.Egy a gond,hogy ez nem igaz.Postosabban csak reszben.Aztan nagyonsokan kijonnek ide ugy hogy foladnak mindent es majd itt uj eletet kezdenek.Aztan nehany ev mulva lecsovesedve kiabrandulva mennek haza de legalabb is tapasztalatokkal tele es felvilagosodva.Semmivel sem egyszerubb itt egy kulfoldinek elni mint barhol mashol a vilagon .Sot.Bizonyos dolgok sokkal rosszabbak.Nyilvan vannak ennek az orszagnak is elonyei hiszen ha nem tetszena akkor nem lennenk itt de ahogy Charlie mondta jo ha az ember resen van es bizonyos dolgokre felkeszul es szamit ra mert igy nem erhetik kellemetlen meglepetesek.Remeljuk ezek a blogok es hozzaszolasok segitenek a tisztanlatasban.Neked is csak azt tudom javasolni ,hogy gyere ki es nezz korul.Eljel kozottuk es ne csak mint turista.Aztan majd meglatod hogy tetszik e a dolog vagy sem.Sok sikert.

Janos 2007.08.17. 14:29:32

A tapasztalat nem azt mutatja, hogy azok az emberek boldogulnának ázsiában akiknek az európai világ túl kemény és igazságtalan :). Úgy gondolom inkább ázsia a level2 amivel nem érdemes próbálkozni a level1 átlépése előtt. Mind anyagilag mind érzelmi stabilitást tekintve...

varyerzsike 2007.10.21. 18:25:21

Ha valaki tudja, hogy hol lehet hozzájutni / és mennyiért/ azt kérem irja meg nekem. Mármint a Thai-Magyar- Magyar-Thai szótárt ami lila kötésü és Kékesi Zoltán szerkesztette. Köszönöm: varyerzsike / kisvary@dunaweb.hu /

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.10.27. 08:33:35

varyerzsika: A szótár szerkesztője Kékesi László, és nem Zoltán. Megvenni Budapesten tudomásom szerint a Terebess boltjaiban (www.terebess.hu), illetve a Thai nagykövetségen lehet. Árat nem tudok, de emailben vagy telefonon meg lehet őket kérdezni.

varyerzsike 2007.11.14. 11:46:13

Irtam Bankok Charli-nak, hogy informáljon, hol kaphatom meg a lila kötésü : Kékesi: Thai-magyar szótárat. Sajnos nem válaszolt. Ha valaki tudja kérem értesitsen. Az én Fiam is szeretne kitelepülni Thaiföldre Ő buvároktató. Én mint az édesanyja nagyon féltem, de nem szólhatok bele. Irjatok nekem véleményt. kisvary@dunaweb.hu

varyerzsike 2007.11.14. 11:55:02

Bankok Charlinak nagyon köszönöm. Valóban én irtam el a navet, de nem is ez a fontos, hanem az,
hogy válaszoltál és törődsz velünk, akik még csak vergődnek. Üdv: varyerzsike

Géé 2008.03.10. 19:37:33

Helló!
Tehát thai szótár nagykövetségen és/vagy terebess boltban, továbbá thai massage központokban jó eséllyel találok olyan thai-t, aki hajlandó tanítani?
Egyébként írjátok le, mi lehet a gond Thaifölddel! Csak körbeírjátok, hogy nem olyan klassz, mint a filmekben, tv-ben. De akkor mi lehet a gond igazából?
Persze, ha valaki vállal oktatást, akkor:
themeaningdoesntexist@hotmail.com
Előre is köszönöm a választ!

Drienn 2008.04.10. 13:58:04

Sziasztok!

Ha érdekel vkit találtam egy könnyen használható oldalt, a thai enyelvtanuláshoz:) angoltudás szükséges
www.thai-language.com
Interaktiv és viszonlag nagyon jól érthető, szerintem alapozáshoz tökéletes.

Jó tanulást.
Adri

kis.joker 2008.04.15. 17:58:30

Sziasztok

Én is készülök a nyár végén Thaiföldre egy hosszabb időre.
Még nem tudom mit fogunk ott csinálni de én autószerelés helyett valami vállakozásra vagy üzleti tevékenységre gondoltam.
Szakmámat tekintve gyógymaszzőr vagyok 10 éve dolgoztam,most van egy épitőipari vállalkozásom.
Kiváncsi lennék mennyi pénz kell egy kinti vállalkozás elinditásához?
Angolul beszélek,most keresem én is a Thai-magyar szótárt,hátha valami ragad rám.
Érdekelne,hogy a már ott dolgozóknak milyen munkát,vállolkozást sikerült kint magyarként találni
Bármilyen információt,vagy társulási szándékot szivesen fogadok
Sandor
bluefive@freemail.hu

TAMÁSNAK 2008.04.21. 16:22:07

Szomoruan olvastam az otthoni helyzetértékelésedről és megértem elhatározásodat. Ne hagyd magad elijeszteni, a lányok biztos be fognak jönni sok a hasonló alkatú, mint te. Ezermester szerelőt számos szálloda alkalmaz szerintem találsz (persze nem agyonfizetett) állást.
A tanácsom, hogy ne félj az angoltól azt az 50-100 szót, amennyit a thaiok tudnak biztos meg tudodo tanulni, ez alapkövetelmény.
Kis.joker: amire a thaioknál egyáltalán nincs szükség az még egy masször!

chokdii 2008.05.01. 12:36:09

Sziasztok!

Röviden magamról: én is az ország szerelmese vagyok (párommal együtt) és többször volt alkalmunk néhány hetet eltölteni kinnt. Rengeteg helyre eljutottunk, de még sok helyre szeretnénk ezután is, illetve időskorban szeretnénk ott megöregedni, majd meglátjuk...

A nyelv miatt írok. Én 3 éve tanulom a nyelvet könyvekből és kazettákról és nagyon nem könnyű! (talán ez is a szépsége?)
Olvasni nagyjából tudok, írni egyátalán nem. Annak nagyon örülök, hogy engem megértenek, illetve el tudom mondani a mondanivalómat, én viszont sajnos nagyon nehezen értem őket. Viszont mindenkit arra bátorítanék, hogy vágjon bele a tanulásba, akár egyedül, mert bár fáradságos, de megéri.
Én a következő oldalról több könyvet is vettem, megbízhatóan kb. 2 héten belül Magyarországra is elszállítják:
www.dcothai.com
a vásárláshoz dombornyomott hitelkártya kell, a postaköltség viszonylag magas, de jó könyveik vannak angolul és németül is.
Kezdésnek az alábbit javaslom:

Thai for beginners (nyelv az alapoktól)
Thai phrase handbook (nyelvtan és különböző helyzetekre rengeteg jól alkalmazható mondat)
Thai without tears (angol-thai és thai-angol szótár, emellett rendszerezett minimálnyelvtan)

Későbbre:
Thai for intermediate learners
Thai for advanced readers
Essays on Thailand (angol-thai kétnyelvű érdekességek az országról)
Thai reference grammar (nagyon ínyenceknek, alapos nyelvtani leírásokkal)

A kinti éleről a nálam szakavatottabbak nyilván többet tudnak, én csak annyit szeretnék tanácsolni mindenkinek, hogy tanuljon bátran egyedül is és próbálkozzon, mindenki nagyon fogja ezt értékelni!

niki 2008.05.04. 16:44:52

Sziasztok!

A terebess oldalon az áll hogy a Thai-magyar Magyar-Thai szótár lefogyott. Bárki aki tud (akár használtat is) az kérem szóljon!!! Szívesen megvenném!!! nikicsaszar@citromail.hu

chokdii 2008.05.05. 09:55:00

Niki, érdemes lehet a magyar Thai Nagykövetségen is megpróbálni, láttam, hogy ott is hirdetik.

Gabor 2008.05.28. 00:20:18

Sziasztok!

1979 ota évente járom Dél Kelet Ázsiát. Thaiföldet rendszeresen mindig utba ejtve (német utlevéllel vizumkényszer nélkül, 23 éves korom óta élek "nyugat" Németországban), ami turistaként nézve elegendö pénzzel a zsebben egy csodálatos ország, Europához képest rendkivül alacsony turisztikai árszinvonallal.

A mai benzinárak mellett ma már egy Frankfurt-Budapest oda vissza fordulo autoval majdnem annyiba jön mint egy thaiföldi repülöjegy oda vissza, igy nézve nincs is nagyon nagy távolságra :)). De mivel szeretek sielni is, végleg még nyugdijjassan se költöznék le. Viszont több honapos tartozkodást eltudok képzelni. Junius 5.-én egy német haverommal megint repülök 2 és fél hétre Thaiföldre.

Miután van egy német haverom aki már 18 éve ott él computerprogrammozoként, igy rajta keresztül látom egy kicsit a thaiföldi állando élet problémáit is. Ö 40 ezer nyugat német márkával ment annak idején oda, ami 1 év alatt aztán eltünt (átverték a thai-ok) és még ma is ugy él ott illegálisan, hogy rendszeresen ki kell mennie az országbol, hogy vizummal aztán ujra beutazzon.

Thaiföldön van egy mondás "no money, no honey", ami gyakorlatilag azt jelenti csak amig pénzed van vagy szivesen látott vendég. Mint "farang" (fehér ember) pedig mindig idegen maradsz, a thai-ok nem fogadnak be (büszke nacionalista nép), de amig van pénzed mindig szivesen látnak. 50 éves kor felett éves vizumot is lehet kapni, ha 800 ezer baht-ot (kb.16 ezer euro-t) deponál az ember egy thai bankszámlára.

Örülök hogy mindig ujra és ujra nyilnak magyar éttermek és vállalkozások is. Igy összefutnak a magyarok (turisták és ott élök) és talán kialakul egy kis magyar közösségi élet (ott élö németeknek saját ujságjuk is van). 1979-ben is volt Pattayán egy magyar étterem amit egy egykor Svájcba emigrált magyar mérnök vezetett (azota már meghalt, étterem megszünt). Ö annak idején hajokirándulást is szervezet halászattal egybekötve a környezö az odalátogató magyar vendégeknek. Magyarokkal mindig találkoztam Thaiföldön habár akkor még nyugat europai és amerikai magyarok voltak föleg a magyar turisták.

Pár napot Bangkok-ban leszek aztán pár napot Pattay-an majd ujra pár napot Bangkok-ban. Igy valoszinü beugrom az uj pattayai magyar éttermekben majd.

béla 2008.07.26. 22:31:13

Írországban élek a családommal,még soha nem voltam Thaiföldön.De elbírnám képzelni a nyugdijas éveimet ott.Ha valakinek van tapasztalata és meg osztaná velem meg köszönném-

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.07.27. 09:37:43

béla:

50 év felettieknek van speciális vízum kategória, így ez elég egyszerűen megoldható. A feltétel - nagy vonalakban - mindössze annyi, hogy 800.000 bahtot be kell rakni thai bankszámlára, vagy egy tisztességes summának látszó nyugdíjat kell havonta Thaiföldre utaltatni. Több cég is foglalkozik a nyugdíjas vízumokkal és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokkal, ez itt az egyik legnagyobb:

www.thailongstay.co.th/apply.html

Béla, azért annyit megkérdeznék, hogy ha sose jártál Thaiföldön, akkor miért épp itt? Egyszer mindenképpen érdemes lenne azért megnézni. Nem érdemes csak gyönyörű prospektusokból és csillogó reklámfilmekból tájékozódni.

béla 2008.07.28. 23:23:02

Köszi a felvilágosítást.Egyszer mindenképpen elmegyünk körülnézni,nemakarok meggondolalanul belemenni semmibe,mégegyszer köszi.

béla 2008.07.28. 23:26:07

Egyébként Kazincbarcikai vagyok ha van ott odavalósi szivesen felvenném vele a kapcsolatot,köszi előre is.

géza 2008.08.04. 22:32:49

üdv spanyolból

M. Gábor 2008.08.27. 17:40:30

Sziasztok!

nagyon érdekel thaiföld, gondolkozok rajta mikor tudnék kimenni, végleg. Nemtudom ez megoldható-e, sem azt kb. mennyi pénz kell ahoz, hogy eggyáltalán belevágjak, na persze a havi megélhetésről sincs semmi fogalmam. Vendéglátó üzletvezető, biztonságszervező I., vegyipari technikus végzetségem van eddig, ezeken a területeken dolgoztam ezidáig. Még megcsinálok egy gazdasági informatikus szoftverfejlesztő OKJ-t / kb.:2 év még itthon /. A nyelvtől nem félek, sokat dolgoztam külföldön több országban, angolul nem tudnak eladni...
A kinti lehetőségeimről és a kényelmes megélhetéshez szükséges pénz mennyiségéről szeretnék érdeklődni, ha ez eggyáltalán megoldható egy 67%-ban lerokkantott 27 éves fiatal számára, aki nem fél a kihívásoktól!
Mindenki válaszát, segítségét előre is köszönöm!

Gábor

kis.joker 2008.08.31. 14:31:31

Hello Béla

Én is terveztem hogy kitelepüljek Thaiföldre.
Mivel már régebbota gyüjtögetem az infokat arra jutottam,hogy Thaiföld nem a legmegfelelőbb hely üzleti szempontból.
Persze meg kellene komolyabban próbálkozni,okulva mások hibájából. (engem már az is lelomboz hogy nem lehetek tulajdonosa 100% ban annak az üzletnek amit én saját tőkével inditok.Szerintem ez már eleve bukás,ill tul kockázatos)
Most Indonázián gondolkodom,bár ott még nem voltam,de értesüléseim szerint ott azért jobb a helyzet.
Egyébként most szervezek egy utat 2009 Jan indulással. Bangkok-Fölöpszigetek-Kambodzsa-Borneo. Addig is bárki társulását szivesem fogadom!

Károly · http://rokakoma 2008.09.04. 18:52:26

ismeretlen területre tévedtem... megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha thai lányt vennék feleségül. Persze ez így nagyon szimplán hangzik...
Mennyire őszinték, mennyire játszanak az ember szívének húrjain, Sokan, és sokfélét mondanak, itthon élők, és külhonba szakadt ismerősök is.
Vannak olyan felhangok, hogy csak a státusz, meg a pénz ( már ha van ),és vannak mások akik azt mondják, hogy tisztelik azt aki komolyan gondolja a kapcsolatot.
hááát...nehéz dió

rokakoma 2008.09.04. 19:03:50

Nehéz dolog az élet... Nem tudom, hogy mennyire vehetek komolyan egy thai lány közeledését. Sokan, és sokfélét mondanak erről, és ettől még nehezebb az esetleges döntéshozás. Vehetem e komolyan a lány közeledését, vajon nem csak egy "balek" farang vagyok-e?
Szívesen vennék egy hosszasabb értekezést a dologról.

Károly · http://rokakoma 2008.09.04. 19:10:00

jahhh...és elnézést, ha nem a megfelelő fórumra keveredtem az iménti kérdésemmel... szivesen veszem az esetleges helyreigazítást is...

Veteran 2008.09.05. 10:10:36

Karoly és többiek.

Angol nyelven rengeteg forum, könyv, film foglalkozik a thai - külföldi kapcsolatokkal, ezek között természetesen negativak és pozitivak is vannak.
Magyarul Stephen Leather "Private dancer, a tánc csak neked szól" cimü könyvét tudom ajánlani, amely egy angol ujságíró és egy thai lány viharos szerelméről szól egy krimibe ágyazva.

rokakoma 2008.09.05. 17:04:46

Köszönöm Veterán, de azt hiszem ennél egy hangyányit előrehaladottabb dologról kérdeznék, mielőtt még jobban belebonyolódnék...
...jajj..na nem annyira jajj...
Akár szívesen venném azt is, ha személyesebben, email-on is jönne jótanács, már ha a szolgáltató vagy oldalüzemeltető segít ebben...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.09.05. 21:38:20

rokakoma vagy Károly: Nem érdemes a neten keresni sem az abszolút igazságot, sem önigazolást a döntésre. A thai-farang kapcsolatok között is sokfélét lehet találni. Igen, valóban vannak nagy számban balekok is, ahogy írtad, de ha már töprengsz és kételkedsz, az szerintem jó jel, hogy ne válhassál feltétlen balekká.

A Veterán által ajánlott könyv egy sztori, szélsőséges, de mindenképpen hasznos elolvasni és megismerni a történetet. Én ajánlok egy másik könyvet: Thailand Fever. Angol - thai nyelvű könyv, kifejezetten úgy íródott, hogy mindkét oldal megértse, mit miért tesz általában a másik.

rokakoma 2008.09.06. 07:17:10

Köszönöm a felvilágosítást.
A rókakoma azért lett itt-ott károly, mert egyépként úgy hívják, felületesen olvasta el a kezelési ótmutatót és regisztráció közben, előtt, mellett írt(tam).
Van egy olyan érzésem, hogy rosszul tettem fel a kérdést. Vagy én hittem azt, hogy...na de hagyjuk... természetesen nem a világhálón szerettem volna feltétlenül választ vagy tanácsot kapni a kérdésemre, kérdéseimre...
Eléggé ügyetlenül mozgok még a neten, lévén nem az én világom, de sok hasznos információt lelek rajta. Ezért is tűnhetnek kissé esetlennek a kérdéseim

rokakoma 2008.09.06. 07:21:00

Ja,,és gyalázatos lett a helyesírásom, szégyellem magam, hogy nem figyeltem oda
bocsánatot kérek ezért

kis.joker 2008.09.09. 11:03:40

rokakoma!
Én tavaly jártam Thaiföldön,megismerkedtem egy nagyon kedves szeretnivalo lánnyal,persze a fizetős verzióból.
Szerintem kölcsönös érzelmek születtek,azóta is mailezgetünk,ő vár,vagy szivesen meg is látogatna engem(persze az én költségemre,dehát az ember megérti mert neki nincs)
Én kapcsolatban élek itthon.
Néha megfordul a fejemben mi lenne ha ...
Aztán rájövök hogy a kulturális,a nyelvi,a gondolkodásbeli,a bevándorlási problémákkal nemtudom hogy boldogulnánk,akár itt, akár ott.
Szerintem ez mindenképp meggondolandó,mert előnyei mellett beláthatatlan nehézségekkel is jár.
Persze Januárban ismét utazok arrafelé,de nem azért,elsősorban

zoltannyc 2008.09.12. 19:47:33

Ha nagyon erdeklodtok Thailfold irant akkor javaslom a kovetkezo website-ot

www.thaivisa.com/forum/

Nagyon jo cikkek vannak a bevandorlasi lehetosegekrol, esetleges munkalehetosegekrol es a thaifoldi eletrol.

Gabesz 2008.09.16. 12:27:06

kis.joker!

Én azt javaslom, hogy a "fizetős verzióba" ne bízzál.
Korábban olvastam egy cikket arról, hogy sok túrista abban a tévhitben van, hogy a szexiparban dolgozó lányok azért választják ezt a fajta munkát, mert nincs más lehetőségük. A thai foglalkoztatási rátákat tekintve ez nem igaz, ezek a lányok az életvitelüket szeretnék luxus színvonalra emelni, ezért dolgoznak ilyen helyeken, ahol a "fizu" is jóval magasabb, mint pl. egy titkárnő esetében.
És aki ilyen munkára "vállalkozik", az nem igen változik (főleg ha hozzászokott a jóhoz), és az is egy jó kérdés, hogy a "várakozási" idő alatt miből tartja el magát odakinnt. Egy hasonló példát nagyon jól szemléltet -az itt már többször is említett- Private Dancer című könyv.
Én nem mennék bele ilyen bonyodalmakba, de nem a kultúrális különbségek miatt. "Fizetős" lányok nálunk is akad bőven :), és itt nem arról van szó, hogy thai vagy nem thai.
Utólag is elnézést, ha valamit félreértettem.

tobias2 2008.09.16. 22:56:57

"ajánlok egy másik könyvet: Thailand Fever. Angol - thai nyelvű könyv"

Megjelent a német - thai változata is. Nagyon tanulságos!

tobias2 2008.09.16. 23:05:06

"Sajnos más magyar nyelvű kiadványt nem ismerek, angol nyelvű persze rengeteg van. Sajnos én még nem vettem rá magam, hogy megtanuljam a nyelvet, főleg időhiány miatt, de hosszabbtávon feltétlenül tervezem. Van néhány ismerősünk Mo-n, akiknek szintén thai feleségük van, de ott a helyzet fordított. A férfiak tanultak meg beszélni thaiul, de írni nem tudnak. Szerintük beszélni könnyű megtanulni. Ebben (sem) tudok nyilatkozni :)"

Angol-thai-angol szótárként leginkább Glenn Slayden www.thai-language.com webhelyét és a www.thai2english.com/dictionary/ webhelyet tudom ajánlani.

Thai nyelven beszélni viszonylag könnyű megtanulni, bár a helyes intonációt nehéz pontosan elsajátítani. Írni sokkal nehezebb. Van vagy 14 t betűjük, 5 k betűjük, 5 n betűjük, 6 p betűjük, ... Kész rémálom. Úgyhogy ne panaszkodjunk a j-ly párra.

Eszter 2008.09.17. 07:52:12

A Thailand Fever-t lehet itt kapni Thaifoldon? Ha igen, hol? Koszi elore is.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.09.17. 08:11:21

Eszter:

Van honlapja a könyvnek: thailandfever.com/

Innen másoltam:

Bookstores: You can find our book at all major English-language bookstores in Thailand, including Bookazine, Asia Books (stores and outlets), DK Books, Se-Ed, Suriwong, and many others.

tobias2:

Vitába szállnék a thai nyelven viszonylag könnyű megtanulni állítással. :-) illetve kicsit pontosítanám az intonációt, ugyanis a thai tonális nyelv (hasonlóan pl. a kínaihoz), ahol ugyanaz a szó más és más hanglejtéssel kimondva teljesen mást jelent. Valóban meg lehet tanulni gyorsan néhány köznapi kifejezést, amivel elboldogulhat az ember utcán, étteremben, taxiban, de írás-olvasás nélkül hiányozni fog az alap, ami nélkül nehéz továbblépni. Nem mindegy az sem, hogy kitől hogyan tanul meg az ember, s mire akarja később használni a nyelvtudását. Pl. meglepődhet az ember alaposan, ha villogni akar bizonyos bangkoki körökben a pattayai bárokban felszedett isaani kifejezésekkel. Helyette ajánlom a thai minisztérium által is akkreditált nyelviskolákat.

Károly · http://rokakoma 2008.09.27. 06:44:46

Köszönöm a lelkes és segítőkész hozzászólásokat. Sok hasznos infót leltem közöttük..
Kedves Gabesz, igen, kissé félreértetted, de oda se neki

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.09.27. 08:41:47

Károly: Ha jól látom, Gabesz nem neked válaszolt, hanem kis.joker-nek.

Károly · http://rokakoma 2008.09.27. 20:02:01

Bocsánat... Igen, észrevettem utólag (mert mindig elöbb jár a kezem, mint a szemem ) hogy nem nekem címezte Gabesz. Mégegyszer bocsi...

Fénylány 2008.10.09. 16:24:57

Sziasztok!
Decemberben megyek egy hónapra Thaiföldet felfedezni. Ha valaki komolyan gondolja csatlakozhat. Kizárólag talpraesett útitársakat keresek!

barapeti 2008.10.12. 10:44:42

Helló Fénylány! Ha beszélhetnénk erről részletesebben, én asszem bevállalnám, mert most mentem volna Thaiföld-Laosz-Vietnám túrára, de nem fog összejönni. Nagyon szeretnék eljutni ezekre a helyekre, de egyedül nem vállalom be.
barapeti@gmail.com

Dzsi79 2009.04.21. 22:35:34

Sziasztok!
Kiscsaládommal szeretnénk mi is kiköltözni, itthon vagyonvédelmi, épitöiprai vállalkozásom van, nem szeretnénk mindent felégetni, itthonról még érkezik majd pénz ha netán összejön a kiköltözésünk,ugyhogy elsödlegesen abból élnénk, másodsorban pedig szeretnék ott is beinditani vmi vállalkozást.

Akinek esetleg van skype-ja, és kedve ideje foglalkozni ezzel a kérdéssel, és tájékoztatni, beszélgetni erröl a témáról, plz keressen nyar13 azonositom van!!!

Elöre is köszönöm!

G

Attakila 2009.07.16. 17:29:19

Sziasztok kedves mindenki!
Szegény srécot jól leoltottátok. Ugy találtam erre a lapra ,hogy én is Thai letelepedés iránt érdeklődő böngésző lévén beirtam a keresőbe... Nagyon megörültem amikor megláttam, hogy itt valódi tapasztalatokkal bíro emberek adnak esetlegesen tanácsot ,szegény kis kíváncsi szabadulni próbáló Magyaroknak. Thaiföld gyönyörű és a lányok is azok, de had jegyezzem meg hogy a magyar lányok sem utolsók. Talán csak ezért sosem váltanék Hont... Na de azok a gyönyörü tályak, és az a nem megszokhatatlan klíma ami az országot sokminden más mellett jellemzi, nekem ettől páratlanul csalogató Thaiföld.
Naszóval, csakis azért vettem a fáradságot és regisztráltam, mert szegény "Gábor" kálváriáját nyomonkövetve egy-két mondat hozzászólás belőlem is kikívánkozott.
Hát nem kapot tőletek túl nagy segítséget, már ami a rábeszélést illeti. Pedig Ő szépen kérte.
Elhiszem hogy, felelösség azt mondani "gyere nem lessz semmi bajod" mert lehet hogy nem így lessz. De ahogy ti is bevállaltátok ezt a rizikót, szerintem úgy ő is bevállalja. Ha még olvasod a hozzászólásokat Gábor! Én adnék egykét jóindulatú tanácsot. Szerintem gyüjtögess egy-két hónapot. És ezalatt az idő alatt már fejben legyél kinnt. Ezalatt a lényegesebb szavakat próbáld elsajátítani. Legyen legalább 2-3százezer a zsebedben A repülőjegy árán kívül (ez kint kisseb vagyonnak számít) intézd el a vízumodat egy évre 30.000.-Huf azaz harmicezerforint. (Ithon intézd a vízumot mert, bár megteheted kiérkezéskor a repülőtéren is ,de akkor nem sok pénzed fog maradni.) És így indulj neki. Ha nem vagy elég talpraesett hozzá az hamar kiderül, ezért javaslom ne vágj el magadmögött minden szálat. De ha mégis kis szerencsével és persze a te eszeddel sikerülhet. Ha nem nyaraltál egy jót, de megadtad magadnak az esélyt...Ha konkrétabb ötletre van szükséged irj. Lehet tudok segíteni!

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.07.21. 17:02:37

@Attakila: Annyit tennék hozza, hogy 2-300.000 forint már Thaiföldön sem számít kisebb vagyonnak, főleg ha az ember vállalkozni szeretne. Nem tudom, hogy intéztél-e már éves vízumot, de az biztos, hogy Pesten sem kapod meg olyan könnyen, a repülőtéren pedig lehetetlen.

Én a magam részéről soha nem beszélek le senkit, semmiről. De maradjunk a pontos tényeknél, információknál, mert anélkül nehéz tervezni.

colos18 2009.08.21. 12:22:51

Sziasztok,

kedden indulnék thaiföldre mert besokaltam itthon. Az a bajom, hogy most tudtam meg például hogy vízum is kell. Jól értettem az amikor kinnt vagyok ott a reptéren is vehetek? Meg ha lenne valaki aki kinnt él és esetleg segítene nekem albérletet szerezni azt megköszönném és nem lennék hálátlan(akár anyagilag sem akár). Kedden indulok mihamarabbi segítségeteket köszönöm.

csroland 2009.08.21. 12:28:02

@colos18: Nem késö egy kicsit? Az interneten azért erröl böven találni infót. 15 napos vízumot átveheted a reptéren is. Azt nem tudom, hogy az is ingyenes lett-e. A normál nagykövetségen átvehetö turista vízumért - ha jól emlékszem - most nem kell fizetni.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.08.21. 12:49:06

@colos18: Szerény véleményem szerint érdemesebb alaposan körülnézni és felkészülni indulás előtt. Ahogy írták előttem a reptéri vízum 14 napos és nem lehet hosszabbítani. A turista vízumot a pesti nagykövetségen ingyen meg tudod most csináltatni, s azzal összesen 3 hónapot tudsz tartózkodni. De ez a vízum nincs meg egy napra.

Ha valakitől pedig segítséget szeretnél kérni, akár albérlet keresésben, szerintem az az első tisztázandó kérdés, hogy mennyit kér ezért. Gondold végig, egy vadidegen ember miért ugrana egy fórum beírásra és rohanna elébed a reptérre és cipelne ide-oda a városon, időt és energiát áldozva rád? S tolmácsolna neked mondjuk, mert az olcsóbb albérletek kivétel nélkül csak thaiul működnek (azaz ezen a nyelven beszélnek/kötnek szerződést).

phőnix 2010.04.11. 20:54:08

sziasztok!
Tudom nem tűnök túl időszerűnek a kérdéseimmel, hiszen van Thaiföldön most ennél sokkal aktuálisabb és tragiksabb gond is, de hát ilyen az ember önző, s belőlem most tört ki, hogy további életem ott töltsem. Úgy gondolom a politika itthon fegyveres harc nélkül is nagyobb gondot okoz az embereknek, mint ott a farangoknak a fegyver ropogás. Én sajnos, vagy hála istennek már elértem az un. nyugdíjas vízumhoz szükséges kort. Ezzel kapcsolatban azt nem értem, hogy hogyan tudnék nyugdíjat igazolni itthonról, hiszen azt majd csak 15 év múlva kaphatok.

Foglalkoztat még az is, hogy valóban mennyi a költsége ott egy házaspár havi - nem luxus - megélhetésének. Ezzel összefüggésben ha van adatok megköszönném hogy vidéken, mondjuk úgy Rayong környékén mennyi a bérleti díja egy kis háznak. Előre is köszönöm az infromációkat.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.04.15. 14:41:35

@phőnix: Nem kell hozzá folyósított nyugdíj, ha beteszel egy nagyobb összeget thai bankba, ugyanúgy meg lehet szerezni a nyugdíjas vízumot. Pontos feltételekért a thai követséget érdemes hívni, vagy a neten keresni a thai külügyminisztérium oldalát.

A második kérdésre sokkal nehezebb egzakt választ adni, mert ez függ az igényektől, életmódtól. Van aki képes kijönni havi 10.000 bahtból, van akinek 100.000 is kevés.

phőnix 2010.04.16. 21:34:54

Köszi!

Megfogadom a tanácsod,s érdeklődöm, az igényeket meg majd a lehetőségekhoz igazítjuk :-)
Szia.

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.11.05. 12:57:15

Visszatérve a nyelvtanulásra, most tudtam meg, hogy a 19. század már végén adtak ki Pesten thai (sziámi) nyelvkönyvet, de németül:
F.J. Wershoven: Lehr- und Lesebuch der Siamesischen Sprache, und Deutsch-Siamesisches Wörterbuch zum Selbstudium.Wien, Pest und Leipzig, 1892.

ganda 2011.01.25. 20:30:15

Az a nagyobb összeg, ami a nyugdíjas vízumhoz kell és amiről Charlie írt, tavaly 4 millió volt, idén 5 milló, hacsak a Bath árfolyama tovább nem nyomta felfelé.
Ami a Kékesi féle szótárt illeti, az a thaioknak kiváló - én óvatlanul csak azt a részt néztem meg -, de magyar ember csak akkor vegye meg, ha már tud írni és olvasni thaiul, ugyanis a thai szótárrész csak thai nyelven létezik. Akinek a thai felesége abból tanul, az utánanézhet, hogy így van. A Rosetta Stone interaktív lemezei viszont elég jók. Igaz, hogy a kutyát "sunak"-ként, vagyis cirka "eb"-ként emlegetik, de ezzel a együtt a módszer meggyőző. Jó tranulást!

befree 2011.05.31. 23:28:37

Sziasztok,

a szótár részhez (talán segít): thaiszotar.hu.

kis.joker 2011.06.19. 10:27:54

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy Thaiföldi állampolgárság megszerzése hogyan lehetséges?
Illetve,hosszabb távú letelepedésnek mi a feltétele.
Előre is köszönöm :-)

pha-rosan szép... 2011.09.25. 15:03:50

@befree: Tudok mást! www.book2.de . Ingyen letölthető hangos nyelvlecke is van, az alapok elsajátításához szerintem jó. 46 nyelven tanulhatsz, ha jól számoltam,akár arabul vagy héberül is. Ráadásul oda-vissza működik, tehát egy arab is talál nyelvleckét, ha magyarul vagy akár thaiul szeretne tanulni.Én letöltöttem a thai-magyart és a magyar-thait is. Ajánlom mindenkinek és üdv mindenkinek.

koko2011 2011.11.22. 10:28:09

Szia Charli és sziasztok mindenki!!!
szóval én is bele vágtam thaiba!! voltam kinn 6 éve 1 hetet és megtetszett gondoltam megyek én oda!! szeptember 16 án érkeztem immár 2 hónapja csak pecséttel vizum nélkül 30 nap tartózkodás!!!
phuketen voltam hozzá teszem,
nos itt a legolcsóbb szállás egy hónapra 6000 bath ami 42 ezer ft!!! de ezért kapsz egy szobát ami putri és ha nem használsz müszaki cikket nincs rezsi de ha használsz akkor a villanyszámlát felszámolják!! ja ebben klima nincs!!! munka??? hivatalosan farang fizikai munkát nem végezhet thaiföldön tehát itt már megdöglött a dolog!!! vállalkozás?? igen a legkisebb cég az 70 ezer bathba kerül ebben 4 fö lehet benne te esetleg a párod de csak mint "irányitó" vagyis a maradék 2 személy az csakis thai alkalmazott lehet!!! magyarul hiába vagy te autószerelő mester vagy gyógytornász több mint 15 éves tapasztalattal ha nem végezheted a munkát!ezen kell elgondolkozni!! ja és az egész a rendörség mint helyi maffia kezében van!!! tehát ha bukik a dolog akkor szevasz!!! van rá mód hogy dolgozz ha a munkáltatód lásd épitőipar bevállal és fizet a randörnak havi 500-1000 bathot utánnad!!! fizetés?? napi 300 bathot igértek napi 10 óra munkával!!! igaz kaját adnak egy egy marék rizst 2 deka hússal fizikai munkára!!! számoljunk: dolgozol 30 napot 300 bath / nap az 9000 bath ebből minimum 6000 a szállás akkor marad 3000 bathod ami 27000.-ft esetleg ha megkivánsz egy kis gyümölcsöt vagy sört vagy gyebet még ennyid sem marad!!! kérdezem én ha esetleg kevés lóvéval mégy ki akkor hogy a pi...ba tudsz onnan valaha is haza jönni??? SOHA!!!!más!!! visa run ugye mert vizum nélkül 30 nao után nem maradhatsz ezt legolcsóbban 4800 bathért lehet megoldani ami 3 hónapig érvényes!!! csak a számolás végett.igaz a kaja olcsó és nagyon finom és bármelyik utcai árusnál nyugodtan ehetsz de ez nem megoldás!!! gyerekek tényleg csak nyaralni thaiföld!!! egy ismerősöm áfacsalásból ide lépett le kb 180 millióval!!! oda a pénz és csövezik mert haza nem tud menni!!! ja ha nincs vizumod akkor minden egyes nap után 500 bath a büntetés!!! igaz 20 ezer a plafon !!! ha jól tudsz spórolni akkor kb 15 év mulva lehet elindulhatnál haza !!! jajj az utlevél meg közben lejárt na akkor valahogy bamkokba feljutni ideiglenesért??!!! szóval meggondolandó!!!én a 30 nap után eljöttem mégegyszer olyan messzire és az ausztráliai szigetvilágban próbálkozom!!!
remélem segitettem én is és nem irtam sok valótlan dolgot??!! üdv charli és üdv mindenki

Orchideás Ember 2013.02.25. 16:30:21

Ha már szóbakerült a thai nyelv, én is szívesen tanulnék thai nyelven Language Exchange-ben, cserébe magyarul, vagy angolul.
süti beállítások módosítása