Választások, jön a harmadik forduló
2006. április 25. írta: Bangkok Charlie

Választások, jön a harmadik forduló

Ember legyen a talpán, aki kiigazodik a thai politikai rendszerben & helyzetben. Szerencsére nem vagyok ezzel azért egyedül, mert egy a lapokban olvasott közvéleménykutatás szerint a thai állampolgárok 44 %-a keveri a képviselőket a szenátorokkal, nem tudja mi a különbség a 200 és az 500 ember között. És akkor képzeljünk el egy külföldiek számára tartott állampolgársági vizsgát, ahol bizottság előtt kell beszélgetni a thai történelem mellett az államszervezetről, politikai háttérről. No nem csak ezért, de nem sok farang thai nationality szaladgál az országban, nehezebb megszerezni a thai állampolgárságot az amerikainál, elérhetőségben szerintem egy szinten lehet a svájcival.
 
Mindenesetre, nem voltam nagy jós, amikor megírtam, a mostani második fordulóval nem értek véget a választások. De arra én sem gondoltam, hogy jön a harmadik forduló, méghozzá most vasárnap, április 29-én (alkoholtilalom, két napra, megint!). De nézzük, miért is! A múlt vasárnap 40 körzet sorsáról kellett volna dönteni, ebből 17-ben győzött a kormánypárt (Thai Rak Thai), kilencben meglepetésre apócska pártok kiütötték a kormánypárti jelöltet, ezek nagyrésze természetesen délen volt, ahol a folyamatos robbantgatások, illetve Thaksin tehetetetlensége alaposan megtépázták a korábbi miniszterelnök nimbuszát. Jól mutatja ezt, hogy akadt 13 körzet, ahol ugyan egyedül indult a Thaksin-párt jelöltje, ám a protest szavazatok miatt még 20 százaléknyi igent sem tudtak begyűjteni. Márpedig ez a 13 kerület így képviselő miatt marad, a gond, hogy addig nem ülhet össze és nem választhat új miniszterelnököt a parlament, amíg nincs feltöltve mint az 500 képviselői hely. A thai alkotmány értelmében a választások után 30 nappal új választásokon kell feltölteni üres helyeket, hát amint látható, eléggé igyekeznek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása