Bangkoki dugó és a skytrain
2006. június 25. írta: Bangkok Charlie

Bangkoki dugó és a skytrain

Szombat délután négy órakor készítettem a fenti két fotót, bizonyítandó, hogy lehet hétköznap vagy hétvége, a bangkoki dugó az tuti. A belvárosról van szó, egy gyaloghídról fotóztam, az egyik oldalon a centralworld előtt torlódó sor látható, a másik irányból pedig a turisták számára Erawan szentélyről ismert Ratchaprasong kereszteződés.

A dugóra két ellenszer létezik, rövid tárva a motoros taxik, hosszabb távra, pedig ha megfelelő irányba megyünk, akkor a skytrain vagy a metró. Minden nap használni a skytraint annyira nem olcsó - jegyárak távolságtól függően 10 és 40 bahtba kerülnek -, a magyar értelemben vett havi bérlet nem létezik, csak kedvezményes csomagot lehet venni. Ez utóbbi hátránya, hogy akkor éri meg, ha rendszeresen, nagyobb távra megyünk - rövidebb távoknál nincs számottevő spórolás. Itt lehet egyébként a különböző jegy és bérletfajtákról olvasni.

Az első metrójárat körülbelül egy esztendeje indult el Bangkokban, a skytraint pedig 1999 december 5. óta használják a thaiok és a külföldiek. Ma már annyira része a városképnek, hogy amikor megláttam a két lenti képet az igen kiváló 2bangkok.com blog oldalán, akkor először azt hittem, legalább 30 éves fotókat látok. Pedig nem, alig tíz éve még így nézett ki Bangkok, csak az ázsiai fejlődés tempója szédítő kicsit.

Épül a skytrain (Fotó: 2bangkok.com)Épül a skytrain (fotó: 2bangkok.com)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása