Tippek a taxizáshoz
2006. július 02. írta: Bangkok Charlie

Tippek a taxizáshoz

Bangkoki taxi tarifaA bangkoki taxi olcsó, de természetesen nem minden esetben. Néhány személyes tapasztalat és tanács, hogy ne legyen drágább, mint kellene. A legfontosabb szabály, hogy mindig be kell kapcsoltatni az órát – a taxisok szeretnek próbálkozni a farangokkal, turistákkal. Ráadásul a turisták többsége meglepődik a bemondott olcsónak tűnő árakon (100-150 baht), ezért örömmel el is fogadják az ajánlatot. Nem kellene, taxiórával garantáltan kevesebbet fizet, van hogy a felét. Ráadásul személy szerint azért sem szeretem ezt, mert ezek a turisták „elrontják” a taxisokat, akik aztán a magamfajta dörzsölt farangot nem szívesen viszik órával. Nincsen egyébként tarifadzsungel, mint Magyarországon, a mellékelt fotón látható a minden kocsiban kötelezően kifüggesztendő tarifatáblázat, amiből az ismert távolság függvényében megsaccolhatjuk a különbséget. A taxióra egyébként nemcsak az árat mutatja, de megtett kilométert is (kis számok a tetején).
 
Érdekes különbség, hogy amíg Magyarországon taxi hívni olcsóbb tarifát jelent, addig Bangkokban az utcán leintett taxi a legolcsóbb, a telefonos hívásért plusz díjat számolnak fel. Beszállás előtt érdemes tisztázni az úticélt – tudja-e egyáltalán merre van, nem evidens! -, valamint, hogy taxiórával szeretnénk menni. Ha bizonytalan vagy nem akarja az órát használni, tovább kell engedni, fogni egy újabb taxit. Van elég belőlük. Gyakran előfordul, hogy nem is akar a taxis elvinni bennünket, ha dugó van abban az irányban, vagy neki határidőre a város másik végén van dolga – sok bértaxit használnak megosztva a sofőrök, ilyenkor a váltásra el kell vinni a kocsit.
 
Extra költségek. Ez nem a lehúzás kategória, hanem törvényes extra költség. Így ha fizetős gyorsforgalmi utat használunk, azt az utasnak kell fizetnie. Előre megkérdik, hogy akarjuk, ha nem, akkor mehetünk a dugóban. Néha egyébként felesleges a fizetős autópálya, például hajnali kettőkor enélkül is ki lehet érni a reptérre. A fizetőkapuhoz érve oda kell adni a pénzt a sofőrnek, nem baj, ha nagyobb címletünk van, korrekten váltanak és visszaadnak. A másik jellemző extra a drosztköltség, ha például a hivatalos reptéri várakozó helyen vagy a Mo Chit buszpályaudvaron fogunk taxit, akkor 50 baht extrát kell fizetni. Ezt a reptéren egyszerű módon szoktam elkerülni, fel kell gyalogolni az indulási oldalra és egy éppen utast hozó taxit kell megcsípni. Ekkor már csak egyetlen feladat marad: meggyőzni arról, hogy használja a taxiórát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roland_cs 2006.07.06. 16:25:41

Nemhogy a felet, de en egyszer a harmadat fizettem :)

etterke 2006.08.18. 15:10:35

mi meg a reptérről (domestic terminal érkezési oldal) a taxi service pultnál vettünk taxijegyet, mert a lonly planet-es útikönyvben olvastuk, hogy ne foglalkozzunk a hiéna taxisokkal, és inkább álljunk be a sorba jegyet venni, 700+ (60 a gyorsforgalmiért) bahtért vittek el a Menam Hotelbe. aztán rájöttem, hogy valszeg az a Thai Air-nek a "limuzin" szolgálata volt (világoszöld-fehér rendszám), azért volt ennyi. Legközelebb inkább kimegyünk az épület elé. Vagy a taxiórással sem lenne olcsóbb?

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.18. 15:50:24

etterke: Jó megfigyelő vagy, ha megjegyezted a rendszám színét. A világoszöld-fehér rendszámot a limuzin szolgálatok, illetve hotelek autói használják, a normál taxik sárga-fekete rendszámot hordanak. A limuzin szervízeknek az épületen belül van egy rakás pultja, a normál taxi szolgálat - amiről az LP is ír -, kívül egyetlen pult, ahol a rengeteg Taxi Meter feliratú kocsi áll sorban. Szerintem max. a fele lett volna a költség normál taxival.
süti beállítások módosítása