
Érdekes különbség, hogy amíg Magyarországon taxi hívni olcsóbb tarifát jelent, addig Bangkokban az utcán leintett taxi a legolcsóbb, a telefonos hívásért plusz díjat számolnak fel. Beszállás előtt érdemes tisztázni az úticélt – tudja-e egyáltalán merre van, nem evidens! -, valamint, hogy taxiórával szeretnénk menni. Ha bizonytalan vagy nem akarja az órát használni, tovább kell engedni, fogni egy újabb taxit. Van elég belőlük. Gyakran előfordul, hogy nem is akar a taxis elvinni bennünket, ha dugó van abban az irányban, vagy neki határidőre a város másik végén van dolga – sok bértaxit használnak megosztva a sofőrök, ilyenkor a váltásra el kell vinni a kocsit.
Extra költségek. Ez nem a lehúzás kategória, hanem törvényes extra költség. Így ha fizetős gyorsforgalmi utat használunk, azt az utasnak kell fizetnie. Előre megkérdik, hogy akarjuk, ha nem, akkor mehetünk a dugóban. Néha egyébként felesleges a fizetős autópálya, például hajnali kettőkor enélkül is ki lehet érni a reptérre. A fizetőkapuhoz érve oda kell adni a pénzt a sofőrnek, nem baj, ha nagyobb címletünk van, korrekten váltanak és visszaadnak. A másik jellemző extra a drosztköltség, ha például a hivatalos reptéri várakozó helyen vagy a Mo Chit buszpályaudvaron fogunk taxit, akkor 50 baht extrát kell fizetni. Ezt a reptéren egyszerű módon szoktam elkerülni, fel kell gyalogolni az indulási oldalra és egy éppen utast hozó taxit kell megcsípni. Ekkor már csak egyetlen feladat marad: meggyőzni arról, hogy használja a taxiórát.
roland_cs 2006.07.06. 16:25:41
etterke 2006.08.18. 15:10:35
Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.18. 15:50:24