Biztosító vs. Hit
2008. augusztus 21. írta: Bangkok Charlie

Biztosító vs. Hit

A buddhista vallás, valamint a jó és gonosz szellemek a thai mindennapok részei. Többek között ezért is láthatóak az autókon, buszokon és még a motorokon is virágkoszorúk – legalább hetente a Buddha-napok alkalmával illik frissíteni őket, már meg se lepődöm, amikor ilyen alkalommal azt látom, hogy valaki a motor előtt térdelve imádkozik. Motor és autóvásárlás után a thaioknál az első út sokszor a templomba vezet, ahol a szerzetesek megáldják az új járgányt, gyakran pedig olyan jeleket pingálnak a kárpitra, karosszériára, amivel távol tartják az ártó szellemeket. A mellékelt reklámkban is ilyen szertartást láthatunk, igaz a fiatal pár, kicsit túlzásba viszi az aggódást. A srác folyamatosan sorolja, hogy milyen helyeken szeretne még extra védelmet a kocsira – a meglepett szerzetes csak a foga között mormogja, hogy ilyet még sose csináltam, majd fekszik a kocsi alá a kipufogóra pingálni. A thai reklámokban – és sokszor a mozifilmekben – azt szeretem, hogy egyáltalán nem PC-k, hiszen ezekből a mindennapi imádságokkal és szent dolgokkal is nagyon lazán viccelnek. A reklám végén is megjelenik a biztosító embere, hogy ha ennyire aggódnak, akkor a sok virágkoszorú és pingálás mellett érdemes lenne talán biztosítást is kötni a kocsira.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása