Ázsia legmocskosabb hoteljei
2010. január 28. írta: Bangkok Charlie

Egészen pontosan a világ legmocskosabb hoteljei a Tripadvisor olvasóinak véleményei alapján, de több toplista (?) is készült, bennünket leginkább az ázsiai érdekelt most. Thaiföldnek jutott az a hírhedt dicsőség, hogy a tízes listában két helyet is el tudott csípni, sőt 2010-ben az ázsia legmocskosabb hotelje címet a Phi Phi Don Chukit Resort birtokolhatja, míg a nyolcadik helyen a bangkoki First Hotel szerepel.

Itt a teljes lista, linkekkel, amelyek a Tripadvisor megfelelő oldalaira vezetnek.

Olvasgattam én is a véleményeket, a Phi Phi Don szigeten található szállodával kapcsolatban tényleg az a megdöbbentő, hogy gyakran több mint 2000 bahtot fizettek az emberek éjszakánként, s ezért valamiféle közepes színvonalú szállásra számítottak. Ehhez képest kaptak egy rettenetesen mocskos szobát, a zuhanyzó és a wc jó eséllyel szerepelhetett volna Trainspotting filmben (mellékelt fotón a tengerparti álomhotel fürdőszobája), amikor pedig valaki a medence felől érdeklődött, a személyzet harsány kacajjal jutalmazta a bátor turistát. Többek szerint a katalógusokban gyönyörű fényképeket vagy photoshoppal javították fel, vagy még a 70-es években készültek, amikor épült a hotel – a látogatók szerint nem is festhettek azóta. A csalódott első éjszaka után többen próbálták visszaszerezni pénzüket, elmenekülni a helyről, de ez nem mindig sikerült, vagy ha kaptak is vissza pénzt, akkor minimum sértett és dühös arckifejezés kísérte.

A bangkoki First Hotelről írt véleményekben is közös pont az udvariatlan személyzet – portától a takarítókig -, itt többen azt a kálváriát járták végig, hogy akár 3-4 alkalommal is szobát cseréltek, mire találtak egy olyat, ahol az ágyban nem fogadták őket bogarak. A fotóalbumot evés előtt nem ajánlom, nem is hotelismertető, inkább valami orvosi albumra emlékeztet, ahol lehet látni, hogy micsoda randa csípéseket okoznak a kicsiny élősködők. Az öreg és lepukkant szállodában természetesen sajátos élményt jelent a légkondi, a véleményt írók közül évek óta nem takaríthatták ezeket sem, ezért néha jobb is, ha nem működnek. De ha mégis, akkor olyan zajjal, mintha olajtanker érkezne a kikötőbe. Aludni lehetetlenség mellette.

Személyes véleményem és tapasztalatom amúgy, hogy a First Hotel már kívülről is riasztó, szerintem átlagos turista az utcáról biztosan nem térne be oda. A nevekre nem érdemes sokat adni, mert a First mellett kapásból tudnék idézni még egy De Luxe megy egy Palace nevezetű hotelt, ezeket szállásnak még az ellenségeimnek se ajánlanám, max. néhány B kategóriás művészfilmbe díszletnek.

A listát is érdemes fenntartással kezelni, hiszen biztosan vannak azért Ázsiában meglepőbb és mocskosabb hotelek, mert azért teljesen természetes szerintem, hogy Kína vagy India jónéhány hotelnek nevezett üzemegysége símán felvenné a verseny a thaiföldi jelöltekkel – csak éppen ezek nem szerepelnek sem a neten, se a Tripadvisoron. Némi fenntartásra ad okot az is, hogy ha kicsit körbenézünk, akkor láthatjuk, hogy van egy UK lista, na meg egy európai toplista, ám ez utóbbiban kivétel nélkül csak angliai szállások szerepelnek.

Magát a Tripadvisort én magam is szoktam használni & ajánlani, érdemes mindig rákeresni egy-egy hotelre, ha utazást tervezünk. A rossznyelvek szerint rákaptak a Tripadvisorra a különféle szállodák is, s egymásról írkálnak rossz véleményeket, de ha a tényleg figyelmesen olvasunk, akkor a gyanúsabb pozitív vagy negatív kritikákat könnyen kiszűrhetjük. Ráadásul azt is láthatjuk, hogy egy-egy név milyen kritikákat írt, így a bértollnokok gyorsan lebuknak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomzone 2010.01.28. 15:20:40

Ez a First Hotel van a Patchburi roadon? Egyszer egy napra majdnem ott szalltam meg, de szerencsre nem volt tobb hely. Elso olvasatra azert lehet csabito, mert Sukumvith - Siam Square kornyeken keves az alacsony arkategoriaju medences szallas.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.01.28. 15:23:01

Igen, az. Neten nézted akkor ezek szerint, nem személyesen.

gyz 2010.01.28. 16:23:04

mondjuk függetlenül a fenti koszfészkektől, a tripadvisor-90%-ban elkényeztetett idióták nyafogását tartalmazza. Olyan 4 csillagos szállodákat húznak le, hogy hihetetlen. Másfelől meg pl. nemrég az egyik legjobbra értékelt sydney-i szállodában (ami egyébként rettentő puccos, és tiszta) a lift mellett egy akkora csótánnyal találkoztam, hogy amikor ráléptem, majdhogynem kilógott a feje a talpam alól. Indiai hátizsákos tanyákon sem találkoztam még ilyennel. erre persze telekürtölhettem volna a fél világot, hogy milyen szar az amúgy szuper szálloda.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.28. 16:34:29

Legalabb tudom, hogy hol ne szalljak meg ha Azsiaba szeretnek menni kikapcsolodni.

2010.01.28. 16:57:09

Megismertem ,,! ez a Jocó zuhanyzója....!!

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2010.01.28. 17:06:31

Eddig csak japán hotelekben (business is) szálltam meg, de teljesen meg voltam velük elégedve.

Ezeket tudom ajánlani:

2010.01.28. 18:26:32

Bértrollnokok. ;)

Szűcslaci 2010.01.28. 18:41:26

Menjetek hát Angliában Travelodge-ba.......Az tiszta és szar. Kínában lótetű méretű csótány nem ritka - holott alapvetően tiszták a szállodák.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.01.28. 19:35:46

A Hotel Gellértben is volt csótány, a saját szememmel láttam.

preston 2010.01.28. 19:37:03

igazad van, Andras, kulonosen ez tetszett az ajánlott hotelleirásokban:庭園露天風呂と料理が自慢、海を望む伊豆の公共の温泉宿 , ám ez sem kutya:
名古屋:
kösz a segitséget.

ValleyFloydRoad 2010.01.28. 20:02:12

Én most voltam decemberben Bangkokban, csak jó tapasztalataim voltak. Fogjatok egy taxit a reptéren, 500 bahtért bevisz a Khaoszan roadhoz, ott pedig van időtök szétnézni. Abszolút jó hely. Nézzétek meg pl. egy utcával följebb a Sawadee House-t, mi ketten voltunk ott, 750 baht egy éjszakára egy szoba, légkondi, tiszta szoba, teljesen megfelelő, körülötted ott van minden királyság. Csak ajánlani tudom. Szerintem Thaiföld rules! És Bangkok is, bárki bármit mond.

kaffer 2010.01.28. 21:30:37

Kiotóról ezt írják: 京都の中心に位置し
Szerintem így ez egy faszság...

PaulBird 2010.01.28. 22:44:13

@kaffer: Egyetértek. "Szívében található a kiotói".. Jobb is, hogy hotelt nyitottak. Ilyen anatomiai tévhitekkel..

Szadipapa 2010.01.29. 12:03:33

@gyz: Az egy "réti" outdoor csótány volt,csak eltévedt. Magánházban (nagyon tiszta) laktam Perthben és ha véletlen nyitva hagytam a szúnyoghálót, akkor értek hasonló meglepetések, de utánanéztem és az nem olyan emberrel lakó fajta, ellenben fényre megy :)

Veteran 2010.01.29. 14:16:06

Indiai kisebb helyi hotelek verik az egész listát

AcidOKi 2010.02.04. 06:39:54

Sziasztok!

Én is meg szeretném osztani a szállásokkal kapcsolatos tapasztalataimat.
Bangkokban a véletenre bíztuk magunkat.
A Taxisnak annyit mondtam, hogy közepes szállodára van szükségünk nem a Khao Sanon de 2-3 utcára onnan max. Éjfélkor érkeztünk.
A Thara Houset sikerült kifogni a folyóparton a Chanasongkhram Roadon. A személyzet nem volt udvariatlan, inkább csak nem voltak túl kommunikatívak. Minden szoba tiszta volt, kábeltévével, légkondival, lakatolható szekrénnyel. 400 bath amin nem volt ablak és 550 az ablakos kétágyas. Ha a kilincsre kitettem a takarítást kérek táblát patyolat volt amikorra visszaértünk.
Ezen kívül van még egy hely amit tudok ajánlani.
A Khao Sanon van, ha a rendőrségtől elindulunk, abban az oldalban van egy nagy Fish massage, egy faerkélyes étterem és ha bemegy az ember mozgólépcső a hallban. Ott fel kell menni az első emeletre és ott van egy olyan hotel 1100ért dupla ágyas szoba ami egy jó erős 3csillagosnak de egy gyenge 4 csillagosnak is elmegy!

Majd lejöttünk Phanganra. Még Surath Thaiban egy ügynükre bíztuk magunkat aki 300ért Laem Son bungalowt ígért. Belementünk mert olcsó és főleg mert a szigeti transzfer is benne volt.
Azóta már átjöttünk egy másik helyre is mert nekem szükséges, hogy legyen wifi.
De béreltünk motort is és végigjártuk azokat a szállásokat melyeket még indulás előtt a neten néztem ki. Ezek mindegyikében csalódtunk.
Senki nem foglaljon előre szállást és főleg ne egy hétre előre fizetve. El kell menni és megnézni, hogy milyen is az valójában!!
Össz. egészében elmondható, hogy az 1000 bath alatti helyektől ne várjon az ember túl sokat! bár vannak kivételek.
Azt nem értem, hogy itt a meszelés, a helységek kifestése min. 2 évente miért nem szokás?
Ez a rossz tapasztalatom a szállásokon is és sok étteremben is. Nem olyan nagy dolog ez szerintem.
Ezen kívül a szemét kezelése nagyon gáz a szállásokon is és az éttermekben is. Csak úgy oda van hányva valahova és ez a valahova nagyon közel van általában a recepcióhoz vagy az éttermekben és ebben a melegben van szaga is.
Szinte sok helyen oda szemetelnek ahonnan esznek, legalábbis kissé ez az érzése az embernek.
Tegnap is egy útszéli nyitott étteremben is asztalt kellett cserélnünk de nem csak nekünk mert az egyik részén egy paraván választotta el az asztalokat a kanálisparton érlelődő konyhai szeméttől..
Ezek alap és nem egy-két helyen előforduló problémák.
Mondjuk még nem kaptam semmilyen fertőzést sem a fürdőben sem ételtől, de túl finnyásoknak nem ajánlom..
Nem értem, hogy itt élnek ezen a tényleg gyönyörű szigeten is pl. ahol a bungalok környéke és a part meseszép, elegyengetik a homokot is a parton reggelente, de ha már kicsit eltávolodsz a parttól és a bekötőúton elindulsz a betonút felé akkor annak miért kell úgy kinéznie mint a Putrinka utcának?
Nem az az oka, hogy ne várjak európai színvonalat Ázsiában mert ez ugye nem az, ill. kicsi országunkban is lehet látni ritka szutykos dolgokat bár nem ennyire általános.
A filippinók is szegények de ott nincs ilyen szutyi!

Aki ezt el akarja kerülni menjen 2000-3000 bathos szálláshelyre!

Peace!

abigel001 2010.02.11. 13:28:04

sziasztok, 5 napja sikerült közelebbről is megismerkednünk a first hotellel. jelzem, gyanútlanok bedőlnek, mert a hotel lobby-ja szépen fel van újítva... csótányos együttható igen magas, éjjel érkeztünk, hajnalban menekültünk. simán kiadtak volna egy koszost (előző lakó szaga még ott volt, ágya meg ahogy kikelt belőle.) ja, egy éjszaka 1800 batyu...

ketifoodmix 2010.02.19. 11:09:56

Sziasztok! Az idén több helyen laktunk Thaiföldön, érkezésünkkor Bangkokban a Top Inn-ben, ide visszajáró vendégek voltunk, mert olcsó és nagyon jó helyen van, a Khao San Rd.egyik csendes sikátorában, szóval eddig megfelelőnek tartottuk ár-érték arányában a tisztaságot is, de az idén szólni kellett, hogy az állítólag frissen kitakarított szobánkban a vérfoltos matrac-takarót cseréljék le!
Koh Phanganon a Hut Sun-ban laktunk, egyszerű, tiszta! A három tulajdonos nővér nagyon vidám és barátságos! Mindenkinek nagyon ajánlom a helyet akik szeretik a csendes, családias, beszélgetős nyaralóhelyet!
Koh Samuin a Bill Resortban nagyot csalódtunk! Úgy hirdeti az ezen a területen lévő bungalókat, hogy csak a medence választja el a tengertől, de azt elfelejtette, hogy a konyha hátsó bejárata, valamint egy mosoda és a bio szeméttároló is erősen benne van a képben, ha a ház teraszának nevezett belépőről körbenéz az ember. Az ezt kísérő szagokról nem beszélve! A házat a belső sötétbarna burkolatával elég 'depisnek' éreztük. Egyébként a bungalók tiszták, a medence is karbantartott, a reggeli bőséges, a személyzet barátságos, viszont sok a szervezett turista náluk, minket a 'hátizsákosokat' az oldalukon olvasható sok jó vélemény csalt hozzájuk...(hm!)

A Paradise volt a következő szállásunk Samuin.
Vigyázat!!! Itt lopnak!
A kulcsra zárt bungalónkból eltűnt a 'dugi' pénzünk, szerencse hogy itthon hitelkártyára tettük a kikalkulált költőpénzt és csak a szükséges összeget emeltük le apránként az automatából. Különben sokkal rosszabbul is járhattunk volna! Elvitték még a videó kamera márkás hordozó táskáját, jó hogy a kamera nálunk volt, aztán vitték még a kártyaolvasóm a benne lévő (szerencsére üres) memóriakártyával! Ja és a sárga hajpántom is nagyon megtetszett a tolvajnak! :))
Itt a Paradise-ben ha kértünk akkor adtak WC-papírt, de maguktól semmit nem csináltak. Kihangsúlyozták, ha leadjuk a kulcsot szívesen kitakarítanak, mert egyébként NEKIK NINCS KULCSUK! Ehhez képest úgy tűnik, minden nap átkutatták a bunginkat amikor elmentünk valahova!

Westfield · http://www.budapestbangkokbrisbane.blog.hu 2010.02.21. 20:44:09

sziasztok, mi úgy döntöttünk, hogy nem szállodai szobát, hanem apartmant veszünk ki Bangkokban, a "Patio" a Sanam Pao BTS állomástól 2 percre volt (a Victory Monumenttől 1 állomás), teljesen csöndes, szép helyen. A ház ultramodern, tiszta, jól felszerelt volt, a személyzet segítőkész. Két hálós+ két fürdő+ nappali+ konyha ingyen wifi, kábeltévé, mosoda volt 1700 baht naponta (összesen, nem személyenként). Teljesen meg voltunk elégedve, ezért merem ajánlani. :)

v2peti 2010.11.14. 13:51:41

"Ehhez képest úgy tűnik, minden nap átkutatták a bunginkat amikor elmentünk valahova!"
Be kell rakni a cuccok közé egy egérfogót.