Rendszeresen felbukkant a kérdés, hogy mikor lesz már az AirAsiának Budapest – Kuala Lumpur járata. Annak idején Tony Fernandes, AirAsia nagyfőnök több mint egy éves bejelentése nagy örömet aratott az Ázsiába, többek között Thaiföldre készülők között. A friss hír viszont egy rossz hír, kár reménykedni egy budapesti járatban, mert az ázsiai fapados légitársaság ma jelentette be, hogy törli londoni és a párizsi járatait is.
A hír egy ideje keringett már a sajtóban és a neten, főleg Malajziában, de eddig igyekeztek cáfolni az AirAsia illetékesei. Most viszont hivatalos a bejelentés, az emelkedő üzemanyagárak és az adók miatt az AirAsia-X törli felüggeszti 4 hosszútávú járatát, melyek kiindulási reptere Kuala Lumpur volt. A következő menetrend szerint szűnnek meg a járatok:
- A heti négyszer közlekedő Bombay járat utolsó napja 2012 január 31.
- A naponta közlekedő New Delhi járatot március 22 után ritkítják, csak heti 4 járat lesz.
- Londonba hetente hatszor járt az AirAsia, utoljára március 31-én lesz járat innen.
- Párizs volt a másik európai járata a cégnek, hetente négyszer jártak ide a piros fehér gépek, ezt az útonalat is felfüggesztik, március 30-tól.
Az indiai járatok ritkítása és csökkentése hátterében egyébként a szigorú indiai vízumszabályokat említik, amelyek megnehezítik a malajziai utazók helyzetét.
Ha valakinek volt már foglalása, mindenképpen érdemes kapcsolatba lépnie az AirAsiával, a cég honlapján kártérítést, pluszköltség mentes átfoglalást, valamint alternatív szállítókat ígér.
Mondhatnánk, hogy egy újabb bizonyíték, hogy a fapados modell igazából csak rövidebb távolságokon működőképes modell. De ez nem feltétlen igaz, mert az AirAsia-X-nek maradt még majd tucatnyi célpontja Ázsiában (Japán, Dél-Korea, Kína) és Ausztráliában.
Érdemes a Bangkok Charlie Facebook oldalra feliratkozni, vagy a Twitter folyamot követni, mert ott szerepelnek mindig a legfrissebb hírek, röviden.
TótAnd · http://www.fotokrolad.hu 2012.01.12. 17:33:12
Talán az is mutatja ezt, hogy a legjobb AirAsia ár, amit valaha láttam, olyan 80-100e körül volt egy London-KL retúr járatra adókkal, ha pedig innen még ki kell jutni Londonba, az +20e minimum. Míg ha szemfüles az ember, akkor 100-150e között hagyományos légitársaságoknál is lehet néha BUD-(VMI)-BKK retúrjegyet foglalni, így látszik, hogy ilyen távon már nem akkora a különbség, mint mondjuk egy regionális útvonalon egy fapados és nem fapados között.
Kelly és a szexi dög 2012.01.12. 23:22:59
különvélemény 2012.01.13. 08:31:12
Nem gazdag országokból, ráadásul a lehető legmesszebbre a szegényebb keleti régiótól kell fapados járatot indítani.
r1234 2012.01.13. 11:41:47
Bowly 2012.01.13. 19:12:11
TótAnd · http://www.fotokrolad.hu 2012.01.14. 11:03:21
chaophraya 2012.01.15. 18:22:09
Blende79 2012.01.20. 22:11:19
Szintén iparági értesülés, hogy a színfalak mögött intenzíven zajlanak a tárgyalások az Air Asia X járatáról is, amelyről a maláj cég ausztrál vezérigazgatója tavaly ilyenkor beszélt először. Akkor a Kuala Lumpur-i bázisukról prágai és budapesti járatot terveztek, ma azonban úgy tudjuk, sokkal valószínűbb, hogy Bangkokkal lépnek be a közép-európai piacra. Ez a cég London Gatwick és Párizs Orly reptere, valamint Kuala Lumpur között évek óta közlekedtet járatokat.
Nem arról volt szó, hogy európából semmi???
Akkor most?
Blende79 2012.01.20. 22:17:34
144.950.- HUF ra jött ki. (múlt héten)
160-180e HUF között pedig szinte mindíg van...
Ismerősnek szilveszterre volt 195e HUF november végi vételezésnél.
A 200e erősen soknak tűnik..