Thailand, a brand
2006. április 23. írta: Bangkok Charlie

Thailand, a brand

Brand toplista - 2006Bizony, bizony, nagyon jó kis brand, ugyanis nyolcadik helyezést ért az első alkalommal megrendezett Country Brands Index Awardon. A hangzatos verseny mögött a New Yorki FutureBrand (a McCann Worldgroup tagja), nem valami vidéki díjkiosztóról van szó. Kiderül a mellékelt alig 32 oldalas tájékoztatóból is (3.5 MB, PDF!), hogy mindent meggondoltak-fontoltak a zsűrizők, többek között megnézték azt is, milyen képet fest magáról egy-egy ország az interneten. Szomorúan látom, hogy Magyarország nemhogy a top 10-ek környékén nem bukkant fel, de még a prezentáció háttérmintájába se tudott bekerülni (Csehország és Horvátország ranglistás, Bulgária és Írország logója pedig legalább felbukkan a tapéta szélén.) Az összesített ranglistát Olaszország vezeti, Ausztrália, USA, Franciaország, Maldív-szigetek és Görögország előtt. Majd jön Fidzsi, Thaiföld, Egyiptom és a Bahama-szigetek. Vannak még különféle spéci kategóriák, amelyekben Thaiföldnek sikerült helyezéseket elérnie, így például: Most Improved Country Brand (Csehország a 7., Thaiföld a 8.), Rising Star Country Brands (az egész lista csemege, de a thai ötödik hely mellett érdekes Horvátország 7. és Vietnam 10. helyezése). Kicsit jobban megfoghatóbb a Best Country Band For Beach (Thaiföld 7., de ott van a nyomában Görögország és Spanyolország Európából), - Families (USA a legcsaládbarátabb desztináció, hmm, mintha nem lenne vízumkötelezettség, Thaiföld 9. helye kevéssé vitatható), - Nightlife (alig csúsztak le a thaiok a dobogóról, 4. hely, de azért kíváncsi lennék, milyen éjszakai élet van Libanonban és Dél-Koreában…),  valamint - Conventions (a tízes shortlist utolsó helyét itt is elcsípte Thailand).

A lista természetesen nem öncélú köldöknézegetés, az országimázs jobb helyeken nem csupán politikai pártok játékszere, dollármilliókról szól a marketing. A FutureBrand adatai szerint a turizmus a világ második legnagyobb iparága a mezőgazdaság mögött, közel 575 milliárd dolláros forgalommal. Az egyik legnagyobb munkaadó, minden 12 állásból egyet a turizmusból élők töltenek be, több mint 221 millióan dolgoznak a világon ebben az ágazatban.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása