Kismotorozásban szerintem világbajnokok a thaiok, Bangkokban meg aztán főképp. Már csak azért is, mert a thai szabályozás szerint a 200 köbcenti feletti motorokat extra adó sújtja, így aztán jobbára csak ennél kisebb motorokat látni. De azt aztán rendesen! Hozzáteszem, ma már 150-200 köbcentiből is becsületes teljesítményt ki lehet hozni, de elég egy 125 köbcentis Honda Sonicot a motoros taxisok alá adni, aztán az utas kapaszkodhat hátul rendesen a majrévasba. Mivel fix tarifával mennek, mind a taxis, mind az utas érdeke a minél rövidebb futamidő, ennek megfelelően szabályok nincsenek, autók között szlalomozva – utasnak érdemes a térdére és a tükrökre vigyázni -, vagy éppen a forgalommal szemben.
Rendszeresen látok motorversenyeket a thai tévében is. Először azonban meglepődtem. A körítés a lehető legszabályosabb, mosolygó hostessek csizmában, miniszoknyában, szponzorokkal telepakolt bőroverallok és ideális pályaívet kereső, térdükkel betont súroló kőkemény versenyzők. Bebújva a kormány mögé, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Már vagy jó 10-20 perce néztem a versenyt, amikor úgy éreztem valami furcsaság van ebben a versenyben, valami mintha csak. Aztán meglepve a homlokomra csaptam: hát persze, ugyanis nem igazi gyorsasági motorkerékpárokat látok a pályán, hanem pontosan ugyanolyan hétköznapi robogókat, amikkel legtöbbször orrukon kosárral bevásárolni járnak a thaiok. Persze a motor biztosan fel van piszkálva, ki is vannak matricázva, ezek mégsem Talmácsi vagy Rossi szupergépei. Itt bárki elindulhat, mérget mernék venni rá, hogy néhány motoros taxis is itt dönget hétvégenként.
zoltannyc 2006.08.20. 16:18:43
Szerintem ez a mutatvany igen veszelyes lehet...
Füles 2006.08.20. 17:39:40
egyébként nekem egyszer végigverte a térdem egy motoros taxis két kocsisoron.... namost én magamtól is motorozok, mert muszáj, nem vagyok takonyból (legtöbb látogató első nekifutásra sikítozik mögöttem), de attól amit az az állat művelt, halálfélelmem volt.