Miss Sexy Somtam
2006. augusztus 21. írta: Bangkok Charlie

Miss Sexy Somtam

Mulatni nagyon szeretnek a thaiok is, minden egyes ünnep alkalom a falusi és városi búcsúkra, amikor van kirakodóvásár, különböző vásári játékok – kedvencem a madzagos szakítós tombola, vagy lufikra való pikádózás, egyszer majd hozok ezekről is fotót -, no meg persze színpad műsorokkal. Nagyobb városokban, ünnepeken természetesen szépségversennyel egybekötve, mégis nagyot néztem először, amikor megláttam a thai tévében a helyi specialitást: Miss Sexy Somtam választás. A somtam ugyebár az egyik legnépszerűbb étel, legalábbis isaani körökben feltétlenül. A csípős papaya saláta, amit szoktak palával, vagyis jó büdös halléval készíteni, vagy éppen közepes méretű nyers tengeri rákot darabolnak bele ollóval. A somtam fontos kelléke méretes famozsár, ebbe pakolják a tartozékokat, elsősorban az apróra vágott zöld (!) papayát, majd szépen sorba a többi hozzávalót és jól összedöngölik az egészet. Ebben ugye nem sok szexy dolog van eddig? Főleg ha hozzáveszem, hogy első találkozás a külföldinek nem mindig nyerő, a somtam a chilitól veszett erős, a palától pedig büdös. Ehhez képest ma már külön Miss Sexy Somtam választást is rendeznek, ahol fiatal lányok, kezükben a mozsárral lépnek a színpadra, imitálva a somtam készítést. A mellékelt fotót egy motoros magazinból szkenneltem, nem kellett sokat törnöm a fejemet, tényleg van valami átvitt értelmű erotika a somtam készítésben – elég a mozsárra, a tömőre és a döngölésre gondolni. Thai barátaim megerősítették ezt a megérzésemet, bizony, meglepő, de ebben az országban nemcsak a farangok fantáziája lehet piszkos…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roland_cs 2006.08.21. 21:27:12

kerem a lanyka telefonszamat :)

[HUN]AK47® 2006.08.22. 18:38:44

Én azt hallottam, hogy Thaiföldön a falvakban is van ladyboy szépségverseny. Igaz ez? Ha már az erős, papayás saláta készítő lányokról is van sexy kép meg szépségverseny... :D:D:D

Garfi · http://www.pattaya.lap.hu 2006.08.22. 21:11:35

Nem pala, hanem nam pla... amúgy a nam pla szinte minden thai kajában benne van, ezt használják a thaiak szójaszósz helyett. Aszalt, félig rohasztott halból facsarják... büdös, de finom :-)

zoltannyc 2006.08.22. 21:35:41

Garfi: reszben igazad van szerintem is a som tam-ba nam pla-t vagyis hal szoszt kevernek.

Ugyanakkor a nam pla a csak a kinai konyhahoz kepest helyettesiti a szoja szoszt, nyugati vagy magyar konyha szerint a so't helyettesiti. A thai konyha is hasznal szoja szoszt tobb fajtat is pl light, dark, seasoning, mushroom flavored, etc. Sok etel van ahol hal szoszt es szoja szoszt is kell hasznalni.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.23. 05:22:19

Menjünk át Stahl Judit konyhájába :-) Szerintem két különböző dologról beszélünk.

น้ำปลา - náam bplaa: Ez az a halszósz, amire Garfi gondol. A boltokban lehet kapni, üvegben, sötét folyadék, alapvetően a sót helyettesíti. Használják mindenhez, nemcsak som tamhoz. Szerintem nem büdös, vagy csak már nagyon megszoktam itt a szagokat.

ปลาร้า - bplaa ráa: Ez a rothasztott hal, amin aztán tényleg látszik és érzik, hogy mi van benne. Ezt is lehet boltban venni, de sokan házilag készítik. Ha nem raknak belőle túl sokat a som tamba, akkor nem lesz büdös, de azért tudnak túllőni a célon.

Mindjárt lefotózok egyet-egyet és beteszem a fényképet, de a szagok akkor sem érezhetőek :-)

Garfi · http://www.pattaya.lap.hu 2006.08.24. 20:27:01

Nam = víz, plaa = hal. Igen, ez az, amit só helyett használnak, erre gondoltam.

A pla raá-t nem ismerem, de a som tam-ba olyan nem kerül, amit nem ismerek. ;-)pedig ettem sokfélét... imádom nézni ahogyan csinálják, azért tudom. Van róla fotósorozatom is. ( www.blueweb.hu/pattayaimg )

Pumpui 2006.08.25. 16:39:53

Nem mindig raknak bele pla raá-t de ha igen akkor rohadt büdös lesz szentségelni is szoktam de néha raknak bele! Ez 100% mert a nám plá-tól nem lenne büdös. De főleg az íze lesz rossz a pla raá-tól. Egyébként kizárt dolog, hogy nem ismered a pla raá-t Garfi Isaan-i lányok egy tapodtat sem mozdulnak nélküle. K..wa büdös! De kis mennyiségben nem lehet észrevenni a kajákban és azt is nagyon sok mindenbe rakják. A pla-t én is pa-nak mondtam hallás alapján amíg nem láttam leírva.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.27. 16:15:06

Garfi: le fogom fotózni neked, hogy legközelebb tudd ellenőrizni, mit tesznek a somtamodba. :-) Tőlem meg szokták kérdezni, hogy tegyenek-e bele. Egyébként nem túl feltűnő dolog, mert mindig becsavarják a műanyag üveg tetejét, különben a bűzzel el lehetne kergetni a vendégeket. Megerősíthetem Pumpuit, kőkemény isaani hagyomány. Amúgy én is elég sokszor eszem somtamot, egy héten legalább három-négyszer a következő a standard reggelim: grill csirkecomb, sticky rice, somtam.

roland_cs 2006.08.28. 05:35:28

meg en nem talalkoztam pla raa-val. vagy csak nem tudom, hogy az pla raa :(

Garfi · http://www.pattaya.lap.hu 2006.08.28. 11:04:23

Azt hiszem, hogy így leírtad, egyszer találkoztam a pla raa-val... egy csaj evett som tamot és feltűnt, hogy milyen rohadt büdös..

grill csirkecomb, sticky rice, somtam.

hehehe... tipikus bargirl menü ;-)

www.blueweb.hu/pattayaimg/albums/userpics/normal_thaifood054.jpg

kagylóval

www.blueweb.hu/pattayaimg/albums/userpics/normal_thaifood014.jpg

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2006.08.28. 14:18:49

Garfi: Bargirl menü? Most hogy így lebuktam, elárulom, hogy a keresztnevem se Charlie :-))

Ismerem ezt a fajta grill csirkét, de én egyben szoktam enni - bambuszpálcák között kifeszítős módszer. Amikor először kiválasztottam a készülő fél csirkék közül a legszebbbet, nagyon megdöbbentem amikor mielőtt közbeléphettem volna egy hatalmas bárddal robbantott csirkét csinált belőle. Feldarabolta, csontostul. Erre érdemes figyelni, ha valaki egyben szereti enni, nem pedig a csontszilánkok közül válogatni a sült húst.

Pumpui 2006.08.28. 18:33:44

Tom Yumnál is alap probléma a robbantott módszer van amelyik lányt le sem lehet róla beszélni mert ily módon belefő a csont íze szerintük és finomabb. Ezt kétségbe vonom + háromszor annyi ideig tart megenni a ... szilánkok miatt. De ők a makrélát is villámgyorsan megeszik pedig tele van szálkával. Nyílván gyakorlás kérdése és megtanulja az ember a szilánkos/szálkás kajákat is gyorsan enni. :-) Nálam kizárt mert a makréla szerintem a legrosszabb ízű hal.

Garfi · http://www.pattaya.lap.hu 2006.08.28. 22:11:43

Nekem bejött a "robbantott" stílus...egyszerűbb thai módon kézzel enni...sőt, ha mint farangnak nem kezdik el a bárddal aprítani külön kérem... és nem igaz, hogy sok a szilánk.. OK van, de nem sok.
süti beállítások módosítása