Back to Bangkok
2007. július 20. írta: Bangkok Charlie

Back to Bangkok

Bangkok Charlie elfoglalta újra a bázisát, a Charlie Rádió pedig ismét megkezdi adását. Egyszer ajánlottam már egy repjegyirodát, most egy légitársaságot szeretnék. Ha csak tehetem az Eva Air Bécsbe menő direkt járatával repülök. Olyan egyszerű, mint a hetes busz: Bangkokban felszállok, Bécsben leszállok, nincs semmiféle kényelmetlenség, az esetek többségében még aludni is sikerül, ami nálam nagy szó. A taiwani lágitársaság vadonatúj A330-as gépeket használ ezen az útvonalakon, az ülések a turista osztályhoz mérten is kényelmesek, az étel és ital ellátmány bőséges, rengeteg és nézhető (!) mozi- és szórakoztató film, a stewardessek valóban légikisasszonyok, s általában az utazóközönsére se nagyon lehet panasz – az ukrán gépeken rendszeresen felbukkanó részeg vademberek helyett jobbára jólnevelt taiwaniak ülnek csendben. Írtam volna, hogy töltik meg a gépet, de ezt nemcsak a toposz miatt kerülöm, hanem mert a hétközbeni járatokon eddig mindig volt annyi szabad hely, hogy legalább két ülésen terpeszkedhettem, szundíthattam. A taiwani közönség amúgy nem keverendő össze az őshazában lévő kínaiakkal, akikből egy-egy csoporttal gyakran maradandó károsodást okozó élmény együtt utazni az ázsiai járatokon.

 A kivétel amúgy erősíti a szabályt, a legutóbbi Bangkokba visszavezető úton azért bekeveredett két osztrák kakukktojás is, egyikük viszonylag konszolidáltabb, a másik a klasszikus göndörhajú, Bundesliga-frizurás, tetovált villanyszerelő archetípus volt. Nem, nem szexturisták, ugyanis mellettük egy-egy feleség nézte szótlanul, ahogy a felszállás után szinte azonnal elkezdtek viszkizni, hogy a sanook számukra ne csak majd Samuin kezdődjön meg. Ennek meg is lett az eredménye, leszállás előtt a konszolidáltabb addig tapogatta újabb köröket követelve szegény stewardesseket, amíg megkapta végül a FINAL WARNING nevezetű papírt. Ezen ahogy láttam 8 nyelven szerepelt, hogy milyen következményekkel járhat, ha valaki balhézik a repülőn. A feleségek ezzel próbálták lecsillapítani Johannt, aki visszább vett a tempóból, pedig tényleg drukkoltam, hogy a bangkoki reptéren kapjon egy kis leckét az illemet illetően. Visszatérve a légitársaságra: konkrét árat nem tudok mondani, mert én BKK-BUD-BKK útvonalon repültem, viszont a bangkoki árajánlatok közül ők voltak a legkedvezőbbek. S ami fontos: ingyen módosítható az időpont!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dpeti 2007.07.21. 13:50:33

szia charlie és igy mennyiben állt meg a jegy ha szabad kérdezni?

fules · http://fules.freeblog.hu 2007.07.21. 17:40:13

igenigen, en is ezt szerettem volna kerdezni :-)

China Airlines is nagyon jo egyebkent - ok is tajvaniak. eddig egyik europai tarsasag se erhetett a nyomukba :-(

roland_cs 2007.07.22. 07:52:40

Egyetértek, hogy a hosszú útra lehetöleg ilyen légitársaságot válasszon az ember. Viszont van két általam jelen pillanatban favorizált társaság: LTU és Condor. Mindkettö német.

Pozitív tulajdonságaik:

1. német pontosság,
2. a reptéri királyi illetéket a légitársaság fizeti,
3. étel ill. ital elfogadható mennyiségü,
4. Condornál nem tudom, de LTU-nál bent van a szabályzatban: 29 napnál tovább tartó kint tartózkodás esetén 30 kg a check-in poggyász,
5. Ezen felül mindkettönél mindig 30 kg a megengedett check-in poggyász, ha valaki megveszi az éves kártyájukat ill. jön hozzá a sportcsomag max. 30 kg és helyet is lehet már elöre lefoglalni ingyen.
6. Mindenféle alkoholos italt csak pénzért adnak. Így legalább elkerülik a lerészegedö utasokat.

Negatív tulajdonságok:

1. Sok vegyes család közlekedik a járatokkal, tehát a "folyamatos" gyereksírás nem elkerülhetö.
2. Nincs közvetlen monitor, hanem régi módon lehet távolra bambulva nézni filmszerüséget. Nem az utas választja a filmet.
3. Fejhallgató pénzért van.
4. A jegyeket nagyon korán meg kell venni ahhoz, hogy jó áron jusson hozzá az ember. /akár 6-7 hónap is/

Más: Járataik tiszták, ülések közötti részek relativa kicsik az én majd 190 cm-hez mérten. Légi kísérök teljesen korrektek voltak, viszont csak thai, angol, német nyelven beszélnek.

Bocs, charlie, a hosszú szövegért...csak gondoltam esetleg másnak is érdekes lehet.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.07.22. 10:59:32

Nem titok az ár: 32.000 THB, napi árfolyamon 680 euro volt. Ez egy héttel a repülés előtt vásárolt, fél éves, az időpontokat illetően szabadon átírható jegy. Egyszerűen csak körbe kérdeztem, hogy mik a megadott időpontokra a legolcsóbb jegyek. Valamelyik arab légitársaság volt még majdnem hasonló áron, de ott át kellett volna szállni egyszer.

Ja, és még egy jó dolog az Eva Airnél: a honlapon frankón lehet ülést választani.

fules · http://fules.freeblog.hu 2007.07.22. 15:05:43

nekem az eddigi legitarsasagok kozul az LTU volt mindennek a legalja. ilyen bunko legikisasszonyokkal sehol nem talalkoztam meg, pedig ha en eszreveszek ilyesmit, akkor az mar nagy szo. es penzert adjak a fulhallgatot a filmnezeshez. es kicsi a hely (180 centi vagyok, szelteben azert kevesebb). mivel China Airlines-szal mentem haza, es LTU-val jottem vissza egy hettel kesobb, igen durva volt a kontraszt :-(

sajnos a 680 euro nagyon sok :-( majd jovo nyaron..... :-((( koszi az infot.

roland_cs 2007.07.22. 17:57:48

hmmm...450 euro volt a jegy ára, füles. velem nagyon kedvesek voltak. viszont tény, hogy nem folyton nyaggadhatóak. Elöny az is, ha az ember német-német nyelvet is beszél, ami számomra nehézkes, de összeszedtem magam. SwissAir-nél is ezért bántak velem úgy, mintha business-classen ültem volna, mert némi svájci némettel is meg vagyok áldva. Nem tudom, de ahogy elnézem a német anyanyelvü nemzetek valahogy nem kedvelik egymást.

robymus · http://farang.hu 2007.07.23. 06:32:39

No meg Eva Air weboldalon lehet előre ülőhelyet foglalni, kattintgatva :)

drgreen 2007.07.23. 20:49:40

Volt szerencsém nekem is tavaly Eva-ékkal repûlnöm VIE-BKK vonalon. A jegy 2 héttel az indulás elôtt 130 körûl volt illetékkel. Kaja, kiszolgálás, komfort ****
Itt vettem a jegyet: www.vinafour.com/

Ukránokkal csak a Budapesti indulás miatt jó menni. Kaja, méreten aluli. Kiszolgálás, nemzeti italukat kortyolgató "bíznissz menek" botrány!!!

Voltam még Bécs-Párizs-Bangkok Air France-al. Francia nénik nagyon kedvesek voltak, kaja kifogástalan de a legjobb a Jumbo jet volt az egészbôl. :-D

Tony · http://www.bestofparty.hu 2007.08.11. 20:41:51

Idén kétszer sikerült Thaiföldre utaznom így a nyár nekem 6 hónap lesz :) Bár a magyar nyarat inkább hagyjuk... A budapesti indulás kényelmes de jövőre megpróbálnék egy bécsi indulást.A vámosokról viszont sok rosszat hallottam pl: a führerek elveszik ami nekik tetszik csak úgy.Ez nem tudom mennyire hiteles infó, remélem nem.

Ami fontosabb, hogy a jegy olcsóbb legyen és a kiszolgálás jobb.

A Malévnél talán nem sztrájkolni kéne, hanem minőséget adni 210ezerért (ennyi volt a januári jegyem) Bud-Bkk-Bud utvonalon módosítás 22500Ft és 1 hónapos jegy.

Az Aerosvit olcsóbb volt Kijevi átszállással áprilisban és a 3 hónapos jegy szabadon módosítható ingyen.Ez "csak" 174.900Ft lett.
A kaja pont elég lett a saját szendvicseimmel :)
na ez nem olyan vicces azért :(
Egy ukrán maffiózót is el kellett parancsolnom az előre foglalt székből ez nehezebb volt és még kevésbé mókás mert nehezen bírkózott meg a szék/szám adatokkal.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.08.12. 08:20:47

Tony: Én általában Bécsen keresztül jövök-megyek, még nem volt rossz tapasztalatom a vámosokkal. Mondjuk nem tudom, mire gondolsz es miért tartasz tőlük. Törvények szerint dolgoznak ők is.

Velem ellentétben Garfi panaszkodott rájuk a kommentek között, neki tusfürdővel és szalámival akadt problémája. Bár arra gyanakszom, hogy azokat se a vámosok, hanem a reptéri bizonságiak akarták elkobozni a terrormánia miatt.

Tony · http://www.bestofparty.hu 2007.08.22. 22:34:28

Charlie: A bécsi vámosoktól semmi félnivalóm hiszen tiszta vagyok , mint a patyolat csak utálom, ha a személyes holmimba turkál egy számomra vadidegen.A csomagokat át lehet világítani és akkor kiderül ki akar bármit csempészni ez sokkal kulturáltabb vizsgálat szerintem.Aki meg bajba sodorja magát annak úgy kell.

Ami idegesítő volt szintén vám idén június: Ferihegyen 16 óra utazás után -meg 70 ázsiai nap- minden csomagomat széttúrtak és miután rájöttek, hogy nem hoztam semmi olyat amit tilos, morcosan elbúcsúztak.Persze értem én csak a munkájukat végzik :(

Jövő februárba egy Finnairt akarok megnézni, Helsinki átszállással 120+illeték 6 hónapos jegy mai info a Neckermannál mondták.De én a Finnairnél venném a jegyet hátha még olcsóbb...

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.08.23. 06:45:07

Tony: Szia! Mindössze erre a megjegyzésedre reagáltam: "A vámosokról viszont sok rosszat hallottam pl: a führerek elveszik ami nekik tetszik csak úgy." Ezért mondtam, hogy azért a bécsi vámosok se vehetnek el szerintem mindent kényük-kedvük szerint.

A ferihegyi vámosokkal hasonló rossz tapasztalataim vannak, volt amikor a katalógusaimat lapozták egyenként végig, máskor pedig halálkomolyan megkérdezték a széttúrt bőrönd felett, hogy miféle elektronikát hoztam, van-e plazma tévé...

Repjegyekkel kapcsolatban úgy láttam, hogy egyes irodákban gyakran jobb áron kapom meg, mintha direktben a légitársaságnál venném. Érdemes mindig több helyről árat kérni.

Prokopi 2007.09.19. 13:57:37

Hello Valaki!/...k/

Tudna nékem "valaki" tanácsot adni Chiangmai-ba repüléshez?
Elnyertem 1, 1 éves ösztöndíjat .Október elsejére kellene ott lennem..
Jótanácsok??

Köszönöm!
süti beállítások módosítása