Repülőszerencsétlenség Koh Samuin
2009. augusztus 04. írta: Bangkok Charlie

Repülőszerencsétlenség Koh Samuin

A legfrissebb hírek szerint a Bangkok Air Krabiról érkező járata landolás után nem tudott megállni és beleszaladt az irányító torony melletti egyik épületbe. A gép eleje összetört, a repülőgép kigyulladt, az első jelentések szerint legkevesebb egy halott és 41 sebesült van. A pilóta meghalt. A PG 266-os járat Krabiról érkezett és szeles, esős időben próbált landolni Samuin. A gépen 68 utas és 4 fős személyzet utazott. (fotó: Daily News)

Most már lehet látni néhány videófelvételt is a thai Híradókban, ezekből egyértelműen látszik, hogy egyenesen a régi irányító toronyba száguldott bele a gép. A tornyot és a környező épületeket jelenleg a reptéri tűzoltóság használja parkolóként. Viszonylag nagy sebességgel érkezett a repülő, mert a gép eleje teljesen összetört. Az utasokat folyamatosan mentették ki a hátsó ajtón a mentők.

A fenti fotót a ThaiVisa fórum egyik olvasója készítette, közvetlenül a baleset után, a saját erkélyéről. A képre kattintva látható az eredeti kép, teljes méretben.

A Bangkok Air jóhírű magánkézben légitársaság Thaiföldön, több repülőteret is tulajdonolnak, így Samuira sokáig kizárólagosan csak az ő gépeik jártak. A balesetben egy ATR 72 típusú, légcsavaros repülőgép az érintett, a fotón a Bangkok Air flottájának egy hasonló gépe látható. A honlapjukat néhány perce még láttam, jelen pillanatban elérhetetlen.

További közeli képek a baleset utáni mentésről az Index galériájában.

Samui repterét a baleset után lezárták, ide a Bangkok Air gépei mellett mindössze néhány Thai Airways járat közlekedett, ezeket természetesen törölték most. A Samuin ragadt utasokat komppal Surat Thaniba viszik és az ottani reptérről tudják folytatni az útjukat.

A Bangkok Air délután kiadott egy hivatalos sajtóközleményt, ebben mindössze 4 súlyos és két könnyeb sérültről beszélnek. A légitársaságnak volt biztosítása, mely minden ellátási költséget fedez. A cég elnöke sajtótájékoztatót is tartott, ahol elmondta, hogy a balesetben elhunyt kapitány tapasztalt pilótájuk volt, 19 éve dolgozott a légitársaságnál és 14 éve repült ezen a típuson.

A Nationban a légitársaság állításával szemben az egészégügyi miniszter 10 súlyosabb sérülésről beszél és 42 könnyebben sérült utasról.  A repülőgépen utazók mind külföldiek voltak (olasz, angol, francia, svájci, német és spanyol utasokról szólnak a hírek), magyar érintettről eddig nem érkezett jelentés.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyranoDePerszeRák 2009.08.04. 11:07:28

Pedig ott nincsenek túl masszív épületek az irányítótorony mellett..:)

gastro vazze 2009.08.04. 11:49:55

Ilyen géppel többször mentem pont oda, Phuket-Samui viszonylatban... Biztos csúszott a pálya, ami amúgy sem túl hosszú...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.08.04. 12:10:05

Tudtommal a fejlett országok nagyobb repterein kötelező mérni a kifutópálya felületének csúszósságát és leszállás előtt ezt a paramétert jelezni a pilótának, aki ennek függvényében tudja a fékezést végezni (vagy épp a komputer).
Gondolom, itt ilyen nem volt, elég kis hobbireptérnek néz ki...
Persze ettől még mifelén is előfordulhat... senki sincs biztonságban, ha repül...

_laze_ 2009.08.04. 12:15:37

"senki sincs biztonságban, ha repül... "

ja... igazából senki sincs biztonságban, aki megszületett...

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2009.08.04. 12:21:13

ohjaj. :( ez az egyik leghangulatosabb reptér, amin valaha jártam.

várom a fejleményeket.

ethan blow 2009.08.04. 12:31:19

Koronix

Szerintem is nagyon klassz kis reptér, ez volt az egyetlen eddig, ahol nem zavart, amikor 7 órát kellett várnom a vihar miatt.

De hát van ilyen, egyébként nem hobbireptér, elég jól működik és viszonylag nagy forgalmat bonyolít

Hozzá Szóló 2009.08.04. 13:08:42

Sajnálom őket, mert ázsiai társaság és mint EU-n kívülieknek, sajnos nekik is meg kell birkózniuk azzal, hogy sokan nem tartják őket elég megbízhatónak, de talán ez az eset tényleg nem thai hanyagság, előfordul... sajnálom az áldozatokat.

(Még így is a repülés a legbiztonságosabb!)

Eszter in Thai 2009.08.04. 13:09:22

En ugy tudom, hogy felszallaskor rohant bele a toronyba. Leszallasnal tobb halott lett volna.

Eszter in Thai 2009.08.04. 13:15:46

De lehet, hogy csak a teveben mondtak rosszul, az interneten landolast irnak, nem felszallast.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.08.04. 13:18:08

@Eszter in Thai: Nem jól tudod szerintem :-)

"Initial report said that the 75-seat aircraft with 68 passengers and four crew members from Krabi province was landing at the Samui airport when it slid of the runway reportedly because of the poor weather. - Nation"

A landing angolul a leszállás, a felszállás a take-off.

Én egyébként az első híreket természetesen nem a sajtóból, nem a netről kaptam, hanem a Samuin élő barátaimtól, akik az esetet követő percekben már a helyszínen voltak.

Cs. (törölt) 2009.08.04. 16:36:26

Hasonló géppel mi is jártunk Samuin.
Ugyan ragyogó időben landolt a gép, de az utasülésben én is "nyomtam a féket", elég izgalmas volt a megállás. Hát még viharban.

Bár meglepő a hely, mégsem nevezném hobbireptérnek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.08.04. 17:44:57

Nekem a képek alapján látható mérete és a látható infrastruktúra alapján összehasonlítva mondjuk a frankfurti, az amszterdami vagy épp a bangkoki reptérrel ez hobbireptérnek tűnik...

@Mu Deng: Lehet, hogy nem utazol túl sokat. Engem már bárhol idegesít, ha akár csak egy órát kell várnom. :(

@_laze_: Nem erről van szó. Az sajnos egy marketinges átverés, hogy a légiközlekedés mennyire biztonságos. Tudod, statisztikával bármit be lehet bizonyítani, meg az ellenkezőjét is.
A repülés a megtett utaskilométerre vetítve statisztikailag valóban biztonságosabbnak mondható. Csak éppen totál ki vagy szolgáltatva mindennek, és amúgy rengeteg bosszúsággal és macerával jár.
Kezdjük azzal, hogy el akarsz menni Ázsiába, minimum egy átszállás. Itt Budapesten kb. 3 órával a gép indulása előtt el kell indulni, ha biztonsággal ki akarsz érni a reptérre, figyelembe véve, hogy a vacak "gyorsforgalmin" milyen gyakori a baleset.
Aztán dekkolhatsz a sorban, akkor is, ha már rég bejelentkeztél online és megvan a beszállókártyád is. Aztán ismét várhatsz a sorban a biztonsági ellenőrzésen. Aztán ücsöröghetsz másfél órát, vagy esetleg ihatsz egy kávét háromszoros áron, mint ahogy egyébként tehetnéd.
Aztán megérkezel a transzfer reptérre, ha szerencséd van, nem késel sokat és nem kell 6 órát várni az átszállásra. Utána 10-12 órát szorongsz egy szűk ülésben egy zsúfolt fémcsőben, és némi technikán meg pár pilóta meg repülésirányító munkavégzési képességén múlik az életed, amire az égvilágon semmi befolyásod nincs, és a közelmúlt eseménye jól mutatják, hogy az természet erőivel szemben egy repülő csak játékszer.
Ha szerencséd van és gond nélkül megérkezel egy teljesen más időzónába kialvatlanul és elgémberedve, ismét hosszas várakozás például vízumvételre, ellenőrzésre, csomagokra, esetleg el is keverik a csomagod. Gyakorlatilag egy napot vesztesz oda-vissza minden tengerentúli úttal, miközben ki vagy szolgáltatva az említett tényezőknek.
Persze aki évente egyszer csinálja, annak elmegy, de aki 13 éve már rendszeresen évente 10-20 alkalommal kell végigjátszania ezt és átélt már tűzesetet a fedélzeten meg utolsó pillanatban átstartolást monszunban, meg olyan légörvényt, hogy repkedtek a be nem szíjazott emberek, annak kissé elmegy a kedve...

ethan blow 2009.08.04. 18:12:44

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2009.08.04. 17:44:57

relative sokat utazom, és engem is rettenetesen idegesít a várakozás, itt volt egyedül (meg Szingapúrban) ahol el tudtam mélázni. Bár, valszeg ha ezredszer fogok Samuin járni, azzal is tele lesz a tököm :))

gastro vazze 2009.08.04. 18:31:19

@Mu Deng: hát igen, például ingyenes a net a terminal 1 és 2-ben (hehe terminál - kábé, mint a Flinstonesban, mi csak Flinstone reptérnek hívjuk)
Persze , ha ott a napon kéne várnom azt nem birnám tovább a szokásos 50 percnél...

Farang (törölt) 2009.08.05. 08:04:21

@Daily Shark: A buszon, vagy vonaton milyen ráhatásaid vannak? Azok is csak fém csövek némi technika meg valaki aki vezeti őket. Ja, és irányító a vonat estében. Azok jobbak, vagy kényelmesebbek? Az igaz ha a repülővel baj van ott sok az áldozat, de azért mégis a legbiztonságosabb opció, szerintem! Egy éve ősszel a mi gépünk átstartolt Samuin a rossz idő miatt, és visszarepültünk Bangkokba. Az Boeing volt, és nem sokkal korábban volt balhé Pattayán. Szóval lehet, hogy mázlink volt!
süti beállítások módosítása