Hungary - Bulgari
2010. március 11. írta: Bangkok Charlie

Hungary - Bulgari

A világ angol nyelvű része sajnos nem igazán tudja, hogy a honnan jöttél kérdésre előadott Hungary - Hungry szóviccnél nincsen unalmasabb és bárgyúbb egy magyar számára. Általában megbocsájtó félmosollyal tűröm a próbáltatást. Thaiföld azonban tud újat mutatni a magyaroknak. Az előző posztban Garfi, a pattayai veterán kommentelte, hogy amikor bevallotta, Magyarországról jött, akkor a lányoknak felcsillant a szeme és mondta: "Oh, yes, the joghurt...".

Garfi nem nagyon értette, az eset pedig velem is megesett néhány éve, no nem túl sűrű alkalommal. A megoldás pedig egy valódi nemzetközi összeesküvés együttműködés eredménye, a közreműködők között Bulgária és Japán szerepel. Bulgária, mint az köztudott a joghurt őshazája - ha nem hiszed, nézz utána -, Japánban pedig az egyik legnagyobb gyógyszer- és élelmiszeripari óriás a Meiji konglomerátum szerződőtt a bolgár állami joghurt monopóliummal, így mondhatjuk most, hogy a nem kis méretű Japán joghurtpiac 60 %-át a bolgár joghurtok uralják. Csak egy kósza kitérő: vs. Turó Rudi menni Kína, ugye.

Amúgy annyira szép az együttműködés Japán és Bulgária között, hogy idéznem kell a közös történelmi múltat a Meiji oldaláról:

We also import delicious foods from overseas. We have strengthened our ties of friendship with the Republic of Bulgaria, a country that has helped us to enhance longevity and health. We started to receive technology transfers for Bulgarian yogurt in 1971 (the year of the Osaka Expo). We have worked to enhance awareness of Bulgaria in Japan, and we have succeeded in making Bulgarian yogurt the leading plain yogurt in Japan. Several of our presidents (Fujimi, Shimamura, and Nakayama) have received the Order of Madarski Konnik First Class. In addition, in 2004 the Republic of Bulgaria has appointed Chairman Nakayama (Current Advisor) as honorary consul to Japan, In April 2006, we established an authentic Bulgarian restaurant in Tokyo, and our ties of friendship and goodwill with Bulgaria are becoming progressively stronger.

A japán-bolgár együttműködés nem állt meg Japánban, terjeszkednek közösen Ázsiában, így Thaiföldön a CP-Meiji cég révén bukkantak fel a bolgár-japán joghurtok. Talán 2-3 éve lehetett, hogy hatalmas reklámkampány futott tévében, rádióban, óriásplakátokon, ahol igyekeztek bevésni az emberek fejébe, hogy a joghurt élet-erő-egészség és az igazi joghurt őshazája, az BULGÁRIA! A reklámokat kb. úgy kell elképzelni, mint amilyen a Milka tehenes reklámok voltak, csak lila helyett piros-fehér-zöldben - ugye, a nemzeti színek megegyeznek a magyarral -, ahol látszatra matyó hímzéses szoknyában bolgár asszonyok cuppogtak, hogy milyen remek a bolgár joghurt. Volt nyereményjáték is, ahol a győztesek elutazhattak a mesés Bulgáriába (Thaiföldről nézve biztosan az). Innen aztán a magyarázat, ha valaki azt mondja a thaioknak, hogy "hángári", az nekik majdnem egyet jelent " a bálgári" kifejezéssel - főleg, hogy a magyar/angol mássalhangzók nem csereszabatosak a thai mássalhangzókkal.

Túrtam a netet, de nem bírtam sajnos az eredeti thai bolgár joghurt reklámokat elővadászni, a céges oldalon már csak az idei reklám szerepel, ahol a joghurt fogyasztásért cserébe Blackberry telefont, köteg aranyláncot, motorkerékpárt, no meg japán utat ígérnek. Néhány gyönygyszemre akadtam azért. Kiderült, hogy nem csak a japán-bolgár joghurt barátság erős, de a szumóban is akadnak erős kötelékek, a mellékelt képen pont a Japánban készülő bolgár joghurtot reklámozza kötényében a bolgár szumó sztár. Huhh, még leírni is milyen szédítő internacionalizmus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a szumós reklám viszont már Thaiföldről van. Magyarázni nem kell. Mennél a boltba, amikor meghökkensz, hogy az ajtót egy hatalmas szumós nyomja belülről. Tej, élet, erő, szumó.

S hogy tényleg létezett a bolgár-japán-joghurt tévéreklám, arra itt egy japán spot. Sajnos csak nyúlfarknyi, de ott a bolgár bizonyíték.

 

 

Bónusznak pedig a japán lányok és/vagy joghurtok kedvelőinek még egy reklám.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marilee K. 2010.03.11. 08:50:31

Tegnapelott Thaifold eszaki reszen, Chiang Raiban a szallodank ettermeben a kovetkezo tabla fogadta a csoportunkat: Hungry Group. Halalehesen azert halvany mosolyra huztam a szamat :)

papugaja 2010.03.11. 09:34:16

Sakkor a Danone gorogjoghurt az mialószar?
Nem mintha érdekelne.

Fedup Sári 2010.03.11. 10:27:57

Mi lehet az a "Madarski Konnik" érdemrend, amiről az idézetben szó van, de főleg, miért "madarski"?

konyvelomo 2010.03.11. 10:34:09

A válasz egyszerűbb: messze van, nagyon kívül esik az életterükön. Innen sem könnyű Laosz, Vietnam, Thaiföld lakosait megkülönböztetni...

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.11. 11:13:43

hozzátenném, a japánban árult bolgár joghurt egy agyoncukrozott és gyümölccsel teli termék

amikor az átlag bolgár japánba kerül, nagyon csodálkozik ezen a "bolgár" joghurton, mert nagyon messze esik a bolgár joghurttól

igen, az alapanyag ugyanaz persze, de bulgáriában nem cukrozzák a joghurtot és nem tesznek bele gyümölcsöt

a madarai lovas meg Madara város mellett van, ez egy ókori sziklarajz

Savior 2010.03.11. 11:46:10

@Max, a Birca: az első képen lévőben tuti nincs gyümölcs. Amit meg én vettem, ahhoz a cukor is külön kis zacsiban volt a fedele alatt. Az speciel nem Bulgária volt, amennyire emlékszem a Bulgária tényleg édes.

jorgecosta 2010.03.11. 11:56:31

hát én találkoztam indonéziában is keveréssel...nekik mondjuk egy kutya, hungáriá, bulgáriá..

thedragon 2010.03.11. 13:50:55

2002-ben a masodik thai baratnom mar kerdezte tolem, hogy mi sok yoghurtot eszunk e. Talan a blog iro akkor meg nem kezdte meg thai palyafutasat ezert nem tudhatja de mar akkor is futott a reklam es ha jol tudom egy sorozatbol allt ami tobb nemzetiseget is nagy yoghurt fan-nak allitott be.

orient 2010.03.11. 13:56:30

ja kis naiv.

Hányszor kaptam én ezt meg EURÓPÁBAN!

Görögöknél, olaszoknál számtalanszor én voltam : "the guy from bulgary".Ugyan azt a társaságot, személyt kijavítottam 3 egymást követő napon, és a negyediken is mondták: ja milyen szép lehet nálatok BULGÁRIÁBAN! Mosolyra csak jött jaja, bocs megint elfelejtettem Hungary! Bocs de mert mellettetek van közel azért keverem. Na erre aztán végkép leakadtam. Görögökhöz közelebb van mint hozzánk de mindegy.
Rohadt nehéz lehet, mert nagyon messze van Olaszországtól is.
Sok hülye akik még térképet sem láttak pedig európainak nevezik magukat.

Szánalmas...ehhez képest a Thai az semmi. A világ másik felén fingjuk sem lesz róla mi a különbség a 2 között, nem is elvárható!

Európaiaktól viszont annál inkább.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.11. 14:05:28

@orient:

Még a zászlók is hasonlítanak. Amúgy türk rokonnép, csak a magyarok egy finnugor nyelvet vettek át, a bolgárok meg egy szlávot.

orient 2010.03.11. 14:07:11

@orient: mellesleg hozzátenném hogy nem poénkodtak mert üzleti úton voltam és minden egyes alkalommal az adott illető (sok volt) elvörösödött és nem győzött bocsánatot kérni. Ennyit tudnak tanult emberek arrafelé. ( mellesleg nem tudom hogy lehet keverni a Hungary-t-Bulgaria-val, mert Bulgary egy divatmárka...)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.11. 14:19:15

@thedragon: És azóta a hányadik thai barátnőt koptatod te öreg farang? ;)

@Marilee K.: Így tényleg jó. :)

Pumpui 2010.03.11. 15:08:48

Engem is mindig ezzel a joghurt dologgal b...nak! Akkor most már tudom honnan jön! :-) A másik (ez újabb), hogy sok nálunk a kutyaszar az utcákon. Ez sajnos igaz mert volt valami dok. film a thai tévében erről és sajnos ezt az itt élő thaiok is meg tudják erősíteni nekik, legalábbis a bp.-i belváros alapján. Idejönnek és TÉNYLEG sok kutyaszart látnak az utcán! :-)

Pumpui 2010.03.11. 15:17:08

A bécsi reptéren árulnak állítólag az ámerikái turisták kedvéért olyan pólót, hogy Austria is NOT Australia (az x-ik ámerikái után aki a kenguruk után érdeklődött). Ennek mintájára minden magyar aki Thaiföldre megy viselhetné a Hungary is NOT Bulgaria feliratot. Bár sokra nem lenne jó. :-)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.11. 15:25:09

@Pumpui: Lehet, hogy sok a kutyaszar, viszont nincs tele kóbor kutyákkal. :) Bangkokban akadnak azért elég durva részek.

Tényleg hülyék az amerikaiak, hogy képesek Ausztriát Ausztráliával összekeverni. Megesik ez a thai postákon is, bár a thaiokat ezért kevésbé hibáztatom.

orient 2010.03.11. 17:07:22

@Pumpui: ennyi erővel lehetne "Hungary is not hungry" az amerikaiaknak. Mikor először sütötték el még mosolyogtam. Mikor 100x hallom már kicsit fárasztó. Mindig meg is jegyzem válaszként persze: "mondták már hogy egyedülálló a humorod?"

@ndtomas 2010.03.12. 00:54:31

én azt szoktam mondani a poénkodóknak, hogy állandóan olyan éhesek vagyunk, hogy anno miattunk építették fel a kínaiak a nagy falat, nem tudta? ezért jutottunk nyugatra. ló nincs szamár is jó. mi van vacsorára? :)

@ndtomas 2010.03.12. 01:03:35

én ilyen pólót szeretnék:

NO TUK-TUK
NO SEX DVD
NO PING-PONG SHOW
NO GO IN

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.12. 08:04:26

@@ndtomas:

"miattunk építették fel a kínaiak a nagy falat"

MegaLOL
:-(

thedragon 2010.03.12. 09:23:48

@Bangkok Charlie:
utana meg egy volt, 6 ev alatt 3 no. Most meg mar mashol vagyok ugyhogy nem hiszem, hogy bovulni fog a lista. Remelem kielegito a valasz ;))

@ndtomas 2010.03.12. 09:44:12

@Jobb híján MDF-es:

LOL D)

A kínaiak annyira tartottak a hunoktól, hogy miattuk építették fel a Nagy Falat. „Számos tudós úgy tekinti, hogy a mai magyarok a hunok leszármazottai” – nyilatkozta a Xinhua hírügynökségnek Wang Shiping, a Sanhszi Történeti Múzeum szakértője.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.12. 09:52:52

@@ndtomas:

Ismerem a Nagy Fal építésének történetét.

Nem arra vonatkozott a megjegyzésem.
De szerintem hagyjuk, jót röhögtem rajtad, ennyi legyen elég.

Te bizonygasd külföldön, hogy a hunok leszármazottja vagy, én inkább úgy beszélek Magyarországról, mint ahol rengeteg nép és kultúra keveredett.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.03.12. 09:54:58

Huhh, össze ne vesszetek itt nekem. :)

erdesz 2010.03.14. 19:27:11

Osztálytársaim kérdezték, Magyarország fő exportcikke tán csak nem a joghurt? Végre megvan, miért... :) hahaha
süti beállítások módosítása