Mindenképpen a nap híre, de lehet, hogy beillik a hónap hírének is. A Thaiföldre utazók és tervezgetők jelentős részének rendszeres hobbija a repjegyvadászat, hogy kivel és mikor lehet a lehető legkedvezőbb áron eljutni a térségbe. Mondanám azt, hogy olcsón, de erről sokszor nem lehetett beszélni. Amikor azonban az ázsiai térség legnagyobb fapados repülős cége, az AirAsia jelenti be, hogy szeretne Budapestről is járatot indítani, akkor nem alaptalan valóban olcsó jegyeket emlegetni.
De nézzük először is a hírt, ami úgy tűnik, azért a magyar sajtót nem rengette meg, mert ezt a vékonyka MTI hírt alig néhány oldalon láttam viszont, például a HVG-n.
A hosszú távú járatokat üzemeltető AirAsia X diszkont légitársaság az euróövezeti pénzügyi válság ellenére sem állt el tervétől, hogy járatokat indítson a kontinensre. Moszkva, Budapest és Prága 2012-től, új gépek beszerzése után kerül fel a társaság célállomásai közé. A társaságnak 25 darab Airbus A330-300, megnövelt hatótávú repülőgépre van rendelése.
"Semmi esetre sem fogom módosítani tervünket, hogy járatokat indítsunk Oroszországba, Magyarországra és a Cseh Köztársaságba” – jelentette ki Tony Fernandes, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy vállalata a múltban már több válságos helyzetet is átvészelt. „Az elmúlt kilenc évben több pénzügyi válságot, olajválságot és politikai válságot éltünk túl és az emberek még mindig repülni akarnak. Úgy gondolom, hogy az AirAsia X éppenséggel megoldást kínál a helyzetre” – mondta.
Az igazgató az AirAsia X új-zélandi Christchurchbe induló első járatának avatása alkalmából vázolta fel vállalata terjeszkedési terveit. Az AirAsia X jelenleg Kuala Lumpur-i bázissal Ausztráliába, Kínába, Indiába, Iránba, Japánba, Tajvanra, az Egyesült Királyságba és Dél-Koreába üzemeltet járatokat. Hálózatát a jövő februárban egy párizsi járattal és 2011 folyamán valamikor New York-i és Los Angeles-i járatokkal bővíti.
Nem kell még kapkodni, de ha már az olcsóságot emlegettem az előbb, akkor csak egy konkrét példa. Februártól indítja Párizs-Kuala Lumpur járatát az AirAsia, amire néhány hete lehet jegyet foglalni. Volt akinek erre a járatra két fővel 100.000 forint alatti összeg jött ki. Természetesen a fapados üzleti logika szerint nem mindenkinek jut ilyen olcsóság, vadászni kell és időben lépni, viszont mindenképpen izgalmas dolog lehet majd ennyiért Budapestről elrepülni közvetlen járattal Ázsiába. Kuala Lumpur pedig ugyan Malájzia fővárosa, de onnan már csak egy ugrás akár Bangkok vagy akár Phuket. Elég durva azért az is, hogy Bangkok és Kuala Lumpur között az AirAsia naponta 7 (!) járatot indít.
*
Elindult Bangkok Charlie facebook oldala. Ha valaki friss híreket, többet és jobbat szeretne, nem elég a blog, akkor erősen javasolt a like-olás. Lehet ott is kommentelni, reagálni, sőt, képeket, beszámolókat is küldeni akár.
sarius 2010.12.01. 19:43:05
gogo boly 2010.12.01. 19:53:55
omega_hu 2010.12.01. 19:56:44
Minosegben, pontossagban, szolgaltatasokban.
Sokat hasznaltuk hatizsakkal rovid tavra, hosszura (Londonbol repultunk)
Barmikor mennek is vissza :)
TótAnd · http://www.fotokrolad.hu 2010.12.01. 20:34:31
dr_kotasz 2010.12.01. 20:40:09
Tényleg érdekel, mert azért ez a távolság nem tűnik rentábilisnek ahhoz, hogy a klasszikus, európai piacon megszokott fapados módszerrel megoldják.
Kösz előre is.
Goyo 2010.12.01. 21:45:20
dr_kotasz 2010.12.01. 21:53:37
diktatorikus kleptokrácia 2010.12.01. 22:12:20
Blende79 2010.12.01. 23:27:21
Szerintem kiválló ár-érték arányos. Ha akciósak a jegyeik jó áron lehet velük repülni. Próbáltam a maláj, indonéz és a thai verziót is.
Ha nem akciós akkor viszont könnyen lehet a malajsian még olcsóbb is vagy egy árban van.
Az Air Asia X (Xtra long) kicsit más. a nevéből adódóan long haul járatokat üzemeltet újabban már átszálló járatokat is lehet velük repülni. üzletpolitika a fapadosokat tükrözi (takaró, párna, étkezés, feladós pogyó külön díj ellenében) az ára sokszor nem. A normál árak gyakran megegyeznek egy normál légitársaságéval. Ha akciós akkor viszont tényleg jó áron is ki lehet fogni jegyet.
Szerintem itt a fő vonzerő a BUD-KUL közvetlen járat lesz. KUL ról tényleg olcsón és napi 5-7 járat van Thaiföld vagy Indonézia különböző részeire. Repültem már velük 5000 forintért KL- Phuket retúrt csomaggal.
Blende79 2010.12.01. 23:31:36
Ha akció lesz biztos lesz a Párizsi nyitóhoz hasonló 50e HUF körüli árakhoz. De ezekre le kell csapni. A mostaniban pl. 3-4 óra alatt elfogytak. Eléggé le is volt terhelve a cég rendszere kicsit össze is omlott a fizetés a nagy érdeklődéstől.
Eliot Rosewater 2010.12.01. 23:42:04
Egyébként az AirAsia tényleg korrekt, késői foglalással, csak egyirányban is megúsztam a Bali-Bangkok utat 12.000-ből. Rajtuk kívül még a Jetstart próbáltam, hasonlóan jó élményekkel. Mindkettőnél értékeltem, hogy a +3, majd a +6kg súlytöbbletes bőröndömet egy mosollyal elintézték, pedig ugyanúgy benne van a helyszíni kifizettetés az ő jegyeikben is, mint a drága wizz és társainál.
Kobralgin (törölt) 2010.12.02. 00:50:30
fourgee 2010.12.02. 01:01:34
Jah, általában mindenki naponta meg szokta tenni a Budapest-Kuala Lumpur utat, így tényleg nagy a veszélye a mélyvénás trombózisnak :))))
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2010.12.02. 01:32:01
Bár a cég még úgy tudja, hogy nálunk kommunizmus van :)
Tegnap utaztam velük és a jegyeken Hungarian People's Republic szerepelt.
pappito · http://pappito.com 2010.12.02. 03:05:16
Most 2000-2200 dollár alatt nehéz megúszni egy Erópába repülést fejenként
Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.02. 04:09:32
NAR 2010.12.02. 07:45:44
Mr Neanderthal 2010.12.02. 08:17:33
Rob67 2010.12.02. 08:53:44
Bár a cég még úgy tudja, hogy nálunk kommunizmus van :)
Tegnap utaztam velük és a jegyeken Hungarian People's Republic szerepelt. '
Most legyél őszinte, nem kommunizmus van?
Megint.
@Bangkok Charlie: Nem, ők pontosan tudják :)
-Virgonc- · http://www.virgonc.com 2010.12.02. 10:24:17
murunga 2010.12.02. 15:33:13
és májusban 99K volt a jegy :)))
persze nem AirAsia azt aláírom...
rázó 2010.12.02. 17:24:32
Hát persze.... Ide jár a muszlim pali dugni, mert otthon ezt nem teheti meg. Vagy a kecske..
Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.02. 18:58:17
NickJ 2010.12.02. 21:49:20
Örülök annak, hogy kísérletezgetnek a távoli utakkal a fapadosok, de egyelőre igazán csak Európán vagy Ázsián belül van komoly előnyük.
El nem tudom képzelni, hogy tudnak majd megtölteni egy 370 férőhelyes A330-300-ast ilyen árak mellett.
rázó 2010.12.03. 02:58:26
DSG 2010.12.13. 10:30:57
Írtam Neked egy üzenetet pár nappal ezelött, megkaptad?
Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.13. 10:47:16
DSG 2010.12.13. 10:51:24