Budapesti járatot tervez az AirAsia
2010. december 01. írta: Bangkok Charlie

Budapesti járatot tervez az AirAsia

Mindenképpen a nap híre, de lehet, hogy beillik a hónap hírének is. A Thaiföldre utazók és tervezgetők  jelentős részének rendszeres hobbija a repjegyvadászat, hogy kivel és mikor lehet a lehető legkedvezőbb áron eljutni a térségbe. Mondanám azt, hogy olcsón, de erről sokszor nem lehetett beszélni. Amikor azonban az ázsiai térség legnagyobb fapados repülős cége, az AirAsia jelenti be, hogy szeretne Budapestről is járatot indítani, akkor nem alaptalan valóban olcsó jegyeket emlegetni.

De nézzük először is a hírt, ami úgy tűnik, azért a magyar sajtót nem rengette meg, mert ezt a vékonyka MTI hírt alig néhány oldalon láttam viszont, például a HVG-n.

A hosszú távú járatokat üzemeltető AirAsia X diszkont légitársaság az euróövezeti pénzügyi válság ellenére sem állt el tervétől, hogy járatokat indítson a kontinensre. Moszkva, Budapest és Prága 2012-től, új gépek beszerzése után kerül fel a társaság célállomásai közé. A társaságnak 25 darab Airbus A330-300, megnövelt hatótávú repülőgépre van rendelése.
"Semmi esetre sem fogom módosítani tervünket, hogy járatokat indítsunk Oroszországba, Magyarországra és a Cseh Köztársaságba” – jelentette ki Tony Fernandes, a társaság vezérigazgatója, hozzátéve, hogy vállalata a múltban már több válságos helyzetet is átvészelt. „Az elmúlt kilenc évben több pénzügyi válságot, olajválságot és politikai válságot éltünk túl és az emberek még mindig repülni akarnak. Úgy gondolom, hogy az AirAsia X éppenséggel megoldást kínál a helyzetre” – mondta.
Az igazgató az AirAsia X új-zélandi Christchurchbe induló első járatának avatása alkalmából vázolta fel vállalata terjeszkedési terveit. Az AirAsia X jelenleg Kuala Lumpur-i bázissal Ausztráliába, Kínába, Indiába, Iránba, Japánba, Tajvanra, az Egyesült Királyságba és Dél-Koreába üzemeltet járatokat. Hálózatát a jövő februárban egy párizsi járattal és 2011 folyamán valamikor New York-i és Los Angeles-i járatokkal bővíti.

Nem kell még kapkodni, de ha már az olcsóságot emlegettem az előbb, akkor csak egy konkrét példa. Februártól indítja Párizs-Kuala Lumpur járatát az AirAsia, amire néhány hete lehet jegyet foglalni. Volt akinek erre a járatra két fővel 100.000 forint alatti összeg jött ki. Természetesen a fapados üzleti logika szerint nem mindenkinek jut ilyen olcsóság, vadászni kell és időben lépni, viszont mindenképpen izgalmas dolog lehet majd ennyiért Budapestről elrepülni közvetlen járattal Ázsiába. Kuala Lumpur pedig ugyan Malájzia fővárosa, de onnan már csak egy ugrás akár Bangkok vagy akár Phuket. Elég durva azért az is, hogy Bangkok és Kuala Lumpur között az AirAsia naponta 7 (!) járatot indít.

*

Elindult Bangkok Charlie facebook oldala. Ha valaki friss híreket, többet és jobbat szeretne, nem elég a blog, akkor erősen javasolt a like-olás. Lehet ott is kommentelni, reagálni, sőt, képeket, beszámolókat is küldeni akár.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarius 2010.12.01. 19:43:05

Na, végre! Az Air Asiával én a London-Dzsakarta útvonalat (oda-vissza) megúsztam 315 fontból (110 ezer huf).

gogo boly 2010.12.01. 19:53:55

Kis CSakok ! A MELYVENAS TROMBOZIS OCCSON ! GRATULA......................

omega_hu 2010.12.01. 19:56:44

Fantasztikus egyebkent az Air Aisia..... Nem ryanairre kell gondolni
Minosegben, pontossagban, szolgaltatasokban.
Sokat hasznaltuk hatizsakkal rovid tavra, hosszura (Londonbol repultunk)
Barmikor mennek is vissza :)

TótAnd · http://www.fotokrolad.hu 2010.12.01. 20:34:31

király!!! Egyszer utaztam air asiaval surat thani - BKK útvonalon, hát a top 5 repülési élményben benne van, az tuti. tényleg nem fogható a ryanair-wizzair-malév szinthez. Európában talán csak a clickair-el volt hasonló élményem.

dr_kotasz 2010.12.01. 20:40:09

A fapados szellem miben nyilvánul meg egy ilyen járatnál? Úgy értem elég hosszú azért az út, hogy ne adjanak semmilyen kaját/italt. Fizetni kell a poggyászokért itt is? Mik az extra költségek?

Tényleg érdekel, mert azért ez a távolság nem tűnik rentábilisnek ahhoz, hogy a klasszikus, európai piacon megszokott fapados módszerrel megoldják.

Kösz előre is.

Goyo 2010.12.01. 21:45:20

@dr_kotasz: A karibi térségbe repülő fapadosokon egy icipici "első osztály" van, a többi turista. Minimális lábtérrel. A kaja az egy vagy két étkezés, ami a repült időtől függ (két minizsömle egy kicsi vaj, sajt, lekvár volt a reggeli például plusz kávé vagy tea).

dr_kotasz 2010.12.01. 21:53:37

Köszi. A többi meg gondolom ugyanúgy megvásárolható.

diktatorikus kleptokrácia 2010.12.01. 22:12:20

Singapore Airlines, B777, még a turistaosztály is messze jobb, mint az átlag európai business. ja, valóban nem fapados és nem ily olcsó, de isteni

Blende79 2010.12.01. 23:27:21

Az Air Asiát inkább az európai easyJet hez lehet hasonlítani mind üzletpolitikában mind minőségben.
Szerintem kiválló ár-érték arányos. Ha akciósak a jegyeik jó áron lehet velük repülni. Próbáltam a maláj, indonéz és a thai verziót is.
Ha nem akciós akkor viszont könnyen lehet a malajsian még olcsóbb is vagy egy árban van.

Az Air Asia X (Xtra long) kicsit más. a nevéből adódóan long haul járatokat üzemeltet újabban már átszálló járatokat is lehet velük repülni. üzletpolitika a fapadosokat tükrözi (takaró, párna, étkezés, feladós pogyó külön díj ellenében) az ára sokszor nem. A normál árak gyakran megegyeznek egy normál légitársaságéval. Ha akciós akkor viszont tényleg jó áron is ki lehet fogni jegyet.
Szerintem itt a fő vonzerő a BUD-KUL közvetlen járat lesz. KUL ról tényleg olcsón és napi 5-7 járat van Thaiföld vagy Indonézia különböző részeire. Repültem már velük 5000 forintért KL- Phuket retúrt csomaggal.

Blende79 2010.12.01. 23:31:36

Sztem "normál" áron 120-140e HUF körüli jegyeket várhatunk tőlük, ami még igy is jobb az Egyptair 160e HUF körüli jegyeinél.

Ha akció lesz biztos lesz a Párizsi nyitóhoz hasonló 50e HUF körüli árakhoz. De ezekre le kell csapni. A mostaniban pl. 3-4 óra alatt elfogytak. Eléggé le is volt terhelve a cég rendszere kicsit össze is omlott a fizetés a nagy érdeklődéstől.

Eliot Rosewater 2010.12.01. 23:42:04

@Perkele: lol, Singapore Airlines, mint "nem ilyen olcsó". Úgy is mondhatni, hogy a világ legdrágábbja (a Cathay Pacific mellett), nem? :) Ennyi pénzért el is várható.

Egyébként az AirAsia tényleg korrekt, késői foglalással, csak egyirányban is megúsztam a Bali-Bangkok utat 12.000-ből. Rajtuk kívül még a Jetstart próbáltam, hasonlóan jó élményekkel. Mindkettőnél értékeltem, hogy a +3, majd a +6kg súlytöbbletes bőröndömet egy mosollyal elintézték, pedig ugyanúgy benne van a helyszíni kifizettetés az ő jegyeikben is, mint a drága wizz és társainál.

Kobralgin (törölt) 2010.12.02. 00:50:30

Zsír! Én Karszkojanszkba utaztam velük 100 fontért Párizsból. Meg voltam elégedve velük.

fourgee 2010.12.02. 01:01:34

@gogo boly: "Kis CSakok ! A MELYVENAS TROMBOZIS OCCSON ! GRATULA"

Jah, általában mindenki naponta meg szokta tenni a Budapest-Kuala Lumpur utat, így tényleg nagy a veszélye a mélyvénás trombózisnak :))))

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2010.12.02. 01:32:01

Hát ez nagyon jó hír remélem megcsinálják!
Bár a cég még úgy tudja, hogy nálunk kommunizmus van :)
Tegnap utaztam velük és a jegyeken Hungarian People's Republic szerepelt.

pappito · http://pappito.com 2010.12.02. 03:05:16

nu, ez már érdekes, chch-eu megúszható lenne 3k NZD-ből hármunknak. Ha ehhez még hozzászámolunk fejenként kb. 130 dollárt (Auckland-Chch) akkor is simán jók vagyunk.

Most 2000-2200 dollár alatt nehéz megúszni egy Erópába repülést fejenként

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.02. 04:09:32

@dpeti: Nekem is feltűnt, néhány napja szóvá is tettem twitteren az AirAsiának címezve, hogy 20 évvel el vannak maradva. Nem reagáltak rá :)

NAR 2010.12.02. 07:45:44

@Bangkok Charlie: Várjál, mire 2012-ben repülni fognak innen, lehet, hogy megint népköztársaság leszünk :-) (vagy inkább :-( )

Mr Neanderthal 2010.12.02. 08:17:33

évekig Hong Kongban éltem, imádtam az Air Asia-t, a világ egyik legjobb cége, de az 50 ezres jeggyel várjál, most Londonban élek, innen már mennek KL-be, de reálisan 350 font alat nem lehet retúrt venni, ami azt jelenti, hogy nem olcsóbbak a többi járatnál :(

Rob67 2010.12.02. 08:53:44

@dpeti: 'Hát ez nagyon jó hír remélem megcsinálják!
Bár a cég még úgy tudja, hogy nálunk kommunizmus van :)
Tegnap utaztam velük és a jegyeken Hungarian People's Republic szerepelt. '

Most legyél őszinte, nem kommunizmus van?
Megint.

@Bangkok Charlie: Nem, ők pontosan tudják :)

-Virgonc- · http://www.virgonc.com 2010.12.02. 10:24:17

Én azt se bánnám ha forintra ugyan annyi lenne mint a többi járat. Budapest - Bangkok 10 óra lenne. Most akár hogy számolod (várakozás, átszállás) 20 óránál rövidebben sehogy se jön ki.

murunga 2010.12.02. 15:33:13

aerosmith jól van összerakva, 12-13 óra.
és májusban 99K volt a jegy :)))

persze nem AirAsia azt aláírom...

rázó 2010.12.02. 17:24:32

"Elég durva azért az is, hogy Bangkok és Kuala Lumpur között az AirAsia naponta 7 (!) járatot indít."
Hát persze.... Ide jár a muszlim pali dugni, mert otthon ezt nem teheti meg. Vagy a kecske..

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.02. 18:58:17

@rázó: Hát ez kábé viccnek jó. Vagy annak is gyenge. Ha 150 fős géppel számolok, akkor a 7 járat mondjuk napi 2000 fő. Minden nap 2000 szexturista jönne Malájziából Bangkokba? Na ne. Főleg mert a malájok nem is jönnek el eddig, elintézik ezeket közvetlen a thai-maláj határ melletti kuplerájokban. Ráadásul ott is inkább hétvégén megy az üzem, mert azért aki költ, annak hétközben keresnie is kell valahol.

NickJ 2010.12.02. 21:49:20

Szerintem nem igazán éri meg, ha kb. annyiba kerül majd a jegy, mint most Párizsból. Ránézve a site-ra, Orly-Kuala L 428 euró még úgy is, hogy az egyik irányba promós. Ehhez képest az Emirates 530 euró Bécsből Bangkokba februárig (Dubajtól A380-assal), és általában mindig akad valami 500 euró tájékán.

Örülök annak, hogy kísérletezgetnek a távoli utakkal a fapadosok, de egyelőre igazán csak Európán vagy Ázsián belül van komoly előnyük.

El nem tudom képzelni, hogy tudnak majd megtölteni egy 370 férőhelyes A330-300-ast ilyen árak mellett.

rázó 2010.12.03. 02:58:26

Bocs Charlie, tényleg bunkó vicc volt, de megkeresem, hol olvastam erről ( vannak régebbi Lonely Planet-jeim,azt hiszem Joe Cummings írt erről)

DSG 2010.12.13. 10:30:57

Üdv Charlie!

Írtam Neked egy üzenetet pár nappal ezelött, megkaptad?

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2010.12.13. 10:47:16

@DSG: Igen, megkaptam, csak éppen mozgásban vagyok, leveled meg időt igényel megválaszolni, mert elég hosszút írtál. :)

DSG 2010.12.13. 10:51:24

@Bangkok Charlie: köszönöm szépen, várok türelemmel:)
süti beállítások módosítása