Zsebtolvajok
2006. szeptember 24. írta: Bangkok Charlie

Zsebtolvajok

 
Mind minden nagyvárosban, természetesen Bangkokban is előfordulnak. Előre bocsátom, én eddig szerencsére megúsztam, nem igaz, hogy nem találkoztam velük, de úgy tűnik, eddig elég óvatos voltam. Három nagyobb csoportot lehet elkülöníteni a zsebtolvajoknál:
 
  • Klasszikus piaci. A mellékelt két plakátot az egyik belvárosi piacon fotóztam. A jobb oldalin nem csupán arra figyelmeztetnek thai angolsággal, hogy miként kerülhetjük el az áldozattá válást, de képek mutatják, hogy a táskát tanácsos elől hordani és átölelni. Léteznek bőrhasítós zsebtolvajok, azonban olyat is láttam már, amikor vállról lekapott táskával akartak eliszkolni. Szerencsére a környékbeli thai árusok segítettek elfogni a tolvajt, jöttek a rendőrök, a tolvaj asszonyság pedig a világ legtermészetesebb módján nagy hangon reklamált. Az árus utólag csak mosolyogva mondta, neki ez már rutinmunka, hetente egyszer legalább előfordul hasonló az orra előtt. A piacok mellett figyelni kell csúcsidőben a zsúfolt skytrainen és a metrón is.
  • Ladyboyok. Sajnos azt kell mondani, a ladyboyok között sok a zsebtolvaj. Előfordult, amikor a vicces asztaltársaságnak tűnő ladyboyok táskájában megszólalt az ártatlan vendég mobiltelefonja. De a vigalmi negyedekben éjszaka utcán sétáló ladyboyokkal is érdemes vigyázni. Közel lépnek, hogy ajánlatot tegyenek, de kezük gyors és könnyű. Nem egy történetet hallottam póruljárt turistáktól, akik azt hitték, a ladyboy tréfából csak meg akarta érinteni a legnemesebb szervüket. S nem egy esetben láttam a Sukhumvit úton este a rendőrök elől futva menekülő ladyboyt.
  • Virágárus gyerekek. Nemcsak virágot, rágót, szemüveget áruló 6-12 éves gyerekek. Legfőbb előfordulási helyük a Nana Plaza és Soi Cowboy környéke, valamint e két hely között a Sukhumvit road. Valódi maffiákat alkotnak, vigyázni kell velük. Amikor virágot kínálnak, szabad kezükkel már a pénztárcát kereshetik. Néha belecsimpaszkodnak a farang turista lábába, mintha mindenáron el akarnák adni a virágot. A mellékelt oldalon néhány fotó és megtörtént eset szerepel. A gyerekek többsége amúgy nem thai, hanem Vietnamból, Kambodzsából, vagy Burmából érkeznek.

     

    Természetesen hozzá kell tennem, Bangkok általában véve nem veszélyes, személyes tapasztalatom szerint Budapesten pár helyen rosszabb benyomásokat lehet szerezni. Mindössze annyit akartam ezzel a posttal jelezni, hogy érdemes vigyázni, óvatosnak lenni, értékeinket úgy elpakolni, hogy ne látszanak, ne lehessen könnyen hozzájuk férni.

  • Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
    süti beállítások módosítása