Nasa Vegas Bangkok
2007. december 11. írta: Bangkok Charlie

Nasa Vegas Bangkok


Természetesen nincs kaszinó – Thaiföldön illegális a szerencsejáték! -, nincs rakéta kilövő, a Nasa Vegas ugyanis egy olcsó, ámbár kicsit elnyűtt szálloda Bangkokban. A honlapon lévő fotók nem tegnap készültek, a luxury hotel felirat pedig a rutinos bangkoki vendégeket már nem szokta megtéveszteni! Igazi rejtély, miként kaphatta ezt a nevet, talán a kívülről ráaggatott, néhány éve még dezájnosnak ható festett csövek idézhették fel valakiben a Nasát. Onnan pedig már csak egy ugrás, innen Ázsiából nézve Las Vegas. A szállodát amúgy nem szoktam ajánlani senkinek, kicsi lőréssszerű erkélyek, kopott szobák, a reptértől ugyan nincs messze, de a belvárostól, turista látványosságoktól, éjszakai élettől kifejezetten távol. Pontosabban vannak közelebb szebb, jobb és tisztább szállodák. Maga a komplexum két toronyépület, az egyikben szálloda, szobák éjszakánként már 590 bahttól, a másik pedig az apartmanház, itt egy hónapra már 4000 bahtért lehet bérelni szobát. Ha valaki hosszabb időt akar Bangkokban eltölteni, akkor kifejezetten jutányos árnak számít, a hotelekkel összehasonlítva.


No de miért kerül is be a blogba akkor a Nasa Vegas? Nos, mert rekordot fog dönteni a szálloda, Bangkok Charlie szerint ugyanis ez a hotel lesz a legközelebb a reptéri gyorsvasúthoz! Az itt látható fotókat néhány hónapja készítettem, azóta még durvább a helyzet, de érdemes így is megnézni. Thaiföld egyébiránt a vasbeton és acél országa, nem sokat vacakolnak a thai mérnökök, ha építeni kell valamit, akkor a lábakon álló dolgokat szeretik a legjobban. Pénz, cement nem számít, talán nem véletlen, hogy az ország legnagyobb cége egy cementgyár! Jó példa a Pattayára legalább 100 kilométer hosszan, levegőben kivezetett kétszer 3 sávos (!) autópálya. Amikor az új nemzetközi reptér megnyílt, bejelelentették, lesz nemsokára a város é s Suvarnabhumi között gyorsvasút is, csak egy kis türelmet. Azóta lehet látni, napról napra, hogyan közeledik a városközpont felé a gyorsvasút, szurkálják le az óriási betoncölöpököket. Politikusok biztos szeretik, sokkal hálásabb téma, mint metrót építeni, nem kell magyarázkodni, ott van minden a nap alatt. Ráadásul a magasvasúttal nem kell vacakolni, jöhet befele nyíl egyenesen, esetünkben éppen a Nasa Vegas két épülete között, így olyan 25-30 méteres magasságban fognak húzni a vonatok, a hotel ablakaitól nem sok méterre. Az igazság kedvéért hozzá kell tennem, a Nasa Vegas orra éppen a Ramkamhaeng útra nyílik – napi kb. 20 óra dugó 6-8 sávon ezen a szakaszon -, a két épület között pedig a föld felszínen eddig is volt egy sínpár, a helyi madzagvasútnak. Az élmény mindezek ellenére tuti pazar lesz, ígérem, hozok rövidesen frissebb fotókat, addig tessék gyönyörködni a vasbeton cölöpökben.


 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anr 2007.12.11. 18:34:48

ha ingovanyos a talaj, akkor az emelt autopalya olcsobb. csak eleg melyre kell verni a colopot:)
a 2x3 savos emelt autopalya pattaya-ra azert erdekes, mert alatta meghagytak a 2x2 savos autopalyat.
vagyis ugy bovitettek, hogy a 2x2-bol 2x5 lett. szukseg is van ra foleg az elejen.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2007.12.12. 10:59:55

Azért impozáns mennyiségű vasbetont sikerült beleölni abba az autópályába! Értem én a cölöpözést, de lehet, hogy azért furcsa nekem, mert nem vagyok mérnök. Indokolatlannak érzem a több mint 100 kilométer hosszúságban, 40 méter magasban vezetett autópályát. Ezt most hasból írtam, nem tudom, hány méter lehet, de eléggé fent van.

robymus · http://farang.hu 2007.12.13. 05:08:18

Én azt az előnyt találtam még a magasban vezetett autópályához, hogy nem kell kerítés-vadőr az átmenő forgalom megakadályozására, ott a magasban nem fognak állatok és/vagy emberek átkelni, így a forgalombiztonság fenntartása egyszerűbb (ingyen van).

zebi 2007.12.13. 15:00:02

A városban máshogy amúgy sem férne el, az alagútnál meg így is olcsóbb. Vicces lesz a hotelablakból.

roland_cs 2007.12.17. 16:53:00

Nem tudok mit mondani, csak annyit. Otthon, édes otthon. Bár tudom, hogy a Ramkhamhaeng durván tömegdugós környék, de hát ha egyszer megszoktam...

füles 2007.12.17. 17:25:47

az eleje annak a hosszú emeletes autópályának logikusnak tűnik, de azért egy idő után vicces, hogy a nagy préri közepén mi a jófrancnak nem a földszinten megy az út?
biztosan egy kormányközeli vállalkozó kapta a "filléres" építési projektet.
süti beállítások módosítása