A bangkoki reptérzár
2008. november 26. írta: Bangkok Charlie

Suvarnabhumi Airport szerdán is gyakorlatilag zárva, a tüntetők közölték, addig nem távoznak, amíg az éppen távolban lévő thai miniszterelnök le nem mond. A televíziós tudósításokban lehet látni a helyzetet: a terminál előtt rengeteg sárgaruhás tüntető ül és hallgatja a mobil színpadról a szónokokat. Bent az épületben, a terminál összes szintjén sárga és fekete ruhás tüntetők mászkálnak folyamatosan, egy részük husángokkal és egyéb „kézifegyverekkel”, többen bukósisakban és arcuk előtt maszkot viselve. Valóban impozáns látvány, a Bangkokba érkező turisták a thai mosoly új oldalát ismerhetik meg. A reptéren több mint 3000 turista ragadt, akik plazmaképernyőket kémlelik, vajon indul-e és mikor a gépük. A check-in pultok többsége zárva, a reptéri boltok és éttermek is bezártak – a tüntetőktől való félelem mellett azért, mert kifogyott az élelem is. A helyszín kezd egyre jobban egy menekült táborra emlékeztetni, a turisták fekszenek a bőröndökön, hátizsákokon, van aki egyenesen beköltözött a check-in pultok mögött lévő gumiszalagokhoz. Az már majdnem ágy.

A repülőjáratok egy részét a régi Don Muang repülőtérre irányították át, de a jelentések szerint ott sem mennek zökkenőmentesen a dolgok. Kevés a reptéri dolgozó, a turisták jó része a felfordulás mellett arra panaszkodik, hogy a csomagjaik elvesztek.

Szerda reggel legalább 4 bomba is robbant Bangkokban, ezek közül három a Suvarnabuhumi reptér közelében, a negyedik pedig 6.30-kor a régi Don Muang reptérnél állomásozó PAD tüntetők közelében. Halálos áldozatról nem számoltak be, de tucatnyi sebesültet szállítottak kórházba. A rendőrségi beszámoló szerint a helyszínen M-26-os kézigránáthoz való biztosító tüskét találtak.

Repülőtársaságok, menetrendek:

Reptéri információs telefonszám: 02-132-1888, de lehet érdeklődni a legfrissebb fejleményekről a Tourist Police számán is: 02-643-5522. (Thaiföldi belföldi szám, külföldről vagy skype-ról a következő módon hívható: a 0 helyett +66 a szám eleje.). A következő oldalon lehet követni a menetrendet.

A Thai Airasia 17 belföldi és 11 nemzetközi járatot törölt reggel 6 és délután 2 között. A további törlésekről és az aktuális helyzetről a következő telefonszámon lehet érkeklődni: 02-515-9999
A Bangkok Airways 24 járatot törölt eddig, telefonszámuk: 02-265-8777 vagy 1771.

A Thai Airways 16 járatot átirányított Suvarnabhumi helyett régi Don Muang reptérre, a következő járatok pedig U-Tapao reptéren landolnak: TG508/Muscat-Karachi-Bangkok, TG520/Kuwait-Dubai-Bangkok, TG941/Milan-Bangkok. A Don Muangról közlekedő belföldi Thai járatok rendesen üzemelnek. A Suvarnabhumi reptérről üzemelő egyéb járatait egyelőre felfüggesztette a Thai Airways. Telefonszám, amin lehet érdeklődni: 0-2356-1111

Törölték bangkoki járataikat a következő légitársaságok: Singapore Airlaines, Tiger Airways, JetStar, Cathay Pacific, China Airlines, Philippine Airlines (a sor nem teljes természetesen).

A posztot frissítjük!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szamo 2008.11.26. 08:16:20

A tetves anyjukat. Pénteken menne a gépem a rég megérdemelt relaxációra és persze, hogy bangkokba. Ezer mosoly országa, mi? Persze.

fatcat 2008.11.26. 09:16:39

a mosoly (ott is) elsősorban a pénztárcádnak szól

fsp 2008.11.26. 09:30:42

én is péntken mennék aerosvittel

a&b 2008.11.26. 09:41:37

Mi is ittragadtunk Samuin (na azért nem sírunk annyira) ma mentünk volna Bangkokon keresztül Bécsbe és onnan haza, de próbálkozunk vasárnapi indulással. Egyenlőre Samuiról törölve minden bangkoki járat. Reménykedünk benne hogy 2-3 nap és elhúznak a sárgák.
Egyébként itt térdig áll a víz a hetek óta tartó (6 napja masszívan) esőzések miatt...

Forgószél · http://www.myspace.com/forgoszel 2008.11.26. 09:59:35

Ah, no comment. Erre, nem is lehet mást mondani.
Szerintem, ha tüntetni akarnak, akkor tüntessenek, de valahogy úgy oldják meg, hogy a túristákat ez ne érintse.

elevenphoto · http://www.elevenphoto.hu 2008.11.26. 10:28:14

a&b:
Samuin érezhető ebből az egészből valami?
dec végén megyünk a párommal, szerencsére nem Bangkokon keresztül.

roland_cs 2008.11.26. 10:46:16

Nem gond. Ahogy az egyik kedves barátom mondaná, akkor menjetek Chiang Maion keresztül Bangkokba.

a&b 2008.11.26. 13:31:24

Kedves elevenphoto! Mi az év nagy részében itt vagyunk és hidd el itt semmi gond "vidéken" ahogy mi hívjuk. Most pont hazamentünk volna vízumot intézni de ha ittragad az ember az nem olyan nagy tragédia :-)
Bangkokban is többször voltunk a zavargások alatt és mi semmit sem éreztünk ami félelmet keltő lett volna. Gyertek csak decemberben nyugodtan, itt mindig nyugalom van és napfény! Mi is jövünk vissza december közepén , akkor már az idő sem ilyen esős, most nem ajánlanám a jövetelt mert térdig érő víz áll az utcákon de ennek vége hamarosan.
Szeretettel vár a sziget!

shitty 2008.11.26. 14:03:49

I need to go home to America for Thanksgiving tomorrow! LOL!!!
mi lesz itt ha bevadulnak az amcsi nyuggerek!?? ;-DD

www.dailymotion.com/video/x7izgl_a-siege-at-bangkok-airports-left-to_news

lazac 2008.11.26. 18:00:29

Hihi, ha az amcsik nem kapnak pulykát, valszeg leszórnak egy két atombombát a reptérre, és nemsoká olajkutak lesznek a pálmafák helyén is.
Szerintem a kinn rekedt magyarok nem paráznak rá a helyzetre, pár nap extra szabi..addig sem kell lakáshitelt fizetni. Aki már ott van, legalább vissza tud fordulni valami tengerpart irányába, de mi ferihegyen fagyunk szét, ha nem történik valami. L

Zola 2008.11.26. 20:35:44

Sziasztok!

Meglepődve olvasom a kommenteket, és egy kissé felháborít, hogy mindenki eléggé egyoldalúan figyeli az eseményeket. Mindenki a turizmus hanyatlásának veszélyét emeli ki. Kérdem ém mit csináltunk volna 1848-ban, ha a külföldiek arra hivatkozva akarták volna elítélni a forradalmunkat, hogy a nemzetközi megitélése nem megfelelő! Ne felejtsétek el, hogy az ottani emberek NEM CSAK a turizmusból élnek, (igaz sok pénz jön a farangoktól) megvan a saját életük, értékrendjük, és mentalitásuk amit nekünk tiszteletben kellene tartani (ez az európai embernek ez nem mindig érthető) vagy akkor nem kell odamenni! Remélem, hogy a reptéren ragadt emberek hamar megoldást békés találnak és hazajutnak.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.11.26. 20:55:08

Zola: Javaslom, hagyjuk a magyar hasonlatokat, mert Ázsiában és Thaiföldön nem működnek. Mindenesetre két dologra felhívnám a figyelmed. A tüntetők 100.000-es megmozdulást ígértek, a reptéren kb. 10 ezren lehetnek - Thaiföld lakossága pedig kb. 65 millió. Másrészt a miniszterelnök többször elmondta, nyugodtan lehet tüntetni ellene, de a turizmust lerombolni veszélyes dolog. A thai GDP 6 %-ról beszélünk, s nagyon sok thai megélhetéséről!

roland_cs 2008.11.27. 02:31:50

Charlie, nem, nem igaz. Zolának van igaza, 1848-ban mi is megszálltuk Európa egyik legnagyobb repterét (melyiket is? :)), mi se engedtük be a turistákat s nem is engedtük haza. Mindenki megkapta a tál gulyását és el is szállásoltuk. Bocsánatot is kértünk az összes turistától, aki Thanksgivingre akart hazamenni, hogy most nem tudnak.

Kicsit offosra sikeredett, de azért én is próbálom éreztetni, hogy a legnagyobb gond az, hogy mindezt a reptéren csináljak, nem pedig maguk között.

roland_cs 2008.11.27. 02:52:10

Zola, az információid bövítése érdekében ajánlom eme oldalt vagy keress rá a címre "Going all the way":

www.bangkokpost.net/topstories/topstories.php?id=132325

roland_cs 2008.11.27. 03:53:24

Törölte az összes járatait Lufthansa, China Airlines és Eva Air is Bangkokba és Bangkokból november 27 (este 6-ig) ill. 28-ig és természetesen azokat a járatokat is, melyek Bangkokon keresztül Európa irányába mennek.

fatcat 2008.11.27. 08:26:52

Zola,
azért ezt a kormányt 'demokratikus' szavazással választották (és újabb választásokon is simán maradnának). egy kisebbség hőbörgése vág szép nagy sebet a gazdaságba, kiváncsi vagyok mikor telik be a pohár és pakolják ki őket a reptérről - ázsiai katonai diktatúrák (sic)mentalitását/módszereit ismerve nem lesz szép mutatvány...lassan a szeretett királynak is színt kellene vallania - nagyjából sakk-matt van és a másik oldal 'hadat üzent' a médián keresztül...
bár most átkerült az aktuális fókusz mumbaira, lehetne ügyesen háttérben paktálni és konszenzusra jutni

elevenphoto · http://www.elevenphoto.hu 2008.11.27. 09:52:03

a&b:
köszi a választ, megnyugtattál :)

olyo 2008.11.27. 12:37:30

Szia Charlie,

Én hétfőn utaznék Bangkokon keresztül Phuketre.Nem tudom, hogy fogadnak-e egyáltalán gépeket a repterek illetve, hogy hol szállnak le, ha nem Bangkokban.Köszi a segítséget.

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2008.11.27. 14:57:44

olyo: Légitárságtól függ ez a dolog sajnos. Van aki törölte a járatát, van aki kitérő repteret használ.