Ha valaki éppen Bangkokban téblábol és nem tudja mivel elütni a hétvégét, akkor javaslom a 30. Bangkok Motorshow-t, amely április 6-ig még várja a napi több tízezernyi látogatót. Nem túlzás, bő hét alatt laza másfél millió látogató szokott megfordulni itt. Bár kétségtelen, hogy az idei recessziós autóvásár kicsit szolídabb és csendesebb, fotózni azért szerencsére volt mit. Ha egetrengető autó újdonságokat nem is, de legalább prettyket. A mai első beszámoló csak kedvcsináló, de ígérem, igyekszem a jövő héten még egy pretty poszttal.
Nem véletlen, hogy sokszor nem az autós cégek rukkolnak elő a leglátványosabb prettykkel. Ez első fotón például egy felnis cég, a bilincses, lakkcsicsizmás rendőrlányt pedig nehéz überelni. Bár szerintem a második képen szereplő Ssangyong stand lányai simán versenyben vannak. Ebből a dresszből lehetne esküvői ruha a trópusokon. De azért a lényeg a lényeg: ilyen látványos ruháért képesek vagyunk megjegyezni még a Ssangyong nevet is. Elárulom, a Mercedesnél igazán visszafogott és elegáns leányzók pózoltak.
Erről a vadállatról nehéz eldönteni első látásra, hogy micsoda. Egy biztos, gyilkos masina. Spyder Roadsternek hívják, három kereke van, 1000 köbcentis motorja, amelyik 106 lóerőt tud leadni, s ezzel alig 4.3 másodperc alatt gyorsít nulláról 100-ra.
Vissza egy körre a pettykhez. Érdekesség a motorshown, hogy szinte kizárólag fehér bőrű, japános kinézetű lányokat láthatunk – elárulom, a thai utcákon egészen más az összkép, ott azért sokkalta gyakoribb a barna bőr és széles orr. Dehát a divat kérem, az nagy úr. Az első képen egy kifejezetten japános stílusban utazó leányzó, a motor mellesleg kínai, a másodikon pedig a Chevrolet stand afrolution brigádja feszít. Ahol ennyi pretty összegyűlik, ott azért nem maradhat el a szépségverseny sem, a harmadik fotó közepén a győztesek.
A motorshow állandó sztárjai a különböző méregdrága sportautók, melyek Thaiföldön tényleg a földöntúli kategóriába tartoznak. Eleve nem olcsó mulatság kocsit importálni, keményen védik a saját piacot és gyártást, így ha valaki szeretne autót behozni, legalább 80 %-os import vámmal találja szemközt magát. Ez nagyobb köbcentinél és lóerőnél azonban már 200 % is lehet, így talán érthetővé válik, hogy a szalon egyik sztárjának számító Aston Martin havi bérleti díjának miként tudnak 455.000 bahtot elkérni (majd 3 millió forint!). S lehet legyinteni, hogy Thaiföld szegény és olcsó ország, de bizonyos környékeken és parkolókban elég szépen lehet látni kőkemény BMW és Mercedes kupékat, vagy Ferrarikat és Lamborghiniket. A szalonon is bemutatott BMW Z4 ára 4.6 millió baht (27 millió forint felett), az új 7-eseket pedig 9-10 millió bahtra saccolják (54-60 milló forint). Apropó BMW, elhozták az M1 hommage tanulmányautót, melyet érdekes módon eldugtak a stand hátsó sarkába egy fal mögé, s körbe is kerítették, hogy csak távolról lehessen tisztelegni előtte.
A lista másik végén állnak a Thaiföldre is betörni készülő kínai autók, itt éppen a sárga Cherry, melynek elképesztő olcsóságára bizonyíték, hogy még a 80 %-os importvám ellenére is kedvezőbb árú a Thaiföldön gyártott autóknál. A kínaiak szerényen mondják ebbe még egy nagyon szerény profit is belefért, de azért dolgoznak azon, hogy helyi beszállítók révén további kedvezményeket kapjanak, s akkor már csak 30 %-os felárral kell számolniuk.
Egy valamit határozottan éreztem az idei show-n, ki tudja, hogy a recesszió és a spórolás hatása, de az biztos, hogy a villanyszámlára sem költhettek korlátlanul. A világítás visszafogottabb volt, s ezt a magamfajta kompakt kamerával dolgozó hobbifotósok sínylették meg a legjobban. A fényből és a csillogásból egészen kevés jutott például arra a néhány veteránautóra, melyet thaiföldi gazdáik tényleg nagy becsben tartanak. Ha valaki érdeklődik a műfaj iránt, akkor érdemes ellátogatni az évente Hua Hinben megrendezett veterán autó dzsemborira.
A nagy csarnok mellett található egy légkondicionált sátor, ahol a különféle kiegészítőket, dekorációkat és egyéb kütyüket gyártók versenyeznek. A sátor mellett az ATM teherautó, a kerékbilincset gondolom ezúttal nem a rendőr, hanem a banki személyzet szerelhette. Talán így akarják megakadályozni, hogy valaki egyszerűen elhajtson a pénzesládikóval.
A fényképezést nem lehet elég korán elkezdeni, s az is tény, hogy ez a speciális perspektíva néha nagyon jó nézőpontot tud kínálni. Persze azért a thai lányokat sem ejtették a fejük tetejére, nem véletlen, hogy sokan a miniszoknya alá is rövidnadrágot vesznek.
A motorshow naponta este 10-ig tart nyitva, így gondolnak a munkában megfáradt tömegekre is. No meg napnyugta után indul be a csarnokon kívüli élet, ahol a különféle atomerőműveket gépkocsikba barkácsoló szakik versengenek, hogy kinek a hangcucca az erősebb. Ehhez pedig olyan különleges szemléltető eszközöket állítanak csatasorba, mint a miniszoknyás, csizmás coyote-táncos lányok. A mellékelt videók szerint, teljes sikerrel.
PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.04.03. 15:05:40
Az a piros-narancs BMW nagyon király.
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.04.03. 17:30:45
2009.04.03. 18:30:26
Épp két órája jöttünk haza Bangkokból. Sajnos nem tudtam erről a showról, pedig szívesen megnéztem volna. Igaz időm se volt, mert főleg Krabin voltunk. Isteni a pad tai. Már vágyunk is vissza. Kitartás ott a messzi távolban.
Ott a lila-fekete ruhás, nagyhajúak között mintha férfit is látnék:)
jobbbalmind1 2009.04.03. 20:07:02
kap kun krap :)
Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2009.04.03. 20:26:08
Jervis 2009.04.04. 22:43:42
Eddy19 2009.04.13. 12:48:07