Az előző év végén nagyot durrant a bejelentés: Koh Phangan is saját repteret kap. Egy kis cég nagy fába vágta a fejszét, ambíciózusan bejelentették, elkezdték a munkálatokat, 2013 végén pedig megnyílik az új reptér. Az évnek ugyan még nincs vége, de az utóbbi hónapokban a helyiek is csak azt látták, hogy folyik ugyan a munka, tereprendezés és erdőirtás megvolt, azonban még nincs reptér formája az egésznek. A mellékelt fotók is ezt mutatják, melyek nemrég készültek a helyszínen.
A kifutó helye
Fotó: www.kohphanganairport.com
Néhány napja a Bangkok Post hosszú cikkben számolt be arról, hogy nemcsak csúszás van, de a repteret építő Somphong Sooksanguan már csak 2014-re tervezi a nyitást. A kezdetben 700 millió bahtra becsült költségek 900 millió bahtra emelkedtek - nehéz terepet választottak helyszínnek, az tény. Eddig saját forrásból 200 millió bahtot használt fel az üzletember, most azonban új partnerek után nézett. Thai vagy külföldi befektetőket szeretne, akiknek 30-40%-os üzletrészt kínálna fel. Érdekes a thai üzletember nyilatkozata, mely szerint be tudná fejezni egyedül is a projektet, de egészségesebb volna szerinte, ha lennének partnerei. Naná, tényleg hihetőnek hangzik a dolog.
A vállalkozó ugyanis fogalmazzunk úgy, a thai légiközlekedésben a második ligához tartozik, semmiképpen sem a nehézsúlyú versenyzők kategóriája. Cége, a Kan Air, mindössze két repülőgéppel rendelkezik. Chiang Mai környékén repkednek egy 12 üléses, egymotoros Cessnával, meg van Bangkokban egy bérelhető járatokra fenntartott Beechcaft Premier I. Luxusjetjük.Már maga a cég honlapja is kicsit vicces, mert én még nem láttam olyan légitársaságot, ahol a címlapon, a jobb felső sarokban - az egyik legfontosabb hely az oldalon - a cég elnökének direkt emailcíme szerepel a president fotója mellett.
A Kan Air első komolyabb húzása a vietnami VietJet Airrel való együttműködés lehet, amit nemrég jelentettek be. A VietJet Air ugyan Vietnam első fapados magán légitársasága, azonban az indulása nem volt zökkenőmentes, többször halasztottak. Ennek köszönhetően úszott el az AirAsia befektetése is, akik eredetileg 30%-os részesedést szerettek volna vásárolni a vietnami cégben. Pedig jót tett volna a cég megítélésének, ha Ázsia – vagy a világ – egyik legkomolyabb fapadosa befektetett volna.
A jelenlegi Kan Air flotta:
De maradjünk a terveknél és az álmoknál. A Bangkok – Koh Phangan útvonalon napi 2 járatot tervez a Kan Air, 50 üléses ATR 42-es, légcsavaros gépekkel, amelyek 80 perc alatt tennék meg a távot. Magánreptér lesz ugyan, de szeretnék megnyitni az útvonalat más társaságok előtt is, akik hasonló méretű gépekkel rendelkeznek, nagyobb gépeket ugyanis nem fog tudni fogadni a reptér. A repülőtér maximális kapacitása évi 600.000 utas lesz, ami olyan napi 1600-as maximumot jelent.
Ez pedig a Koh Phangan járatra tervezett ATR-42
Koh Phangan leginkább a Full Moon Partykról ismert sziget, Koh Samui mellett. Jelenleg átlagosan napi 2000 turista érkezik ide, túlnyomórészt külföldiek. A Full Moon party idején ez felugrik 30.000 főre, ez az egyetlen nap több 10 millió bahtos bevételt jelent Koh Phangan életében. Jelenleg a szigetet csak hajóval lehet megközelíteni, járatok indulnak Koh Samuiról, vagy a szárazföldről Chumphonból, Surat Thaniból. Szkeptikusok szerint semmi szükség a reptérre, aki repülővel akar menni, most is választhat a drága (Samui reptér) és a fapados (Surat Thani reptér) megoldás között. Sokan aggódnak, hogy a reptérrel és a túlzott fejlesztéssel Koh Phangan elvesztheti a jelenleg még őrzött báját, ugyanis a Full Moon party ellenére még mindig a kevésbé fejlesztett és olcsóbb szigetek közé tartozik, szemben mondjuk a közelében lévő Koh Samuival.
Koh Phangan - Haad Salad beach.
Szállásfoglalás Koh Phanganon magyarul: Agoda vagy Booking.com
Érdemes a Bangkok Charlie Facebook oldalra feliratkozni, vagy a Twitter folyamot követni, mert ott szerepelnek mindig a legfrissebb hírek, röviden
vladimir0370 2013.09.29. 15:31:22
A biztos utas 2013.12.12. 07:29:51