Bangkok airport: júniustól folyadékmentesítve!
2007. június 04. írta: Bangkok Charlie

Bangkok airport: júniustól folyadékmentesítve!

Nemrég még azon örvendeztem, hogy az ázsiai repterek a világ boldogabbik feléhez tartoznak, ahol nem keserítik meg az utazók életét a rendkívüli biztonsági szabályok, de ez ma már közel sincs így sajnos. Tavasszal Macau repterén leptek meg a szigorítással, június elsejétől pedig a bangkoki Suvarnabhumi repteret is folyadékmentesítették. Rejtély, hogy ha az angliai események után nem volt fontos a szigorítás, miért éppen most kellett meglépni. Mindenesetre, aki Bangkokból indul, ugyanarra számíthat, mint az európai reptereken. A kézipoggyászban csak szigorú korlátozással vihetünk folyadékot: egy átlátszó tasakba kell tennünk az egyenként 100 ml-nél nem nagyobb parfümös, borotválkozó zselés és egyéb üvegeket. Ezek össz űrtartalma sem haladhatja azonban meg az 1 litert! Ezenkívül a kézipoggyászban nem lehet semmiféle folyadéknemű, legyen az ital vagy zselé. Kivétel az ismertetők szerint a duty free-ben vásárolt ital, persze csak számlával és a vámmentes bolt lezárt zacskójában lehet felvinni a fedélzetre. Szombaton, az intézkedés másnapján sikerült személyesen is megtapasztalnom az új rendszert. A repülőtéren az útlevélkezelés után, közvetlen a beszálló kapuk előtt lévő biztonsági ellenőrzésnél állítottak fel plusz asztalokat, ahol nemcsak kérdeznek, de akkurátusan át is túrták a kézipoggyászokat. Nem ért meglepetést, a fél literes ice tea-t a helyszínen megihattam, aztán mehettem tovább. Még szerencse, hogy nem hoztam magammal ajándékba ezúttal háromnegyed literes Unicumot, vagy éppen olcsó thai whiskyt… Még nem teljesen zökkenőmentes a rendszer, az egyik thai utas például nem értette, miért vették el tőle a szappant és a csokoládét. Én sem értem. Bár a napilapban az egyik illetékes megmagyarázta, hogy légitársaság és célpont függő a dolog, így az Izraelbe indulók felejtsék el a csokoládét és a szappant. Legalábbis a kézipoggyászból.

Ha valakinek vannak tapasztalatai a bangkoki reptéren az új ellenőrzéssel kapcsolatban, kommenteljen bátran.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zhaoman 2007.06.07. 07:45:00

Ha jól tudom, Tajvanon nem vezettek be ilyen szabályokat, de hazafelé meg kell állnom Hong Kongban, majd Frankfurtban, szóval nálam is lőttek a folyadékoknak...

Garfi · http://pattaya.lap.hu 2007.06.24. 20:48:48

Tőlem az osztrákok próbálták meg ellopni a téliszalámit és a Pannónia sajtot, mint folyadékot.. miközben a kollégák a háttérben osztozkodtak a zsákmányból. ( EVA air ) Sztem nemcsak célország függő, hanem vámos függő, hogy mit akar hazavinni... A tusfürdőt szó nélkül odaadtam, csak akkor kezdtem el cirkuszolni, amikor az említett élelmiszereket is bepróbálták elvenni... egy kis üvöltözés és sajtó igazolvány lengetés után kompromisszum: feladom normál poggyászként. OK... akkor kérem vissza a tusfürdőt... A labanc vámos válasza: Ez már az enyém !

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.08.27. 02:53:12

Tavaly aprilisban jottem haza Bangkokbol (6 hetig utazgattam), es akkor meg nem is ertettek, hogy mi a fenet akarok, amikor rakerdeztem, hogy vihetek-e fel 100ml-nel nagyobb kiszerelesben folyadekot. En mondtam a biztonsagiaknak, hogy hat Europaban pl. ez van, mire az volt a valasz, hogy ok ott Azsiaban egy kicsit lazabban veszik a dolgokat. Ugy latszik nem tartott sokaig :(.

Amugy eleg kellemetlen egy 10-12 oras repulout, ha nem vihet magaval az ember egy palack (1.5l) asvanyvizet.
süti beállítások módosítása